Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 01. 10. 11:23

A Fidesz rendbeteszi az országot  

A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2017. 03. 07. 14:55
Előzmény: #899  Törölt felhasználó
#900
Parázs hangulat a római-parti mobilgátról tartott fórumon
link
Kérdezni mikor lehet?
Milyen kft.!? Beszéljen érthetően!
Nem a magyar gyomornak való ekkora magasság
Fél óráról volt szó, mit dumál ez ennyit? Úgy valagba rúgom, hogy kiszakad a bele.
Semmi sem indokolja, hogy a 70 hektáros part menti üdülőövezetet ne védjék meg a part mentén felállított gáttal az árvíztől.

a lakossági fórum csak arra volt jó, hogy kipipálják az egyeztetést;
ezzel arcul köptek az embereket;
az egész prezentáció alig tartalmazott adatot;
nincsenek részletek, a bemutatott prezentáció alapján nem lehet dönteni;
teljesen elmaradt a társadalmi egyeztetés;
a várostervezési, városszociológiai előkészítés is hiányzik.
Törölt felhasználó 2017. 03. 07. 10:35
Előzmény: #898  mocskos_spekulans
#899
Újabb 830 millióval támogatja a kormány az 56-os emlékévet

A hétfői Magyar Közlönyben olvasható a 1104/2017. (III. 6.) számú kormányhatározat, ami elrendeli, hogy a nemzetgazdasági miniszter azonnali hatállyal intézze el 4 488 605 950 forint egyszeri átcsoportosítását. Hogy pontosan mire, azt a határozathoz csatolt táblázat részletezi:

1. melléklet az 1104/2017. (III. 6.) Korm. határozathoz
A táblázatból kiderül, hogy a kormány újabb 830 millió forintot csoportosított át a az 1956-os emlékév támogatására az Emmi fejlesztési előirányzataibó. Közben a kormány továbbra is úgy gondolja, hogy sértené a forradalom 60. évfordulójának méltóságát, ha Schmidt Máriáéknak menet közben el kellene számolniuk a program költéseivel. Ezért leghamarabb csak 2017 nyarán adják ki, mire ment el a pénz.
Ugyanebből a keretből a kormányhatározat a keresztényüldözés témakörével összefüggő pályázatok és szakmai feladatok támogatására összesen 690 millió forintot osztott ki. Szabadidős sportokra 170 milliót költenek.
Közben az összesen 4,4 milliárdos átcsoportosításból az egészségügyi ellátás fejlesztésére csak 430,5 millió jutott.

nem is volna baj, de még mindig nem számoltak el a pénzpazarlással
pl halszagú dal 50 mill - azt kiderült 0 Ft volt + stefka elvtárs sörözője
mocskos_spekulans
mocskos_spekulans 2017. 03. 07. 09:30
#898
link

hogy néz ez ki? dilettáns dagad focista a kancsi pajtijával együtt elmehetnek a búsba
-pny 2017. 03. 04. 18:02
Törölt hozzászólás
#897
mityu2 2017. 03. 04. 18:00
Előzmény: #895  mityu2
#896
na hol a hely.írási hiba?
mityu2 2017. 03. 04. 17:59
Előzmény: #894  mityu2
#895
Soros Alapítvány hozott létre "a magyar közélet formálása céljából

nagyon kilóg a lóláb

persze a bal-lib károgók ezt itt nem látják

további jó károgást

a szerecsen mozsdatással pont Majtényit járattad le

további jó munkát -pny- nek
a hivatásosnak
mityu2 2017. 03. 04. 17:54
Előzmény: törölt hozzászólás
#894
Soros vagy a bal-lib jelöltje???

vagy az egy és ugyanaz?
-pny 2017. 03. 04. 17:04
Törölt hozzászólás
#893
Peterbond 2017. 03. 04. 17:02
Előzmény: #890  BudFox
#892
"Az Államnak viszont "szinte" korlátlanul áll rendelkezésre pénz. "

Ezért is kerülnek 2-3 szoros árba az állami megrendelések mint a piaci megrendelések. Kár hogy ennek nem így kéne lennie de amíg mindenki úgy gondolkodik mint te így is marad.
Lehet hogy magyar sajátosság ez hogy semmi se jó, de az is hogy ha a szocik csinálják hogy nem törlik meg a lábukat a boltod elött azért is haragudnál. Ha fideszes tüsszentene bele a fagyidba közelről és én szóvá tenném meg az lenne a válasz hogy mért vagyok olyan finnyás.
EZ is eléggé magyar sajátosság.
BudFox
BudFox 2017. 03. 04. 16:17
Előzmény: #883  Peterbond
#891
Hogy már a témánál maradjunk.... lehetett volna azt is csinálni hogy egy 2. asztaltterítő gépet iderendelni a munkához, amivel kétszer olyan gyorsan lehetett volna dolgozni, ha az egyik gép lerobban, akkor megy tovább a munka lassabban 1 géppel...

De nemtudom..nem én vagyok a logisztikus...:D
mindent én találjak ki ?

Viszont hídépítők csinálták azt hogy minden napra kértek egy tartalék darut.
A daruskocsinak ide kellett jönnie 30-40 km-ről...annak a gépkezelőjét fizetni, mikor semmit se csinált egész nap...
és vagy 30-50 munkanap elment igy..

Akkor meg valakinek az szúrta a szemét hogy itt van ez a tartalék daruskocsi, és a sofőr csak ül benne, nem csinál semmit, plusz fizetni a gépidőt.
(pedig ha leállt volna a hídelemek daruzása az sokkal több veszteséget okozott volna : rendőri felvezetés, vonatszállítmány elakadása, szerelőbrigád munka kiesése..stb..)

Szóval ez magyar sajátosság hogy senkinek semmi se jó :D
BudFox
BudFox 2017. 03. 04. 16:11
Előzmény: #883  Peterbond
#890
mondjuk a két dolgot nem is lehet összehasonlítani,
mert nekem korlátozott a pénz-mennyiségem.

Az Államnak viszont "szinte" korlátlanul áll rendelkezésre pénz.

Egy biztos...ha én felügyelném az autópálya építéseket olcsóbb lenne 20-30 % -al az biztos. :-))
Létrehoznék egy "Non-Profit Autópálya-építő" céget. vagy ha úgy tetszik "Nemzeti Autópálya Építő" céget.

- Az első projekt a mostani árakhoz lenne mérhető kilométerenként.
- De ami haszon megmaradt (pl. nem met annyi gép tönkre mint ami be volt kalkulálva) Akkor a 2. projekt már annyival olcsóbb lenne..
- És így tovább...egyre olcsóbb lenne az autópálya építés..útfelújítás.

mondjuk a Fidesz most azért rendesen belehúzott az autópálya építésbe...7 év alatt mennyi kilométer készült is el ?
-pny 2017. 03. 04. 14:37
Törölt hozzászólás
#889
-pny 2017. 03. 04. 14:34
Törölt hozzászólás
#888
mityu2 2017. 03. 04. 14:30
#887
Gyurcsány világossá tette, hogy hiába is próbálják meg rászorítani, nem vonul vissza a politikától"

Figyelmeztette az MSZP-t, hogy a DK továbbra is azt vallja, hogy bár lehet, hogy több a zászló, de egy a tábor "

Botka László február közepén az évértékelőjében a DK elnökének címezve úgy fogalmazott, hogy Gyurcsány belehazudott a választók szemébe, ezért ideje visszavonulót fújnia "

köpködnek egymásra ahogy kell

szép magyar baloldal
Peterbond 2017. 03. 04. 14:23
Előzmény: #882  sanka
#886
Nem nem. Az uszoda esetén még lehet, mert megépült.
A Puskás esetén EZ a rész ( munka közben felmerülő költségek ) még hátra van. Az a 190-ről fogja feltolni 250-re.
mityu2 2017. 03. 04. 14:23
#885
A napokban megjelent sajtóhírek szerint az amerikai üzletember "145 millió forinttal támogatta Majtényi László tevékenységét az Eötvös Károly Intézeten keresztül"

Az intézetnek, amelyet a Soros Alapítvány hozott létre "a magyar közélet formálása céljából", tulajdonképpen ez az egyetlen bevételi forrása"

Majtényi László "Soros György jelöltjének tartja-e magát", a 145 millió forinton túl más forrásokat is kapott-e az üzletembertől, Soros György ma is "fizeti-e" őt, idén mennyit kap tőle és mire költi?"
Peterbond 2017. 03. 04. 14:22
Előzmény: #883  Peterbond
#884
Nem mellesleg csak kérdem, hogy te úgy számolod ki a fagyid árát hogy alapanyag plusz munkaköltséged, vagy beleszámítod hogy a gépeket cserélned kell és elromolhat a gép és leolvad az összes fagyi? Ezt te állod vagy aki éppen bent volt amikor elment az áram és fagyit kért?

Az opel szalonban sem úgy van hogy minden 50. kocsi dupla áron van mert hát a gyárban pont akkor Lajos bebóbiskolt és nem lett meghegesztve egy rész a motorban ezért dobhatták ki. Beépült az árba minden kocsinál úgy 0,001% áremelkedésben. Az induláskor tudni. Nem úgy van hogy 4 millióért kéred a kocsit oszt hupsz 8,9 millió lett maradhat?
Peterbond 2017. 03. 04. 14:16
Előzmény: #881  BudFox
#883
Szóval 1-2%-nál is már zavart. Akkor újragondoltad a korábbi álításod is a 70 vs 190 ( +160%-os drágulás ) esetében?

Ó nem tudtam hogy már a Puskás épülőben és valami építési probléma merült fel. azt se tudtam hogy az 50 millió forint költség az autópálya költségének ilyen nagy aránya. Ha jól tudom olyan 2-3 milliárdért épült kilométere. 15 kamion aszfalt akkor kb úgy kb 50 méterre lett volna elég? És minden 50 méteren elromlott egy cső 5 órára?
Ez egy jó példa hogy vannak fenakadások egy építkezésnél. Ezért is van az hogy a költségeket nem gramra számolják ki hanem van ( mint minden termelésnél ) hulladék, selejt és vannak leállások is. Ez mind beépül az árba. Szerinted az Opel gyárba nem volt leállás? A házad építése során nem tört el egy vezeték, fogyott ki a beton vagy bármi? Ettől a 10 milliós házad nem 26 millióból épült meg.

Konkrét példánál pedig. Igen az építtető kára ha a gépe elromlik és feltorlódnak a kamionok és "megfagy" az aszfalt a gépben. Ő döntése hogy öntsék le az aszfaltot. Lehetet volna több megoldás is egy problémára.

1. Tartalék gép

2. Jobb minőségű gép ami ritkábban romlik el.

3. Leönteni az út szélére az azsfaltot.

Mindnek van költsége. Ő dolga hogy megtalálja a legolcsóbbat és beépítse az árába.
Ergó nyelje be az 50 milla bukót. kilométerenként nagyobb nyerője van rajta és kötve hiszem hogy kilométerenként ez előfordul. Ha igen vegyen jobb gépeket és ne azon spóroljon.
sanka 2017. 03. 04. 13:57
Előzmény: #881  BudFox
#882
Ja, ezért fogadjuk el, hogy az uszoda 5 szörös áron, a stadion 2 szeres áron fog megépülni, mert előre nem látható zavarok fognak vagy merültek fel. Valszeg ha ez a szociknal lenne akkor mocskos igaz, ha fidesz akkor fogadjuk el. Ez a te fidesznyikék szemleleted!!!!!!
BudFox
BudFox 2017. 03. 04. 13:06
Előzmény: #880  Peterbond
#881
milyen 10-20 % ? :D
1-2 % volt az :D

de egyébként mondjuk autópálya építésnél el tudok képzelni bármilyen plusz költséget ami jogosan merül fel...és a pályázatot benyújtó meg em írta bele a pályázatba, mert úgy meg eleve em is kapja meg a pályázatot, más nyerné meg..

Jó példa erre itt az autópálya építésnél...
Arra a napra egész napra aszfaltozás volt előírva...már sorra érkeztek az aszfaltot szállító kamionok..lévén hogy folyamatosan kell mennie a Finiser -nek (aszfalt-terítőnek)
De eltörött az üzemanyag csöve a gépnek...egyébként szinte vadiúj volt a gép, én láttam...)

No, a szerelőket azonnal roasztották..de csak 5 óra múlva tudták megszerelni..

Az aszfaltos kamionokat közben leállították , de a megkevert aszfalttal már ott állt. 10-15 kamion...
az aszfalt hőmérsékletét folyamatosan mérik...180 fok alatt nem lehet szétteríteni...

ha meg nagyon lehűl beleragad a nyergesvontatóba is...visszavinni nem lehet, stb.

szólt az építésvezető , hogy jólvan..ennyi volt...akkor az a 15 kamion ide borítsa a földre az aszfaltot....

aztán jött a bulldózer ami földet terített rá hogy eltüntesse a nyomokat :D

csak ez az 1 akció vagy 50 millióforint kárt okozott volna az építtetőnek.

most vagy az van hogy lenyeli a költségeket, és kevesebb marad neki....a végén még veszteséges lesz..

vagy kifizetteti az Állam -al.

Mindegyik jogos. előre nem látható fennakadás volt.
ha te lettél volna az autópálya építtető mit csinálnál ?

Topik gazda

firn
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek