Topiknyitó: betgyuri 2019. 07. 07. 22:40

NEW OPUS GLOBAL  

Létrejött az új Fórum.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2020. 05. 19. 17:47
Törölt hozzászólás
#42500
galle 2020. 05. 19. 17:44
Törölt hozzászólás
#42499
galle 2020. 05. 19. 17:31
Törölt hozzászólás
#42498
KKR13
KKR13 2020. 05. 19. 17:30
Előzmény: #42496  KKR13
#42497

Ezt tetőztem még az, hogy széles rétegek rendezkedtek be arra a nihilista életformára, hogy a kevésből valahogy megélni, de dolgozni, tanulni se kelljen már akkor nagyon. A máshogy gondolkozó gürizett és volt esetleg pár hét minőségibb élete, de szabadság töredéke az előbb említettekhez képest.
A táppénzt és minden szociális ellátás létjogosultságát vették el az arra tényleg rászorulók, érdemesek elől.
KKR13
KKR13 2020. 05. 19. 17:24
#42496

Ez itt a probléma, ha már beszélnek róla, az nem jelent jót.
Ettől csömörlöttem meg a szokásos lopások mellett 2000-es években, amikor a (papíron) szegények valójában jó módúak voltak (persze támogatásra is jogosultak voltak), a valós, az előbbiekhez képes alacsonyabb jövedelmen élő agyonadóztatott középosztályt pedig jómódúnak titulálták. A lopás egyik leggusztustalanabb módja, pedig ott a megoldás, a fogyasztás (ez már egyre jobban megvalósult) és jelentősebb vagyon adóztatása (ez sosem fog megvalósulni).
https://index.hu/gazdasag/2020/05/19/hol_a_penz_27_koronavirus_gazdasagpolitika/
betgyuri
betgyuri 2020. 05. 19. 17:17
#42495
Az Opus Global is reagált a Budapest-Belgrád vasútfelújítás elindulására
Hatályba lép a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának teljes körű tervezésére és kivitelezésére szóló szerződés, miután létrejött az ennek finanszírozásáról szóló hitelszerződés a kínai Exim Bank és a magyar állam között, valamint az egyéb támogatási megállapodást a magyar állam, a vegyesvállalat és a megrendelő megkötötte - közölte az Opus Global az MTI-vel.
Domokos Erika, 2020. május 19. kedd, 16:39
A közlemény szerint a CRE közös irányítású magyar-kínai konzorciumban a tőzsdei társaság közvetett, 51 százalékos tulajdonában lévő RM International Zrt. fele részben vesz majd részt a munkálatokban, a beruházás összértéke 2,078 milliárd dollár.
A modern logisztikai folyosó magyarországi szakaszára a Magyar Államvasutak (15 százalék) és a Kínai Népköztársaság (85 százalék) által létrehozott, Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. írt ki pályázatot, amelyen a CRE Konzorcium nyerte el a megbízást.
A háromtagú konzorciumban a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft. képviseli a kínai állami vasúttársaságot. 
Az R-Kord Kft., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. közös leányvállalataként működő RM International Zrt. pedig az Opus Global Nyrt. érdekeltsége.
Az RM International Zrt. 50 százalék, míg két kínai partnere együttesen további 50 százalék arányban vesz részt a konzorciumban, ennek megfelelően részesülhetnek a felek a vállalási díjból is.
A megállapodás értelmében a CRE Konzorcium a Budapest (Soroksár) és Magyarország déli vasúti határállomása (Kelebia) közötti szakaszon tervezheti és építheti meg a közlekedési nagyberuházást. 
A jelenleg, jellemzően egyvágányú, 150 kilométer hosszú vasútvonal teljes egészében felújítandó, állapota helyenként kritikus, utoljára az 1960-as években korszerűsítették. 
A vonal magyar és szerbiai szakaszának megépítésével három és fél óra alá csökkenthető a jelenlegi nyolcról a Budapest és Belgrád közötti menetidő, ami jelentősen felgyorsítja a Balkánra tartó, illetve onnan érkező forgalmat - írja az Opus Global közleményében.
A nyomvonal környezetének infrastruktúráját is fejleszti a beruházás, amelynek része több mint 100 kereszteződés, közel 100 kiszolgáló épület, 16 aluljáró, továbbá a szükséges hidak, zajvédő falak, térvilágítások, közművek megépítése, és az érintett állomások vasúti rendszereinek cseréje, épületeinek felújítása.
Az építési engedélyek beszerzése mellett a környezetvédelmi hatástanulmányok, a környezetvédelmi engedélyek, valamint a kisajátítási tervek és azok földhivatali átvezettetése is a fővállalkozó feladata. 
A finanszírozási megállapodástól függő kezdési időponttól számítva öt évet kap a CRE Konzorcium a vasúti szakasz újjáépítésének megtervezésére és kivitelezésére, a jótállási időszak további két év.
Az Opus Global Nyrt. a Budapesti Értéktőzsdén közzétett tájékoztatásában felhívta részvényesei figyelmét arra, hogy a szerződési feltételek teljesülésével a vállalkozási szerződés fedezetének biztosításához szükséges forrás rendelkezésre áll, így a 2020. május 18-i közlést követő hetedik napon a kontraktus hatályba lép - írta az MTI.
Ekinszu_Ocsa 2020. 05. 19. 17:14
Törölt hozzászólás
#42494
betgyuri
betgyuri 2020. 05. 19. 17:14
#42493
és végezetül egy kis napi.hu 
Budapest-Belgrád-vasút: tíz évig nem tudható, hogyan költenek el 700 milliárdot 
A kormánypárti többségű parlament ma megszavazta a közel 700 milliárd forintba kerülő Budapest-Belgrád vasúti fejlesztésről szóló törvényt. A megvalósításra kötött szerződések és az ezzel kapcsolatos döntések adatai tíz évig nem ismerhetők meg.Domokos Erika, 2020. május 19. kedd, 16:00  
A közlemény szerint a CRE közös irányítású magyar-kínai konzorciumban a tőzsdei társaság közvetett, 51 százalékos tulajdonában lévő RM International Zrt. fele részben vesz majd részt a munkálatokban, a beruházás összértéke 2,078 milliárd dollár.Egyszerűsödhetnek a Budapest-Belgrád vasútfejlesztés hatósági jóváhagyási folyamatai, így csökkenhet a projekt tervezési és kivitelezési ideje annak a törvénynek köszönhetően - ennek címe: A Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról szóló törvény -, amelyet 133 igen szavazattal, 58 nem és 3 tartózkodás mellett fogadott el kedden a parlament - adta hírül az állami hírügynökség. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerint hatékony és egységes eljárási rend segíti a kiemelt jelentőségű vasúti beruházást

Kína ad hozzá hitelt
A kiemelten közérdekű beruházás Budapest-Kelebia közti szakaszát 15 százalékban a magyar fél finanszírozza, 85 százalékban kínai hitelből álljuk a számlákat. A hitelt a Kínai Export Import Bank folyósítja, ezen hitelszerződés megkötését teszi lehetővé a törvény. A kivitelező egy kínai-magyar konzorcium (a CRE Konzorcium), amelynek magyar tagja 50 százalékos részvétellel a felcsúti milliárdos Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt. E cég többségi közvetett tulajdonosa az Opus Global Nyrt., amelynek korábbi, tőzsdén közzétett tájékoztatása szerint a kivitelezésre kötött szerződés értéke 2,078 milliárd dollár (ez jelenleg mintegy 677 milliárd forint).
A kormány szerint külgazdasági érdek a titkosításA vasúti beruházással kapcsolatos előkészítési és szerződéses adatok tíz évig nem ismerhetők meg, a kormány szerint külgazdasági okokból.A beruházással összefüggésben megkötött szerződésekben és a szerződés előkészítésével, megkötésével kapcsolatos iratokban, valamint az ezekkel összefüggő döntések megalapozását szolgáló iratokban foglalt adatok megismerése Magyarország külpolitikai, külgazdasági érdekeinek illetéktelen külső befolyástól mentes érvényesítését veszélyezteti, azok megismerése iránti igény teljesítését annak keletkezésétől számított tíz évig meg kell tagadni- áll a jogszabályban. Az adatok megismerése iránti igény teljesíthetőségéről - Magyarország külpolitikai, külgazdasági érdekeit mérlegelve - a külgazdasági ügyekért felelős miniszter (aki jelenleg Szijjártó Péter) dönthet.
Az Országgyűlés 2016-ban foglalta törvénybe a Magyarország és Kína között aláírt egyezményt a vasútfejlesztésről, a keleti nyitás stratégia részeként. A beruházás által Magyarország a régió elsőszámú logisztikai központjává válhat - írta a kormányzati reményekről az MTI. A fejlesztés után a vonal kétvágányú lesz, azon 160 kilométer/óra sebességet engedélyeznek majd, terhelhetőbb lesz a pálya, és korszerű kommunikációs és irányító rendszerekkel is ellátják a vonalat. A törvény határozott elvárásként rögzíti a környezet és a védett természeti területek védettségét a projekt kivitelezése során.Schanda Tamás miniszterhelyettes, parlamenti és stratégiai államtitkár a javaslat országgyűlési vitája során elmondta: a kormány szerint a beruházás nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy a Távol-Keletről Nyugat-Európába tartó áruk a görögországi Pireusz megötszöröződött forgalmú kikötőjének érintésével a leggyorsabban hazánkon keresztül érjék el úti céljukat.
Az ellenzék nem támogatja
Az ellenzéki pártok nem támogatták a törvényt. Ander Balázs (Jobbik) szerint a projektet a Fidesz és a Kínai Kommunista Párt egyre szorosabb kapcsolata indokolhatja, és nincs rá semmi garancia, hogy a beruházás ne a "magyar emberek pénzének feneketlen kútja" legyen - írta az Index. A politikus szerint a projekt csak Kínának éri meg, mert vasútépítési referenciájuk lesz Európában, az olcsó kínai áruk pedig ezen az útvonalon keresztül még jobban eláraszthatják Európát.Az MSZP-s Szakács László szerint bár a kormány mindig arról beszél, hogy nem akar hitelt felvenni, az ország két legnagyobb hitelezője Oroszország és Kína, ez a helyzet pedig lassan a politikai-gazdasági önrendelkezés kérdését is felveti. Szakács nem érti, miért Oroszországgal és Kínával csinálunk ilyen projekteket, miért nem azokkal az országokkal, amelyekkel egy szövetségi rendszerben tervezzük a jövőnket - tudósított a lap.
https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/budapest-belgrad-vasut-titkositas-700-milliard-forint.706512.html
mytilene73
mytilene73 2020. 05. 19. 17:13
#42492
Az biztos, hogy sehol sincs az az öröm, amit három éve még éreztünk:)
De attól még nem híg fos, csak kb. ennél úgy max. ha 20-30%-kal többet érhet ... eddig, most meg még egy kicsit többet fog érni. 
Megyeget az még előre, nem lottószelvény, csak részvény...
KKR13
KKR13 2020. 05. 19. 17:12
Előzmény: törölt hozzászólás
#42491

