A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Erre a CONCORD elemzesre muszaj reagalni. Annyira ostoba, hogy az egyenesen abszurd. . 1)Elemzo kollega (?) azt allitja, sot rajzocskat csinal, hogy a 3 uzletag osszeadasaval jon ki az ertek, megpedig -RCl (Regional Contract Logisztika) 1372Ft, -ITS (internat. Transp) -400Ft -Insurance 1100Ft -or er reszvenyenkent, Szoval osszeadva a ceg erteke 1981Ft. Aztan levon -10%ot, es kijon neki 1783Ft Fair ertek. 4 szamjegyu pontossaggal ! . 2)Bocsanat, de Elment az elemzo esze. A WABE uzleteben az -RCL 36m EUR arbevetelu, -Insurance, egyeb 17m EUR, szoval ket kicsike uzletag van, meg egy fontos, -ITC viszont 123 m EUR. . 3)Ha tehat egyaltalan erdemes valamit osszeadassal elemezni, a a sulypont akkor is 60-70% reszaranyban az ITC. Es a masik ketto, ami osszesen hoz EBITDA-ban 5.7m + 1.7m=+7.4m EUR-t, es elvisz a ITC fo uzletag -16M EUR korul? akkor egy P/EBITDA=6 szorzoval az a 2 mellekuzemag erhet osszesen 40-45M EUR erteket. Nade, a WABE vagyona osszesen nagyjabol 400-450m EUR ! Es nagy resze a 4300 kamion. Ha ezeket a szamokat az elemzo linearisan osszeadja, uzletag sulyozas nelkul, akkor az total ostobasag. . 4)Semmi bajom CONCORD-al. De nehogy mar megegyunk minden ostabosagot. Barki, aki WABE rszvenyt vesz, az nem a lokalis szallitasert vagy a biztositasi uzletert veszi, hanem a sulyponti nemzetkozi fuvarozasert. Azr viszont COCORD -400Ft re taksalja reszvenyenkent. Ami szinten h@lyeseg.
Waberer’s: Egyelőre nem fog a kézifékTovábbra is nehéz helyzetben van a Waberer’s, az eredmények éves bázison jelentős visszaesést mutatnak, a vesztesége pedig tovább duzzadt a második negyedévben. A gyengébb eredmények több tényező együttesének tudhatóak be, melyek közül néhány rendszeres tétel a jövőben is terhet ró a cég vállára. Emiatt nem könnyű osztozni a menedzsment optimistább várakozásában, miszerint a jelenlegi intézkedések javíthatnak az eredményeken.A Waberer’s árbevétele éves bázison több mint 6%-kal 172,7 millió euróra esett vissza a tavalyi bázishoz képest. A bevételt nagymértékben rontotta, hogy az eredetileg március végére kitűzött Brexit-határnap miatt csökkent a szigetországi forgalom, mivel a kereskedelmi partnerek előre feltöltötték a készleteiket. Másfelől az iparágban felszabaduló fuvarkapacitás a kontinentális Európára irányult és okozott átmeneti kínálati többletet, ez pedig a nemzetközi fuvardíjak csökkenéséhez vezetett. A Brexit-határnap elhalasztásával a fuvarozási tevékenység csak júniusra tudott stabilizálódni.Továbbá a Waberer’s áprilisban átállt az SAP-alapú fuvarirányítási rendszerre, amely azonban komoly működési problémákat eredményezett. A rendszerproblémák főleg az első hetekben jelentkeztek, melyek több esetben is a megrendelések elvesztését okozták, ez pedig végső soron tovább rontotta a bevételt. A Waberer’s közleménye szerint a rendszer már sokat javult, de bizonyos javításokra még szükség van, mindez azonban már csak marginális hatást jelent az üzletmenetre nézve.A bruttó fedezet az árbevételnél jóval nagyobb mértékben, 26%-kal esett vissza. Ez egyfelől az alacsonyabb bevétellel, másfelől a főbb közvetlen költségek emelkedésével magyarázható. Az utóbbihoz tartozik a munkaerőhiány okozta bérnyomás, a dráguló tranzitdíjak és üzemanyag. Ezeket a költségelemeket nem tudta teljes mértékben ellensúlyozni a flottacsökkentés, ahol az átlagos kamion- és sofőrszám egyaránt 6%-kal csökkent.Ebből látható, hogy a közép-kelet-európai régióban tapasztalt munkaerőhiány és az ezzel összefüggő bérnyomás a fuvarozói szektorban jelentős többletkiadást jelent, és a jelenlegi flottaleépítési program ezt a hatást nem tudja teljes mértékben