Úgy tûnik, még mindig nem futotta ki magát a dízelbotrány Európában, miután a Volkswagen mellett "számos egyéb márka mutat túl magas kibocsátási értékeket valós vezetési körülmények között - figyelmeztetett a 28 EU-tagállam
Konkrétan ezt mondta: "az érintett típusokat legkésőbb 2018-ban, a nemzeti hatáskörben végrehajtandó technikai ellenőrzések részeként ki kellene vonni a piacról" - az "érintett típusok" a VW konszern összes EUR5-ös autója.
Nyilván megvan, hány km-nél mivel éri meg járni. Amikor 1km-re laktam a melótól, gyalog jártam, szülőfalumban bringával megyek boltba, most viszont évi 40ekm futásnál (meló), főleg, hogy a hordott cuccok miatt kell a nagyobb tér, nincs alternatívája a dízelnek. Nyilván, senkinek se akarok tüdőrákot okzni, jelenleg jól karbantartott EUR5-össel furikázok és hamarosan váltanék EUR6-ra, de nem úgy, hogy extra értékcsökkenést kelljen valami politikai hülyeség miatt elszenvedni.
Konkrétan miket mondott? A cikkben nem volt ilyen, amiket írsz. A bezzeg-németek meg a bezzeg-franciák miket vontak ki eddig és miknek a kivonásáról döntöttek? EUR1-gyel kezdik, nem? Aztán fokozatosan EUR2, stb. Amúgy nem a haszongépjárművek szennyeznek a legtöbbet? Kamionok, egyterűek, stb. A kamionokat már csak biztonsági okokból is ki kellene tiltani a belvárosokból (terrorveszélyre hivatkozva, stb.) Ágyúval verébre, de legalább "védhető". Amúgy: ha Ny-Európában fokozatosan betiltják a dízeleseket, akkor a használtautók többek közt Mo.-ra fognak áramlani. Ez letöri az árukat és nagyobb választékot jelent. (Én nagy ritkán használok autót, és akkor benzinest. De főleg bringát meg "az apostolok lovát" :) Mondjuk az is igaz, hogy talán érdemes volna dízeleset venni...)
Persze, a katalizátor és részecskeszűrő-kiműtött, tuningolt gyárkéményeket a tulajdonosaikkal együtt küldjék a zúzdába, de ne a jó karban tartott EUR5-6-os kocsikon csattanjon már az ostor, amiknél még egy dohányos is több káros anyagot pöfékel a környezetébe.
Idióta, mutasson egy zéró-emissziós járművet a folyón úsztatott farönkön kívül... Mert a természeti erőforrások garmadájával, nehézfémszennyezések árán legyártott darabja 100e$-os teslák nem azok.
Elfogyott a türelem, több millió autót vonnának ki a forgalomból Európában
Ugrás a cikkhez