MIGRÁCIÓ, EU-ból való kilépés ,napi hírek, Magyarország
Lassan el kell kezdeni elemezni ezt a lehetőséget is,hiszen teremthet az EU olyan új feltételrendszert ami miatt már egy olyan ország amelyik nemzetállamként képzeli a jövőjét nem maradhat a közösségen belül.
A migráns kérdés nagyon időszerűvé teszi ezt a lehetőséget,hogy számolni keljen vele.
EUMSZ 78. cikk "(1) Az Unió közös menekültügyi, kiegészítő és ideiglenes védelem nyújtására vonatkozó politikát alakít..." . 2) Az (1) bekezdésben foglaltak céljából az Európai Parlament és a Tanács rendes jogalkotási eljárás keretében intézkedéseket állapít meg egy közös európai menekültügyi rendszer létrehozása céljából, amely a következőket foglalja magában: . a) az Unió egészén belül érvényes, egységes menekült jogállás a harmadik országok állampolgárai számára, . b) egységes kiegészítő védelmet biztosító jogállás a harmadik országok azon állampolgárai számára, akiknek, anélkül hogy európai menekült jogállást kapnának, nemzetközi védelemre van szükségük, . c) közös rendszer a lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyek tömeges beáramlása esetén e személyek ideiglenes védelmére, . d) közös eljárások az egységes menekült-, vagy kiegészítő védelmet biztosító jogállás megadására és visszavonására vonatkozóan, . e) a menedékjog vagy kiegészítő védelem iránti kérelem elbírálásáért felelős tagállam meghatározására vonatkozó kritériumok és eljárások, . f) előírások a menedékkérők és a kiegészítő védelmet kérők befogadásának feltételeire vonatkozóan, . g) partnerség és együttműködés a harmadik országokkal a menedékkérők, illetve a kiegészítő vagy ideiglenes védelmet kérő személyek beáramlásának kezelése céljából. . (3) Ha egy vagy több tagállam olyan szükséghelyzettel szembesül, amelyet harmadik országok állampolgárainak hirtelen beáramlása jellemez, a Tanács a Bizottság javaslata alapján az érintett tagállam vagy tagállamok érdekében átmeneti intézkedéseket fogadhat el. A Tanács az Európai Parlamenttel folytatott konzultációt követően határoz."
A menekültügy nem lett átruházva az EU-ra. Tagállami hatáskör maradt. . Pár óra, vagy nap alatt megoldhatnák a bevándorlási nyomásnak kitett országok a problémájukat! Megérkezik a migráns, oda megy a hivatalnok, felveszi az adatait és kiállít neki egy ÉRVÉNYES személyit és útlevelet. Ad neki valamennyi kp. segélyt és útjára bocsájtja..... . Miért nem élnek ezzel a lehetőséggel az érintett országok? Megtehetnék.
Attól, hogy ad-e be kérelmet út közben," . .Látom kerülted a választ.... Következő kérdésem, hogy tisztázzunk némi félreértést: . Megteheti, hogy nem ad be kérvényt az útközben lévő biztonságos országban?
Gondolom ejted, hogy a válasz attól függ. Attól, hogy ad-e be kérelmet út közben, ott adnak-e neki státuszt, tovább engedik-e, stb. Ha arra karod kihegyezni, hogy kapna státuszt út közben, mégis tovább megy, és ha lefülelik, kitoloncolják, akkor illegális migráns egészen addig, amíg valaki nem ad neki státuszt. Viszont ha az x.-dik országtól kap státuszt, akkor ott már legálisan menekült lesz.
Tekintettel arra, hogy ez egy gazdasági egység, " Mint írtad GAZDASÁGI társulás és nem EGY ORSZÁG! Önálló NEMZETÁLLAMOK a tagjai! Ezt szokták itt figyelmen kívül hagyni.
Az természetesen egy alapvető elvárás, hogy gyorsan és nagy pontossággal legyen megállapítható, hogy ki menekült, és ki egyéb bevándorló." . Érdekelne erről a véleményed. Háborús övezetben él és nem akar ott tovább élni. Útközben van biztonságos ország vagy ENSZ által működtetett menekülttábor. Ezért pénzt fizet ki segítőknek, hogy Európába jusson, szerinted minek számít?
1. Feketén hogyan éri meg létezni? Nem kapsz semmi pénzt. 2. Kicsit terelésnek tűnik a valódi állítástól, hogy aki tényleg menekült, azt szeretné az Európai Bizottság szétosztani. Tekintettel arra, hogy ez egy gazdasági egység, belső határok nélkül, és az EU Működéséről Szóló Szerződés alapján a menekültügy közösségi politika (EUMSZ V. cím 2. fejezet). Az természetesen egy alapvető elvárás, hogy gyorsan és nagy pontossággal legyen megállapítható, hogy ki menekült, és ki egyéb bevándorló. És az elég jól látszik, hogy bizonyos tömeg felett alkalmatlan a rendszer ennek kezelésére. De többek között ezt próbálja orvosolni a szétosztási mechanizmus, amely csak ilyen sokkhelyzetben lépne életbe.
Ezzel az a gond, hogy jogállamban mindenkinek joga van egy "fair" elbírásban. A mese pont erröl szól. Bárki, aki eljut Németországig, elkiabálja magát, hogy "Azil" és már kezdödik is a folyamat. Persze, elutasítják a kérelmét, erre azonnal második szintre viszi, ami évekig elhúzódik. Meg közben a menedékkérö elkóborol, ha véletlen megérkezik a második fokú negatív döntés is. Mindenki pontosan tudja, hogy ez hogy müködik, erre játszik (az NGO-k segítségével persze). Az egyedüli megoldás az, amit mi csinálunk: a határon feltartóztatni, amíg vége az elbírálásnak.
Pontosan. Nemcsak azért képtelenek visszaküldeni a kontinensen kívülre őket, mert nem fogadja senki, hanem mert eltűnnek itt benn. Az a több százezer sikeres visszaküldés EUrópán kívülre, az valójában több százezres felszívódás a kontinensen belül. Hállott már valaki arról a médiából, hogy ha elutasítást kap, akkor 3 év múlva újra próbálkozhat? Pedig alapvető, hogy megérje feketén létezni és ez is megy a valóságban.
Ha szigorúan vennénk, senki sem számítana menekültnek, mivel ez EU nem határos háborús régióval. Egy szíriai elvileg csak Törökországig menekült. De legyen... Szerintem is ezeket az embereket valamilyen alapon szét lehetne/kellene osztani EU-n belül. Viszont borzasztó kevesen kapnánák meg a menekülti státuszt (miért menekült egy marokkói?). És akkor itt kezdödnek a gondok: nem lehet öket kitoloncolni (mert nem fogadja öket vissza senki), lehazudják származásukat, életkorukat, stb. Az ilyen eseteknek már saját nevük is van (D-ben): megtürt elutasított menedékkérö (szabad fordításban). Szerintem, pont ilyenektöl kellene megvédeni a határokat (és nem az igazi menekültektöl).
"A kancellár kijelentette: a migránsok nem választhatják meg azt, hogy melyik országban folyamodnak menedékjogért. Utalt arra is, hogy ki kell szélesíteni az unió határvédelmi ügynökségének (Frontex) a mandátumát és az ügynökséget meg kell erősíteni."
A demokrácia már csak ilyen! Van egy szabály amit elfogadtunk, aláírtunk. Valakinek most már ez terhes és szeretné módosítani és fel van háborodva, hogy vannak akiknek ez nem tetszik és nem írják alá?
A sikeres visszaküldések zöme európai országokba történt! . Az a hajó aki líbiai vízen vesz fel embereket majd Európában kér segítséget.....az nem hajótörött menekültet hoz ide!
Semmiféle szétosztás nem érdekel. Sem menekült, sem migráns sem mit tudom még milyen státuszokat találtak ki. Minden egyes tagállam önállóan vállalja be őket és hagyja békén a többi tagállamot. Az EU pedig védje meg a külső határát. Ezzel fogllakozzanak Brüsszelben. Ne idegenvezetőket finanszírozzanak, hanem kőkemény határrendészeket, akik biztosítják a legális forgalmat!!!
MIGRÁCIÓ, EU-ból való kilépés ,napi hírek, Magyarország
A migráns kérdés nagyon időszerűvé teszi ezt a lehetőséget,hogy számolni keljen vele.