Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
dd87 2021. 05. 26. 15:33
#276800
mondtam, hogy Bohocová megjelenése jó jel
yossarian78
yossarian78 2021. 05. 26. 15:26
#276799
Újratervezés :D
https://invst.ly/uy2j5
Kispenz
Kispenz 2021. 05. 26. 15:22
Előzmény: #276797  Kispenz
#276798
R 2270
_Macika_
_Macika_ 2021. 05. 26. 15:11
#276796
frog 300m
semleges nap
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 26. 14:36
Előzmény: #276793  yossarian78
#276794
Úgy van, lehet ebben sztori! Figyelni kell a híreket!
yossarian78
yossarian78 2021. 05. 26. 14:30
Előzmény: #276791  Balin2020
#276793
A Molnak nyilván a hidrogénhajtás elterjedése lenne a kedvezőbb kimenet, hiszen a kúthálózata révén az üzemanyag értékesítésben már stabil pozíciója van. Az elektromos hajtásnál ez kevésbé érvényesülne.
diomail 2021. 05. 26. 14:06
Előzmény: #276780  fatihszultan
#276792
Ez tényleg nagyon jó. Mindenkinek ajánlom...
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 26. 14:02
Előzmény: #276790  yossarian78
#276791
Szerintem az írásod végén a megoldást kaparászod! A világ kénytelen csökkenteni a környezet terhelésén. Ha terelni akarják a világ vezetői a tisztább megoldások felé a gazdaságokat, akkor megoldás lehet a CH alapú működés adóinak fokozatos emelése, míg a H2 alapú technológiák elterjednek, és egyre olcsóbbá válnak. Volt is a legutóbbi EU csúcson valami témába vágó, ha jól emlékszem. Az nem lehet, hogy csak egy helyben toporog, megoldás nélkül a probléma! Az EV szerintem részmegoldás, kiegészítője lehet csak az átmenetnek. Az, hogy jelenleg a H2 alapú megoldások drágák, és nem elég hatékony az energia visszanyerése, azért is lehet, mert eddig nem ez volt a csapásirány. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, rá kell még ébrednie sokaknak, hogy az EV nem megoldás. Szerintem nem kell már sokat várni rá, hogy ez általános vélemény legyen. Egyébként miért kellene a H2-t visszaalakítani elektromossággá? Csak egy megbízható belsőégésű motor kell, ami közvetlenül H2-t éget el. Cseppfolyósított H2 tankolás már megoldott, gyakorlatilag alternatívája lehet a CH alapú üzemanyagoknak, ráadásul  hőerőművek is használhatják üzemanyagként. Sokkal nagyobb előrelépést lehetne vele elérni, mint az EV-kkel!
yossarian78
yossarian78 2021. 05. 26. 13:46
Előzmény: #276781  Nikklíszon
#276790
A hidrogénhajtásnál először elő kell állítani a hidrogént, ez nyilván energiaveszteséggel jár. A jármű elégeti a hidrogén, de ebből nem mozgási energia lesz, hanem elektromos áram (megint energiaveszteség). Emiatt az egész hatásfoka meglehetősen alacsony. Nem tudom, hogy a forgalmazott hidrogént milyen adók terhelik jelenleg, de ha hasonló adózása lesz, mint a benzinnek vagy gázolajnak, akkor sanszos, hogy jóval drágább is lesz azoknál.
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 26. 13:35
Előzmény: #276788  Kispenz
#276789
Megjön majd az is!
Kispenz
Kispenz 2021. 05. 26. 13:34
Előzmény: #276786  yossarian78
#276788
Forgalom is kellene, hogy megtudjon indulni.. 
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 26. 13:33
Előzmény: #276786  yossarian78
#276787
Időszerű lenne!
yossarian78
yossarian78 2021. 05. 26. 13:29
#276786
https://invst.ly/uy0jz
Egy negyedik hullámban vagyunk. Ott is a 4/C hullám épül. Elvileg lesz egy leszúrás a tegnapi alj alá, aztán megindulhatnánk fel (?)
horpi 2021. 05. 26. 13:07
#276785
212 milliós napi forgalom délután 1-kor... Nem nagyon csodálkozom, hogy ezzel a forgalommal nem történik semmi. Erőtlen, de nagyon.
asphalt
asphalt 2021. 05. 26. 12:54
#276784
El lett cseszve a BÉT, úgy ahogy van. Mik ezek a forgalmak? Komolyan, régebben 1 db. blue-ban volt órák alatt annyi forgalom, mint az egész tetves BÉT-en EGÉSZ NAP, mostanában. Az okokat - részben - itt is lehet keresni:
https://www.napi.hu/tozsdek-piacok/tebesz-mnb-tozsde-velemeny-befekteto-piac.725243.html
Törölt felhasználó 2021. 05. 26. 12:53
#276783
Lefele fog kimozdulni
HuTi 2021. 05. 26. 12:09
#276782
Na mi van, észre se vettük és betette a nyár a lábát az ajtóba? Megjött a nap, elment a forgalom.
Nikklíszon
Nikklíszon 2021. 05. 26. 11:48
Előzmény: #276775  pomperj
#276781
  • A Daimler-Benz például évtizedeken át kísérletezett hidrogén-meghajtású kocsikkal – sikertelenül –, és tavaly végleg leállította a programot.
  • A BMW még nem adta fel, de nem is nagyon erőlködik.
  • A Peugeot gazdája, a francia PSA sem bizakodó és inkább az elektromos kocsik fejlesztésébe fekteti energiáját.  
  • A franciák szerint megjelenhetnek a hidrogén-üzemű járművek, de ezek nem személyautók, hanem buszok, vonatok, taxik, hajók és teherkocsik lehetnek, amelyek rögzített útvonalon közlekednek – erről beszélt Benoit Potier, az Air Liquide nevű cég főnöke. Németországban már 2018-ban teszteltek hidrogén-meghajtású vonatot és a Siemens a német államvasutakkal együttműködve olyan hidrogénvonatot tervez, amelyet 15 perc alatt lehet újratölteni.Az ilyen szerelvények váltanának fel 1400 jelenlegi dízelvonatot.Amivel sok széndioxid-emissziót lehetne megspórolni Európának, az a hidrogén-meghajtású kamionokra való átállás lenne. A kamionok az összes európai jármű 2 százalékát teszik ki, de a közúti szállításból származó emisszió 22 százalékát adják.Szakértők szerint esetükben 70 százalékos hatékonyságú lehet csak a hidrogéncella és egy elektromos akkumulátorra és motorra is szükség van – ezért egy ilyen jármű üzemeltetése háromszor többe kerülne, mint egy elektromos kamioné. Viszont az elektromos kamion üzemeltetése – a nehéz akkumulátor miatt – szintén drágább lenne, mint a hagyományos.   Talán 10 évvel ezelőtt olvastam valahol, hogy az elektromos meghajtás felé mozdulás az európai autógyártók nem publikus közös döntése volt. Ott volt előttük mind a két alternatíva és ezt választották. Akkor még ilyen 80-100 km lehetett egy töltéssel autózni majd utána pár órás töltögetés és suhanás tovább. A hidrogénnel akkor az volt a probléma, hogy veszélyes volt szállítani. A technológia fejlődött annyit, hogy cseppfolyósítják a szállításra és könnyebben visszaalakítják légnemüre. Erre emlékszem, ha hülyeséget írtam akkor javítsatok ki. Laikusként nagyon tetszik, hogy tiszta víz jön ki a kipufogón, ami utána visszakerül a körforgásba. Szerintem lenne jövője, csak az a fránya ára, horror!!!

friss hírek További hírek