új it Tag javaslat OTP Bef.alap képviselője , Allianz Befektető Alapképviselője , semleges kötvényes pl. a szakma egyik legnagyobb felszámoló biztosa , okleveles KPMG szakértő van választás.
Mellesleg kisrészvényes klub kéthavonkénti infkkal(nem flash-report ), minden év végére IFRS kötelezett auditált mérleg.
Ikarosz
2013. február 20. szerda, 09:13 /Citadella
Kevesen ismerik William C. Durant történetét, pedig nagyon tanulságos, ráadásul a XX. század elsõ két évtizedének egyik legismertebb üzletemberérõl, befektetõjérõl van szó.
Az eredetileg szekérgyártással foglalkozó, 1862-ben született Durant nem szerette az autókat, de amikor egy David Buick által gyártottat vezethetett, rájött, hogy ez a jövõ. Elhatározta, hogy autóbirodalmat épít ki. 1904-ben megvette a Buickot, majd újabb márkákat akvirált (Oldsmobil, Cadillac, Pontiac), félelmetes adósságot halmozva fel, és elképesztõ sales-tevékenységgel futtatva fel az eladásokat. Az autótípusokat General Motors nevû cégében egyesítette - errõl a társaságról valószínûleg mindenki hallott már. Azonban amikor újabb hitelek felvételével egy egészen más területre, az elektromos izzó gyártásába merészkedett (Heany Corporation megvásárlása), s a General Electric elperelte tõle a szabadalmi jogot (amit a Heany csalással szerzett meg), akkor a Heany-be ölt pénz elúszott, s ez magával rántotta az egész GM-et. Durant nem volt félõs: mindig a lehetõ legnagyobb hitelállománnyal üzemelt, a lehetõ legnagyobb tõkeáttétellel fektetett be. Ez alkalommal (1910-ben) azonban a nagy hitelállomány visszaütött, a bankárok fel akarták számolni a GM-et, de végül megegyeztek a céggel: egyfajta bankári irányítású csõdgondnokságba került, s végül sikerrel fizette vissza hatalmas hiteleit. Ám feltételül szabták, hogy Durant távozzon a cégtõl. Így vesztette el birodalmát a fékezhetetlen autómágnás.
Durant ekkor ismerkedett meg Louis Chevrolet-vel (mindketten autóversenyzõk is voltak), és közösen vállalkozást alapítottak, a Chevrolet céget. Késõbb összevesztek, és Durant irányította 1913-tól a céget. A Chevrolet hatalmas siker lett, nagy profitot generált, s a pénzt Durant arra használta, hogy szép lassan felvásárolja a GM részvényeit, amely a nagy adósságterhek miatt még mindig igen alacsony árfolyamon forgott. A céget vezetõ Walter Chrysler (újabb ismerõs név) és Charles Nash, Durant korábbi barátai sikerrel kormányozták ki a GM-et a csõdközeli állapotból, ám mire a GM ismét komolyan profitábilis lett, Durant már kontrolláló részesedést szerzett (természetesen hitelbõl). Ennek segítségével átvette az irányítást, összeolvasztotta a Chevrolet és GM cégeket, és az autógyártás királyává vált - ismét. Durant folytatta, ahol korábban abbahagyta: hitelbõl, kötvénykibocsátásokból grandiózus akvizíciók: újabb márkák, beszállítók, gyárak kerültek a GM fennhatósága alá. Chrysler otthagyta a céget, és új társaságot alapított, a ma is létezõ Chrysler ekkor született.
A háború utáni 1920-21-es igen mély recesszió azonban megviselte a pénzügyileg eladósodott és meggyengült céget, és elkezdett esni mind a GM részvények, mind a kötvények árfolyama. Durant saját vagyona terhére, tõkeáttétellel, befektetési hitelbõl akarta fenntartani az árfolyamot, hogy ne veszítse el a finanszírozók bizalmát. A medvepiac azonban erõsebb volt nála, és a részvényárfolyam egyre esett, egészen addig, amíg a hitelbõl vett részvényei mögött nem volt fedezet, és kényszerlikvidálni kellett pozícióját, amely a GM részvényállományának jelentõs százaléka volt. Durant-t likvidálták, egy befektetõi csoport (du Pont vezetésével) 9,5 dolláron vette át részvényeit. Durant teljes vagyonát elveszítette: 100 millió dollárt. Ez még ma is hatalmas összeg, akkor pedig egészen elképesztõ volt. A pénteken lezajlott üzletkötés után hétfõn a GM részvényei - mivel a befektetõk úgy látták, hogy elhárult a csõd veszélye - 16,5 dolláron nyitottak. 1920 végén tehát ismét elbukta Durant a GM-et.
Két hónappal késõbb, a recesszió mélypontján kölcsönökbõl megalapította a Durant Motort, és egyetlen kocsi legyártása nélkül 30 000 darabra szóló rendelést szedett össze. Durant visszatért! A cég nyereségessé vált, de õ többre vágyott, le akarta gyõzni a GM-et. Hitelbõl újabb márkák megvásárlása, a termelés elképesztõ felfuttatása következett. Emellett a 20-as évek vágtázó bikapiacán is elkezdett spekulálni - természetesen hitelbõl - és 1927-re 50 millió dolláros magánvagyonra tett szert. Kiválóan értett a sales-hez, imádta a tõzsdét, nagyszerû részvénymanipulátor volt, hatalmas álmai voltak. Igazi birodalomépítõként viselkedett a 20-as években is, és ez 1929-ig tökéletesen mûködött. A crash azonban lenullázta pénzügyi vagyonát, részvénypozícióit likvidálták, és 1933-ra a Durant Motors is csõdbe ment. Ebbõl a csapásból már nem tudott felállni. Idõsebb korában egy bowling pályát épített és vezetett, de leginkább a GM vezetõjétõl ajándékként kapott csekély nyugdíjából élt.
Mit lehet ebbõl következtetésként levonni? Azt, hogy bár a tõkeáttétel, a hitel mind a reálgazdaságban, mind a tõkepiacokon hihetetlen gyors, látványos, és hatalmas felfutást tud hozni, tisztában kell lennünk azzal, hogy mik a veszélyei. Tudnunk kell, hogy a gazdaságban vannak napos, és felhõs szakaszok, és vagy a hitelállomány (tõkeáttétel) ügyes menedzselésével, vagy alacsonyan tartásával próbálhatjuk elérni, hogy ne kerüljünk bajba. Ám ez nem biztos, hogy sikerülni fog, a hitel gyorsan ölõ méreggé tud válni pillanatok alatt. Nem Durant volt az elsõ vállalkozó és spekuláns akit a tõkeáttétel repített gyorsan a csúcsra és taszított hirtelen a mélybe. Ikarosz története ez valójában. Aki túl közel repül a naphoz, elveszítheti a szárnyait. Azt hiszem ez az amit, minden gazdasági szereplõnek eszébe kell vésnie - különösen a siker pillanataiban... link
2013.02.22 javaslatot tettem a lemondott George Pataky helyére új IT tag megválasztására.
T. Részvényesek írásban , mail-be támogassátok E-STAR"csa" vezetésénél valakiuj IT tag megválasztását , aki bírja a részvényesek és kötvényesek bízalmát.
Különben elképzelhető kötvényesek bedöntik a E-STAR "csa" céget , mert nem fogadják el Soós cs féle vagyonkezezelő Holdingot és részvényetek értéke o - 12k között konvergálhat.
Részvényesek döntő többsége kisrészvényes , valamint kisrészvényesek SCs + Utilico, Magyar Állam Nyugdíjreform Alap.
03.14-én már döntöttek a kötvényesek így ismert lesz egy csomó dolog. Pillanatnyilag 50 millió új részvénykibocsátás mellett fair ár 50-112 Ft között van, de a névérték sem kizárható.
2013.03.14 -én a George Pataky oldalán fogok szavazni , mint IT tag !!!!!!!!!
Kutya legyek , ha valaki kiismeri magát adós-csődgondnok-csődgondnokot felügyelő Bír (K.B)- kötvényen alapuló hitelezők-ÁAK -NAV(trió)- valamint -Fidesz frakció -volt MSZP alpénztárnok ügyei kavarásában.
Mellékesként Lengyel gyémánt (EETEK) Cypruson off-shore arab tstroman , mögött magyar tulajdonos román leányvállalatokkal spékelt -RÁBA-AUDI is belekerült a játszmába.
Pécs RESZ-e a maga 1 milliárd forintjával már senkit sem érdekel, Hódmezővásárhely még lehet alku tárgya.
Remélem kőzérhető voltam , mert ezek papírokkal alátámasztott dolgok.
Reggel nyitóba már csak 12k volt felső limiten, igaz aztán jött még vétel, de nem bánom, hogy nyitóba eladtam, pedig utána majdnem kiakadt még, de úgylátszik alábbhagyott a tülekedés. Közben rés betöltve, de már újra 240.
Bátor és tökös, aki tudott ezzel a papírral duplázni, triplázni.
Akik ezt nem értékelik, valószínűleg kevesebb beleszólást adnának a vakszerencsének a kereskedéseik terén.Azért ez is érthető.
Igazából nem értem, hogy minek a mai örömködés (+4-5%). A legjobb ami történhet, hogy belemennek az ötven milliós hígitásba, és elértéktelenedik a részvény. Ja, hogy nem ma, hanem pár hét múlva? ..
Az 50 milliós igény a nagykötvényesek részéről még akkor volt, amikor az árfolyam 470 körül járt és a cégben több érték volt. A jelenlegi helyzetben szerintem már 100 milliós higítást fognak kérni, ahogyan ezt már Soós is megpendítette egy hónapja.
Pedig a egybehangzó szakmai számítások szerint is 50 milliós higításnál is már csak max 100 ft-ot fog érni egy részvény.
Törölt felhasználó2013. 02. 22. 10:41
Előzmény:
törölt hozzászólás
#30542
Nem kell félni. "Blogos" igényeimet már maradéktalanul kielégítettem... még 2000 környékén... a tőzsdehír.hu fórumain. Jó kis csapat volt... :)
E-STAR