Topiknyitó: Portfolio 2017. 08. 01. 08:30

Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás  

Ugrás a cikkhez
Új parkolási zóna lép életbe mától a X. kerületben. Budapest Fõváros X. kerület Kõbányai Önkormányzat az Üllõi út - Ceglédi út - Bihari utca - Balkán utca - Somfa köz - Zágrábi utca - Gém utca - Fogadó utca - Száva utca
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 09. 19. 08:19
Előzmény: #58  Törölt felhasználó
#60
Amikor az egyesítés volt, még valóban jelentősen elmaradt az itthoni iparosodás üteme és végsősoron az volt az egyik fő hajtóerő, de mára így is lezajlott volna. Szerintem.
Törölt felhasználó 2017. 09. 19. 07:57
Előzmény: #58  Törölt felhasználó
#59
Én amúgy csak arra reagáltam, ahogy pitcairn a mesterségesen kialakított Budapestet állítja szembe a szerinte szabadon létrejött agglomerációval. Holott az agglomeráció ilyen formábab épp a mesterségesen kialakított Budapest mellékterméke.
Törölt felhasználó 2017. 09. 19. 07:52
Előzmény: #57  _Bekre_Pal_
#58
Ez így van, csak Budapest pont nem egy természetes módon létrejött nagyváros.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 09. 18. 21:28
Előzmény: #56  Törölt felhasználó
#57
Azért az urbanizáció egy világszerte teljesen elterjedt jelenség, nagyon logikus okokból.
Törölt felhasználó 2017. 09. 18. 19:59
Előzmény: #55  pitcairn2
#56
Ha valóban kompetens vezetés lett volna az ország élén az elmúlt 200 évben, akkor nem létezne a mostani formában budapesti agglomeráció, mert azt is a Budapest vízfej jelenség hozta létre. Ugyanis nem lenne akkora jelentősége, hogy közel lakj a fővároshoz. Pest, Buda, Óbuda környékén is a vidékihez hasonló településszerkezet lenne, kisebb-nagyobb falvak lennének szétszórva, nem óriási alvó kertvárosokkal.
pitcairn2 2017. 09. 18. 14:56
Előzmény: #51  DAXHU
#55
és persze nem a tervezés a probléma, hanem a tervezés monopolizálása és a piaci folyamatok ignorálása/felülírása... pl. ha több valóban kompetens tervezési hatóság lenne a fővárosi agglomeráció területén, akkor talán eltűnne végre a főváros monocentrikus jellege...
pitcairn2 2017. 09. 18. 14:54
Előzmény: #51  DAXHU
#54
ebben a "mit csináljon a tervező?" ötletelésben érdemes észben tartani azt, hogy ezeket az "idilli" állapotokat több mint 140 év gondos tervezéssel értük el... Budapest __aprólékos__ megtervezése kb. 1873-al, indul - ekkor jött létre az un. "Közmunkák Tanácsa" ami többek között várostervezéssel és építésszabályozással foglalkozott...
Törölt felhasználó 2017. 09. 18. 14:33
Előzmény: #51  DAXHU
#53
Nem biztos, hogy jó megoldás lenne az irodaház tilalom a belvárosban, mert ok, hogy akkor kevesebben tartanának a belvárosba, az átutazó forgalmat viszont megnövelné, kivéve persze ha alapjaiban terveznék újra az egész tömegközlekedést kevésbé belváros központúra.
Törölt felhasználó 2017. 09. 18. 14:31
Előzmény: #50  bigyula
#52
Azt megértem, hogy kétszer annyi lenne a tömegközlekedés autóval, az átszállás és gyaloglás fóbiát viszont elég nehezen értem.
DAXHU 2017. 09. 18. 14:30
Előzmény: #48  Törölt felhasználó
#51
A HÉV-ket és a metrókat régen össze kellett volna kötni. Hosszú kötött pályás vonalak kellenének, akár ki az agglomerációba. Csúcsidőben teljes vonalon, sűrűbben közlekednének, csúcsidőn kívül pedig ritkábban. A másik pedig a Hungárián belüli területre nem engednék irodaházakat építeni.
bigyula 2017. 09. 18. 14:22
Előzmény: #49  Törölt felhasználó
#50
Bocsi, de kb. 30 éve költöztem oda, amikor még középiskolás voltam... kb. 30 évig jártam a város másik végére dolgozni, és ebből 5 évig metróval. Aztán munkahelyet váltottam, és oda már nem nagyon volt alternatíva a BKV, mert sokat kellett átszállni, illetve az autóhoz képest dupla menetidő lett volna. Most közelebb dolgozom, de pont nem jár arra semmi, csak ha kétszer átszállok.
Törölt felhasználó 2017. 09. 18. 14:17
Előzmény: #47  bigyula
#49
Gondolom mikor oda költöztél, nem foglalkoztál azzal, hogy milyen arra a tömegközlekedés. Mert nekem ez is szempont volt. Igaz, én is gyorsabban jutnék a munkahelyemre kocsivel, nem ennyivel, csak hát sokkal kényelmesebb tömegközlekedni.
Törölt felhasználó 2017. 09. 18. 14:16
Előzmény: #44  bigyula
#48
Ha 3 napig mindenki autózna, akinek van, az sokkal brutálisabb lenne. A Városliget meg nem alkalmas helxszín a bejárósoknak P+R parkolásra, az túlzottan bent van ahhoz, hogy mindenki ott tegye le a kocsit, és onnan tömegközlekedjen, ehhez sokkal kiljebb kellene kialakítani ezeket a parkolókat. Mondjuk ahhoz nem ártanának olyan projektek, mint pl. hév-metró összekötés vagy az észak-déli gyorsvasút (5-ös metró), 3-as és 4-es metró meghosszabbítása, stb., stb. amik nem úgy tűnik, mint ha a közeljövőben megvalósulnának.
bigyula 2017. 09. 18. 14:15
Előzmény: #46  Törölt felhasználó
#47
Emer! Olvasd már el mit írtam! Autóval 10 perc egy irányba, tömegközlekedéssel meg 30-40 perc 1, vagy 2 átszállással. Az napi egy óra az életemből, amit a családomra fordíthatok, és nem a BKV-ra!
Törölt felhasználó 2017. 09. 18. 14:12
Előzmény: #43  bigyula
#46
Eddig sem tetted le, ezután sem teszed le a kocsit, tehát nálad nem számít, az hogy min gondolkodtál, nem jelent semmit, nem értek el ellenkező hatást. Jelenleg Budapesten többen közlekednek napi szinten tömegközlekedéssel, a tömegközlekedők nagy részének meg ugyanúgy van autója, mégis az autóforgalom foglalja el magasan a legtöbb helyet. Ha fejleszteni szeretnék (Tarlósék épp ellenkezőjét teszik...), akkor annak az is része kell legyen, hogy újabb busz sávok, "villamos sávok" kellenek, ami nyilván az autóforgalom rovására menne. Egyébként vilag szinten most is jó a budapesti tömegközlekedés bizonyos szempontok szerint, pl. lefedettség, járatsűrűség, a járműállomány persze hagy kívánnivalót maga után. Ellenben kétlem, hogy csak a járműállomány javítása esetén te inkább tömegközlekednél, ez inkább csak ürügy. Akkor fogsz tömegközlekedni, ha a te viszonylataidban gyorsabb, hatékonyabb megoldás lesz a tömegközlekedés. Mellesleg a 10 perc séta egészséges felnőtt embernek akkor is semmi, ha rossz idő van (megfelelő öltözetben). Persze aki ahhoz szokott, hogy télen sem visel kabátot, mert garázsból mélygarázsba közlekedik...
copa 2017. 09. 18. 10:34
Előzmény: #44  bigyula
#45
A munkahelyeket kell kitenni, és akkor nem fognak bejönni.Ha megfigyeled, reggel jönnek rengetegen az agglomerációból végeláthatatlan sorokban.
bigyula 2017. 09. 05. 20:37
Előzmény: #41  Törölt felhasználó
#44
Megjegyezném, hogy a Dózsa György úton - a Felvonulási téren - volt parkoló kvázi P+R parkolóként funkcionált. De, meg kellett szüntetni ezt is. Nehogy már ingyen parkoljanak egyesek. Miért nem teszik ki Budapest határában a személygépkocsival behajtani tilos táblákat? Tudod, van már traktorral behajtani tilos tábla is... :) Végül is fizessenek azok, akik ingáznak. Jöjjenek volánbusszal, illetve vonattal. A helyi lakosokat kell védeni a vidékiek ellenében. Mindjárt nem lenne akkora zsúfoltság... :) Azért arra kíváncsi lennék, mit szólnának hozzá az okosok, ha mindenki mondjuk 3 napra letenné az autót, és tömegközlekedne... Egy ilyen akció után akkora lenne a felháborodás, hogy mehetnének a politikusok/döntéshozók kapálni. Mert hogy a rendszer ezt nem bírná el, az tuti. Nem beszélve a kieső adóbevételekről...
