Villanyautósként érdekes olvasnom az akkutechnológiákkal kapcsolatos okfejtéseket. Jelenleg ott tart a technológia, hogy egy Budapest-Berlin vagy Budapest-Split távon kétszer kell megállnom tölteni és ha nem egyedül vagyok akkor a kávé+wc szünet alatt már többet töltött az autó, mint ami szükséges lenne. Ettől még nem alkalmas azoknak akik napi 5-600km-eket mennek a munkájukból adódóan és nem állhatnak meg 15-20 percre és nem alkalmas pl nemzetközi fuvarozásban sem a dízel kiváltására, stb stb. Én egyszerre hiszek a villanyautózásban, méghozzá az akkumulátorosban és egyszerre hiszek az olajos cégekben, mert 20-30 éves távlatban még bőven növekedni fog az üzemanyagok iránti igény és az elég sok idő ezeknek a mammutoknak az átállásra. Erre egyébként pont a MOL egy nagyon jó példa.
Igen egyetértünk. Gyerekcipőben jár még az elektromos autózás is! DE! Ha megindul egy verseny, márpedig az megindult, akkor az nyer aki először tud környezetbarát, suly/terfogat/energiamennyisegben a legjobbat előállítani. És manapság mindenki nyerni akar. És aki először tud ebben is újat és jót felmutatni, akkor az milliárdos lesz. Nézd meg, 10 éve megvan az mrns alapu technologia. A kutyának nem kellett. Aztán jött a covid 19 és bumm. Pfizer és moderna milliárdos lett belole! Azon meg meglepődnék, ha a litium/ion akksi lenne a jövő. Én egy szén alapú energiatárolóra tippelek inkább, de majd meglátjuk.
"Ma cece index átsúlyozás lesz a kerseskedés végén.Az időzítés a korrekcióval most sem a véletlen műve.Záróban veszek egy pakkot." Magyar részvényt most nem érint tudtommal.
nem a villanyautó fogja forradalmasítani a közlekedést, pláne nem ez a megoldás a környezetvédelmi kérdésekre. Az akkuk előállítása pl iszonyat mennyiségú energiát igényel,szennyezi a környezetet. Van mondjuk 20 milliárd belső égésú működő motor most a világban, személyautó, motor, kamion , busz, furgon, stb. Fogalmam sincs, mennyi igazából, de mondjuk legyen ennyi.Ehhez kell áram is, aminek nagyon kicsi része még a megújuló energia. Aztán van az atom meg a szén meg a gáz..mindegyik nagyon tuti. https://www.carxpert-garages.hu/tenyleg_olyan_kornyezetbarat_az_elektromos_auto/
Úgy kell rá tekinteni, mint egy olajvállalatra, ahol próbálnak egyre több lábon állni, hogy tervezhetővé váljanak azok az évtizedek, amikor már nem fekete arany lesz az olaj. Próbálkoznak átformálni a vállalatot, ahogy minden olajipari szereplő. Amúgy az arab (olajkitermelő) országok se véletlenül mozdulnak abba az irányba, ahova láthatóan tartanak, hanem mert számolnak a jövővel, és ezt én a MOL-nál határozottan pozitív dolognak látom. Sok mindent meg negatívan, de ez a járulékos kockázat része.
"A villanyautókból száműzik a müanyagot is?" No ez megint más kérdés! Ez már a modellváltás része a molnál, amit leszogeztem már év elején, hogy teccik!! Node ezen kivul? Új olajmező vásárlás, kuthálózat vásárlás (majd dupla áron), megalomán toronyház.....Ezek mik? Szorosan köthetőek a 0 emisszis olajvéllalthoz? szoval akkor most mi a mol? Olajvállalt, polioltermelő, szemétszállító.......Hogy kell rá tekinteni?
Ha egy akkumulatort sulyban es meretben és kapacitasban is sikerul pl. egy 50x50x50 cmes kubatúrájú kockába süriteni, akkor siman szallitjato is lesz. ekkor talán jó lehet a kis kut is, ahol csak cserelik es taroljak a cuccot. Ahogy irtad 2035-ig van idő! Amugy meg a tendenciara probalok ravilagitani. Lehet tagadni ezt, mert más a meggyőződése valakinek, vagy mert tele van olajreszvenyekkel, de ebbe az irányba haladunk. ez szerintem egyértelműen láccik! Hogy addig a mol lesz 5000 ft? Legyen. Nincs ezzel baj. Én nem felbeszélni járok ide, hanem eszmét cserélni, mert ebből tanulok. Pl. a "panellakok" akiket emlitettél eszembe sem jutottak, most ezen is tudok gondolkodni.....
Nem a bennfentesség kötelező meglétére utaltam, mint a sikeres kereskedés alapjára hanem arra, hogy akinél az alapok hiányoznak, ott egy bennfentes f@s tőzsdén még nagyobb veszélyek várnak.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.