Jelentős megrendelést nyert el a NABI a Chicago Transit Authority-től (CTA). A magyar buszgyártó hivatalos bejelentése szerint 275 darab buszra + 175 darab opcionálisan lehívható buszra nyert el szerződést négy ajánlattevő közül.
Jelen szerződés a március végi rendelésállomány értékét 15.1%-kal növeli, tehát igen jelentős tételről beszélhetünk. Mindazonáltal árfolyamszempontból tartós kedvező elmozdulást feltételezhetően nem fog kiváltani, mivel a NABI rendelésállománya eddig is igen magas volt, s a befektetők elsősorban a termelés során tapasztalható nehézségek negatívumaira koncentráltak. A stabil árfolyamemelkedés megindulásához elengedhetetlen lesz a konzekvens negyedéves teljesítmények felmutatása (a gyenge dollár és a főtulajdonosi exit kérdésének tisztázása mellett).
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=30235
Azért a piac sem túl jó. Az amcsik kevesebbet buszoznak, mert kevesebben járnak dolgozni. Kaposvár meg legutóbb ha jól emlékszem merci buszokat vett :(
KCsubi Rátapintottál a lényegre. Szerintem tiszta ügy, hogy a menedzsment árfolyam letörési taktikája miatt van alacsonyan az árfolyam.
Törölt felhasználó2003. 05. 21. 23:38
#6
Nem gondoljátok, hogy esetleg a menedzsment érdeke az árfolyam letörése, hogy olcsón hitelbõl utána fel tudja vásárolni és kivezesse a cég papírjait a tõzsérõl? A gyenge dollár ellen is lehetett volna védekezni határidõs ügyletekkel, beszállítói probléma ellen minõségbiztosítással ..
Mínőségbiztosítási rendszert csinálsz. Biztosítást köttetsz a beszállítókkal, s ilyenkor beszállítói hiba esetén fizet a biztosító.
Törölt felhasználó2003. 05. 21. 14:18
#4
Azért érdekesnek találom ezt a negatív hangvételû cikket. Egy-két hónapja még attraktívan alulárazottnak tartottak. Még a beszállítói pereknél (4000 Ft-nál) is! Most meg van egy fõleg beszállítói hibákból következõ rosszabb negyedév, és kijelentik hogy a részvény legalább öt éves minimumán REÁLISAN árazott. Akkor mi volt eddig? Még a végén kiderül hogy túl volt árazva. Akkor miért beszéltek még néhány hónapja is 6-7000 Ft-os céláracskáról. Spekulációs céllal? Vagy most is csak arra spekulálnak hogy letörjék az árfolyamot? A cég tõzsdei értéke jelenleg 12 milliárd Ft. Ehhez képest rendelkezik öt gyárral, egy komparatív szabadalommal (compobus), és több mint 200 milliárd forintos megrendelésállománny al. Azonkívül a buszágazat sosem az az ágazat volt ahol 50%-os hasznot lehet elérni. Elég szûk a margin... az biztos hogy a beszállítói hibák elkerülésére csinálni kellene valamit, de mit tudsz csinálni a rajtad kivülálló okoknak
Azért figyelemreméltó, mert a jelek szerint a gyengülő dollár ellenére sem vesztette el a Nabi versenyképességét. Az már más kérdés, hogy fújhatják az egészet, ha veszteséggel gyártják le a buszokat...
Most már csak a gyártás van hátra! Persze ez mint ahogy láttuk az első negyedéves reportból kicsit nehézkes! Gratulála az újabb rendeléshez és várjuk az eredményeket!!! Üdvö zlettel:
142 m dolláros megrendelést kapott a NABI (3.)
Ugrás a cikkhezJelen szerződés a március végi rendelésállomány értékét 15.1%-kal növeli, tehát igen jelentős tételről beszélhetünk. Mindazonáltal árfolyamszempontból tartós kedvező elmozdulást feltételezhetően nem fog kiváltani, mivel a NABI rendelésállománya eddig is igen magas volt, s a befektetők elsősorban a termelés során tapasztalható nehézségek negatívumaira koncentráltak. A stabil árfolyamemelkedés megindulásához elengedhetetlen lesz a konzekvens negyedéves teljesítmények felmutatása (a gyenge dollár és a főtulajdonosi exit kérdésének tisztázása mellett).
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=30235