Az új dízel autók a közhiedelemmel ellentétben már nem bocsátanak ki kevesebb szén-dioxidot felhasználásuk során, mint az új benzines társaik - állítja a német Funke a szövetségi közlekedési minisztérium válaszára hivatkozva.
A CO2 kibocsátás azért arányban van ám az elégetett szénhidrogén mennyiséggel, a dízel motoroknak meg jobb a hatásfoka.
A kutya ott lehet elásva, hogy egyre nagyobb dízelmotorok terjedtek el, mivel kellett a fogyasztóknak a teljesítmény, míg benzineseknél a kicsik továbbra is népszerűek maradtak.
Valaki már leírta, de talán sosem elég ismételni. Elektromos meghajtás és dízel töltés menet közben. Amíg nincs igazi ugrás a tárolásban, addig legalább életképes autók járnának, minimális környezetszennyezéssel.
"EUR5-ös dízel családi autóm van, a való életben 5litert eszik 100km-en és
ennek megfelelő CO2-t bocsát ki. Előtte egy 1 literes benzines minim
volt, a többet fogyasztott (hiába voltak szebbek a reklámban szereplő
számok)."
Lehet, most ez fájni fog, de ugye tudod, hogy ennek a mondatodnak semmi köze van ahhoz, hogy melyik szennyezett többet?
Tehát Merkel ostorozza az autógyártókat, miközben atomerőművek hiányában bedörrenti a ligniterőműveket. Fantasztikus.
EUR5-ös dízel családi autóm van, a való életben 5litert eszik 100km-en és ennek megfelelő CO2-t bocsát ki. Előtte egy 1 literes benzines minim volt, a többet fogyasztott (hiába voltak szebbek a reklámban szereplő számok).
Persze, a jövő a villany, de nem a százezer EUR-ból töltésenként 300km-t megtenni képes monstrumoké, hanem hozni kéne a mostani járgányok szintjét.
Megdõlhet a dízelmítosz - Állítják, nem jobbak a benzineseknél
Ugrás a cikkhez