Topiknyitó: Törölt felhasználó 2011. 03. 09. 09:58

E-STAR  

.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
bankos
bankos 2013. 02. 25. 09:58
Előzmény: törölt hozzászólás
#30560
valaki nagyon játszik
nmhh_agent 2013. 02. 25. 09:40
Törölt hozzászólás
#30559
Vertigo 2013. 02. 25. 09:29
Előzmény: #30557  Vertigo
#30558
....bátor volt:(
Vertigo 2013. 02. 25. 09:26
Előzmény: #30556  Vertigo
#30557
nagyon bátor a 232-es:)
Vertigo 2013. 02. 25. 09:26
Előzmény: #30555  pf2
#30556
225-től már most üres a vételi könyv. Az 500 db-os vételek 1 kéztől pufferek.
pf2 2013. 02. 25. 06:13
Előzmény: #30554  Armyllosz
#30555
"erre mondják szakadjon be a part, dőljön össze a ház"

.......... hát az sem egy tuti megoldás , de legalább végleges
Armyllosz 2013. 02. 25. 01:04
Előzmény: #30553  pf2
#30554
Nehezen tudom elképzelni, hogy belemennek a kötvényesek az 50 milliós higításba, nem beszélve a részvényesekről...

A részvényeket 360 ft-on számolná be, viszont a higítás után 100 ft-ot se fognak érni. Ugyanott lenne mindenki, ahol a part szakad.
pf2 2013. 02. 24. 06:59
Előzmény: #30551  pf2
#30553
új it Tag javaslat OTP Bef.alap képviselője , Allianz Befektető Alapképviselője , semleges kötvényes pl. a szakma egyik legnagyobb felszámoló biztosa , okleveles KPMG szakértő van választás.

Mellesleg kisrészvényes klub kéthavonkénti infkkal(nem flash-report ), minden év végére IFRS kötelezett auditált mérleg.
Törölt felhasználó 2013. 02. 23. 22:17
Előzmény: #30551  pf2
#30552
Ikarosz
2013. február 20. szerda, 09:13 /Citadella
Kevesen ismerik William C. Durant történetét, pedig nagyon tanulságos, ráadásul a XX. század elsõ két évtizedének egyik legismertebb üzletemberérõl, befektetõjérõl van szó.
Az eredetileg szekérgyártással foglalkozó, 1862-ben született Durant nem szerette az autókat, de amikor egy David Buick által gyártottat vezethetett, rájött, hogy ez a jövõ. Elhatározta, hogy autóbirodalmat épít ki. 1904-ben megvette a Buickot, majd újabb márkákat akvirált (Oldsmobil, Cadillac, Pontiac), félelmetes adósságot halmozva fel, és elképesztõ sales-tevékenységgel futtatva fel az eladásokat. Az autótípusokat General Motors nevû cégében egyesítette - errõl a társaságról valószínûleg mindenki hallott már. Azonban amikor újabb hitelek felvételével egy egészen más területre, az elektromos izzó gyártásába merészkedett (Heany Corporation megvásárlása), s a General Electric elperelte tõle a szabadalmi jogot (amit a Heany csalással szerzett meg), akkor a Heany-be ölt pénz elúszott, s ez magával rántotta az egész GM-et. Durant nem volt félõs: mindig a lehetõ legnagyobb hitelállománnyal üzemelt, a lehetõ legnagyobb tõkeáttétellel fektetett be. Ez alkalommal (1910-ben) azonban a nagy hitelállomány visszaütött, a bankárok fel akarták számolni a GM-et, de végül megegyeztek a céggel: egyfajta bankári irányítású csõdgondnokságba került, s végül sikerrel fizette vissza hatalmas hiteleit. Ám feltételül szabták, hogy Durant távozzon a cégtõl. Így vesztette el birodalmát a fékezhetetlen autómágnás.
Durant ekkor ismerkedett meg Louis Chevrolet-vel (mindketten autóversenyzõk is voltak), és közösen vállalkozást alapítottak, a Chevrolet céget. Késõbb összevesztek, és Durant irányította 1913-tól a céget. A Chevrolet hatalmas siker lett, nagy profitot generált, s a pénzt Durant arra használta, hogy szép lassan felvásárolja a GM részvényeit, amely a nagy adósságterhek miatt még mindig igen alacsony árfolyamon forgott. A céget vezetõ Walter Chrysler (újabb ismerõs név) és Charles Nash, Durant korábbi barátai sikerrel kormányozták ki a GM-et a csõdközeli állapotból, ám mire a GM ismét komolyan profitábilis lett, Durant már kontrolláló részesedést szerzett (természetesen hitelbõl). Ennek segítségével átvette az irányítást, összeolvasztotta a Chevrolet és GM cégeket, és az autógyártás királyává vált - ismét. Durant folytatta, ahol korábban abbahagyta: hitelbõl, kötvénykibocsátásokból grandiózus akvizíciók: újabb márkák, beszállítók, gyárak kerültek a GM fennhatósága alá. Chrysler otthagyta a céget, és új társaságot alapított, a ma is létezõ Chrysler ekkor született.
A háború utáni 1920-21-es igen mély recesszió azonban megviselte a pénzügyileg eladósodott és meggyengült céget, és elkezdett esni mind a GM részvények, mind a kötvények árfolyama. Durant saját vagyona terhére, tõkeáttétellel, befektetési hitelbõl akarta fenntartani az árfolyamot, hogy ne veszítse el a finanszírozók bizalmát. A medvepiac azonban erõsebb volt nála, és a részvényárfolyam egyre esett, egészen addig, amíg a hitelbõl vett részvényei mögött nem volt fedezet, és kényszerlikvidálni kellett pozícióját, amely a GM részvényállományának jelentõs százaléka volt. Durant-t likvidálták, egy befektetõi csoport (du Pont vezetésével) 9,5 dolláron vette át részvényeit. Durant teljes vagyonát elveszítette: 100 millió dollárt. Ez még ma is hatalmas összeg, akkor pedig egészen elképesztõ volt. A pénteken lezajlott üzletkötés után hétfõn a GM részvényei - mivel a befektetõk úgy látták, hogy elhárult a csõd veszélye - 16,5 dolláron nyitottak. 1920 végén tehát ismét elbukta Durant a GM-et.
Két hónappal késõbb, a recesszió mélypontján kölcsönökbõl megalapította a Durant Motort, és egyetlen kocsi legyártása nélkül 30 000 darabra szóló rendelést szedett össze. Durant visszatért! A cég nyereségessé vált, de õ többre vágyott, le akarta gyõzni a GM-et. Hitelbõl újabb márkák megvásárlása, a termelés elképesztõ felfuttatása következett. Emellett a 20-as évek vágtázó bikapiacán is elkezdett spekulálni - természetesen hitelbõl - és 1927-re 50 millió dolláros magánvagyonra tett szert. Kiválóan értett a sales-hez, imádta a tõzsdét, nagyszerû részvénymanipulátor volt, hatalmas álmai voltak. Igazi birodalomépítõként viselkedett a 20-as években is, és ez 1929-ig tökéletesen mûködött. A crash azonban lenullázta pénzügyi vagyonát, részvénypozícióit likvidálták, és 1933-ra a Durant Motors is csõdbe ment. Ebbõl a csapásból már nem tudott felállni. Idõsebb korában egy bowling pályát épített és vezetett, de leginkább a GM vezetõjétõl ajándékként kapott csekély nyugdíjából élt.
Mit lehet ebbõl következtetésként levonni? Azt, hogy bár a tõkeáttétel, a hitel mind a reálgazdaságban, mind a tõkepiacokon hihetetlen gyors, látványos, és hatalmas felfutást tud hozni, tisztában kell lennünk azzal, hogy mik a veszélyei. Tudnunk kell, hogy a gazdaságban vannak napos, és felhõs szakaszok, és vagy a hitelállomány (tõkeáttétel) ügyes menedzselésével, vagy alacsonyan tartásával próbálhatjuk elérni, hogy ne kerüljünk bajba. Ám ez nem biztos, hogy sikerülni fog, a hitel gyorsan ölõ méreggé tud válni pillanatok alatt. Nem Durant volt az elsõ vállalkozó és spekuláns akit a tõkeáttétel repített gyorsan a csúcsra és taszított hirtelen a mélybe. Ikarosz története ez valójában. Aki túl közel repül a naphoz, elveszítheti a szárnyait. Azt hiszem ez az amit, minden gazdasági szereplõnek eszébe kell vésnie - különösen a siker pillanataiban...
link
pf2 2013. 02. 23. 06:30
Előzmény: #30550  pf2
#30551
2013.02.22 javaslatot tettem a lemondott George Pataky helyére új IT tag megválasztására.
T. Részvényesek írásban , mail-be támogassátok E-STAR"csa" vezetésénél valakiuj IT tag megválasztását , aki bírja a részvényesek és kötvényesek bízalmát.

