Magyarországon szinte mindenki abban érdekelt, hogy az uniós forrásokat túlárazva, korrupt módon költsék el - ezt állítja az EU-s források korrupciós kockázatát vizsgáló tanulmányában a Transparency International, amiről hétfőn sajtótájékoztatót is tartottak Budapesten.
Magyarországon elképesztő mennyiségű uniós pénzt használunk föl, sőt, Martin József Péter, a TI ügyvezetője szerint EU-s támogatások nélkül beruházások és gazdasági növekedés is alig lenne az országban:
2013-2014-ben magyar GDP nagyjából 10 százalékának megfelelő EU-s pénzt kapott Magyarország
az állami beruházások 95 százaléka
a közbeszerzéseknek pedig a 60 százaléka valósul meg uniós forrásból.
Éppen ezért nagyon fontos lenne, hogy ezeket a pénzeket értelmes dolgokra és hatékonyan költsék el és ne a menjen a pénzek nagyja háromszoros áron beszerzett gépekre, az ország másik feléről átteherautózott betonra és hasonlókra.
A friss adótörvény javaslatok alapján a kormány az üzemanyagok jövedéki adójának mértékét a kőolaj árához kötné, ami azt jelenti, hogy amennyiben a Brent dollárban mért jegyzésára 40, vagy 50 dollár alá megy (egyelőre ezt a két értéket javasolták, ebből választanak majd egyet), akkor jövedéki adó emelés lép életbe. A vizsgálat időpontja minden negyedév vége. 10 forintos jövedéki adóemelés jön a gázolaj esetében, 5 forintos jövedéki adóemelés a benzin esetében, ha az olaj ára a meghatározott árfolyam alá megy.
Nagyon nem mindegy, hogy a 40, vagy 50 dolláros Brent olajár lesz az adóváltozást kiváltó limit. 40 dollár esetében rövidtávon nem kell adóemelésre számítanunk, sőt, talán kicsit hosszabb távon sem: sok piaci elemző szerint ugyanis az olajárak elérhették idén a mélypontot és az év hátralévő részében a mostani, 40 dollár feletti olajáraknál magasabb árak várhatók. 50 dollárnál más a helyzet, ilyenkor jó eséllyel megvalósulna az említett 5, illetve 10 forintos adóemelés, ha a változások is rövidesen életbe lépnek (a dohánynál már idén változás lesz). Ezzel a gázolaj jövedéki adója 120,35 forintra, a benziné pedig 125 forintra emelkedne literenként. (Jelenleg a benzin és a gázolaj jövedéki adója fix 120, illetve 110,35 forint literenként.)
Ez egyszerű. A választók számára az lmp programja túl bonyolult és nem menti fel őket a kádárista dagonya helyett a saját felelősség alól. A populizmus szirénhangja az egységsugarú választópolgár számára vonzóbb, ráadásul a többségük túl hülye.
Jelenleg ott tartunk, hogy ha egy terráriumnyi levelibéka kormányozna, akkor is jobb eredményeket válhatnánk. Ezt két dologra alapozom. 1. Magyarország valóban jobban teljesít, de ez a jobbanteljesítés a kormányközeli lopásban mutatkozik meg igazán. Ha ezeket csökkentjük, az talált pénz. 2. A meglevő gazdasági helyzet nem a zseniális kormányzati munka eredménye, hanem annak ellenére létezik. Ha nem lennének EU pénzek, itt már ország se volna. Ezt a szintet a terráriumnyi levelibéka simán hozza, de olcsóbban.
ORBÁN TAKARODJ !!!
- gazdasági barkácsolását
- a kormány / FIDESZ folyamatos hazugságait
- a magyarok, európaiak, EU, IMF, befektetők folyamatos lekezelő HÜLYÉNEK nézését
- gazdasági visszaesést
- korlátozott szólásszabadságát
- magyaroknak fél-ázsiainak minősítését
- az ellenség nélküli szabadságharcát
- Orbán Viktor magyarok nevében történő nyilatkozatait
- stb......
magyarul ma már nyíltan ki meri mondani, hogy
ORBÁN TAKARODJ!!!!!