Végrehajtotta elsõ próbarepülését Kína teljes mértékben hazai fejlesztésû és gyártású, kategóriájában a Boeing B737-es és Airbus A320-as modellcsaládokkal konkuráló utasszállító gépe. A C919 típusjelû kínai polgári
> A C919 típusjelű kínai polgári utasszállító repülőgép 158-168 utas szállítására alkalmas
...
> 9-es számjegy a kínai kultúrában az örökkévalóság szimbóluma, a következő két számjegy pedig, a "19" a repülőgép maximális 190-es férőhely kapacitását jelöli
Egyértelmű: 158 amerikai utas, vagy 168 európai utas, vagy 190 kínai utas.
> A kínai légi utasforgalom a számítások szerint az elkövetkező két évtizedben hatezer új repülőgépet állít majd forgalomba mintegy egymilliárd euró értékben.
Az én számításom szerint pedig, ha 20 év alatt mindössze egymilliárdot költenek, akkor már biztos a repülő taxik korszakára készülnek, mert egy 200 személyes repülőgép kb. 1000x ennyibe kerül darabonként, 100-300 millió euró per darab.
Imádom, mikor a szerkesztő nem gondolkodik az olvasó fejével, vagy direkt bennhagy csalinak ilyen kis apró belső ellentmondásokat :-)
Felszállt az elsõ kínai utasszállító repülõ
Ugrás a cikkhez