A BUX és az FTSE indexekbe is bekerülhetnek az AutoWallis részvényei márciusban
Budapest, 2019. március 5. – Bekerülhetnek az AutoWallis részvényei a BUX indexbe, miután
a társaság számítása szerint teljesültek az ehhez szükséges feltételek. Ezzel a lépéssel a
Budapesti Értéktőzsde autóipari vállalatának részvényei már három indexkosárban
szerepelhetnek azt követően, hogy az FTSE Russell beválogatta azokat két részvényindexébe
is. Az AutoWallis célja, hogy részvényei következő lépésként bekerüljenek a BÉT Prémium
kategóriájába, valamint a bécsi tőzsde által számolt meghatározó régiós indexbe, a CECE-be
is.
Bekerülhetnek az AutoWallis részvényei a BUX indexbe azt követően, hogy a társaság számításai
szerint teljesítették a bekerüléshez szükséges feltételeket. A társaság hétfőn benyújtotta az
elbíráláshoz szükséges adatokat a Budapesti Értéktőzsdének, melyről a későbbiekben születhet
döntés. Székely Gábor, a vállalat befektetési igazgatója elmondta, hogy kalkulációjuk alapján a
forgalmas napok arányára, az ügyletkötések darabszámára, az árfolyamértéken számított
forgalomra és a közkézhányad kapitalizációjára vonatkozó előírásokat teljesítették a részvények,
így várakozásuk szerint bekerülhetnek a BUX indexbe. Székely Gábor hozzátette, hogy ezzel az
AutoWallis egy újabb stratégiailag fontos részvénykosárba kerülhet be azt követően, hogy az FTSE
Russell legutóbbi felülvizsgálata alapján a vállalat részvényei az „FTSE Global Equity Index –
Emerging Europe” sorozaton belül az FTSE Micro Cap és az FTSE Total-Cap indexek részévé
válnak.
Az AutoWallis befektetési igazgatója elmondta: a BUX indexbe kerülés azt jelenti, hogy a
társaság részvényei belépnek a Budapesti Értéktőzsde elitklubjába, az FTSE indexekbe
kerüléssel pedig a nemzetközi piaci szereplők érdeklődését is kiválthatják alig egy hónappal a
társaság új részvényeinek februári bevezetését követően. Az indexekbe kerülés a tapasztalatok
szerint a hazai- és nemzetközi intézményi befektetők részéről további keresletet biztosíthat a
részvények iránt, így az AutoWallis tovább haladhat korábban meghatározott tőkepiaci céljai felé.
Ennek egyik következő lépése a bécsi tőzsde által számított CECE indexbe, valamint a BÉT
Prémium kategóriájába kerülés lehet. Az 1996-ban létrehozott CECE index kosarába a régió
meghatározó magyar, cseh és lengyel részvényei kerülhetnek, értékét a Bécsi Értéktőzsde
számolja, és teszi közé. Székely Gábor elmondta: a társaság bízik benne, hogy részvényeik már a
következő felülvizsgálatkor bekerülhetnek a régiós indexbe. Mint ismeretes, az AutoWallis
februárban dinamikus növekedési terveket jelentett be: tavalyi 70,2 milliárd forintos (magyar
számviteli törvény alapján, összesített, nem konszolidált, előzetes adat) árbevételének öt éven belüli
duplázását várja. A társaság a növekedési cél eléréshez szükséges ötéves stratégiáját májusra
dolgozza ki
SAJTÓKÖZLEMÉNY
A BUX és az FTSE indexekbe is bekerülhetnek az AutoWallis részvényei márciusban
Budapest, 2019. március 5. – Bekerülhetnek az AutoWallis részvényei a BUX indexbe, miután
a társaság számítása szerint teljesültek az ehhez szükséges feltételek. Ezzel a lépéssel a
Budapesti Értéktőzsde autóipari vállalatának részvényei már három indexkosárban
szerepelhetnek azt követően, hogy az FTSE Russell beválogatta azokat két részvényindexébe
is. Az AutoWallis célja, hogy részvényei következő lépésként bekerüljenek a BÉT Prémium
kategóriájába, valamint a bécsi tőzsde által számolt meghatározó régiós indexbe, a CECE-be
is.
Bekerülh............ https://bet.hu/newkibdata/128169341/autowallis_sajtokozlemeny_indexek_190305.pdf
Bevétel növekedésileg jó példa a másik tőzsdei cégük az ALTEO. 2012-ben 5.5 milliárd forint volt most 19 milliárd forintnál tartanak de mivel folyamatos és komoly fejlesztéseket eszközölnek ezért néhány év és simán elérik a 30 milliárdot is. Ilyen növekedéssel több mint elégedett lennék itt is :-)
Hát nem tudom.... Tegyük fel, hogy van egy vállalkozásod ahol 15% profitot érsz el ugyan de "csak" mondjuk 1 milliárd a bevételed. Nekem meg van egy vállalkozásom ahol lepedékes, ócska 3% a profit de 80 milliárdos a bevételem... Nem cserélnék veled :-) Az már csak természetes, hogy a folyamatos növekedés eléréséhez beruházásokra is szükség van(az esetek döntő többségében) és az sok pénzbe kerül. A 140 milliárdos bevétel 5 éven belül simán hozható, sőt. Inkább óvatosabbak szoktak becsülni.. A Wallis csoport bevétele majdnem duplázódott az elmúlt 3 évben, 120 milliárdról 224 milliárd forintra növekedett. Itt a jelenlegi portfólióval is elérhető idén a 75-77 milliárd és ha csak azt hozzák be ami most is az övék(Opel Wallis, Kia Wallis) akkor már 83-85 milliárdnál tartunk és akkor még semmi újat sem szereztek. Természetesen a világgazdaság helyzete itt is sok mindent befolyásolhat de ha nem xarja össze magát a világ akkor öt éven belül simán lehet akár 150-160 milliárdos bevétele is az AutoWallisnak. Azt persze most nem tudjuk, hogy 5 év múlva milyen részvény darabszámmal kellene számolnunk, és sok minden egyebet sem tudunk. Annyi biztos, hogy nem csak részvények nyomtatásával fognak tőkét bevonni. Alteo-nak és a Wing-nek is van már évek óta sikeres kötvény programja. Itt is lesz, le is írták.
Amíg nincs 2018-as éves jelentés addig nem lehet tudni,hogy mi okozza a magas árbevételhez képest alacsony adózott eredményt. Még az is elképzelhető,hogy nem az alacsony árrés hanem magas eladósodottság miatti kamatkiadás okozza.
Magán, az új autó értékesítésen a kereskedelmi árrés biztos jelentősen nagyobb 3 %-nál, főleg prémium kategória esetén. A baj inkább az lehet, hogy nagyon magasak a működési költségek és/vagy a haszon egy része esetleg máshol realizálódik, amely már nem a "kis részvényesek" felségterülete. A többi tevékenység esetében pedig egész biztos nagyobb jövedelmezőség érhető el. Amennyiben a cég tényleg folyamatosan adja a részvényeket, akkor a sokak által irreálisnak tartott árfolyamemelkedésnek simán gátat szabhatott volna, de én kétlem, hogy őket ez a pár nap érdekelte. Amennyiben a bevételek tényleg duplázódnak a következő 5 éves üzleti cikus zárultával, akkor azt mondom, hogy OK a 3 %, mert a növekedéshez kellett a nyereség, különben parasztvakításnak tartanám azt az üzletpolitikát, hogy bárkinek megérné így (3 % hozamért) folyamatosan vállalkozni ekkora kockázat mellett.
Az Alterat mar el kell felejteni az a 4x semmit nem jelent.Probalom ugy szamolni,hogy mennyit erhet ez a cegcsoport amit mar 27 eve epitenek.Mint tudjuk itt nem csak egy iroda van x alkalmazottal,kicsit maskeppen kell ertekelni. Adok nekik idot minimum Aprilisig,akkor jon a jelentes es reszletesen latni fogjuk a szamokbol,hogy kb mit varhatunk a kovetkezo idoszakban.
Ne haragudj de miert kellene ott mozognia az arnak? a Wallis megvette az Alterat az arfolyam 200 kornyekerol 4szerezte magat 900 ft lett, majd 8.-adoltak igy lett 130 az arfolyam, miert kell 180-200 kozott lennie most?
Mar tobbszor elmondtak,hogy miert jottek a tozsdere a folyamatok elejen jarunk.Nem lenne itt semmi panik,ha az arfolyam minimum a 180ft-200ft kozotti savban mozogna. Az igaz,hogy jelenleg nem ez a helyzet de en meg mindig bizom a fordulatban.
AutoWallis Nyrt.