Portfolio
4
5
1
szeptember 11. | 11:43
#1

Nagyot robbant a Mercedes - 50 új elektromos modell jön  

ugrás a cikkhez
A Daimler néhány éven belül összes elérhetõ modelljét elektromos változatban is árulja majd, míg a Smart modelljei kizárólag elektromos meghajtásúak lesznek 2020-tól kezdve - többek közök ezek a fontos információk érkeztek
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
szeptember 12. | 21:53
előzmény: #24  totoro
#26
biztos lesz árcsökkenés, de hangsúlyozom: az alkatrészből sokkal kisebb lesz a haszon, elvileg a motor soha nem megy tönkre, akkut lehet buherálni. az elektromos autó most nem tűnik nagy biznisznek. arról ne is beszéljünk, hány beszállító adja majd be a kulcsot. de a legfontosabb a user számára a töltés: ha nincs garázsod akkor nagy szívás még a fél óra is. mert, ha éppen ketten vannak előtted, akkor az már másfél óra.
szeptember 12. | 21:47
előzmény: #24  totoro
#25
Én kvázi a hidrogénes megoldások ellen érveltem, és nem az elektromos ellen. (Sőt, igazából a H2 ellen sem, csak felvetettem pár "apró" problémát vele kapcs.)
szeptember 12. | 21:41
előzmény: #23  upgrayeddAKS
#24
Ok, ez mind szép, de azt el kell ismerni, hogy lépéskényszer szülte ezt a megoldást. Az elektromos autóra rá vagyunk kényszerülve. Pár éve még itt lebegett az olaj csúcs, most itt lebeg akár egy végzetes klímakatasztrófa is, annyira szétcsesztük a bolygót, hogy előre kell menekülnünk, bármi áron. Abból mi csak profitálunk, hogy most épp öldöklő verseny van és egymást tapossák a gyártók, valamelyik nagyobb eséllyel feltalálja így a spanyolviaszt, mint ha szőnyeg alá söpörjük, és pöfögünk tovább benzinnel, nulla energiát invesztálva a témába. Régen el kellett volna kezdeni, még ha zsákutcák szegélyezték volna a történetet, akkor is. Nézzétek meg a napelemeket, micsoda fejlődés és árzuhanás megy bennük még most is, és az egész akkor robbant, amikor a felhasználásuk elérte a kritikus tömeget. Én itt is ilyesmire számítok, lesz még olcsóbb az elektromos autó mint a benzines, és az is biztos, hogy autószerelőnek nem adnám már a gyerekem, max autóvillamosságinak :)
szeptember 12. | 21:09
előzmény: #18  plumoza
#23
Már "csak" a folyékony hidrogén tárolását és szállítását kellene valahogy megoldani biztonságosan :) Amúgy H2-t a vízből a leginkább gazdaságos kinyerni vagy a szénhidrogénekből? Nekem egyik sem tűnik olyan jó ötletnek... (Pl. a vízből kinyert H2 esetén uannyi energiát kell elkúrni a víz bontására, mint amit a H2 később ad, csak még ezt kompresszálni is kell meg szállítani, hűteni, stb.) Az olaj alapú motorok eddig azért voltak viszonylag gazdaságosak, mert (sarkítva) fúrtál egy lyukat, és jött az olaj, amit kellett ugyan finomítani és szállítani, de rengeteg energia van benne (46 kJoule / kg, ha jól emléksztem). A kitermelése meg nem került annyira sok energiába és pénzbe mondjuk az Arab-félszigeten...
szeptember 12. | 20:17
előzmény: #15  _Bekre_Pal_
#22
Nincs elég fém a bányákban a vezetékprobléma megoldásához. :)Buszról van szó, nem személyautóról.
szeptember 12. | 10:45
előzmény: #16  gambadoro
#21
egyelőre úgy néz ki, hogy az elektromos autók az akkupack nélkül is drágábbak, mint a benzinesek
szeptember 12. | 10:44
előzmény: #19  totoro
#20
ha 200-zal megy, ma is eszik 20 litert :) hatot inkább csak 100-zal, sőt, akkor akár 4 alatt is.
szeptember 12. | 09:58
előzmény: #18  plumoza
#19
50 éve egy benzines autó ment 120-al és evett 20 liter. Ma megy 200-al, és eszik hatot. Ma még nonszensznek tűnik az elektromos autó, de biztos, hogy lesz evolúciója, és azt se felejtsük el, hogy 2007-ben még a 200 dolláros üzemanyagárakat vártuk, ami el is jönne pár éven belül, ha nem váltanánk, és most is jóval magasabban lenne, ha nem lenne a befektetőkben az elektromos para. 1000Ft-os literenkénti benzinár helyett én lenyelem a kisebb hatótáv békát is akár.
szeptember 12. | 08:11
előzmény: #16  gambadoro
#18
Teljesen egyet értek veled. Ez az elektromos autók egy nagy parasztvakítás.Talán a hidrogén hajtású elektromotoral szerelt autók lesznek a jövő.Már unalmas hogy nem telik el nap hogy vagy ország vagy vállalat ne blöffölne egy nagyot elektromos autózás terén.
szeptember 12. | 00:54
előzmény: #16  gambadoro
#17
nem értem, miért nem tördeli a szöveget...elnézést
szeptember 12. | 00:53
előzmény: #2  elemes
#16
az elektromos autó zsákutca, ki fog pukkadniráadásul jelenleg legalább annyira környezetszennyező az elektromos áram előállítás, mint az összes pöfögő autó együttvévemásrészt üzletileg sem éri meg a gyártóknak mert óriási veszteségeik lesznek a kisebb alkatrészigény miattaztán a töltés megoldatlana kifulladt akkuk kezelése ekkora mennyiségben szintén beláthatatlan viszont a közösségi közlekedésben tökéletes az elektromos busz stb. ha most fogadni kéne, szerintem az egyedi autózást teljesen ki fogják tiltani a nagyobb városokból, helyette car sharing + tömegközlekedés, előbbi vidékre is működni foghogy ez hidrogén autó vagy mégis akkus az részletkérdés repülők helyett tesla vonatokez a szép jövő ps. ezért is írtam itt többször, hogy éppen egy teljes szemléletváltás közepén vagyunk, ami alapjaiban változtatja meg a társadalmakat. beleértve az állampolgári jogú minimumjövedelmet, a sokkal kevesebb munkaidőt stb. minden más lesz 15-20 éven belül
szeptember 11. | 23:29
előzmény: #12  copa
#15
akku probléma nincs, csak vezetékprobléma
szeptember 11. | 19:37
#14
Hollywood nem lesz elragadtatva,ha nem lesz benzines kocsi. Akkor majd nem tudják felrobbantani őket :) legfeljebb a gázosakat.
szeptember 11. | 19:33
előzmény: #12  copa
#13
:DDDDDDD
szeptember 11. | 18:52
#12
Itt van a trolibusz. Nincs akku probléma, és még sincs elterjedve.Tehát nem az akku itt a fő kerékkötő.
szeptember 11. | 15:25
előzmény: #9  elemes
#11
Emiatt nem ekézném őket - ha most azt a szabályt alkotná valaki hogy csak percenként egyszer vehetünk levegőt, lehet, hogy mi is csalnánk kicsit.
szeptember 11. | 15:01
előzmény: #6  ________
#10
benzinben :)
szeptember 11. | 15:00
előzmény: #3  _Bekre_Pal_
#9
igen, az autógyárak arról híresek, hogy hosszú távra terveznek, lásd VW - emissziós csalás.
szeptember 11. | 12:32
előzmény: #6  ________
#8
hát a kondi abszolut fel van találva, gondolom, a dielektrikum körül még vannak kihívások
szeptember 11. | 12:16
előzmény: #6  ________
#7
Például: link
szeptember 11. | 12:09
előzmény: #5  _Bekre_Pal_
#6
attól tartok az energiát nem akkumlátorokban kell majd hordozni...
szeptember 11. | 12:03
előzmény: #4  ________
#5
régen azért emlékszem, sokféle akku készült, nikkel-metálhibrid meg ki tudja, mi volt menet közben, nyilván ez is megoldódik, egy nanoszekundumig nem aggódom
szeptember 11. | 12:00
előzmény: #3  _Bekre_Pal_
#4
gondoltak, de nincs egyelöre normális alternatíva... akksi lesz itt a gond az elektroautózással már a Teslának is több kellene, mint amit szállítanak nekik lassan harc indul a litium / kobalt lelöhelyekért link
szeptember 11. | 11:50
előzmény: #2  elemes
#3
feltételezem, hogy akkor más típusú akkut kell használni, bízom benne, hogy erre is gondoltak
szeptember 11. | 11:43
előzmény: #1  portfolio
#2
lazán kapcsolódó téma, hogy a világ ismert (kibányászható) lítiumkészlete kb 10 millió tonna. igaz, hogy egy nagy resla akkupack (100 kWh) is mindössze 20 kg fém lítiumot igényel, de ha a teljes kibányászható 10 millió tonnát autóakkumulátorokra használjuk el (és a mobiltelefonokba visszakerülnek a NiMH akkuk), akkor sem lesz elegendő a gépjárműállomány elektromossá alakítására.

Topik gazda

Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE