Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Placi82 2022. 01. 04. 09:40
Előzmény: #56779  Zedisdead
#56780
Bizony lehetett. En speciel nem vagyok minuszban, de nem is vagyok büszke rá,erre 2021 es teljesítményre. Pedig amig spacot meg pennyt vettem, a portfoliom kb 20% ert,es eladtam februarban, mind. Azt hittem csodas ev lesz ez a 2021 es. Februartol at strukturaltam mindent es olyan a.portfoliom, ha 2 evre bezarna a tozsde mondjuk egy napvihar miatt, akkor milyen value reszvenyeket szeretnek birtokolni. Az olaj, gaz uran csak hagyján, de hogy az arany, kgc barrick, eqx, yama,polyus, anglo, ezektol tombolo bull-t vartam volna. Hát varhattam 🤣. A (gazpromot meg aztan vegkep nem ertem) Szerintem a józan ,racionális, elore tekintő gondolkodas, volt az abszolut feltetele, hogy ne legyen nagy hozam 2021 ben a piacokon. :)) . Tularazott nasdaq nagyokat kellett volna venni ,de mar 1 eve is tularazottnak tartottam őket. Hát meg most. Na mindegy. Most a h.lyek diadala van a piacokon, akik meg számolnak azok a sarokban sírhatnak:). De a piacnak mindig igaza van. :)
Zedisdead 2022. 01. 04. 09:04
Előzmény: #56775  totoro
#56779
Valueval simán lehetett minuszba menni tavaly.
macskassy 2022. 01. 04. 08:56
Előzmény: #56775  totoro
#56778
De legalább hatalmas arca van a csávónak! :)
szieszta 2022. 01. 04. 08:47
Előzmény: #56765  HuTi
#56777
Nekem is volt VW Sharanom, family verzió. Ha hiszitek, ha nem Győrben megtankoltam, és megjártam vele Bibionét. Oda, vissza. Akkor még 2 kisgyerkőccel, plafonig megpakolva. Két autóval mentünk, a másik egy kicsit öregebb volt, így az autópályán max 120 volt a sebességünk, de például álltunk dugóban is, klímázva. Akkora autó és 4,1 literes átlagfogyasztás. A jól bevált 1,9 es dízelmotor hajtotta. Azóta váltottam Galaxyra, ott már egy picit nagyobb a fogyasztás, de  a kényelem is, 6,5 liter dízelt eszik átlagban. A mostani Galaxym is 6,5 liternél jár, de egyenlőre csak a környéken használtuk. De ez már egy kicsit erősebb is, mint az előző.
pomperj
pomperj 2022. 01. 04. 08:39
#56776
1)Olaj
felpattant a 74.27 supportrol, de mostanra mar jobban is mint egy atlagos wave(ii),
es meglehet hogy kitor felfele.  Egyelore marad NAPOS chart szinten a ket ALT eset
(ABC vagy ABCDE korrekciot sinal most), es a mai nap eldontheti hogy melyik lesz.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20220104v00xsqle.jpeg
.
2)NG
tovabbra is csapkodosan korrigal 3.5-4.0  savban.  
Virginiaban elkezdett havazni, Rockies-ban is jon a hideg, es NG varhatoan  megindul felfele.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20220104v00xxxusl.jpeg
.
3)A Bond piacon eses kezdodott ( a kamat emelkedett), de meg nem szakadt le.
egyelore marad egy oldalazos ABCDE formacio. De nagyon a szakadas hataran tancol.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20220104v00x24djs.jpeg
.
4)EUR
Minel tovabb nezem EURUSD chartot, annal inkabb azt latom valoszinunek, hogy EUR meg egyet esik.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20220104v00x0w2lh.jpeg
.
5) A SmallCaps IWM es NDX 
2 eves rallyja is  kesznek nezheto, es lehet hogy mindketto  mar a BEAR piac 
wave(2) hullam vegenel tart.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20220104v00xfx0dd.jpeg
.
DOW es SPY meg tartja a momentumot, de erezhetoen farad. 
A tegnapi daytrade chart ervenyben van, de lehet, hogy inkabb piros wave(v) tart mar felfele, nem a kek.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20220103v02xbosyq.jpeg
.
A lenyeg ebbol az, hogy hamarosan ovatosabb allapontra kell helyezkedni, mert a rally a het vegere kifulladhat mindegyik indexben.
totoro
totoro 2022. 01. 04. 08:24
#56775
Most nézegetem, Vakmajom alapjai -3% körül teljesítettek idén. Nem is értem, ebben az évben ha január elején tényleg egy vak majommal vetettek volna fel pozikat, akkor is jobban teljesítettek volna.
Mek-Elek 2022. 01. 04. 05:23
Előzmény: #56772  Essence
#56774
Itt arra gondolthatott, hogy a növényi anyagcserének lételeme a széndioxid. A hidrokultúrás termesztésben például széndioxiddal "trágyáznak".
Törölt felhasználó 2022. 01. 04. 02:35
Előzmény: #56772  Essence
#56773
Nézz utána. Ki tudják vonni ma már.
Essence
Essence 2022. 01. 04. 01:28
Előzmény: #56761  kukker
#56772
"A növényzetet pedig most végezzük ki azzal, hogy kivonjuk majd a széndioxidot." 
???
Bár ki tudnánk vonni a széndioxidot...
Törölt felhasználó 2022. 01. 04. 00:28
Előzmény: #56758  HuTi
#56771
Penny parkoloban meg ingyen.
kukker 2022. 01. 03. 23:26
Előzmény: #56767  duraczell
#56770

Jaja, így lehiggadva igaz.
Ezt már én is számolgattam, hogy valami napi 60km maximum közlekedés, és arra elég elvileg a háztartásokban lévő mai kapacitás.
Csak néha elragadtatom meg elszámolom magam....
:)
HuTi 2022. 01. 03. 23:25
Előzmény: #56768  duraczell
#56769
Én erre azt szoktam mondani, hogy akinek mondjuk munka miatt rendszeresen, pl hetente többször meg kell tennie ilyen távokat és nem fér bele 200km-enként 20-25 perc az szerintem vegyen dízelt (én inkább költöznék akkor már, semmilyen autót nem akarok ennyit vezetni). Nekem ezt ritkán kell megtennem, ráadásul nem egyedül. Egy nyaraláson többször kell megállni kávé vagy wc szünet miatt, mint amit az autó kiszámol. A mostani zöld őrület legnagyobb hazugsága az, hogy démonizálják a dízelt, holott van és lesz is sokáig létjogosultsága. A Sharanos példához még annyit hozzátennék, hogy ha akármelyik Teslára felrak az ember egy tetőboxot akkor bukik az egész matek, mert gyakrabban kell megállni tölteni.
duraczell 2022. 01. 03. 23:16
Előzmény: #56765  HuTi
#56768
Ez így nem hangzik olyan rettentően versenyképtelennek a dízel passat (vagy jelen esetben 20 éves sharan) alternatívájához képest.
duraczell 2022. 01. 03. 23:10
Előzmény: #56755  kukker
#56767
Engem még nem érintett meg az ev autózás szele :) így hívő sem vagyok. Jelenleg kompromisszumos megoldás az biztos.
Vhol számolgatták, hogy az autós átlag felhasználó kb 100 km-t megy / nap. Arra szerintem bőven megfelelő. Az hogy a mögöttes energia hol, hogyan kerül megtermelésre (hogy tényleg megújuló és környezetkímélő legyen), más kérdés. Személy szerint a hidrogént kezelhetőbb megoldásnak tartanám, és ha jól tudom vannak projektek amik pl solar v szélenergia felhasználásával oldják meg a hidrogén előállítását (megújuló energia jegyében 😀), a felhasználó meg kb annyi idő alatt tölti meg vele az üzemanyag tankot/cellát mint most benzinnel/dízellel. 
A technológiai fejlődés még javítani fog mindegyik hatékonyságán, de a világ elindult ezekbe az irányokba. 10 év múlva okosabbak leszünk :) kb 130 évvel ezelőtt nyilván autózni sem volt könnyű a hiányzó infrastruktúra és kezdetleges autók miatt. Jó hír, hogy ló ma is van 😁
Törölt felhasználó 2022. 01. 03. 23:09
Előzmény: #56763  kukker
#56766
Az volt a hazugság, hogy az olcsó és gyors közlekedés alanyi jogon jár.
HuTi 2022. 01. 03. 22:59
Előzmény: #56747  duraczell
#56765
Autófüggő. Nekem egy Budapest-Stuttgart út (~900km) normálisan közlekedve (nem 110-zel, kabátban, stb) kb 9.5 óra amiből 80 perc a töltés. 4db 15-20 perces töltéssel tudom megtenni és kb €45 a költsége. Más kérdés, hogy nem érdemes vele az autobahnon 200 felett csapatni, mert akkor gyorsan lerövidülnek az etapok :D
kukker 2022. 01. 03. 22:56
#56764

Most fog az állatok akkorát koppanni a padlón, hogy beszalad a család, mi tört össze.
Na?
Hmm?
:)
kukker 2022. 01. 03. 22:55
Előzmény: #56759  Törölt felhasználó
#56763

Nem jut eszükbe, mert a kolléga lehozta a példát.
A Teslás - 20 millió forint alsó hangon - a hatékonyabb elektromos hajtással inkább a 20 éves Sharant választotta.
Ki van itt átverve, ebből vezesd már le, kérlek, mert én nem tudom.
kukker 2022. 01. 03. 22:53
Előzmény: #56760  papafilip
#56762

Azt aláírom, hogy az elektromotor hatékonyabb.
De nem így kellett volna ezt megtenni.
Elektormotor csak külső betáppal együtt jó: troli, villamos, metró,hév, vonat
(valamit kihagytam, szóljatok)
Ez amibe belevitték az egészet: totál zsákutca.
kukker 2022. 01. 03. 22:50
Előzmény: #56755  kukker
#56761

Az autó eddig is volt.
A kaszni.
Az akksit bányászni kell.
Az elektromos áramot elő kell állítani.
Rengeteget. Mert mindenki gyorstöltést akar.
Közben van a benzin.
Ja, széndioxid.
Először is, ez az ember hibája.
Lehetne optimalizálni.
A növényzet széndioxidott lélegzik nappal és oxigént von ki.
A növényzetet pedig most végezzük ki azzal, hogy kivonjuk majd a széndioxidot.
A túlzás a diesel volt, az igaz, az a technológia korom.
Kész, nincs mese, az van, csodaszerek meg agyonbonyolítás és sosem jó.
Szóval.
Belement a világ ebbe is.
Szuper. :)
Persze ettől az emberek nem rosszak vagy gonoszak vagy bármi.
Meg vannak tévesztve.
Sajnos.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek