Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
ERA hétfő, 16:55
#373820
Reggel Erste elkezdte, aztán sorban veszik át ugyan azt más portálok. Önálló gondolatok? ismeretlen a hazai újságírásban
ERA hétfő, 16:53
Előzmény: #373817  gaben500
#373819
gaben : Breaking News   valahogy így
gaben500 hétfő, 16:52
Előzmény: #373816  Donqatto
#373818
500-750 ft minusz részvényenként az nagyon durva lenne
Donqatto
Donqatto hétfő, 16:51
Előzmény: #373814  gaben500
#373816
Ezek bohócok
gaben500 hétfő, 16:49
Előzmény: #373812  HuTi
#373814
Úgy gondoljuk, hogy az orosz olajról való leválás a MOL csoport jelenlegi 3 milliárd dollár feletti éves EBITDA-ját 2-2,4 milliárd dollárra csökkentené, mivel az orosz olaj 5-10 dollárral olcsóbb hordónként, mint a tengeri kőolaj, és a szállítási költség is valamivel drágább lehet az Adria esetében, mint a Barátság kőolajvezetéken.
https://profitline.hu/rossz-hir-az-orszagnak-es-a-mol-nak-is-ukrajna-leallitja-a-baratsag-koolajvezeteket-465639
gyula1971
gyula1971 hétfő, 16:32
#373813
-Erste:-Pénteken egymásnak ellentmondó hírek jöttek a Barátság kőolajvezeték esetleges leállásáról, ami jelentős kilengést okozott a MOL árfolyamában. Az olajvezeték év végi leállásáról szóló hírre 2.558 forintig csökkent az árfolyam, azonban a cáfolatra gyorsan vissza is pattant. Mindenesetre a történtek ismét rávilágítottak az ellátási kockázatokra, ami nem tesz jót a MOL-nak és nyomás alá helyezheti az árfolyamot. Támasz csak 2.662 forintnál látható.Támasz és ellenállás szintek
1. támasz2. támasz1. ellenállás2. ellenállás
2.6622.6322.7062.735
HuTi hétfő, 16:13
Előzmény: #373809  csendben
#373812
Leírtam korábban. Az olajvezeték szállítási irányát meg lehet fordítani, a hiányzó szakaszok bővítésével lehet diverzifikálni a beszerzést.  Arra is van példa, hogy kőolaj helyett desztillátumok szállítására használják a vezetéket.
Stalker hétfő, 15:59
Előzmény: #373810  ALANFED
#373811
Nagy bumm.... egy évben nem adnak majd osztalékot mert ráfogják a levállásra...láttunk már ilyet másra rámondva is szóval ez semmi.
ALANFED
ALANFED hétfő, 15:53
Előzmény: #373809  csendben
#373810
A Mol értékeltségét 20-25 százalékkal csökkentené, ha még a tervezett beruházások befejezése előtt, jövő év elejétől leállna az orosz olaj szállítása Ukrajna felől. A Barátság kőolajvezeték elzárása akár egymilliárd dollárt is kiharaphat a magyar olajcég éves eredményéből az Erste szerint./vg./
csendben hétfő, 15:36
Előzmény: #373807  HuTi
#373809
Kíváncsivá tettél:mere lehetne használni egy kiüresedett olaj és gáz szállításra specializált csővezetéket? :-)
HuTi hétfő, 13:29
Előzmény: #373804  Kvazir
#373808
+
HuTi hétfő, 13:28
Előzmény: #373805  ERA
#373807
Az Orosz olajat szerintem el lehet (és el kell) felejteni, én elsősorban arról beszélek, hogy a meglévő vezetékhálózatot másra is lehet használni és nincs őrületes költsége. A finomítók 100%-ban képesek lesznek Orosz olaj nélkül működni 2026 végére, onnantól megszűnik egy 10 éve tartó kockázat.
ERA hétfő, 13:27
Előzmény: #373802  HuTi
#373806
Horvátokkal a viszonyt rendezni kell, e nélkül nem lehet megfelelő szerződéseket kötni. Pereskedést be kell fejezni, a pl. kártérítéseket pedig be kell építeni a megállapodásokba. Egy új kormányt alkalmasnak tartanék erre a feladatra, Orbánt biztosan nem. Másik alternatívára szintén egy kormányváltás lenne megfelelő, Lengyelekkel, Csehekkel stb. és most a kormánypártiak nyomják a mínuszokat, de fogalmuk sincs mire!!!
ERA hétfő, 13:23
Előzmény: #373802  HuTi
#373805
Balti tenger,de Orosz olajról volt szó, persze én is tudom, van alternatív megoldás bőven. Csak akarni kell, de a barátság vezetéken Orosz olajat a jelenlegi kedvező áron kiváltani nincs alternatíva. Béke időkről beszéltünk. Egyébként egyszerűbb lenne Lengyelek felől, cseheken keresztül le Pozsonyba alternatívát kialakítani, nem is kell hosszú szakaszon bővíteni.  Mindenképpen kell az ADria mellé egy másik alternatíva, hogy még egyszer ne legyünk kiszolgáltatva! Egy nem elég! 
Kvazir hétfő, 13:16
#373804
Tudjuk, hogy teljesen át van politizálva a MOL. 
Nem tudunk most ezen változtatni. 
Annyit tudunk, hogy vagy befektetünk vagy nem esetleg kiszállunk. 
Alacsonyabb lassan az árfolyam a tavalyi csúcsnál akkor is, ha figyelembe vesszük az utóbbi két osztalékot.
A piac nem hülye, a nagybefektetők sem ott főleg nem hülyék ülnek. 
A tőzsdén az árfolyam tükrözi a teljesítményt. A MOL ebben nem áll jól és a piac árazza is. A 
HuTi hétfő, 12:45
#373803
Nyitó rés betöltve, meglátjuk mi jön ezután. Konszolidál ezen a szinten és folytatódik az elmúlt hetek oldalazása, esetleg meg volt a korrekció alja pénteken és elindul felfelé, vagy jön a jól ismert “ahova egyszer leszúrt az árfolyam, azt még egyszer teszteli” figura?
HuTi hétfő, 11:50
Előzmény: #373800  ERA
#373802
Az egyik lehetőség amit mondasz, az építés. De ha a vezeték irányát megfordítják a Kralupy és Pozsony közötti szakaszon akkor máris bővülnek a lehetőségek a beszerzésre. Van egy tervezet, hogy összekötik Litinovot és Leunát, ha pedig az megvalósul akkor a fentebb írt megfordított szakasszal együtt már lenne vezetékes összeköttetés Pozsony és a Balti-tenger között is. Mindent az fog eldönteni, hogy gazdaságilag megéri vagy sem. Ha az Adrián a piaci standard háromszorosa lesz a tranzitdíj, akkor meg fognak épülni az új elemek az infrastruktúrában. Ha piaci áron lesz, akkor nem.
Fibonacchi
Fibonacchi hétfő, 11:35
Előzmény: #373297  Fibonacchi
#373801