"Ezeket azért irtam hogy eloszlassam a sötétséget. Előttem itt csak sötétség volt a fejekben! " Ezt a hülyeséget mindenhova bevésed?? :))
Törölt felhasználó2005. 06. 22. 20:53
#32
Eljött a Ferrari ideje most már ők lesznek a nyarők mert a M elég gyatra gumikat fejleszettt a következő pályákra. Ezeket azért irtam hogy eloszlassam a sötétséget. Előttem itt csak sötétség volt a fejekben!
a Forma I is valsagban. az EURO is valsagban, a Magyar Koztarsasag koltsetgvetese ugyszinten. namarmos t: javaslom hogy az EU-t vegye at egy idore Ecclestone vagy valaki aki a Forma I-et iranyitja, a mostani fiasko ellenere is gyanitom az EU jobban mukodne az o iranyitasuk alatt. az EURO zona vegye at a Forintot mert az a budos eletben nem fog megygyengulni es igy nem lesz az ami most: az EURUSD lemegy 1.35-rol 1.20-ra es emiatt mindenki mindenfele elmeleteket gyart amiknek 1% alatti eselye van. cserebe a Forintert es az EMU megmenteseert nezzek el nekunk a koltsegvetesi hiany merteket, vegul is eddig is ezt tettek; elneztek a nemeteknek meg a franciak mert ok voltak a fo 'mernokei' az EMU-projectnek
A magyar mentalitásról és szabályszegésről annyit, hogy nem SZABÁLYSZEGÉSRŐL, hanem ideiglenes szabálymódosításról beszéltünk itt többen...(amely mellesleg a többségnek kedvezett volna) . Ha láttátok a kis Schumi bukását, akkor azt hiszem nem feltétlenül műbalhé volt...Felvállalták a hibájukat és probáltak megoldást találni...nem sikerült&etikusan jártak el...(én se küldtem volna a pilótáimat pályára, olyan gumikkal, amikről nem tudjuk, hogy mitől lesznek defektesek) . Amugy a bridgestone gumikról annyit, hogy köztudott, hogy a ferrarikra fejlesztik külön...és attól még hogy gyengélkedett a gumi, még egyik ferraris pilóta sem volt veszélyben...
Hali. Ez jó megoldás lehetett volna, mert igy megmaradt volna Ferrari jogos előnye, de láttuk volna a McLaren - Renault - Williams versenyezni mert biztos "adtak" volna egymásnak. Amugy még egy érdekesség: Hogy miért mutogatta a középső uját közvetités közben Paul Stoddart: "A nap folyamán a tíz résztvevő csapatból kilenc beleegyezett, hogy a biztonság érdekében egy ideiglenes sikánt helyezzenek el az utolsó kanyar előtt, máskülönben ez a kilenc csapat nem vesz részt a versenyen" "Az FIA elnöke, Max Mosley azonban elutasította az ötletet, a csapatokkal pedig egyértelműen közölték, hogy amennyiben ez megtörténik, nem lesz verseny. Véleményem szerint világos, hogy nem szolgálja a sportág, az amerikai közvélemény és a világ Forma-1-es szurkolóinak érdekét" "Teljes mértékben együtt érzek a Michelin csapataival. Sem örömöt, sem érdeklődést nem érzek a mai verseny iránt, ha annak lehetett nevezni" Az ausztrál ezt azzal indokolta, hogy a másik kiscsapat, a Jordan is elindult a versenyen. "Mikor kétségessé vált, hogy a kialakult helyzet kivédhető, a Minardi csak akkor döntött a részvétel mellett, amikor kiderült, hogy reggel a Jordan is megváltoztatta álláspontját." "Kilenc csapat megegyezett benne, hogy nem állnak rajthoz, ha nem építenek egy sikánt, amely lehetővé teszi a versenyzést a Michelin számára" - mondta Stoddart. "Egyszerű oka van, hogy az én autóim miért vannak versenyben: azért, mert a kilenc csapat közül az egyik felrúgta a megállapodást, mégpedig éppen az, amelyikkel a pontversenyben is küzdenünk kell, vagyis a Jordan." "Amíg a Jordanek a pályán vannak, nekünk sincs más választásunk." "Re mélem, hogy még mindenki idejében tanult a mai leckéből, mielőtt a politikával végképp elpusztítjuk szeretetett sportágunkat. Ma rendelkezésre állt egy megoldás, ami lehetővé tette volna az USA Nagydíj zavartalan lebonyolítását, de az az FIA ellenkezésébe, és a problémát nem a magáénak tekintő Ferrari közömbösségébe ütközött" - írta Stoddart. Anyiban nem értek egyet vele hogy a Ferrarit nem kell okolni semmiért. Ja és még egypró momentum. Az idén ujra aszfaltozták azt a részt ahol a defekt volt. Hogy miért lehetett az hogy a Bridgestonak nem volt problémája? Indy sorozatból már volt tapasztalatuk, hiszen május 29.-én futottak itt Firestone gumis autók, ami lényegében Bridgestone. Bár ez csak egy fikció. Attól függetlenül a Michelin hibázott. Üdv.
ha én lettem volna az FIA, akkor vszeg megengedem, hogy átszállítsák az új (biztonságos) gumikat, de minden érintett versenyző kapott volna egy drive through vagy inkább stop and go penaltyt (ami már asszem megszűnt :) vagy pontlevonást, vagy valami büntit, ami a jogosulatlan előnyszerzés miatt kellett volna a versenyfeltételek egyenlősége jegyében. De ezt a döntést is el tudom fogadni, ahogy már többen leírtuk, hogy miért.
Hali. "A keréknyomáshoz volt köze, de annyira nem voltunk benne biztosak, hogy kilépjünk a veszélyes zónából. Valószínűleg az új aszfalt is szerepet játszott a történetben." Felelőségteljesen senki nem válalta volna be.Annak is nagy esélye volt hogy nagyobb nyomáson is kapnak egy defektet és a pilóta megsérül. Elszurta hogy rossz gumikat hozott az tény. Üdv.
Én akkor is azt mondom, hogy ez egy műhiszti volt a Michelin részéről. Inkább úgy mondom, hogy egy jól kitalált stratégia. Bevállalhatták volna lassabb de biztonságosabb gumikkal. Csak az kemény pontokba + preztizsveszteségbe került volna. Nem engedhették meg maguknak, hogy pont azon a területen bőgjenek le keményen, amivel sikerült lenyomniuk a Ferrarit. Ezért kitalálták a közös bojkottot, amivel kedvező esetben sikerül célt érniük, kedvezőtlen helyzetben meg majd szídja a világ a FIA-t, Ecclestone-t, meg a Ferrariékat (és ekkor is max csak azokat a pontokat bukják el, amit ha indultak volna). Ilyen egyszerű, és számomra ez nagyon nem elfogadható. Sok év után végre nem a Ferrarinál van az idény, ennek örülni kéne (mármint annak, hogy színes a verseny) és tisztességes versenyben élni ezzel. Nem ilyen módon a keményen és versenyben megszerzett előny után kihátrálni az első bukógyanúnál.
Erről a sok pro és kontra érvről egy vicc jutott az eszembe: tárgyaláson elmondja a felperes az esetet - igaza van! mondja a bíró Alperest is meghalgatja - igaza van! válaszol neki is erre az irnok felkiált: - Bíró úr mindkettőnek nem lehet igaza! Erre a bíró: - Magának is igaza van! Én csak egy aprósággal szólnék hozzá: Ha Senna monzai balesete amerikába történt volna a Williamstől valakit lesitteltek volna (függetlenül attól, hogy a heggesztett kormányrúd mikor tört el - szerintem...). Lehet hogy egy hasonló tragédiától féltek a csapatvezetők?
Hali. Idézet: Az Autosport-Atlasnak adott interjújában a Michelin sportigazgatója, Pierre Dupasquier meg sem próbált kibújni a felelősség alól az USA Nagydíjon történtek miatt, de azt mondta, a körülmények ismeretében nem volt más választásuk, mint kivonni a hozzájuk tartozó hét csapat autóit a forgalomból. "Ezt elbaltáztuk" - vallotta be. - "Van róla elképzelésünk, hogy mi történt, és folytatni fogjuk a vizsgálatot." "A keréknyomáshoz volt köze, de annyira nem voltunk benne biztosak, hogy kilépjünk a veszélyes zónából. Valószínűleg az új aszfalt is szerepet játszott a történetben." Ebből azt vonom le hogy nem voltak felelőségteljesen biztosak benne hogy a kerényomás állítása megelőzi a defektet. "Eddig leginkább mindenkitől csak azt hallottuk, hogy 'gratulálunk, amiért vállaltátok a felelősséget, helyesen döntöttetek', stb. A jó hírnevet azzal lehet tönkretenni, ha ostobaságokat csinálsz. Ha olyan gumival küldöd pályára a versenyzőket, ami miatt a falban kötnek ki, azzal teszed tönkre a hírnevedet, hiszen az információk a te kezedben vannak, tehát a felelősség is a tiéd." Üdv.
Ha a Michelin elindul minimum 21 pontot gyűjt (két kerékcserével, keményebbre fújt gumikkal is megverték volna a két Jordant és a Minardikat) a Ferrari kettős győzelemmel 18-at hozott...
Hali. Egy-két dolgot én is hozzátennék. Én elég régóta követem az F1 eseményit, nagy drukker vagyok, stb. Aki követte a hétvégi eseményeket azok közül szvsz senki nem hibáztatja a Ferrarit, vagy Schumacher.(Megjegyz em McLaren fan vagyok). A Michelin elszurta valóban, de azt senki ne mondja hogy direkt hoztak rossz gumit. VISZONT, a Michelin baja nem az volt hogy lassuak lettek volna hanem az hogy bármikor kaphattak volna egy defektet ahol a pilóta életét kockáztatták volna. Azt mondta a FIA hogy menjenek lassaban. Kérdem én hogy tudja egy pilóta ezt betartani? Azt mondta FIA hogy majd ők mérik a pilóták sebességét és majd megbüntetik akik tulépik, ha addig kap egy defektet és felkenődik a falra? Akkor sokra megy a büntetéssel. Azt mondta a FIA hogy cseréljenek gumit 10-12 körönként, és ha azelőtt a kör előtt kap defektet mielőtt kihivták volna?Senki nem tudta 100% -ra megmondani hogy mennyi métert bír ki a gumi. Itt szvsz a politika volt a háttérben. Tudnilik a 2008 -tól érvénybelépő Concorde Agreement még csak a Ferrari irta alá a többi gyártó egyenlőre még vonakodik aláirni, és ugy gondolta a FIA hogy most megmutatja hogy ki az úr a háznál, de sajnos erre ráfaragott. SZVSZ. A Michelin csapatok ugy is vállalták volna a versenyt ha nem kapnak pontot, nekik az volt a lényeg hogy a pilóták ne legyen kitéve egy bármikor bekövetkező defektnek. Eccleston e meg a másik h*. Hogy lehet ilyet nyilatkozni: "A régi szép időkben kényszerítettem volna őket az indulásra. De azok a napok elmúltak". Ehez annyit hogy a 1991-es, esős Ausztrál GP előtt Ecclestone ordítva utasította autójukba a pilótákat. A futamot aztán a rengeteg baleset miatt 17 kör után leállították a versenybírók. Üdv.
Ebben az esetben mindenkinek valamiben igaza volt, ugyanakkor mindenki hibázott is. A Michelin hibázott, amikor nem hozott jó gumikat, ugyanakkor helyesen cselekedett, amikor a veszély miatt nem engedte meg, hogy autói elinduljanak. A FIA-nak is igaza van abban, hogy a szabályokat be kell tartani, ugyanakkor egy kis rugalmasság elvárható lenne tőle, amikor kilenc csapat megegyezett bizonyos változtatásokban, és nem kéne állandóan a Ferrari véleményére hagyatkozni, és a más érdekekt is figyelembe kellene vennie. A Ferrarinak abban volt igaza, hogy korábban neki voltak gondjai, most miért ne lehetne másnak is, ugyanakkor egy kis kompromisszumkészség tőle is elvárható lett volna, és megmutathatta volna, hogy mennyire nagy csapat, hogy a Forma-1 érdekeire is figyelemmel van, nem csak a sajátjára, és hogy ő tisztességes versenyben akar nyerni. A csapatok is hibáztak, mert mindezek ellenére elindulhattak volna, max. lassabbak lettek volna, ugyanakkor a biztonság tényleg mindennél előbre való, főleg úgy, hogy a kockázat és a veszély előre látható. Az egész kabaré arra világított rá, hogy milyen hatalmi harcok dúlnak a Forma-1-en belül, és mennyire nem tudnak megegyezni az egyes csoportok. Ebben viszont egyértelműen a FIA a hibás, aki teljesen el van szállva magától és szűk látókörű, és azt hiszi, hogy mindenható és minden úgy lesz, ahogy ő akarja. Csak nehogy a végén pofára essen és a csapatok (a Ferrari kivételével) egy másik sorozatot indítsanak 2008-tól, aminek csak nőtt az esélye.