Különben elképzelhető kötvényesek bedöntik a E-STAR "csa" céget , mert nem fogadják el Soós cs féle vagyonkezezelő Holdingot és részvényetek értéke o - 12k között konvergálhat.

Részvényesek döntő többsége kisrészvényes , valamint kisrészvényesek SCs + Utilico, Magyar Állam Nyugdíjreform Alap.

03.14-én már döntöttek a kötvényesek így ismert lesz egy csomó dolog. Pillanatnyilag 50 millió új részvénykibocsátás mellett fair ár 50-112 Ft között van, de a névérték sem kizárható.
pf2 2013. 02. 22. 18:26
Előzmény: #30548  pf2
#30550
2013.03.14 -én a George Pataky oldalán fogok szavazni , mint IT tag !!!!!!!!!

Kutya legyek , ha valaki kiismeri magát adós-csődgondnok-csődgondnokot felügyelő Bír (K.B)- kötvényen alapuló hitelezők-ÁAK -NAV(trió)- valamint -Fidesz frakció -volt MSZP alpénztárnok ügyei kavarásában.

Mellékesként Lengyel gyémánt (EETEK) Cypruson off-shore arab tstroman , mögött magyar tulajdonos román leányvállalatokkal spékelt -RÁBA-AUDI is belekerült a játszmába.
Pécs RESZ-e a maga 1 milliárd forintjával már senkit sem érdekel, Hódmezővásárhely még lehet alku tárgya.

Remélem kőzérhető voltam , mert ezek papírokkal alátámasztott dolgok.
Törölt felhasználó 2013. 02. 22. 13:43
Előzmény: #30548  pf2
#30549
Reggel nyitóba már csak 12k volt felső limiten, igaz aztán jött még vétel, de nem bánom, hogy nyitóba eladtam, pedig utána majdnem kiakadt még, de úgylátszik alábbhagyott a tülekedés. Közben rés betöltve, de már újra 240.
pf2 2013. 02. 22. 13:39
Előzmény: #30547  Törölt felhasználó
#30548
134 én én mint "nagyrészvényes " ne lennék ott , ahol Soós Csaba magyarázz.

Inkább lemondom Monte-Carlóba tervezett kaszinó turizmust.

Mi a franc +15 % ból lassan minusz.......
spekik húzzátok a beleteket :-)))
Törölt felhasználó 2013. 02. 22. 13:28
Előzmény: #30546  vigkrisz
#30547
Mi a csuda van? Azt hittem a felső limitet veri ma is.????
vigkrisz 2013. 02. 22. 12:48
Előzmény: #30544  wilan23
#30546
kaszinóba is járnak emberek :-)
Törölt felhasználó 2013. 02. 22. 12:38
#30545
Bátor és tökös, aki tudott ezzel a papírral duplázni, triplázni.

Akik ezt nem értékelik, valószínűleg kevesebb beleszólást adnának a vakszerencsének a kereskedéseik terén.Azért ez is érthető.

Igazából nem értem, hogy minek a mai örömködés (+4-5%). A legjobb ami történhet, hogy belemennek az ötven milliós hígitásba, és elértéktelenedik a részvény. Ja, hogy nem ma, hanem pár hét múlva? ..
wilan23
wilan23 2013. 02. 22. 12:05
Előzmény: #30501  vigkrisz
#30544
csak veszi valaki ezt a wc-papirt!mit szólsz hozzá?
Armyllosz 2013. 02. 22. 11:28
Előzmény: #30542  Törölt felhasználó
#30543
Az 50 milliós igény a nagykötvényesek részéről még akkor volt, amikor az árfolyam 470 körül járt és a cégben több érték volt. A jelenlegi helyzetben szerintem már 100 milliós higítást fognak kérni, ahogyan ezt már Soós is megpendítette egy hónapja.

Pedig a egybehangzó szakmai számítások szerint is 50 milliós higításnál is már csak max 100 ft-ot fog érni egy részvény.
Törölt felhasználó 2013. 02. 22. 10:41
Előzmény: törölt hozzászólás
#30542
Nem kell félni. "Blogos" igényeimet már maradéktalanul kielégítettem... még 2000 környékén... a tőzsdehír.hu fórumain. Jó kis csapat volt... :)
exmnbs1 2013. 02. 22. 10:38
Előzmény: #30539  pf2
#30541
14-én lenne, de a 20%-nyi kisbefektető nem megy oda, így majd inkább 24-én

Topik gazda

gyakornok1
4 3 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek