A Molnak nyilván a hidrogénhajtás elterjedése lenne a kedvezőbb kimenet, hiszen a kúthálózata révén az üzemanyag értékesítésben már stabil pozíciója van. Az elektromos hajtásnál ez kevésbé érvényesülne.
Szerintem az írásod végén a megoldást kaparászod! A világ kénytelen csökkenteni a környezet terhelésén. Ha terelni akarják a világ vezetői a tisztább megoldások felé a gazdaságokat, akkor megoldás lehet a CH alapú működés adóinak fokozatos emelése, míg a H2 alapú technológiák elterjednek, és egyre olcsóbbá válnak. Volt is a legutóbbi EU csúcson valami témába vágó, ha jól emlékszem. Az nem lehet, hogy csak egy helyben toporog, megoldás nélkül a probléma! Az EV szerintem részmegoldás, kiegészítője lehet csak az átmenetnek. Az, hogy jelenleg a H2 alapú megoldások drágák, és nem elég hatékony az energia visszanyerése, azért is lehet, mert eddig nem ez volt a csapásirány. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, rá kell még ébrednie sokaknak, hogy az EV nem megoldás. Szerintem nem kell már sokat várni rá, hogy ez általános vélemény legyen. Egyébként miért kellene a H2-t visszaalakítani elektromossággá? Csak egy megbízható belsőégésű motor kell, ami közvetlenül H2-t éget el. Cseppfolyósított H2 tankolás már megoldott, gyakorlatilag alternatívája lehet a CH alapú üzemanyagoknak, ráadásul hőerőművek is használhatják üzemanyagként. Sokkal nagyobb előrelépést lehetne vele elérni, mint az EV-kkel!
A hidrogénhajtásnál először elő kell állítani a hidrogént, ez nyilván energiaveszteséggel jár. A jármű elégeti a hidrogén, de ebből nem mozgási energia lesz, hanem elektromos áram (megint energiaveszteség). Emiatt az egész hatásfoka meglehetősen alacsony. Nem tudom, hogy a forgalmazott hidrogént milyen adók terhelik jelenleg, de ha hasonló adózása lesz, mint a benzinnek vagy gázolajnak, akkor sanszos, hogy jóval drágább is lesz azoknál.
https://invst.ly/uy0jz Egy negyedik hullámban vagyunk. Ott is a 4/C hullám épül. Elvileg lesz egy leszúrás a tegnapi alj alá, aztán megindulhatnánk fel (?)
A Daimler-Benz például évtizedeken át kísérletezett hidrogén-meghajtású kocsikkal – sikertelenül –, és tavaly végleg leállította a programot.
A BMW még nem adta fel, de nem is nagyon erőlködik.
A Peugeot gazdája, a francia PSA sem bizakodó és inkább az elektromos kocsik fejlesztésébe fekteti energiáját.
A franciák szerint megjelenhetnek a hidrogén-üzemű járművek, de ezek nem személyautók, hanem buszok, vonatok, taxik, hajók és teherkocsik lehetnek, amelyek rögzített útvonalon közlekednek – erről beszélt Benoit Potier, az Air Liquide nevű cég főnöke. Németországban már 2018-ban teszteltek hidrogén-meghajtású vonatot és a Siemens a német államvasutakkal együttműködve olyan hidrogénvonatot tervez, amelyet 15 perc alatt lehet újratölteni.Az ilyen szerelvények váltanának fel 1400 jelenlegi dízelvonatot.Amivel sok széndioxid-emissziót lehetne megspórolni Európának, az a hidrogén-meghajtású kamionokra való átállás lenne. A kamionok az összes európai jármű 2 százalékát teszik ki, de a közúti szállításból származó emisszió 22 százalékát adják.Szakértők szerint esetükben 70 százalékos hatékonyságú lehet csak a hidrogéncella és egy elektromos akkumulátorra és motorra is szükség van – ezért egy ilyen jármű üzemeltetése háromszor többe kerülne, mint egy elektromos kamioné. Viszont az elektromos kamion üzemeltetése – a nehéz akkumulátor miatt – szintén drágább lenne, mint a hagyományos. Talán 10 évvel ezelőtt olvastam valahol, hogy az elektromos meghajtás felé mozdulás az európai autógyártók nem publikus közös döntése volt. Ott volt előttük mind a két alternatíva és ezt választották. Akkor még ilyen 80-100 km lehetett egy töltéssel autózni majd utána pár órás töltögetés és suhanás tovább. A hidrogénnel akkor az volt a probléma, hogy veszélyes volt szállítani. A technológia fejlődött annyit, hogy cseppfolyósítják a szállításra és könnyebben visszaalakítják légnemüre. Erre emlékszem, ha hülyeséget írtam akkor javítsatok ki. Laikusként nagyon tetszik, hogy tiszta víz jön ki a kipufogón, ami utána visszakerül a körforgásba. Szerintem lenne jövője, csak az a fránya ára, horror!!!
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.