Én úgy hallottam azt ajánlották fel, hogy senki ne kapjon pontokat, legyen a nézők kedvéért egy "barátságos" futam ahol nem változik a pontverseny állása.Azért ez nem ugyanaz... főleg hogy közeledik a szezon fele és egy ilyen megoldás is a mostanáig fölényesen vezető michelines csapatoknak kedvezett volna.Ha mostantól minden futamot nyert volna a két Ferrari, Alonso pedig mindíg harmadik, akkor is épphogy az utolsó egy-két futamra lett volna egál.Ennek a realitása viszont igen csekély.Nagyon emlékeztetett a Michelin viselkedése a klasszikus film jelenetre:"na jó egyezzünk ki egy döntetlenben"
semleges vagyok, mert nem szurkolok senkinek az F1-ben, de ezt azért nem a Ferrari vagy a Schumi nyakába kellene varrni.... Ha jól értettem, nem a Ferrari mondott nemet, hanem /szerintem érthetően és jogosan/ az FIA-ra hagyta a döntést. A Michelin ÓRIÁSI hibájáról alig esik szó. Ha nem jó a gumi, lehet lassabban menni, kímélni, stb., de nehogy már át kelljen írni emiatt a szabályokat, vagy át kelljen építeni a pályát emiatt. Minardi is tiltakozhatna, hogy "bocs fiúk, nem lettek jók a beállításaim a hétvégén, most ne kőrözzetek le 5-ször, csak kétszer, jó?" "Nem tudtam jó motort építeni, a kedvemért idén ne lehessen, csak max 280-al menni.", stb. stb. Ha bármely cég az adott köbcentin és műszaki feltétlek mellett kicsihol plusz 50 lóerőt a kocsijából hasonló helyzetet eredményezne? A többiek elkezdenének sírni, hogy jaja mi most/még nem tudunk annyival menni, kérjük változassanak meg ezt azt? Nevetséges. Azt nem tudom megítélni, mennyire volt reális és valós az a felajánlás, hogy nem kapnának pontot és többszöri kerékcserével vehessenek részt a versenyen. El kellett volan indulniuk, csak lassabban kellett volna menniük. A sportág és a szurkolók ezt kívánták volna.
elolvastam az origo cikkhez kapcsolt olvasói véleményeket. Megkönnyebbüléssel láttam, hogy a túlnyomó többség a nyilvánosan hozzáférhető infók alapján uazokat a következtetéseket vonta le, mint mi :). ha valakinek van ideje, olvasgassa el. pl. Raikkonen majdnem ömgyilkos lett a Nurnburgringen, akkorát kockáztatott a gumikkal, akkor nem volt olyan fontos a biztonság... a másik ami tetszett: a szándékosan lassú Ferrariról (én inkább úgy fogalmaznék, hogy a szándékosan belassított Ferrariról, azaz a körülményeket tették olyanná, hogy Schumiék 100%-ot autózva is csak ilyen időket mehessenek), amibe a Ferrari is belement, mert nem szabad mindig győzni, az úgy unalmas, ez alól kivételt tettek a hazai pályán, ahol 2 mpcel gyorsabbak voltak mindenkinél (lehet, hogy tényleg csak a hidegebb idő, ki tudja), mindenesete nagyon valószínű, hogy ha a gumi rendben lenne, akkor a tavalyi fölényt hoznák, ami totál érdektelenné tenné az idei szezont is, úgyhogy valóban vissza kellett valahogy tolni a Ferrarit a mezőnybe. Az új gumiszabály egyébként egy hatalmas nagy baromság. Mint ahogy az volt a slick gumik kitiltása is (+ minden a leszorító erő ellen ható szabály - mert akkor már vegyenek vissza inkább a motorerőből, ha nem akarják, hogy 365-nel tépjenek a Parabolicában..., de ne a biztonság rovására korlátozzanak stb
Mint minden szabály, ez is egy lobby eredményeként született. Azoknak pedig, akiknek ez jó volt, nem törődtek azzal, hogy nem lesz verseny, nem törődtek a nézőkkel, csak azzal, hogy legyen meg a 18 pont. Csak azt nem értem, ha már a többiek a kerékcsere ellenében felajánlották, hogy lemondanak a pontjaikról, ez miért nem volt jó a Ferrariknak? Így is meglett volna a 18 pontjuk - legfennebb ismét kiderült volna, hogy még mindig a béka feneke allatt vannak az idei szezonban a többiekhez képest. Szvsz, ha a Ferrari így folytatja, nemsokára rendezhet magának egy 2 (de maximum 6) fős Forma 1-et, amire senki nem lesz kiváncsi. Én arra várok, mikor jelentik be a gyári csapatok a már egyszer megszellőztetett Forma 1-konkurencia autóversenyt, ahova az összes gyári csapat (természetesen a Ferrari kivételével) átmegy...
Szerintem is rajthoz kellett volna állni a Michelin-es csapatoknak. Azért egy 3. hely sem rossz... A szabályok mindenkire egyaránt vonatkoznak és az hogy valaki régen megsértette a szabályt - és nem büntették meg - nem jogosít fel a szabályok áthágására, átvariálására. Ha ez így lenne akkor kérelemezni kéne a FIFA-nál egy olyan szabálymódosítást, hogy ha valaki gólt lő válogatottunknak akkor az a játékos középkezdés után már nálunk játszik. (hmmm... ez nem is rossz ötlet!!!) Azzal a mentalitással viszont - amely sajnos ránk magyarokra nagyon jellemző- nem értek egyet, hogy nem valakiért, hanem valaki ellen szurkolunk (pl hogy Schumacher kiessen). Ez szerintem elszomorító.
Addig jó, amíg az csak Magyarországon igaz, hogy a szabály az csak addig szabály, amíg az erősebbnek jó... Attól, hogy ebben az országban ez így működik, azért nem kell háborogni, ha máshol betartatják a szezon elején meghozott szabályokat! Ha szar, ha nem szar, mindenki tudta már a szezon elején, hogy mire számíthat!Elb..ta a Michelin, nem kell mást okolni! Ez van!Ha a FIA belátja, hogy ez rossz szabály, akkor változtassa meg egy jövőbeni hatállyal, (mondjuk aug1.) hogy mindenki egyenlően készülhessen fel rá!
Tökéletesen Lauval értek egyet. Ezen az alapon az összes Bridgestone-os rinyálhatott volna pl. a korábbi pályákon, meg hisztizhettek volna, hogy így nem biztonságos, úgy nem biztonságos, pedig csak szar volt, és végig is csinálták szarul. És nem azért mondom, mert Ferrari meg Sumi drukker vagyok. Sose voltam, sőt, mindig ellene nyomtam korábban. Mint gyerekként a Prost vs Senna időkben, amikor mindig Prostnak drukkoltam, pedig tudtam, hogy Senna a király. Sumival is így vagyok. Úgy tűnik, mindig a gyengébbnek drukkolok. Lehet, hogy idénre ezért kedveltem meg Sumiékat...
