Nem akarok beleszolni csak zavar már nagyon ez a dolog .Tudásban sem vagyok topon hogy itt osszam az észt és csak örülök hogy olyasmiröl olvashatok amit elképzelni se tudtam hogy van .
Sajnos előfordul, az hogy két ember nem tud elmenni egymás mellet elmenni. Itt még az is gáz hogy nem mindegy hogy 1-2 évre vagy, napi vagy max heti poziciot veszünk fel .Szigoruan véve így még igaza is lehet mind két félnek ,és persze minél több a trade annál nagyobb az esélye egy nagy pofonnak. Én ezeket a helyzeteket traumásan szoktam kezelni ,nem mindig én járok jól de nincs több basztatás.(Vuk sok mindent leirt amit bekellene tartani hogy sikeresek legyünk)Jó hétvégét mindenkinek!!!
szep toled, hogy belinkelted....
(egyebkent ez az elmelet)...
gyakorlat es az elet picit mas....
en nem vagyok a kotvenyek ellensege!
Jelenleg helyzetben en kotvenypiaci maniarol, lufirol beszelnek...
nem ketlem hogy elmeletileg a kotvenyek kockazata alacsony lenne es a hozamuk par% lenne feljebb mint az inflacio ill. ha gazdasagi ciklus valtas van akkor 1-2% alul is teljesithetik...
jelenleg a piac rengeteg dolgot felre araz a jegybankok beavatkozasa miatt....
lasd csak amire pomperj ill. Bill G. felhivta a figyelmet majdnem 12-15szor annyira kockazatos egy amcsi allamkotveny mint 1 nemet ...de kifejezhetjuk 160-180bazispontban is, az is erdekes, hogy 1 olasz,francia esetleg spanyol allamkotveny-nek a piac szerint kisebb a kockazata mint az amcsie???
a hitelminositok 1 kulon temakor...
tudjuk milyen minositesben voltak a GFC elott a kulonbozo hitelek...
azt is tudjuk, hogy miutan az USA-tol megvontak a legmagasabb besorolast, nyilvan a kormany vizsgalatot inditott a GFC koruli hitelbesorolasok miatt...
egyebkent az olaszok is megtettek a maguket amikor a hitelminosito kezdtek veluk packazni, volt nehany hazkutatas es nyomozas...
tavaly az NST 2szer is rontottak utoljara C kategoriaba, IB emelte is a margin-t....
aztan a reszveny ment 150%-ot...
...
Hmm. a forum temajat lazan kezelve breking nyuz: Ferdinand Piech lemondott minden tisztsegerol a vw-nel. most kaparom ossze az allamat... Piechrol egy sztori: allitolag a harmas golfnal volt egy resz amit o tervezett es az akkori technologiakkal nehezen volt kivitelezheto. Na az elso 4 felso vezeto aki szembe jott az oreggel ugy fogalmazott nem lehet kivitelezni... hat ok bizony azonnali hatallyal repultek. Nos a 7es golfon is van egy ilyen resz amit csak ugy hivtak "Piech seine Ecke". Csak most mar senki nem mert szolni ☺
értem, amit írsz, sőt egyet is értek vele (aaa kb risk free, a1,2,3- nál sem lennének a csőd miatt nyugtalan éjszakáim, annál inkább a hozam miatt:)de nyugodtan alszom ba2-ig is, persze megfelelő diverzifikáció mellett).
aki nem érti, annál ott lehet a gond, h nem sikerül szétválasztani a "valódi" kötvényt a kötvényalaptól.a kv. alapnál rossz beszállónál lehet, h soha nem jön vissza az ár a beszálló szintre, kv-nél, meg (szinte) biztos, h lejáratkor névértéket fizet, addig meg kamatot.
mahgyar govt bond asszem ba1, ez messze nem aaa de még csak nem is bef.kategóra.
"Ez igaz, de szerintem és ugyanezt írtam"
igen, ez igaz,elnézést.
inkább kiszámoló kissé pongyola fogalmazására szerettem volna reflektálni.(igaz, ő nem is kötvénykereskedőknek írta:))
ez sem 1 egyszeru dolog...
ki jart jobban 1 nemet allampolgar aki vett 1,2,3,5,10 esetleg 30 eves nemet allamkotvenyt vagy vasarolt aranyat az EUR-bol???
es kerdes mikor tette, melyik honapban???
ezt el lehet mondani AU-s allampolgarokra, Japan, orosz es a sort folytathatnank....
csak a fizikai ezust-om hozama is veri a 10 eves amcsi allamkotveny hozamat, pedig talan azt elmondhatjuk, hogy nem igazan volt jo eve az ezustnek...
aranybanyaszok ill. poziciok kozul is van nyeresgese es veszteseges is, a nyereseges tobb...,de a targyilagossag megkivanja, hogy a banyaszokbol allo portfolio alul teljesiti az S&P-t ill. DAX-ot osszesegeben egyelore...
az utolso 4-5 honapban pedig felulteljesiti...
ha az USD elkezdene gyengulni peldaul jo kereskedes lehet a Barrick is....
Ez igaz, de szerintem és ugyanezt írtam:
"Én azt gondolom, hogy az valóban igaz, hogy lejáratig tartva nominálisan nem lesz veszteséged, de ha figyelembe vesszük az u.n. "opportunity cost"-ot (remélem ez az idevágó kifejezés), úgy mindenképpen számolni kell a relatív veszteséggel. "
Arany-Ezüst