Topiknyitó: mocskos_spekulans 2022. 09. 27. 08:29

Államcsőd  

Most hogy lassan elfogy a devizatartakék és az állam euróért kuncsorog nyitom is neki a topikot. Jöhetnek a várakozások és a forgatókönyvek ide.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
sh0rt0s_r0b0t_v0.42
sh0rt0s_r0b0t_v0.42 2022. 10. 24. 22:05
Előzmény: #239  Bandi_ujonc
#240
Megvan a telefonszáma, lehet odacsörgök neki 
Bandi_ujonc 2022. 10. 24. 21:54
Előzmény: #238  sh0rt0s_r0b0t_v0.42
#239
Hathor nem az a válaszolós típus, inkább a kérdező, kijelentő. 
sh0rt0s_r0b0t_v0.42
sh0rt0s_r0b0t_v0.42 2022. 10. 24. 10:18
Előzmény: #236  Hathor
#238
Azt azert tudod ugye, hogy "gyurcsanyek" alatt vilagmeretu valsag volt, most pedig semmi sincs meg! :) 
Verona 2022. 10. 24. 10:16
Előzmény: #236  Hathor
#237

Történelem ismételi önmagát...
2011 őszén került először a csőd szélére az ország...
Orbán: "csak néhány órán múlt az államcsőd" (Szíjártó és Kósa Lali nyilatkozatainak majdnem államcsőd lett a vége)
Az előttünk álló hónapokban, ismét aktuális lett ez a téma és ehhez már felelőtlen nyilatkozatok se kellenek...
A magyar intézményrendszerek tömeges bedőlés előtt állnak...
A gazdaság ebben a szerkezetben fenntarthatatlan....
Hathor
Hathor 2022. 10. 24. 09:52
Előzmény: #235  csabcsa
#236
Nincs mas.
Minek a grafikon?
750volt gyurcsanyeknal, 48korul volt alj ev elejen, most 283
csabcsa
csabcsa 2022. 10. 24. 08:49
Előzmény: #233  Hathor
#235
Köszi, ezt korábban már megtaláltam, de az aktuális értéken kívül, nálam a grafikonos előzmények nem működnek. Van más esetleg?
don_king
don_king 2022. 10. 23. 20:30
Előzmény: #232  Rincewind2
#234
65% beoltva ☝🏻🤨
Hathor
Hathor 2022. 10. 23. 20:14
Előzmény: #228  csabcsa
#233
Google cnbc
Rincewind2 2022. 10. 23. 20:08
Előzmény: #231  El_Kebir
#232
Vicces, mert a gázfogyasztás kb 40%-t a lakosság fogyasztja el a villany 25%-át. Lehet ha megszüntetnénk a lakosságot minden jó lenne?
El_Kebir
El_Kebir 2022. 10. 23. 19:20
Előzmény: #227  Rincewind2
#231
csak pont a győri audi az ami az eu legnagyobb motorgyára. (itt van öntés magyarban is, szlovákoknál és németeknél is)
Törölt felhasználó 2022. 10. 23. 19:18
Előzmény: #227  Rincewind2
#230
Gápgyártsá energiaigényes.
Préselés, hegesztés, forgácsolás, esztergálás, fényezés - nagyhőfokon kamrában, ezek mind eszik az energiát.
Műanyagsajtolás, kábelkötegek, alkatrészek.
Nemak gyártja az aluminimum blokkot.
Nehogy azt gondold, hogy a magyar autóiapr abból áll, hogy behozzák az alkatrészt, aztán itt összecsavarozzák a döngölt padlón.
Törölt felhasználó 2022. 10. 23. 19:12
Előzmény: #228  csabcsa
#229
Felesleges követni.
A CDS árak a pénzügyi piacok működési elvéből fakadóan nem sok mindent mutatnak előre. Az a tendencia, hogy a rosszfele sodródó országok esetében is alacsonyak, aztán amikor hirtelen valami nagyhorderjű történik, akkor felrobban az adott ország CDS árazása. Nagyjából akkor, amikor mindenkinek világos, hogy baj van.
Ilyen helyzetekben exponenciálisan emelkedik pillanatok alatt.
Nos ilyenkor meg már úgyis késő, ha a pénzed az adott országban van, akkor keresztet lehet rá vetni.
Ezért kell saját elemzésed alapján monitorozni előre.
Másrészt, amikor felrobban a CDS, akkor úgyis a sajtó címlapon hozza. Persze ez csak annak meglelpetés, aki nem volt korábban tisztában a mélyfolyamatokkal.
csabcsa
csabcsa 2022. 10. 23. 19:06
Előzmény: #224  Hathor
#228
Hol lehet követni a CDS felárat?
Rincewind2 2022. 10. 23. 18:55
Előzmény: #226  El_Kebir
#227
Ez igaz, de az autóknak kis része a motor blokk. A Suzukié tudomásom szerint Japánból és Indiából érkezik. Az Audi valószínűleg itt gyártja, a Mercedes szerintem nem, méret hatékonyság miatt. Ráadásul timföld gyártás egyáltalán nincs Magyarországon, mert az tényleg energia igényes és az abból történő alumínium gyártás is. Az alu tömb olvasztás is energia igényes, de ezekhez képest kevésbé.
El_Kebir
El_Kebir 2022. 10. 23. 18:46
Előzmény: #225  Rincewind2
#226
az alu nagyon energiaigényes... a motorok már szinte mind alu blokk és alu hengerfejesek, a vasöntvény blokk már ritka...
Rincewind2 2022. 10. 23. 18:19
Előzmény: #222  J0hnnyEnglish
#225

Ez az autógyártás energia igényes ez honnan jön?
Szerintem a nálunk lévő összeszerelő üzemeknek nincs kiemelkedő energia fogyasztása. A vas gyártásnak igen, de az jelenleg áll Dunaújvárosban és szerintem nem onnan ment a lemez a gyárakba. A műanyag gyártás detto, de Magyarországon elég komoly műanyag ipar van és volt is függetlenül az autóipartól. Ez a MOLnak köszönhető, mert próbál több lábra állni PE, PP polisztirol, poliuretánok stb. Az akkumulátor gyártás már inkább energia szerintem, ott is inkább a szükséges vegyszerek előállítása energia igényes és azt nem tudom, hogy hol gyártják, az biztos hogy nem az akkugyárakban, mert az elektrolitokat máshol gyártják és az elektrolit alapanyagok külföldről jönnek (Kína, Korea) napi beszállítással. Ja és borzasztó mennyiségű veszélyes hulladék keletkezik. Na annak a feldolgozása már tényleg energia igényes.
Hathor
Hathor 2022. 10. 23. 18:02
Előzmény: #223  csabcsa
#224
283bp
csabcsa
csabcsa 2022. 10. 23. 17:58
#223
Mennyi most Magyarország CDS felára?
J0hnnyEnglish
J0hnnyEnglish 2022. 10. 23. 17:43
Előzmény: #218  Törölt felhasználó
#222

A probléma nem az, hogy ezek a cégek itt vannak! Minden !Minden! a nagypolitika szintjén az egész országban nélkülözi a szakmaiságot.
Az autógyártás energiaigényes, olyan programot nem halottam, hogy bárkit is köteleztek volna arra, hogy az energia X %-át megújulóból kellene fedezni.
Helyette mi van: Zöldmezős beruházás (az összesnek eltörném kezét lábát), ahol aranykoronás termőföldre gyárat/áruházat/raktárat..stb épít. Ugyan ez megy Debrecenben az Audi kapcsán. Közben komplett gyárterületek rohadnak a rendszerváltás hagyatékaként.
sh0rt0s_r0b0t_v0.42
sh0rt0s_r0b0t_v0.42 2022. 10. 23. 14:58
Előzmény: #220  Bandi_ujonc
#221
Alakul a marinénik kritikus tömege, kár hogy a nővérnek tartozáson kívül semmije sincs a bankban 

friss hírek További hírek