Szeretnék az általad említett "lufasz" egy ezrelékéhez is hozzájutni.
Megjegyzem, az építőipari szegmensben dolgozó cégek eddig is mutattak ki profitot, maximum annak a lehetőségekhez képest mértékéről érdemes polemizálni.
betgyuri
betgyuri 2020. 05. 19. 17:10
Előzmény: #42489  KKR13
#42490
oké.... :)  Kösz i
KKR13
KKR13 2020. 05. 19. 17:08
Előzmény: #42481  betgyuri
#42489
Vigyázz, már sokan féltékenyek, pedig messze elkerülöm a Pride jellegű dolgokat, a nélkül is eleget szopunk:)
betgyuri
betgyuri 2020. 05. 19. 17:08
Előzmény: törölt hozzászólás
#42488
A 4IG : +7,63%    Ez azért nem kilövés..... a forgalma szép ... 
pancreas 2020. 05. 19. 17:07
Törölt hozzászólás
#42487
betgyuri
betgyuri 2020. 05. 19. 17:06
#42486
Bezártunk 
276Ft   16.998 Db  +6Ft +2,22%
Forgalom : 485.159.696,5 Ft    1.741.080 Db
Min ár : 272   Max ár : 284,5 Ft 
Előző záró : 270 Ft 
A kilövés várat magára... még 
phavran77
phavran77 2020. 05. 19. 17:05
Előzmény: törölt hozzászólás
#42485
Ott tartok hogy látni nem akarom ezt a szart szánalmas
Záró : 276
KKR13
KKR13 2020. 05. 19. 17:05
Előzmény: #42482  tözsdecapalit.
#42484
Érdemes lesz majd megnézni ezeknek a cégeknek és az Opusban lévő cégeknek a profit rátáját, illetve a szakértők még a műszaki tartalmat és árakat is összemérhetik.
pancreas 2020. 05. 19. 16:59
Törölt hozzászólás
#42483
betgyuri
betgyuri 2020. 05. 19. 16:52
Előzmény: #42478  KKR13
#42481
Ja +