Topikgazda: Törölt felhasználó 2005. 05. 24. 13:15

Benzináremelés hazánkban - egy kissé másfajta megközelítésben  

Ugrás a cikkhez
A MOL gyorsjelentésében szereplő rekord profitra mindenki felfigyelt - még Friderikusz is, aki vásárnapi műsorában foglalkozott az üzemanyagok árának alakulásával. Az Klub Petrol töltőállomások egyik tulajdonosa, az Autoklub erőfölénnyel való visszaéléssel vádolja a MOL-t, mit sem törődve azzal a ténnyel, hogy az olaj világpiaci ára rekord szintre emelkedett az elmúlt időszakban. Azt sem árt tudni, hogy az üzemanyagok árának adótartalma duplája a MOL által meghatározott nettó árnak - legalábbis Magyarországon.

Az alábbiakban ezen tényezők elmúlt években bekövetkezett számszerű változásait vizsgáljuk meg.

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=54396
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2005. 05. 25. 09:09
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#7
okos vezetoinket kellene eloszor jol seggberugni. vitatkoznak 10ft csokkentesen, amit ha sikerul ev vegeig elhuzni, megoldjak az afa csokkentesevel.
lega labb 50ft-al lenne realis csokkenteni (40+afa). szepen beallni a kozepmezonybe az arakkal. egybol nem a hatar melletti benzinkutak mennenek legjobban a szomszedoknak. 200Mrd minusz, alapbol, de a vegeredmeny biztosan nem annyi lenne, es nem lenne tobbe tema a benzinar.
Törölt felhasználó 2005. 05. 24. 16:11
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#6
Szep agymunka volt UFA. De szerintem egyet nem vettel figyelembe, es ez , reszvenyesekre, mindannyionkra ervenyes; Az ugyanis, hogy a profit nem a kisreszvenyeseke, barmennyire is ra ahitoznak.Ugyhogy mint kisreszvenyes , annyira ne bizzal a "sanyargatasban".S ajnos
udv. jp
Törölt felhasználó 2005. 05. 24. 15:53
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
Okoskodni nem akarok a benzinárral kapcsolatban, de
1. egy liter benzin - adó nélkül - kb annyiba kerül mint egy liter jobbfajta ásványvíz, az állam ezen kaszál, az esetleges áremelésből legalább az áfa-részt zsebre rakja (forintonként 20 fillért!).
2. ha jól tudom a Mol ugyan brenthez igazítja az üzemanyagárakat, de ő nem ezt a fajtát dolgozza fel (az ural mindig pár dolcsival alatta van a brentnek) haszna ebből is van nem is kevés.
3. kis hazánk ugyan nem egy Kuvait, de azért vannak itt is kőolajkutak (pl. Dél-alföld), állítólag nem is rossz minőségű az itt nyert anyag. A kitermelési költségek alacsonyak (legalább is alacsonyabbak mint az Északi tengeren vagy Szibériában). Amikor 25-28 usd volt az olajár akkor is megérte kitermelni, akkor most is biztosan szép a haszon a hazai kitermelésen is.
4. Az elmúlt évek usd gyengülése (290-ről 190-re) azért csökkentette valamelyest az olajár emelkedéséből adódó üzemanyagár emelkedést.
Mint aktív benzinfogyasztó szeretném, ha Mol visszafogná magát és kisebb mértékű profittal is beérné, de mint Mol részvényes épp az ellenkezőjében vagyok - elméletileg - érdekelt.
Törölt felhasználó 2005. 05. 24. 15:19
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
azért a piac szereplői a ktgeket és a fogyasztók terhelhetőségét is figyelembe veszik....
abban a műsorban az autóklubos ügyvéd nagyon buta s demagóg volt és fridi sem volt acélos.
az egész MOl ellenes mizéria a versenytársaknak ágyaz meg.
van aki ugyanonnan szerzi be, mégis olcsóbban adja az üzemanyagot, más meg máshonnan(OMV pl.) sokkal drágábban.....
Törölt felhasználó 2005. 05. 24. 14:16
#3
Magyarul, ha a MOL versenyárat képez, és ezt elfogadjuk, akkor nem indokolhatjuk az áremelést a kőolajköltség növekedésével.
Erre az ellentmondásra próbáltam utalni.
üdv. zj
Törölt felhasználó 2005. 05. 24. 13:53
Előzmény: #1  portfolio
#2
Friderikusz műsora után ezzel az írással is az problémám, hogy költségalapon próbál érvelni. Versenyjogi alapon kell megítélni a magyarországi árképzést.
Egyébként jó cikk.
üdv. zj

Topik gazda

aktív fórumozók


friss hírek További hírek