Topiknyitó: Coulthard14 2021. 08. 31. 23:10

MOL tulajok normálisan  

Uj topic a Mol részvényrõl normálisan
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
signal2
signal2 2021. 09. 07. 19:35
Előzmény: #258  Molbank
#260
Hát, kurva érdekesen festene, ha rekord eredménytermelés közepette szakadna. 
Molbank
Molbank 2021. 09. 07. 19:17
Előzmény: #257  gyula1971
#259
Az is meg lesz szerintem hamarosan.Megjön a forgalom is.Kivárás szaga van most.
Molbank
Molbank 2021. 09. 07. 19:12
Előzmény: #255  Balin2020
#258
Van egy olyan érzésem, hogy most azért itt épít egy masszív bázist a látszat ellenére, és előbb vagy utóbb patanni fog és nem szakadni.Az előbbire szavazok pattanás szempontjából.Szvsz.
gyula1971
gyula1971 2021. 09. 07. 18:24
Előzmény: #254  Molbank
#257
Mondjuk szokásos 2400 ft-os záróár. Forgalom még alacsony.
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 18:00
Előzmény: #255  Balin2020
#256
Esnie nem kellene már! 
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 18:00
Előzmény: #254  Molbank
#255
Holnapi emelkedés esélye megmaradt. 
Molbank
Molbank 2021. 09. 07. 17:17
Előzmény: #253  Balin2020
#254
Z:2400R
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 16:31
Előzmény: #251  Balin2020
#253
2398, na azért!
Törölt felhasználó 2021. 09. 07. 16:31
#252
ha egy elindítja akkor nagyot fog menni fel...... brókerekkel beszéltem, még mindig az alapítványra teszik a hangsúlyt, de nagyon inog már ez a verdikt annyira jók a számok. Szerintük csak idő kérdése és a Mol feljebb lép. Közhellyel  élve: az idő mindent begyógyít! Abban nincs egyetértés, hogy srv. vagy extra osztalék lesz e idén. Volt aki az srv.-t hiányolja árfolyam karbantartás gyanánt........egyben viszont egyetértettek: a kialakult árazás okán kereskedhetetlen jelenleg a Mol.....
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 16:29
#251
2392, 900 mill. forg.
illene fordulnia!
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 16:18
Előzmény: #249  Balin2020
#250
Perdülj, fordulj!
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 16:10
#249
Itt lenne lassan az ideje, hogy meginduljon! Lehet szűksége van egy kis ösztönzésre!
Hajrá MOL!
Törölt felhasználó 2021. 09. 07. 16:08
#248
Három ok, amiért a kőolaj ára tovább emelkedhet az év végéig10:53 | szeptember 7. Pletser Tamás,  Erste ResearchResearch BlogA Brent típusú kőolaj az augusztus közepi bezuhanás után ismét stabilan 70 dollár fölé tudott emelkedni a napokban és a WTI jegyzése is csak 1-2 dollárral marad el ettől a szinttől. A piac megnyugodott, hogy a COVID okozta keresletzuhanás csak átmeneti és a mélyben lejátszódó folyamatok alapvetően növekvő keresleti trendet mutatnak. Az OPEC a korábbi megállapodásnak megfelelően szeptember és október elsejével is napi 400 ezer hordóval növeli kínálatát, a döntés legutóbb ráadásul gyorsan meg is született, ami azt mutatja, hogy a kartell biztos a dolgában. Úgy tűnik, a piac ezt a többletkínálatot könnyen fel fogja tudni szívni. Három oka van, hogy a piac egyre inkább a magasabb globális kőolaj árakra spekulál.1. Rekord árbevétel az USA palaolaj cégeinélA Rystad Energy becslése szerint 2021 rekordnagyságú bevételt hoz az amerikai palaolajszektornak. Az előrejelzés 195 milliárd dollár fedezeti ügyletek előtti árbevételről szól. Az utóbbi hatás sem jelentős, mivel idén csak a szénhidrogén termelés 32%-a fedezett, az is elsősorban 60 dolláros szinten. Korábban ez az arány jóval magasabb volt. A jelentős bevétel nagyobb teret nyújt a cégeknek, mivel csökkenteni tudják adósságukat és rugalmasabbak tudnak lenni befektetési politikájukban. Vagyis magyarul nincsenek rákényszerítve arra, hogy mindenképpen növekedjenek, ami a kínálat alakítása szempontjából kulcsfontosságú. Az amerikai palaolaj szektor nem is igazán akar a következő 12 hónapban nőni, a cégek inkább a magas cash-flow fenntartásában érdekeltek. Emellett nem szabad elfelejteni, hogy a gázárak is rekordszinten, 4,6 dollár/MMBtu vannak az USA-ban, ami további jelentős jövedelmet hoz az palaolaj szektornak.USA kőolaj termelésének előrejelzése (millió hordó/nap)Forrás: EIA STEO 2021. augusztus 2. Kínai és a globális kereslet pozitív alakulásaKína olajimportja a júliusi napi 9,75 millió hordóról augusztusban napi 10,53 millió hordóra ugrott, mivel a kínai vezetés engedi a független, ún. teafőző típusú egységeknek is a kőolaj behozatalát. A júliusi hónapot érintette az In-Fa tájfun is, emiatt több nyersolaj szállítást bonyolító kikötő zárva volt a hónap végén. A piaci becslések szerint a szeptemberi import a növekvő feldolgozási igény miatt elérheti a napi 11 millió hordót. Az ázsiai ország augusztusi export-import adatai is meghaladták a várakozást, ami azt mutatja, hogy alaptalanok voltak az ország lassulásával kapcsolatos félelmek. Úgy tűnik, Kína kezelni tudja a korábbi szigorú lezárásokkal a Covid delta variánsának terjedését is, ami kedvező fordulatot jelez előre, mivel augusztusban a világ még tartott attól, hogy a járvány kezelhetetlenné válik a legnagyobb kínai gazdaságban.
Kína mellett feltűnő, hogy a világban is masszív növekedés van az üzemanyag fogyasztásban. Az elmúlt két évben mindenhol ismét az egyéni utazás került előtérbe, amit egyrészt az emberek vírustól való félelme, másrészt a kormányzatok maguk is támogattak, például az adók vagy a parkolási díjak csökkentésével. Az augusztusi hónap rekord nyersolaj keresletet hozott Európában. Az előzetes adatok szerint utoljára 2011 augusztusában volt ilyen erős az európai üzemanyag kereslet. Spanyolországban például 10%-kal nőtt 2019-hez képest az augusztusi autópálya fizetőkapu használat. Olaszországban 3%-os, Franciaországban 6%-os növekedést mértek a forgalomban 2019-hez képest. Különösen a benzin iránt nő az igény, a Volkswagen dízel botránya nyomán inkább Otto motorral ellátott gépjárműveket vettek az európai fogyasztók az elmúlt években. A lezárások után a tömegközlekedés helyett az egyéni közlekedési megoldások preferáltak. A jelenség egyébként nemcsak Európában ütötte fel a fejét, hanem szinte az egész világon hasonló a tendencia: Brazíliától kezdve Ázsiáig mindenhol telítettebbek lettek az autóutak. Egyedül a légiforgalom szenved még: Európában továbbra is 30%-kal kisebb a légiforgalom, mint 2 évvel ezelőtt, s várhatóan csak 2023-24-re áll vissza a korábbi nagyságra a légiközlekedés. 3. Elégtelen kínálatAz olajpiacon a kínálat növekedése elmarad a kereslettől. Nemcsak a már említett amerikai palaolaj termelők nem törik magukat a termelés fokozásában, a hagyományos olajtermelők is gondban vannak. Tavaly a nagy nemzetközi olajcégek 13 milliárd hordó egyenértékessel csökkentették tartalékaikat a leírások következtében, ami a teljes készletállományuk 15%-át tette ki. A beruházások évek óta alacsonyak, a 2014-es 779 milliárd dolláros beruházási csúcs után a 2020-as költés alig haladja meg a 300 milliárd dollárt, miközben a globális olajkereslet azóta 15%-kal nőtt. Nem véletlen, hogy az idei első negyedévben mindössze 1,2 milliárd hordóegyenértékes új szénhidrogén felfedezés volt a világban, ami az elmúlt 7 év legalacsonyabb értéke. Gyakorlatilag az OPEC-en kívül nincs másnak szabad kapacitása, s az OPEC tartaléka is csak 6-7 millió hordó/nap között van az OPEC tagok bevallása szerint. A valóságban ez jóval kisebb lehet, ráadásul a növekvő kereslet miatt ez az érték 2022 végére megfeleződhet. OPEC szabad kapacitás (millió hordó/nap) és a WTI árának alakulása (USA dollár, reálértékben)Forrás: EIA STEO 2021. augusztus Az elmondottak alapján egyre több az optimista hang a piacon. Már nemcsak a Goldman Sachs hangsúlyozza a IV. negyedéves 80 dolláros olajárat, de a Bank of America is 100 dollárra számít 2022-re. A fedezeti alapok is vásárlásba kezdtek az elmúlt hetekben, miután augusztus első felében nettó eladók voltak. Úgy tűnik, minden adott, hogy ismét szárnyaljon a kőolaj ára.
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 16:06
#247

A Neste referencia margin kezd egyre jobban alakulni:
https://www.neste.com/investors/market-data/refining-margins#9e51ffba
Már abban a tartományban mozog, ahol a covid előtti időszakban hullámzott, bár van még tér felfelé.
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 15:50
#246
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 15:49
#245
2394, 870 mill. forg.
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 15:33
#244
Brent mozgolódik. Történt valami?
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 15:26
#243
És újra 2400, 855 mill. forg. mellett.
Helyben járunk.
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 07. 14:18
Előzmény: #240  barazol
#242
Ok, nincs gond belőle. Lényeg a tisztánlátás.
HuTi 2021. 09. 07. 14:16
Előzmény: #238  Balin2020
#241
Amikor jön egy kis forgalom az általában felfele nyomja, ebbe lehet kapaszkodni. Közben ütik az olajat és az olajosok többségét is.

Topik gazda

Coulthard14
Coulthard14
4 4 5

aktív fórumozók