Topiknyitó: Portfolio 2015. 03. 03. 09:45

Ekkora lehet a reklámadó új kulcsa  

Ugrás a cikkhez
A kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje - ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János és Rogán Antal szavaiból. A reklámadó módosításáról...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=210884
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2015. 03. 03. 16:02
Előzmény: #11  pampa
#12
És? Mit akartál ezzel mondani?
pampa 2015. 03. 03. 15:55
Előzmény: #4  bigyula
#11
"Lázár János ugyanakkor kiemelte: az EB a reklámadó létezését elfogadta, elsősorban módszertani, technikai kifogásai voltak azzal kapcsolatban. "

"Mi a probléma? Van egy közösségi jogrendszer, amibe nem illik az utólag összetákolt magyar adójogszabály. Teljesen normális, hogy meg kell semmisíteni (visszamenőlegesen), vagy meg kell változtatni. Itt felmerül azoknak a felelőssége, akik ezt kitalálták, és elfogadták..."
szivacs
szivacs 2015. 03. 03. 14:48
Előzmény: #8  bigyula
#10
Semmi, éppen ezt hiányoltam eddig tőlük.
Vajon ezután képesek lesznek rá, hogy mindenkivel betartassák a saját maguk által alkotott jogrendet vagy csak a kettesekkel?

Lázártól meg azt, hogy csak akkor menjen bele ilyesféle ügyekbe, ha képes rá, hogy érvényesítse ne pedig csorbítsa a magyar érdekeket.
watson
watson 2015. 03. 03. 14:39
Előzmény: #6  szivacs
#9
Az illeszkedik és az illem az két külön fogalom. Éppen te keverted bele az illemet a forumtársunk mondatába.
Ha valami a jogrendszerbe nem illik (illeszkedik) bele, az feltehetően jogszerűtlenségéből fakad.
bigyula 2015. 03. 03. 14:39
Előzmény: #6  szivacs
#8
Akkor másképpen fogalmazva, mert ez nem tetszett neked:

Mi a problémád azzal, hogy az EU fellép az EU tagokkal szemben, ha olyan törvényeket hoznak, amelyek nem illeszkednek az EU jogrendszerébe?
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 03. 14:33
Előzmény: #6  szivacs
#7
látom, azért vélhetően te is felfogtad, hogy az illeszkedikről van szó hiszen használtad később azt a szót, ami aminek az illik egy azonos jelentésű változata, a szó alakja pedig megegyezik az illemmel kapcsolatos szóéval - akkor meg minek ezen trollkodni?
szivacs
szivacs 2015. 03. 03. 14:29
Előzmény: #4  bigyula
#6
Az "illik"-et ne keverd bele!
Más az, hogy mi "illik" és más az ami "jogszerű". A joggal ellentétben az illem emberi fogalom.
Például az adócsalás elősegítése sem illendő, mégis beleilleszkedhetett a közösségi jogrendszerbe olyannyira, hogy az elkövetőjét még ki is emelték...
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 03. 13:22
Előzmény: #3  szivacs
#5
mégis mit gondolt ez a cinikus geci tolvaj nyomorék, hogy mi lesz?
bigyula 2015. 03. 03. 13:14
Előzmény: #3  szivacs
#4
Mi a probléma? Van egy közösségi jogrendszer, amibe nem illik az utólag összetákolt magyar adójogszabály. Teljesen normális, hogy meg kell semmisíteni (visszamenőlegesen), vagy meg kell változtatni. Itt felmerül azoknak a felelőssége, akik ezt kitalálták, és elfogadták...
szivacs
szivacs 2015. 03. 03. 13:10
Előzmény: #2  szivacs
#3
"Először fenyegettek minket azzal, hogy egy adó miatt felfüggesztenek egy Magyarországon hatályos törvényt, ami a legsúlyosabb szankciók egyike
- mondta Lázár János. Hozzátette: visszamenőleges hatállyal ez a törvény hatályát veszíti, és a beszedett adót vissza kell fizetni."
szivacs
szivacs 2015. 03. 03. 13:09
Előzmény: #1  portfolio
#2
\"Ekkora lehet a reklámadó új kulcsa

MTI

2015. március 3. 09:45





A kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje - ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János és Rogán Antal szavaiból.

A reklámadó módosításáról szóló konkrét javaslat még nem készült el, de Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az ülésen elmondta, hogy márciusban teheti meg előterjesztését a kormány. A miniszter egyben emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság (EB) két főigazgatósága - adó- és versenyjogi - is eljárást folytat Magyarországgal szemben a reklámadó miatt, ezért van szükség a módosításra.

2015.02.25 20:49 Tényleg megbuherálja a kormány a reklámadót

Lázár János ugyanakkor kiemelte: az EB a reklámadó létezését elfogadta, elsősorban módszertani, technikai kifogásai voltak azzal kapcsolatban.

Ekkora lehet a reklámadó új kulcsa

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter érkezik az Országgyűlés gazdasági bizottságának a reklámadóval kapcsolatban tartott ülésére a Parlamentben 2015. március 3-án.

A miniszter hangsúlyozta: a tagállamok közül Svédországban, Ausztriában, Dániában, Görögországban, Belgiumban a magyarországihoz hasonló reklámadó van. Lázár János szólt arról is, hogy az adóalanyok közül a Bertelsmann, illetve az RTL csoport - mivel pénzügyi eredményeiket érdemben befolyásolja a reklámadó - az EB-hez fordult.

A miniszter kiemelte: a gazdasági bizottsággal együttműködve az EB szempontjait mérlegeli a kormány a reklámadó módosításával kapcsolatban. Konkrét adókulcsról Lázár János nem beszélt, de úgy fogalmazott: a legmagasabb reklámadókulcs Ausztriában van, 5 százalék, ehhez képest a \"kiváló magyar próbálkozás\" 50 százalék volt, ami \"Európai Bizottság tűrőképességét megviselte\".

Először fenyegettek minket azzal, hogy egy adó miatt felfüggesztenek egy Magyarországon hatályos törvényt, ami a legsúlyosabb szankciók egyike

- mondta Lázár János. Hozzátette: visszamenőleges hatállyal ez a törvény hatályát veszíti, és a beszedett adót vissza kell fizetni.

Egységes lesz a kulcs?

A reklámadó módosításával kapcsolatban kérdés, hogy ha megszűnik a sávos rendszer, és kivetik a legmagasabb - 5 százalékos - reklámadót, amelynek mindenki egyformán alanya, akkor mennyi bevétele lesz a költségvetésnek - hívta fel a figyelmet. Egyes számítások szerint egy, az EB elvárásainak megfelelő módosítás esetén több bevétele lesz a költségvetésnek, mintegy 8-10 milliárd forint - fejtette ki.

Lázár János kiemelte: tárgyalásokat folytatnak arról, hogy a legkisebb bevétellel rendelkező cégek kaphatnak-e mentességet; ettől nem zárkózott el az EB. A miniszter szerint van realitása a legalsó sáv megtartásának, de 2 főigazgatóság elvárásainak is meg kell felelni. \"Egyáltalán nem vagyok abban biztos, hogy ezt mindkét főigazgatóság elfogadja\", mert versenyjogi szempontokat is figyelembe vesznek.

Kitért arra is, hogy többször felmerült, a kormány folytatott-e politikai tárgyalásokat a reklámadó ügyében. Kifejtette: a kormány az EB-vel dialógust folytatott az adó megváltoztatásáról. Megerősítette azt is, hogy a kormány többször is \"gazdasági típusú tárgyalásokat\" folytatott a Bertelsmann csoporttal az EB véleményét és javaslatát is figyelembe véve. Végül Lázár János idézett a Bertelsmann és az RTL csoport \"számunkra is megnyugtató\" műsorkészítési alapelveiből, melyek a tárgyilagosság és a pártatlanság, \"így fel sem merülhet az, hogy a reklámadó bevezetése után az RTL híradó hangneme vagy stílusa bármit is változott volna\".

Kell a bevétel

Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára kiemelte: költségvetési szempontból 6,6 milliárd forint az idei reklámadó bevételi előirányzat, erre a büdzsének szüksége van, ezért olyan megoldást kell keresnie a kormánynak, hogy ez teljesíthető legyen.

Rogán Antal (Fidesz), a bizottság elnöke 3-5 százalék körüli reklámadóról beszélt, és úgy vélte, a részletszabályokon lehet vitatkozni, de az adó létjogosultsága nem kérdőjelezhető meg.

Kapcsolódó cikkek:

2015.02.26 Enged az RTL Klub, ha...

2015.02.26 Lázár jövő héten beszámol a reklámadó módosításáról

2015.02.10 Lázár: A reklámadó marad (2.)

2015.02.05 Mint mond Brüsszel a reklámadó módosítására?

2015.02.04 Reklámadó: az új kulcsra még várni kell

2015.02.04 Máris itt a reakció a reklámadó módosítására

2015.02.03 Egykulcsos lesz a reklámadó! - A nagyok nyernek (3.)\"

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek