Szorul a hurok a dízeltechnológia körül Az autógyártók keresik az alternatívákat, az egyik alternatív üzemanyag a sûrített földgáz lehet A sûrített földgázban (CNG, Compressed Natural Gas) látja a dízel alternatíváját a Seat
Konkrét számokat nem néztem, de a lényeg, hogy a TSI-nél igenis megjelent a részecskeszennyezés (ami a normál szívóbenzinesnél nem volt) - így csak idő kérdése, mikor ugrasztják ki a politikusok a nyulat a bokorból, és tiltják ki a turbóbenzines "fogyasztócsodákat" a belvárosokból/utakról. Az, hogy pl az EUR6 dízel fele a kibocsátás, max pár év időt ad ezeknek - ha egyáltalán ad valamit.
nekem lehet, hogy nem olyan jó az angolom, de itt azt olvasom, hogy sok benzines is jelentősen túllépte a részecskekibocsátási értékeket. még kis autók esetében is mint a sorolt két példány.
ez az én értelmezésemben nem jelenti azt, hogy pont olyan szennyezőek, mint a dízel, ezért érdekelt, hátha tudsz valamit. de akkor nem erről van szó.
Kíváncsi leszek a valóságban mért értékekre. Most 90%-ban autópályán 5L alatti fogyasztást hozok egy Octavia kombival, kb ez nálam a szint.
@_Bekre_Pal_: "The biggest revelation from the ADAC test results, however, is that many petrol-driven cars were also found to significantly exceed particulate emissions limits. This applies even to small cars such as the Volkswagen Tiguan 1.4 TSI and the Opel Corsa 1.0 Turbo EcoFlex Edition.", forrás: link
A "szomjúság" a gyorsításkor jelentkezik, tehát városi használatnál illetve egy bizonyos sebesség/légellenállás arány felett nő brutálisan. Az optimális haladás/fogyasztási érték ezekkel az autóformákkal emiatt ez a 90-120 körüli érték.
Így pont, hogy az autópályán való haladás az, ami nem a rosszabb fogyasztást eredményezi, ugye.
Ott van egyébként az I3-as REX-es BMW, ugyan ezen elven.
Az valami 6-7 literrel tud elégséges elektromosságot termelni, na, de ott 600ccm-es blokk van, nem 1,2-es, ott szerintem a hatékonyság pont ebből a kis köbcentiből ered, pöröghet, mint a hörcsög a mókuskerékben.
Szóval nem hiszem, hogy nem tartható így ez a 4-5 liter így.
Amúgy szó se róla, érdekes koncepció az e-Power, de nem véletlen, hogy a komolyabb generátorok és a folyton optimális fordulatszám környékén hajtott hajók is dízellel mennek.
Mit csinálna ez az autó a napi kb 100km-es szinte végig autópályás utam alatt? Mivel nincs benne egy Tesla méretű akksi, egy idő után fel kéne nyomnia a fordulatszámot, és rögtön kibukkanna a benzines szomjúság.
Ja, csak ilyen nincs, 100éve tolják már a robbanómotorokat, kb ezrelékeket tudnak reszelni a valós fogyasztáson egy-egy új motorral. A turbóbenzin - aminek kicsit jobb a fogyasztása - meg épp olyan szennyező, mint a dízel.
Az EUR6 szabvány adblue-befecskendezéssel, részecskeszűréssel már teljesen jó, HA BETARTJÁK. Az ideális autó sztem az EUR6-os dízel-hibrid, ami külterületen/terepen elvárások szerint teljesít, belvárosban pedig ha kell akár ki is kapcsolja a dízelmotort és villannyal gurul be a teszkóparkolóba. Ilyet sajna nemigen látunk, csak a szerencsétlen féltonnás akksit 300km alatt leszívó Teslákat nyomatják aranyárban.
Ilyenek kellenek, Nissan E-Power
link
Benzines, ami akksit tölt, ami full elektromos hajtású, és 4-5 literes a fogyasztása:
- dízel nyomaték, benzines lóerő
- dízel fogyasztás
- benzines károsanyag kibocsátás
Mindenki happy.
Barvelona polgármesterének meg mi baja az eur6 szabványt TÉNYLEGESEN betartó autókkal? Persze, a kátrányégető széttuningolt, füstfelhővel gyorsító szarokat a tulajaikkal együtt be kell zúzni, de nehogymár egy karbantartott adblue-s rendszer valós probléma legyen... Mekkora cng-tankot húzzon maga után az, aki nem akar 600km-enként tankolni? A cng tankolási szempontból majdnem olyan rossz, mint a villany.
Szorul a hurok a dízel körül - Gázos autók jöhetnek a dízelesek helyett
Ugrás a cikkhez