Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
fatihszultan 2021. 05. 26. 11:39
#276780
https://youtu.be/7tc0HPO0sR0
Ajánlom mindenki figyelmébe. Hasznos infók a SZIF tanszékvezetőjétől.
Van egy rövid részlet a hidrogén meghajtású autókról is. Hát, elég megdöbbentő.....
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 26. 11:28
Előzmény: #276778  Balin2020
#276779
És persze gyorsan hozzá teszem, ha ez lesz az egyik irány (látszanak erre kezdeményezések), ez sem 1-2 év alatt fog végbe menni. Az EV-k azonban hamarosan elérhetik a korlátaikat, és jönnek az akkumulátor feldolgozás/csere problémák, amik tovább növelik a költségeket, és beárnyékolják a tiszta energia image-t. Addigra szépen felépülhet a H2 üzlet. Az EV megmutatta a világnak, hogy csak határozott szándék és jól összpontosított pénzek kellenek hozzá, és eljöhet az áttörés. 20 éve ki hitte el, hogy ennyi EV fog szaladgálni az utakon napjainkban?
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 26. 11:23
Előzmény: #276773  yossarian78
#276778
Ez azért nagyban változhat a jövőben! Jelenleg a CH alapú energiahordózók elérésének van világméretű infrastruktúra hálózata kiépítve. Ez az egyik legnagyobb akadály a váltás előtt. Olajat sem olcsó kitermelni, szállítani 1000 Km-rekre. A H2 helyben termelhető, gyakorlatilag bárhol. Bármelyik megújuló energiaforrás alkalmas az előállítására. Fenntartható, hosszútávú energiatárolási megoldás, akár a CH alapú energiahordozók. Csak azok környezetszennyezőek, a H2 viszont nem. Jelenleg drága a H2 termelés, de ez gyorsan változhat, ha szintet lép a hozzá kapcsolódó eszközök előállítása, forgalmazása. Sok célú lehet a felhasználása, fűtés, elektromos áram termelés, közlekedés. A tárolásához hasonló infrastruktúrára van szükség, mint a CH alapú energiahordozók esetében. 
yossarian78
yossarian78 2021. 05. 26. 11:22
#276777
Kicsi a forgalom. Ezen a szinten már van vevő is. Az emelkedéshez valami hír kellene vagy egy nagyobb vevő megjelenése.
gyula1971
gyula1971 2021. 05. 26. 11:19
#276776
Ilyen forgalomban nem igen megyünk semerre.
pomperj
pomperj 2021. 05. 26. 11:17
Előzmény: #276768  Nikklíszon
#276775
A Toyota Mirai hidrogen  auto egy subcompakt meret,
teljesitmeny 180LE, merete egy  alapara 50k USD, egy felszerelt valtozat 70k USD,
mikozben hasonlo meretu es teljesitmenyu auto  barhol nagyjabol a fele mostanaban
..
Az, hogy hol veszek hozza hidrogent Borsodban es Zalaban, vagy Dalmaciaban? 
Az hogy aligha tudja barki javitani, ha barhol elromlik?
Abszolut versenykeptelen.
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 26. 11:14
Előzmény: #276768  Nikklíszon
#276774
Én ettől nem félek, sőt! Ha a H2 tankolásé a jövő, a MOL nem fog kimaradni ebből az üzletből, abban biztos vagyok. A magam részéről ennek (H2-nek) egyébként nagyobb sanszot adok, mint az akkumulátorokon alapuló elektromos autózásnak. Szerintem egymagában az EV nem lehet megoldás, és még az is lehet, hogy végül majd teljesen kiszorul. Volt már bőven rá példa, hogy technikai újításoknál az előbb befutó veszített végül. 
yossarian78
yossarian78 2021. 05. 26. 11:09
Előzmény: #276768  Nikklíszon
#276773
A hidrogén nagyjából egy árban van a benzinnel vagy a gázolajjal. Egyelőre nem világos, hogy kinek érné meg ilyen autót venni.
diomail 2021. 05. 26. 11:08
Előzmény: #276768  Nikklíszon
#276772
Ez szép. Az ára még szebb. Egy átlagos magyar melós 7 év 8 hónap alatt ki is tudja fizetni. Perzse, ha nem eszik semmit és nem fizet rezsit. 
pomperj
pomperj 2021. 05. 26. 11:06
#276771
MOL daytrade
Tovabbra is tart a wave(1),   (vagy ALT esetben wave(4 of 1)    korrekcio.
Ez itt az ALT szamozas. Tovabbra is bullos folytatas varhato.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20210526v00wwynpc.jpeg
.
