Mi van veled E-Star?
Péter János|2013. 02. 25., 14:49|Utolsó módosítás:2013. 02. 25., 15:08|
Címkék:csodeljárás, E-Star
"A másik meglepő és érthetetlen az E-Star részvények elmúlt néhány napi árfolyammozgása. Csütörtökön limittel ugrott az árfolyam, és fent is ragadt a "plafonon". Ezek után megjelent a hír a cég újabb reorganizációs terveiről, ez azt tartalmazta - ami egyébként korábban a kötvényesek elképzelése volt -, hogy jelentős, 50 millió darabos részvénykibocsátást javasol a menedzsment. Ez olyan mértékű részvényhígulást jelent, hogy a jelenlegi tulajdonosok tulajdonhányada minimálisra esik vissza, hiszen ugyanazt a tortát sokkal több szeletre kell vágni, így az egy részvényre jutó cégérték brutálisan csökken. Elemzők szerint ez részvényenként mindenképpen kétszámjegyű (valahol 20 és 70 forint közötti) fair értéket jelent részvényenként. És itt a kérdés: miért nem zuhant vissza jelentősen még csütörtökön az ár? Az már csak hab a tortán, hogy pénteken tovább bírt emelkedni.
Van, hogy valamit nem értek, de el tudom magyarázni. Ezt megmagyarázni sem tudom.
Egy szó, mint száz, a nyitott kérdések a következők :
A Raiffeisenes csomag ügyében mi a hiányzó láncszem ?
Mi lesz a követeléskezelőnél lévő kötvényekkel ?
Miért nem esik a részvény ára?
A legjobb megoldást beküldők sorsoláson vesznek részt!"
MTI
2013. február 25., hétfő 20:16 |
Műanyagból nyert üzemanyaggal tervez elrepülni Ausztráliából Nagy-Britanniába egy brit férfi. Öt tonna hulladékból különleges eljárással 4500 liter repülőgépekhez alkalmas üzemanyagot állítanak elő Cessna 172 kisrepülője számára.
A 41 éves férfi júliusra tervezett útjával fel akarja hívni a figyelmet olyan új technológiákra, amelyek környezetkímélők, egyúttal csökkenteni akarja valamelyest a világ műanyagszemetét. Üzemanyagának alapanyaga nemzetközi szemétadakozásból jön össze: azok az országok szolgálnak vele, ahol a férfi leszáll majd pihenni és feltankolni repülőjét.
Az összegyűjtött műanyagszemét Dublinba kerül, ahol a Cynar nevű cég feldolgozza repülő-üzemanyag minőségével vetekedő dízelolajjá. Az eljárás egyfajta desztillálás, amely a cég szerint nem szennyezi a levegőt. A vállalat azt állítja, hogy üzemanyaga tisztább, mint a legtöbb repülő által használt, ráadásul olcsóbb az előállítása. Autókban már kipróbálták, de repülő még sosem szállt vele. A légi útnak a tervek szerint 16 állomása lesz, a starthely Sydney, a végállomás London. Az útvonal Ausztráliától Ázsián át vezet Európába.
E-STAR