Nem követem, de most h. kérdezted, rápillantottam a chartjára... 2007 nyara/ősze óta egy hatalmas korrekciós mintában (medve) mozog, melynek sztem még nincs kész az alja.
Ahogy várható volt, be is halt a tegnapi "technikai" kizöldülés... ;)... az ilyen technikai felrántásokat (vagy megöntéseket) arra használják a tőkeerős invesztorok és/vagy spekulánsok, hogy megszondázzák az adott papír piacát arra vonatkozóan, hogy az adott árfolyamszinten volna-e már kellő számú és erejű követő vevő (vagy öntéseknél eladó). Ha úgy tapasztalják, hogy nincs... mint pld. most is a Lufinál, akkor szépen visszaöntik a piacra a szondázáshoz megvett mennyiséget... és várnak tovább türelmesen... akár hónapokig, évekig.
Amikor már valóban nagyon jó szintre keveredik az árfolyam, ott már a charton is érdekes mozgások, formációk, jelzések kezdenek feltünedezni... :)
A Lufi jelenleg még bőven a kitárazási (disztributív) fázisában szenved... sztem még jó ideig.
na jah... az ilyen jellegű kizöldülésekre szokták sejtelmesen azt mondogatni a tőzsdeportálokon, hogy "technikai"...:)...annyira azé' (még) nem reménytelen a papír, hogy szakadatlanul csak esni tudjon.
Amikor maga a bajba került cég (Lufthansa) is kb. 3.50-3.60 €ur/db-os fair érték mellett találta kivitelezhetőnek a tőkeemelést, nos, az már erős jelzés... 4.00 felett nem igazán célszerű hosszú távra zsákolni a papírt (sztem). Vélhetően még 4.00 €ur táján ill. alatt is hosszadalmas, kínlódós akkumulációs szakasz fog következni. A jenkik amúgy is erősen szemmel tartják a német pályát... ha valami tiltott szubvenciót vagy egyéb pénzügyi machinációt érzékelnének, azonnal agyonbüntetnék vagy egyéb módon (pld. repülési jogok korlátozása) szankcionálnák a társaságot... lásd Deutsche Bank ottani kálváriáját.
Lufthansa
Lufthansáról így a mai 30%-os reccs után jöhetnek a vélemények.