Megjegyzem, az Olajos ETF, XOP,  hasonlo szerkezetu korrekcioban van, es az is keszulodik a kitoresre
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20210526v00w103ox.jpeg
diomail 2021. 05. 26. 10:58
Előzmény: #276647  faék
#276770
Amúgy igazad van, hogy rendkívül aggasztó, hogy a kiváló tőzsdei hangulatban a MOL enyire lemaradó,  még a szektortársak is egy egészséges emelkedő trendet tudtak kialakítani, a MOL meg nem. Sokan cserélik le a munkába járós/városi/bevásárlós autót elektromosra, vagy vesznek hibridet. Ez is nyilván jelentős üzemanyagszükséglet-csökkenést fog hozni, ha tartósan jár hozzá állami támogatás. Ez már a következő évtizedben csökkentheti a MOL profitját. 
U.i.: szerintem napokban látott szöszmötölés a májusi marzsok nyilnánossá tétele előtti sz..zás. Utána fel. Bízom benne. Az én céláram (legyünk reálisak): 2650 Ft. 
koati
koati 2021. 05. 26. 10:53
Előzmény: #276765  koati
#276769
Vissza is qrták 2258-ra.
😩
Nikklíszon
Nikklíszon 2021. 05. 26. 10:43
#276768
A Toyota megkezdte a világ legzöldebb, melléktermékként csak tiszta vizet kibocsátó személyautója, a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását. Az új modell egy tank hidrogénnel mintegy 650 kilométert tud megtenni, a bejelentéssel egyidőben megnyitották Magyarország első hidrogén töltőállomását. A Mirai forgalmazásának bejelentésével együtt a Pénzcentrum megkapta a modell hazai árlistáját is: eszerint a legalapabb, Comfort felszereltségű hidrogénautóért 26 millió forintot kell fizetni, mialatt a fullextrás Executive + VIP White és Executive + VIP Black kivitelek már 30 millió forintba kerülnek. A kettő között még a sima Executive felszereltségi csomag van, amit 27 millióért kínálnak.
 
koati
koati 2021. 05. 26. 10:41
Előzmény: #276766  dd87
#276767
Jöjjön gyakrabban!
😊
dd87 2021. 05. 26. 10:39
Előzmény: #276765  koati
#276766
mondtam, hogy Bohocová megjelenése után mindig felmegy
koati
koati 2021. 05. 26. 10:38
#276765
Úristen! Már 2264!
😯
diomail 2021. 05. 26. 10:31
Előzmény: #276647  faék
#276764
Norvégiában óriási állami dotációval lehetett e-autót venni, pedig a norvég bérszínvonal magasan az EU átlag felett van. Az EU nem "dobhat ki" dátumot az e-autózásra és a benzinesek betiltására: ahhoz kell a tagállamok beleegyezése. Románia, Magyaro. és a keleti blokk szerinted ebbe belemegy? De jelentős állami dotáció nélkül ez Spanyolo., Görögo., Olaszo., vagy Portugáliában sem működne (szerintem sehol sem). Épp most adósítják el magukat a tagállamok újabb 20 évre (pedig még az előző adósságok is a nyakukon) és ha nem lesz egy 20 éves szuper magasságokba emelkedő konjunktúra, akkor 20 évig erre a tagállamoknak nem lesz pénze. Beszélni lehet róla, de 2040 előtt a benzines autók tiltása semmiképp nem kivitelezhető (kivétel: jelentős technológiai áttörés az energiatárolásban). Ja, és az EU-ban is politikusok ülnek. Bukni ők sem akarnak, tehát korlátozott a mozgásterük. Nyilvána  Benelux államok és Dánia máshogy látja, ott nincsenek távolságok. Az e-autózásra átállás nem olyan nagy gond mint pl Németo., Franciao. számára. Igazadd van, hogy az átállás majd megtörténik, de sokkal lassabban, mint gondoljuk. 
Nikklíszon
Nikklíszon 2021. 05. 26. 10:17
Előzmény: #276756  exley
#276763
Nem eladó a mol! Labancoknak főleg nem! Nem emlékszel, hogy a Tenkes kapitánya hülyét csinált belőlük? Ilyeneknek herdáljuk el a nemzet utolsó gyöngyszemét? De ha esetleg mégis eladnánk, akkor van itthon föltőkésített saját használatú stróman, akinek sok sok pénze van és ha nincs elég pénze a vásárláshoz akkor a saját szuper bankja majd ad neki kölcsönt még annál is alacsonyabb kamatra  és megveszi. Annyira bika a papír, hogy 9.32 óta csak 3 pillanatra hagyta el a 2258 as árat. Ócsóbbért nem adják, drágábbért nem veszik!! Bakker mi lesz így velünk!?
dd87 2021. 05. 26. 10:09
#276762
megjött Bohocová , na ilyenkor szokott jönni egy hirtelen emelkedés
Bohocová 2021. 05. 26. 10:05
#276761
Korrekció a láthatáron , csak óvatosan .

friss hírek További hírek