bigyula 2017. 09. 05. 20:31
Előzmény: #42  szivacs
#43
Ezt az egészet elfogadnám, ha lenne normális színvonalú tömegközlekedés. De nincs! Sem az emberek, sem az önkormányzatok, sem az állam/kormány nem hajlandó kifizetni ennek az árát. Nem véletlenül közlekedek Budapesten 27 éve autóval. Egyébként, azzal, hogy fizetőssé teszik a parkolást, nálam pont az ellenkező hatást érik el. Eddig gondolkodtam, hogy leteszem az autót, és BKV-val közlekedek. Kiszámoltam, nem éri meg. Az már önmagában is nevetséges szerintem, hogy egy kb. 4 km-re lévő munkahelyet 2 átszállással, kb. 35-40 perc alatt tudok megközelíteni tömegközlekedéssel. Autóval kevesebb, mint 10 perc. Ez oda-vissza napi 1 óra különbség. Vagy, 1 átszállással, és + 10 perc sétával, ami télen, és esős időben nem igazán kellemes. Az, hogy a tömegközlekedési járművek milyen állapotban vannak (műszakilag, és tisztaságilag), azt Te is láthatod. A rendőrnek elvileg joga van azonnal kivonni a forgalomból a láthatóan kormoló járműveket. Még nem láttam ilyen intézkedést, pedig látok nem is egy egy ilyen buszt/autót naponta. Sokan ezek mellet kardoskodnak, hogy ez sokkal környezetkímélőbb, mint az autók. Röhelyes. Akkor raknám le az autót, ha az összes városatyát, és az összes kormánytagot törvény kötelezné a tömegközlekedés igénybevételére a városon belül (szankcionálva, ha nem tartják be). Mutassanak jó példát. De, amíg Tarlós úgy nyilatkozik arról, hogy nem életveszélyes a 3-as metró, hogy nem mer felszállni sem rá, addig ezt nem eszem meg.
szivacs
szivacs 2017. 09. 05. 19:40
Előzmény: #18  bigyula
#42
Na jó, akkor tegyük tisztába a kérdést kicsit szakmaibban. A közterületen történő fizető parkolás elsősorban forgalomtechnikai ügy. A fizetőssé tétel, a díjköteles időszak és a tarifa meghatározása pedig forgalomszabályozási eszköz. (Igen, a parkolás is forgalom: állóforgalom.) Azokon a területeken ahol a megállási, rövid és hosszú idejű várakozási igény akárcsak időszakosan is meghaladják a lehetőségeket, ott válik szakmailag indokolttá az ingyenes közterületi parkolás fizetőssé tétele mégpedig jellemzően azért, hogy a hosszú idejű várakozásokat piaci eszközzel visszaszorítva a forgási sebességet növeljék és lehetővé tegyék a több rövid idejű megállást és várakozást ugyanazon parkolókapacitáson javítva ezzel az adott terület hozzáférhetőségét. Igen, ez egy piaci jellegű ügy: adott egy kapacitás, amit helyenként/időszakonként meghalad a kereslet, melyet az árszinttel illetve adminisztratív korlátokkal szabályoznak. Ebből a szempontból kell megközelíteni a kérdést, legyen szó bármelyik tényezőről: a fizetőssé tételről, a díjköteles időszakról, a tarifáról vagy a maximált várakozási időről. Ez a szakmai megközelítés. Az persze kétségtelen, hogy az adott közterület kezelői -általában az önkormányzatok- sem ismerik kellően ezeket a szakmai szempontokat és a fizető parkolásra mint bevételi forrásra tekintve néha indokolatlanul fizettetnek vagy nem jól állapítják meg az időszakokat, tarifákat, mentesítéseket ezzel feleslegesen felborzolva az autósok és a lakók kedélyeit.
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:46
Előzmény: #40  Törölt felhasználó
#41
Megjegyzem, a Városligetben is nevetséges volt az ingyenes parkolás. Egyszer próbáltam ott parkolni, mert kivételesen úgy alakult, hogy kocsival voltam, annak ellenére, hogy konkrétan oda kiváló a tömegközlekedés, és persze helyet azt csak sokadszorra találtam. Pedig simán fizettem volna egy ezrest is egy óráért.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek