A kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje - ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János és Rogán Antal szavaiból. A reklámadó módosításáról...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=210884
"Lázár János ugyanakkor kiemelte: az EB a reklámadó létezését elfogadta, elsősorban módszertani, technikai kifogásai voltak azzal kapcsolatban. "
"Mi a probléma? Van egy közösségi jogrendszer, amibe nem illik az utólag összetákolt magyar adójogszabály. Teljesen normális, hogy meg kell semmisíteni (visszamenőlegesen), vagy meg kell változtatni. Itt felmerül azoknak a felelőssége, akik ezt kitalálták, és elfogadták..."
Semmi, éppen ezt hiányoltam eddig tőlük.
Vajon ezután képesek lesznek rá, hogy mindenkivel betartassák a saját maguk által alkotott jogrendet vagy csak a kettesekkel?
Lázártól meg azt, hogy csak akkor menjen bele ilyesféle ügyekbe, ha képes rá, hogy érvényesítse ne pedig csorbítsa a magyar érdekeket.
Az illeszkedik és az illem az két külön fogalom. Éppen te keverted bele az illemet a forumtársunk mondatába.
Ha valami a jogrendszerbe nem illik (illeszkedik) bele, az feltehetően jogszerűtlenségéből fakad.
látom, azért vélhetően te is felfogtad, hogy az illeszkedikről van szó hiszen használtad később azt a szót, ami aminek az illik egy azonos jelentésű változata, a szó alakja pedig megegyezik az illemmel kapcsolatos szóéval - akkor meg minek ezen trollkodni?
Az "illik"-et ne keverd bele!
Más az, hogy mi "illik" és más az ami "jogszerű". A joggal ellentétben az illem emberi fogalom.
Például az adócsalás elősegítése sem illendő, mégis beleilleszkedhetett a közösségi jogrendszerbe olyannyira, hogy az elkövetőjét még ki is emelték...
Mi a probléma? Van egy közösségi jogrendszer, amibe nem illik az utólag összetákolt magyar adójogszabály. Teljesen normális, hogy meg kell semmisíteni (visszamenőlegesen), vagy meg kell változtatni. Itt felmerül azoknak a felelőssége, akik ezt kitalálták, és elfogadták...
"Először fenyegettek minket azzal, hogy egy adó miatt felfüggesztenek egy Magyarországon hatályos törvényt, ami a legsúlyosabb szankciók egyike
- mondta Lázár János. Hozzátette: visszamenőleges hatállyal ez a törvény hatályát veszíti, és a beszedett adót vissza kell fizetni."
A kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje - ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János és Rogán Antal szavaiból.
A reklámadó módosításáról szóló konkrét javaslat még nem készült el, de Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az ülésen elmondta, hogy márciusban teheti meg előterjesztését a kormány. A miniszter egyben emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság (EB) két főigazgatósága - adó- és versenyjogi - is eljárást folytat Magyarországgal szemben a reklámadó miatt, ezért van szükség a módosításra.
2015.02.25 20:49 Tényleg megbuherálja a kormány a reklámadót
Lázár János ugyanakkor kiemelte: az EB a reklámadó létezését elfogadta, elsősorban módszertani, technikai kifogásai voltak azzal kapcsolatban.
Ekkora lehet a reklámadó új kulcsa
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter érkezik az Országgyűlés gazdasági bizottságának a reklámadóval kapcsolatban tartott ülésére a Parlamentben 2015. március 3-án.
A miniszter hangsúlyozta: a tagállamok közül Svédországban, Ausztriában, Dániában, Görögországban, Belgiumban a magyarországihoz hasonló reklámadó van. Lázár János szólt arról is, hogy az adóalanyok közül a Bertelsmann, illetve az RTL csoport - mivel pénzügyi eredményeiket érdemben befolyásolja a reklámadó - az EB-hez fordult.
A miniszter kiemelte: a gazdasági bizottsággal együttműködve az EB szempontjait mérlegeli a kormány a reklámadó módosításával kapcsolatban. Konkrét adókulcsról Lázár János nem beszélt, de úgy fogalmazott: a legmagasabb reklámadókulcs Ausztriában van, 5 százalék, ehhez képest a \"kiváló magyar próbálkozás\" 50 százalék volt, ami \"Európai Bizottság tűrőképességét megviselte\".
Először fenyegettek minket azzal, hogy egy adó miatt felfüggesztenek egy Magyarországon hatályos törvényt, ami a legsúlyosabb szankciók egyike
- mondta Lázár János. Hozzátette: visszamenőleges hatállyal ez a törvény hatályát veszíti, és a beszedett adót vissza kell fizetni.
Egységes lesz a kulcs?
A reklámadó módosításával kapcsolatban kérdés, hogy ha megszűnik a sávos rendszer, és kivetik a legmagasabb - 5 százalékos - reklámadót, amelynek mindenki egyformán alanya, akkor mennyi bevétele lesz a költségvetésnek - hívta fel a figyelmet. Egyes számítások szerint egy, az EB elvárásainak megfelelő módosítás esetén több bevétele lesz a költségvetésnek, mintegy 8-10 milliárd forint - fejtette ki.
Lázár János kiemelte: tárgyalásokat folytatnak arról, hogy a legkisebb bevétellel rendelkező cégek kaphatnak-e mentességet; ettől nem zárkózott el az EB. A miniszter szerint van realitása a legalsó sáv megtartásának, de 2 főigazgatóság elvárásainak is meg kell felelni. \"Egyáltalán nem vagyok abban biztos, hogy ezt mindkét főigazgatóság elfogadja\", mert versenyjogi szempontokat is figyelembe vesznek.
Kitért arra is, hogy többször felmerült, a kormány folytatott-e politikai tárgyalásokat a reklámadó ügyében. Kifejtette: a kormány az EB-vel dialógust folytatott az adó megváltoztatásáról. Megerősítette azt is, hogy a kormány többször is \"gazdasági típusú tárgyalásokat\" folytatott a Bertelsmann csoporttal az EB véleményét és javaslatát is figyelembe véve. Végül Lázár János idézett a Bertelsmann és az RTL csoport \"számunkra is megnyugtató\" műsorkészítési alapelveiből, melyek a tárgyilagosság és a pártatlanság, \"így fel sem merülhet az, hogy a reklámadó bevezetése után az RTL híradó hangneme vagy stílusa bármit is változott volna\".
Kell a bevétel
Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára kiemelte: költségvetési szempontból 6,6 milliárd forint az idei reklámadó bevételi előirányzat, erre a büdzsének szüksége van, ezért olyan megoldást kell keresnie a kormánynak, hogy ez teljesíthető legyen.
Rogán Antal (Fidesz), a bizottság elnöke 3-5 százalék körüli reklámadóról beszélt, és úgy vélte, a részletszabályokon lehet vitatkozni, de az adó létjogosultsága nem kérdőjelezhető meg.
Kapcsolódó cikkek:
2015.02.26 Enged az RTL Klub, ha...
2015.02.26 Lázár jövő héten beszámol a reklámadó módosításáról
2015.02.10 Lázár: A reklámadó marad (2.)
2015.02.05 Mint mond Brüsszel a reklámadó módosítására?
2015.02.04 Reklámadó: az új kulcsra még várni kell
2015.02.04 Máris itt a reakció a reklámadó módosítására
2015.02.03 Egykulcsos lesz a reklámadó! - A nagyok nyernek (3.)\"
Ekkora lehet a reklámadó új kulcsa
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=210884