Az a mobilszolgáltató fog talpon maradni, amelyik nem fogja tiltani/szűrni az adatforgalmat.
Jelenleg is van próbálkozás szinten. Ezt el lehet játszani párszor, de amelyik redszeresen tilt/korlátoz, az előbb-utóbb becsukhatja a kapukat. Széllel szemben lehet pisilni, de nem kifizetődő:)
Bocsi, de Te félreértettél, de nem is kicsit.:)
Természetesen mindennek van ára, de mindig figyelembe veszem, hogy mire van szükségem, majd azt követően az ár/érték/minőség arányokat és az alapján döntök.
Nekem nagyon megfelel, ha 3 Ft-ért megkapom ugyanazt a minőségű szolgáltatást, amiért esetleg más 30-at fizet.
Persze máshol sem szórom meggondolatlanul a pénzem, még a tradelésnél sem :))
Ez jó link volt, köszi.
Érdekes ez a része:
"Mindez alighanem egyértelmű és világos üzenet a három hazai szolgáltatónak arra vonatkozóan, hogy a hatóság, illetve a kormányzat nem tett le piacbővítési szándékairól, jóllehet a cél immár egyértelműen a vezeték nélküli szélessávú szolgáltatások használatának elősegítése, nem pedig a hangpiaci verseny élénkítése. A bebetonozódott, telített magyar mobilhang-piacon amúgy is kevés mozgástere lehetne egy új szolgáltatónak, bár korábban kormányzati körök éppen a magyar mobilszolgáltatások európai átlaghoz viszonyított magas árszintjének letörését hozták fel piacbővítés és a versenyélénkítés mellett."
:) Szóval nem is volt cél, amit akartak eddig? Most az új cél meg már komoly! :)))
Azt sem tudják, hogy mit akarnak.
A voip eszközökkel volt baj /Cisco valami, már nem emlékszem/. A saját eszköz nem tudta kezelni az analóg eszközöket.
Az Mtel csak sima bérelt vonalat adott.
Na de , hogy miért nem megy a kapcsolat mert az eszközünk van rosszul konfiguralva v. a matáv szarakodik? Mindig letagadták, hogy náluk lenne a hiba. Mindig magától javult meg a kapcsolat.
Egyébként telefon alközpontokat programoztam rotereket configoltam- rengeteg bajom volt a matávval.
Háááát, tudod, ha füstjelekkel kommunikálnál az még olcsóbb lenne (bár a füst sem ingyen van).
Gondolom, hogy bankkártyád sincs, meg áramot, meg autót sem használsz (csak, hogy ne gazdagodjanak meg rajtad).
Én nagyon szívesen fizetek inkább picivel többet is akár, ha a pénzemért megfelelő ellenértéket kapok. Azt senkitől nem várom el, hogy valamit ingyen adjon, én sem ingyen dolgozok másnak.
Normál (hang) sim kari + mobilnet.
Persze lehetne simán modemes kari is, de akkor nem lennék elérhető gsm számon CSAK ! földrajzi és helyhez nem kötött vezetékes számon. Szóval rajtam egyik telekom cég sem fog meggazdagodni az tuti :)
a matávos voip-ot nem ismerem, de nem is kérném soha többet. Az ISDN-hez egészen más szolgáltatói szint jár. Volt már vele műszaki gondom, ez tény. Viszont az is tény, hogy fél napon belül mindig megcsinálták. Inkább a már túlzott "ügyfélbarátság" volt sok. Minden fázisról sms-ben tájékoztattak, majd addig hívogattak a vevőelégedettségi tesztjükkel, míg kénytelen voltam válaszolni. A két szolgáltatás összehasonlíthatatlan mind műszaki, mind hibaelhárítási szempontból.
A voip az ilyen volt évekkel ezelött/fax/, most nem tudom. Mtelre is lehetne panaszkodni. Igazából az árak kérdése izgat, a többi az lehet egyedi eset.
A mobilomról a hazai és EU-s vezetékes számokat ingyen hívom, valamint a magyar és EU-s mobilszámokat 0,5-1 €centért/perc (1,5-3 Ft/perc !!!) A mobilomon pedig állandóan elérhető vagyok földrajzi, nomadikus és gsm számomon egyaránt. Kinek mi a jobb és olcsóbb, ha el akar érni. A viber, skype, stb. szintén rajta vannak a telómon. Otthon/munkahelyemen WiFi, útközben pedig adatforgalom. GSM-röl pedig nem hívok soha, illetve , ha Call-Back hívást indítok, de az is 3 Ft/percre jön ki. Természetesen az adatforgalmi költségem sincs ingyen, az is belekerül jelenleg 235 Ft-ba havonta. !!!!
Nos, én évekkel ezelőtt átmentem a Pantelhez (egyszer csak Invitel lett belőle). 2 év hűségidővel (én marha). Mondjuk lazán becsaptak, így vélhetően ott tudtam volna hagyni őket. Váltáskor mindent lehazudtak, azt ígérték, hogy észre sem fogom venni. a váltás tényleg profin sikerült. Viszont ettől kezdve a telefonom teljesen használhatatlan lett. Fél éven keresztül ment a következő. Telefonon bejelentettem a hibát, de kérték, hogy mobilon hívjam őket, mert nem értik, amit mondok. Mobilról hívva mondtam nekik, hogy az a hiba, hogy nem értenek a túloldalon :).
Kértek egy kis türelmet (15 napot). Majd amikor érdeklődtem, hogy mikor lesz már jó, akkor kérték, hogy hívjam mobilon őket... . Mobilon közölték, hogy a hibát már kijavították, de felveszik újra, mert nem hallották, hogy megint nem jó...
Így ment ez hónapokon át. Összes ügyfelem vagy átszokott mobilra, vagy olyan valakit hívott, akivel tudott kommunikálni. Később, fél napig vitáztam velük, hogy nem is azt szolgáltatnak, amit számláznak, ugyanis nekem ISDN vonalam volt és ők is ezt számlázták, de IP alapú telefont szolgáltatást adtak (az egy dolog, hogy kiderül, se faxolni nem lehet korrekten, a riasztót bekötését a vonalon pedig felejtsem el. Azt mondták, hogy az IP telefon ugyanazt tudja, mint az ISDN, amit számláznak, úgyhogy nem is járok rosszabbul. Három havi számlámat tokkal vonóval visszafizettek, de otthagyni őket csak 2 év után lehetett, vagy ha bíróságra mentem volna.
A telekom visszakötése katasztrófa volt, másfél hónapig tartott. Viszont azóta van megint telefonom, amelyiken mind a két oldal egyszerre hallja a másikat. :)
Picit hosszúra sikeredett, de igaz.
off
Azért a lakossági szegmens sem piskóta nagyságrend. De az is csak azért mert nehezen változtatnak a megkövült szokásaikon. Sokak számára még mindig csak az otépé, matáv meg skála coop létezik. Mindenesetre én maradok továbbra is az adómentes voipnál és az állandó vezetékes elérhetőségnél. A sim karim pedig csak azért van a telómban, hogy időnként, ill. szükség esetén egy kis call back adatforgalmat bonyolitsak rajta :)
on
Lassan elfogy a levegő a csökkenő ékben. link
Mtelekom