Topiknyitó: Portfolio 2019. 04. 08. 09:53

Itt a bizonyíték, hogy hallani sem akar az erõs forintról az MNB - Irány a 330-as euró?  

Ugrás a cikkhez
Sokakban felmerülhetett már az a gondolat, hogy a Magyar Nemzeti Bank, annak ellenére, hogy nincs kimondott árfolyamcélja, minden lehetséges eszközzel igyekszik megakadályozni a forint túlzott erõsödését. Az MNB márciusi
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pFModi-1fsz-bsszakrvaanyjat2 2021. 01. 29. 06:43
Törölt hozzászólás
#5
mro 2019. 04. 08. 12:43
Előzmény: #3  Vortex
#4
Először az apróbb tények: több kategóriában folyik vagy folyt autógyártás Magyarországon, pl. Opel és Suzuki, de akár a nagy, Magyarországon is gyártó konszerneknek (Pl. Audi-Volkswagen) is vannak kevésbé drága márkái, meg használt modelljei. 
Az elsőrangú magyar terményt a termelő értelemszerűen a legjobb feltételek mellett akarja eladni, sajnos az alacsonyabb szállítási költségek, kisebb útterhelés és környezetszennyezés ellenére is a magyar fogyasztó megveszi az Európán átkamionoztatott ömledéket, mert alacsonyabb minősége és vitamintartalma ellenére a silányabb, utaztatott árut választja. Árérzékenyek vagyunk, mert respektáljuk a pénztárcánkat, de a honfitársunkéval nem törődünk. De ha az emberek átlátnák az összefüggést, hogy a lokálpatriotizmus és az egészséges protekcionizmus hosszú távon mindenkinek jó az országban, akkor talán másképp lenne. A kormány nem a lokálpatriotizmust oktatja, hanem azt, hogy a magyar vállalkozót gyűlölni kell, hiszen olyan mintákat épít fel, pl. traffikmutyi vagy Mészáros GázszerelőBété Mongúzkezű Lőrinc meggazdagítása, ami természetesen nem a szolidaritásra nevel. Emellett az is kellene, hogy pl. a városi ember tisztelje a falusi embert, ne redukálja le a társadalom szövetét egy 5 forintos árelőnyre. 
A nyugati országoknak nemcsak az a tisztességtelen előnyük, hogy jobb adottságaik vannak, hanem az is, hogy valóban él bennük egy erős, egészséges, és a környezet számára is jobb protekcionizmus. Nem(csak) a törvényekben, hanem az emberi fejekben is. Két migránskampány között megérné, persze normális módon, inkább ezt tanítani.
A másik, hogy nem biztos, hogy azért megyek külföldre nyaralni, mert sós víz kell, hanem mert a magyar vendéglátóipar, tisztelet a kivételnek, vagy amatőr, vagy paraszt módon viselkedik a vendéggel. Nyugaton egyszerűen sokkal jobb a kiszolgálás, lehet lazítani, pihenni, míg Magyarországon előre görcsben van a gyomor, hogy orvosilag van csőlátása a pincérnek, vagy direkt ki akar szúrni veled. Még tankolni is inkább a határ túloldalán szeret az ember, kicsit drágább és valószínűleg ott is magyar a kutas, de érdekes módon, ott megfelelően tud viselkedni a vevővel.
Vortex 2019. 04. 08. 10:28
Előzmény: #2  mro
#3
"A magyar lakosság mindig elkezd vadul import cikkeket vásárolni és külföldi nyaralásba önteni a pénzt, ahogy a legkisebb módja van rá. Ellentétben egészséges lokálpatriotizmussal rendelkező országokkal, mint pl. Franciaország, Olaszország vagy Svájc"
Ezen besírok.
Sajnos Magyarország nem rendelkezik olyan természeti adottságokkal, mint Franciaország, Olaszország vagy Svájc. Ha valaki tengerparton vagy hegyekben szeretne pihenni, akkor sajnos Magyarország nem opció. És erről nem a most élő magyar lakosság tehet.
"az emberek a legkisebb habozás nélkül viszik a német multi saját márkás termékeit az Aldi, Lidl, Spar stb. polcairól, és vesznek olyan márkájú berendezéseket, autókat, amelyeknek nincs is magyar gyártóbázisa."
Majd ha a magyar termékek is hasonló áron és minőségben lesznek elérhetők, akkor az emberek azt fogják venni.
Milyen autókról beszélsz? Mindenki vegyen Audit meg Mercedest? Szerinted miért használt tizenéves autókat vesznek az emberek és nem új Audit?
"így erodálódik a magyar termékről alkotott kép is, gyakran csak a másodrangú dolgok jutnak el a magyar fogyasztóhoz."
Akkor juttassák el az elsőrangú magyar termékeket a fogyasztókhoz olyan áron, mint az elsőrangú külföldi termékek. Nem a fogyasztó tehet arról, milyen kép alakul ki a magyar termékekről.
mro 2019. 04. 08. 09:53
Előzmény: #1  portfolio
#2
Nagyon jó írás. A magyar lakosság mindig elkezd vadul import cikkeket vásárolni és külföldi nyaralásba önteni a pénzt, ahogy a legkisebb módja van rá. Ellentétben egészséges lokálpatriotizmussal rendelkező országokkal, mint pl. Franciaország, Olaszország vagy Svájc, az emberek a legkisebb habozás nélkül viszik a német multi saját márkás termékeit az Aldi, Lidl, Spar stb. polcairól, és vesznek olyan márkájú berendezéseket, autókat, amelyeknek nincs is magyar gyártóbázisa. A magyar fogyasztók közönye, esetleg lenézése a magyar termelők iránt azt is jelenti, hogy a legjobb minőségű magyar termést külföldre viszik, mert a magyar fogyasztó filléreskedik és megveszi az öt forinttal olcsóbb dömpingspanyol szemetet, így erodálódik a magyar termékről alkotott kép is, gyakran csak a másodrangú dolgok jutnak el a magyar fogyasztóhoz. Emellett romlik a külker és pénzforgalmi egyenleg is. Már a rendszerváltás óta ez megy, elég felidézni az akkori Gorenje hűtő vásárlási lázat, a bécsi bevásárlóturizmust és a magyar piac színvonalát jellemző diszkontáruház-őrületet.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek