Tisztelt Uhlmann Úr!
1. Sok mindenben egyetértek Önnel. Az állami részesedés csökkenése és az árfolyam-emelkedés kapcsolatát azonban összetettebben látom. Véleményem szerint célszerű különbséget tenni az állami befolyásolás lehetősége és az állami részesedés mértéke között. Emlékeztetnék arra, hogy az elmúlt években nem az ÁPV Rt tulajdoni részesedése, vagy tulajdonosként kifejtett tevékenysége vezetett a MOL-részvényesek vagyonának megcsapolásához. Az ÁPV Rt - a többi részvényessel együtt - károsultja volt a hátrányos állami szabályozásnak.
A szabályozás kedvező változását az EU Energia fejezetében vállalt kötelezettségeink teljesítésének kényszere motiválta. (Az illetékesek három éven át elhallgatták a MOL árfolyamát kedvezően befolyásolható információt. Gondolom annak is megvolt a maga oka, hogy az energia fejezet lezárásakor a MOL nem tett közzé rendkívüli tájékoztatást és nem üdvözölte az eseményt – ahogy azt a Gázellátási törvény 2003. juniusi elfogadásakor megtette.)
.
2. Az osztrák állam tulajdoni részesedése miatt az OMV részvényeseit semmiféle hátrány nem éri. Az állam is gazdálkodhat racionálisan és osztalék formájában hozzájárulhat az állami bevételekhez.
Hogy nálunk miért a pazarlás jut eszünkbe az állam gazdálkodásáról, az már más lapra tartozik.
Üdv. zj
1. Sok mindenben egyetértek Önnel. Az állami részesedés csökkenése és az árfolyam-emelkedés kapcsolatát azonban összetettebben látom. Véleményem szerint célszerű különbséget tenni az állami befolyásolás lehetősége és az állami részesedés mértéke között. Emlékeztetnék arra, hogy az elmúlt években nem az ÁPV Rt tulajdoni részesedése, vagy tulajdonosként kifejtett tevékenysége vezetett a MOL-részvényesek vagyonának megcsapolásához. Az ÁPV Rt - a többi részvényessel együtt - károsultja volt a hátrányos állami szabályozásnak.
A szabályozás kedvező változását az EU Energia fejezetében vállalt kötelezettségeink teljesítésének kényszere motiválta. (Az illetékesek három éven át elhallgatták a MOL árfolyamát kedvezően befolyásolható információt. Gondolom annak is megvolt a maga oka, hogy az energia fejezet lezárásakor a MOL nem tett közzé rendkívüli tájékoztatást és nem üdvözölte az eseményt – ahogy azt a Gázellátási törvény 2003. juniusi elfogadásakor megtette.)
.
2. Az osztrák állam tulajdoni részesedése miatt az OMV részvényeseit semmiféle hátrány nem éri. Az állam is gazdálkodhat racionálisan és osztalék formájában hozzájárulhat az állami bevételekhez.
Hogy nálunk miért a pazarlás jut eszünkbe az állam gazdálkodásáról, az már más lapra tartozik.
Üdv. zj
MOL: 8,748 Ft-os célárfolyam (Erste)
Ugrás a cikkhezA szakértő kiemelt hangsúllyal szerepelteti értékelésében a stratégiában szereplő, organikus eredmény növelő képesség kiaknázását. Mint ismeretes a MOL éves szinten 175 m USD költségmegtakarítást kíván elérni 2005-re. A belső költség hatékonyság javításában már az elmúlt három évben is látványos eredményeket ért el a társaság.
Pletser Tamás előrejelzése alapján a MOL (jelenlegi HUF/USD árfolyam mellett) már elérheti vagy meghaladhatja az új stratégiában meghatározott 1 milliárd dolláros EBITDA-t. A 2002-es 40 mrd Ft-os előrejelzésből kiindulva a társaság a negyedik negyedévben 15 mrd Ft-os nettó veszteséget érhet el, melynek fő oka a létszámcsökkentésre megképzendő 100 millió dolláros céltartalék.
A 8,748 Ft-os célárfolyam (fair value) diszkontált cash flow modell alapján került meghatározásra (a fair value 1.5%-ot emelkedett a Slovnaft tranzakció és az új stratégia következtében).
Mutató alapú összehasonlításban; P/E-t alapul véve enyhe alulértékeltséget mutat a részvény, míg EV/EBITDA és P/Sales szinten enyhe felülértékeltség jelentkezik.