Törölt felhasználó2005. 06. 20. 21:42
#8
Fundamentálisan csak annyit szolnék hozzá,hogy ha jól emlékszem,sumit néhány éve visszatolták a pályára,ami akkor szabálytalan volt,majd rá egy hétre megváltoztatták a szabályt,hogy vannak esetek amikor lehet(ha sumibumi esik ki) :)))))) ,de ez csak egy hozzá szólás volt,és inkább megyek elemezni,mert a holnap, lehet hogy forma-1 stintű rajt lesz
Nézd, sztem nincs igazad...Nem engedi meg a szabályzat...:S 17 csapat nem indult, mert a gumijaik veszélyesek voltak. A pilótáikat és a kocsijaikat is féltették. 17 csapatért nem képesek 1 kisebb szabálymodosításra?? ? ugyan... a FIA kicsit elszállt magától...:S Persze akár végig is döcöghettek volna... Amugy a szabály az szabályról csak annyit, hogy néztek már el egyéb dolgot is a csapatoknak és kifejezetten 1 pilótának többet is...:S Azt hiszem a FIA a forma-1 érdekeit is nézhetné néha...:S
Én McLaren szurkoló vagyok, de szerintem teljesen jogos, hogy a Ferrari nem ment bele a lassítós megoldásba. Viszont azt nem értem, hogyha a kicsi Bridgestone-os csapatoknak akár ebben is benne lettek volna, akkor miért nem lehetett azt mondani, hogy ok, hozzanak új gumikat és az első második vagy 6-ik körben álljanak ki kicserélni. Ezzel büntették volna a Michlelin-eseket, hiszen a Ferrarinak lett volna egy kiállásnyi előnye, ugyanakkor lett volna verseny és nem ba**tak volna ki a nézőkkel, akik remélem visszakapják a pénzük!?!?
én is végignéztem (és az agyamat majdnem eldobtam, amikor a két Ferrari majdnem összement az élen :)) Barira tényleg rá kellett szólni, mert most nagyon idiótán nyomta. Itt most a csapatérdek mindenek felett állt, a 18 pont volt csak az egyedül elfogadható. A világ szégyene lett volna, ha ellenfelek nélkül sem tudják hozni :). A Michelinesek meg nem indultak, mert tudták, hogy nem nyerhetnek, és nem akartak égni (hogy 300 alatt veszik be a 13-as kanyart, ill. hogy 15-20 körönként kénytelenek gumit cserélni, ha kell, most megengedték volna nekik stb). Ezen az alapon bármelyik csapat bármikor mondhatná, hogy bocs, nem bizonságos a motor vagy bármimás, de most kivételesen ne kapjunk büntetést a cseréjért, vagy bedöglött a sebváltó, rajzoljuk át a pályát, hogy ne kelljen 5-ös fölé kapcsolni sehol... Hülyeség. A Michelin csapatok kaptak egy sereg kivételes lehetőséget ahhoz, hogy biztonságosan végig tudjanak menni, de csak olyanokat, amlyek nem hozták kedvezőtlen helyzetbe a többi 3 csapatot, amelyek kellőképpen felkészültek a futamra (új gumikat akartak átszállítani a vasárnapi rajtra - ezt nem engedi a szabály és kész). Nyilvánvaló volt, hogy biztonságosan végigmehetnek ha akarnak, (esetleg körhátrányban a Bridgestone-osokhoz képest, de beérhetnek baleset nélkül a célba), de nem akarták bevállalni ezt a szégyent, így inkább csináltak egy jó kis botrányt. Ez a véleményem.
Kedves matgab! A média is a gazdaság egy nem is oly jelentéktelen "iparága" a szolgáltató szektoron belül, s a média piac legnagyobb szelete hirdetési és nézettségi/olvasotts ági szemontból egyaránt egyelőre a televíziós piac. Mindezeken túl ne felejtsük el, hogy az RTL Klub tagja a Tőzsdeképes Cégek Klubjának, s a klubtagokról szóló eseményekről is megpróbálunk foglalkozni - ha ők is hajlandóak transzparensen működni. A televíziós piacon zajló nézettségi versenyről szóló beszámolóink így szerintünk nem érdektelenek, s ezt a véleményünket az e témában írt cikkeink olvasottsági statisztikái is egyértelműen alátámasztják. Üdv,
Még mindig nem értem ennek a hírnek mi köze a gazdasághoz, vagy nem látom az (x) jelet a szöveg felett... Lehet, hogy ennyien kezdteék el nézni, de én nem beszéltem ma még olyan emberrel, aki végig is izgulta volna a versenyt...
Ütős volt a botrányos Forma1 - Hányan nézték?
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=55449