semlegesíteni. Már csak azért sem, mert a közvetlen költségek, mint az említett munkabér, üzemanyag, autópálya és tranzitdíj közel tízszerese a közvetett költségeknek. Ezeknél a költségelemeknél egyelőre nem látszik trendforduló, miközben a Waberer’s díjképzése és díjérvényesítése hektikusan alakul, így a menedzsment kiadáskontrollhoz köthető optimizmusa ugyan dicséretes, de a második félévi teljesítményt is érdemes kellő óvatossággal kezelni.Tehát hiába a szigorú költségkontroll a közvetett költségeket illetően, éves bázison a rendszeres EBITDA 41%-kal 12 millió euróra esett vissza. Az üzemi eredmény a visszaeső EBITDA és a tavalyihoz képest növekvő értékcsökkenés és amortizáció miatt veszteségbe fordult. A Waberer’s flottacsökkentése ugyanis átmenetileg magasabb értékcsökkenést eredményez.A taglalt folyamatok eredményeként a cég nettó vesztesége 0,1 millió euróról 9,1 millióra duzzadt, amely a második leggyengébb érték 2016 óta, miközben a Waberer’s 2018 második negyedéve óta folyamatosan veszteséges.A nemzetközi fuvarozásban tapasztalt bevétel csökkenést a regionális kontrakt logisztika és az egyéb szegmens javuló teljesítménye sem tudta ellensúlyozni. Mivel a nemzetközi fuvarozás teszi ki a teljes bevétel több mint kétharmadát, így ez a meghatározó szegmens a bevételtermelés szempontjából. A már említett Brexit-hatás, valamint a fuvardíjak csökkenése negatívan hatott, melyet csak részben ellensúlyozott a raktározási szolgáltatások és a biztosítótársaság tevékenysége iránt erősödő kereslet.A Waberer’s üzletágai közül a regionális kontrakt logisztika bír ugyan a legnagyobb árréssel, de itt is romlott az EBITDA marzs. Mindez az alvállalkozóknak fizetett magasabb bérrel és az egyes ügyfeleknek adott egyszeri kompenzációkkal magyarázható. Meg kell azonban említeni, hogy a logisztikai ágazat pontosan ugyanakkora, 5,1 millió eurós EBITDA-t termelt, mint a bevételben több mint háromszor nagyobb nemzetközi fuvarozás.Végezetül a nettó pénzügyi adósság tavaly év vége óta 277,9 millió euróról 328,1 millió euróra emelkedett. Ebben nagy szerepet játszott az IFRS 16 számviteli standard, de emellett nőtt a nem lízing adósság, miközben a készpénzállomány az egynegyedével csökkent. Ezek együtteseként a nettó tőkeáttétel (nettó adósság a rendszeres EBITDA-hoz viszonyítva) 4,3-ról eddig nem látott szinte, 5,7-re ugrott. Mindez azt is jelenti, hogy a Waberer’s egyre messzebb sodródott az elméleti osztalékfizetéstől, melynek egyik feltétele a 3 körüli szorzó.A Waberer’s napi grafikonja (2019.08.08. 12:00)A Waberer’s grafikonja sok újdonsággal nem szolgált, hiszen az árfolyam a részvénykibocsátás óta trendszerűen esett. Az elmúlt másfél hónapban ugyanakkor stabilizálódást láthattunk, és az árfolyam egy közel 200 forintos sávba szorult be, melyhez átlag alatti forgalom társult.A jelentést nem hatotta meg a befektetőket, a részvényárfolyam kismértékű csökkenéssel reagált. A Waberer’s technikai képe sokat javulna, ha az árfolyamnak sikerülne felfelé kitörnie az említett sávból. Ebben az esetben a következő ellenállási zónák rendre 1550-1600 forintnál, majd 1840-1860 forintnál húzódnak. Amennyiben azonban letöri a sávot, úgy a történelmi mélypont közelébe süllyedhet az árfolyam. Kovács Bálint2019. augusztus 8. 12:38
Sajnos a BÉT elemzői programjában résztvevő cégekre kiadott elemzések mind angol nyelven íródnak, így magyarul ne várd szerintem. Pedig a BÉT a magyar tőzsde, nem is értem kinek jutott eszébe csak és kizárólag angol nyelven elindítani ezt a programot. Ha a magyar mellett kerülne publikálásra angolul is, azt megérteném, de hogy magyarul nem? Re: tőzsdefejlesztés
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link