Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
rbbj11
rbbj11 2020. 02. 23. 23:52
Előzmény: #239027  cashattack
#239040
Teljesen igazad van, és mindegy ki mit gondol a legújabb zöld divatról, minden másnap azt olvasom hírekben, hogy köolajnak így vége, zöld meg amúgy....és ennek egyre komolyabb gyakorlati következményei vannak, ez mär nem csak szlogen néhány hete. Egyre több nagyon komoly globális alapkezelö változtatja meg papíron is üzletpolitikáját, és le fogják építeni nullára, immár deklaráltan a szektorban a kitettségüket. Arról nem is beszélve, amiket napokban BP és Shell nyilatkozott....MOL vagy változtat, vagy jelentéktelenségbe süllyedhet elég hamar.
harding
harding 2020. 02. 23. 23:10
Előzmény: #239029  X9Z5
#239039
Ezek reális célárak, ha a számok javulnak, a vásárolt kutak jól teljesítenek, és az eredmény relatíve erős marad... de azért egy amcsi nagyobb korrekció, vagy az európai turuzmus  (koronavírus miatti) visszaesése esetén a MOL árfolyam is megérzi majd a hullámokat. Nem egyenes emelkedést várok.  
Törölt felhasználó 2020. 02. 23. 18:32
Előzmény: #239034  unbalanced
#239038
egyetértek,abszolút
hold66 2020. 02. 23. 17:12
Előzmény: #239036  reasonableguy
#239037
majd szóljatok ha az átlag fizetés olyan mértékű lesz a világon hogy simán meg tudok venni majd egy 7 személyes Teslát amit már Németországban árulnak igaz ott egy kicsit magasabb a fizetés Sokáig fog menni az olaj biznisz Norvégia is olajból él és elektromos kocsikat vezet nem álmodozom de szerintem 6000 is el fog menni év végéig
reasonableguy 2020. 02. 23. 16:13
Előzmény: #239027  cashattack
#239036
A problémádat két részre lehet bontani:
 - Te nem látod, hogy a MOL mozdul-e ilyen irányba.
 - Ami valójában történik: MOL Bubi, Limo flotta, elektromos töltőállomások több országban, petrolkémia fejlesztése, újrahasznosítás (Aurora-csoport), 2030 stratégia, stb. stb.
bankos
bankos 2020. 02. 23. 16:13
Előzmény: #239033  unbalanced
#239035
Az a hosszú táv alatt hány évet értetek???? Még elérheti a 3300-3500 szintet
unbalanced
unbalanced 2020. 02. 23. 15:43
Előzmény: #239022  cashattack
#239034
Javaslom, hogy menj el Tapolcára a tavasbarlangot nézd meg. Van egy nagyon érdekes túra előtte, ahol elmesélik, hogy az elmúlt pár millió évben mi volt a balaton helyén..
Jégkorszak, sivatag, tenger elöntötte az egész térséget, aztán kiemelkedtek a Balaton körüli hegységek és kiszorult a víz, utána volt még egy jégkorszak, meg átcsúszott a mediterrán éghajlatba és most van most. Még ezt a szót is gyűlölöm, hogy környezetvédelem.. A környezetet kell megvédeni?? :) Kérlek. A környezet itt volt előttünk is meg itt lesz utánunk is. Kihalt 2 állatfaj vagy 300? Nebassz már.. A dínók, meg még 6129391823612391923 másik faj nem halt ki?? Majd átveszi más a helyét.
Legalább nevezné mindenki korrekten ezt az ügyet. Nem a környezet védelméről kellene, hogy szóljon a dolog. Hanem az emberiség védelméről! Mi fogunk elpusztulni, ha nem tudunk alkalmazkodni a körülöttünk lévő környezethez. Hogy felgyorsítottuk e az éghajlat változást? Kétségtelen. De ne a pingvineket sajnáljuk már. Ugyan ezt a trendet látom a világban is. Egy ember gyilkos "csak egy hír". Valaki megöl egy kutyát? Közfelháborodás, lincselés, kutyavédők, állatvédők, elmebeteg szélsőségesek revansot akarnak. Akkor miért nincs ilyen vergődik mikor Anders Behring Breivik Úr pereket nyer az állam ellen, mert hidegen kapta meg a kávét? Személy szerint én élete végéig kikötném, mindennap felvágnám egy részét és besóznám a sebet. Erre miért nem vergődik a fejlett társadalmunk? Az alapvető prioritásai fordulnak fejjel lefelé a világban. Meg az, hogy a mi generációnk magától értetődőnek vesz minket.. Dédinagyapám örült annak, hogy béke volt. Mi még nem tapasztaltunk komoly incidenst, de mellettünk (Ukrajna) volt már példa... Az idő majd helyreteszi a dolgokat, csak az a kérdés, hogy milyen áron. Bocs, hogy offtopicoltam, de az "emberiségvédelem" számomra így teljes. 
unbalanced
unbalanced 2020. 02. 23. 15:35
Előzmény: #239029  X9Z5
#239033
Én is 3300 köré várom. Mindenki leírta a céget, nagyon rég nem volt ilyen alulértékelt. Utoljára 18-ban járt ilyen szintek közelében. Ha csak egy P/E-t nézünk és nem vacilálunk a többi háttérrel, most van "korrekt áron", befektetői oldalról. Fog ez még felszaladni és leesni szerintem, de hosszútávon átlépi a 3000-et simán. 
 
mage 2020. 02. 23. 15:32
Előzmény: #238996  jamukha
#239032
Elvileg készletátértékelés az egyszeri tétel nagy része (sajnos ez szinte minden évben van kisebb nagyobb tételbe). Ősszintén szólva még nem volt nagy kedvem átbogarászni a jelentést, mert basszák meg, hogy "A MAGYAR" cég nem képest csak angolul kihozni a jelentést. Hernádi meg arra büszke, hogy a mol-nál a hivatalos nyelv az angol évek óta. Persze másra nehéz, ha jól emlékszem pont te szedted össze, hogy az elmúlt 10 évben mindennel mellé nyúltak amibe pénzt tettek. Azt talán kihagytad, hogy mikor beindították a mol limo-t, a 300 kocsiból 200 új benzines golf volt klíma nélkül. De jó, hogy akik megrendelték és ellenőrizték a vásárlást, mind biztos nagyon jól tudnak angolul,  de annyi eszünk nincs, hogy ne vegyük bérbeadásra klíma nélküli autót, mert nyáron belerohadnak az emberek. Már az is kérdéses, hogy minek vettek benzinest, mikor a molnak van a legkiterjedtebb telephely lefedettsége a kutak miatt Pesten és az elektromossal autónál nem kell parkolódíjra költeni. Indulás után 4-5 hónappal cserélték is le a 200 autót mikor lesett nekik a baki.
X9Z5 2020. 02. 23. 15:21
Előzmény: #239030  Törölt felhasználó
#239031
Milyen képlettel jött ki a célár, az elemzők milyen képleteket használnak ehhez?
Törölt felhasználó 2020. 02. 23. 14:26
Előzmény: #239029  X9Z5
#239030
Alátámasztani nem tudom semmiféle elemzéssel grafikonnal, céláram 3210.
X9Z5 2020. 02. 23. 14:21
Előzmény: #239016  harding
#239029
A MOL akár hónapokon belül ismét 3000 felett lehet, simán van realitása hosszabb távon a 3500 körüli szinteknek is, lesz néhány üzletág amely meglepetést okozhat majd, ti h látjátok?
Törölt felhasználó 2020. 02. 23. 10:42
Előzmény: #239026  Törölt felhasználó
#239028
Cashattack-nak szántam!
cashattack
cashattack 2020. 02. 23. 10:40
Előzmény: #239025  casual
#239027
Ok, akkor még 1x és asszem utóljára. Autógyárak, vegyipar, kőolajipar stb. mind arra készül és fejleszt, hogy a kőolaj (fekete) alapú energa kiváltható legyen más tisztább, egyszerűbben kezelhető, környezetbarátabb formákkal. Persze lehet azon vitatkozni, hogy az atomenergia, az akumlátorgyártás stb. mennyivel jobb vagy hatékonyabb. De az biztos hogy a technológia fejlesztéssel egyre kevésbé szennyezővè lehet tenni, legalábbis a károsanyag   kibocsátás jobban kezelhető. 
Minden autógyár ebbe az irányba fejleszt, ez tény. Na most az hogy itt s fórumon ti nyomjátok a hosszabbító, amper, meg majd hogy? meg stb. dumát az azt mutatja, hogy itt egyesek azt gondolják nagyon tudják hogy majd az nem úgy lesz ám. Hát oké. 
A tendencia egyértelmű, az életbenmaradásunk a tét. Én nem látom azt hogy a Mol mozdul e ilyen irányba és milyen terve, válasza van arra, hogy pl 5 év múlva fele annyi benzint fog eladni. Mert nagyon remélem hogy ez lesz. A zöld szín a logóban semmit sem jelent. A társadalom el fog távolodni a kőolaj (ami egyébként előbb utóbb elfogy) alapú berendezkedéstől.
A világon mindenhol csökkenő pályán vannak az olajcégek.
Tényleg ennyi. Peace!
Törölt felhasználó 2020. 02. 23. 10:38
Előzmény: #239025  casual
#239026
Ne húzd fel magad!
Én a lakotelepes példával csak arra akartam rávilágítani, hogy a nagyobb elterjedésének fizikai korlátai lesznek. Természetsen az ésszerűség /pénzügyi-településszerkezet/ határain belül meg van a helye az autópiacon és ez hatással lehet a Molra, de lehet , hogy nem lesz mert 
simán beékelődhetnek az elektromos szolgáltatók mellé töltőállomásaikkal.
A magam részéről pedig örülnék  az  e-autók elterjedésének, annak ellenére, hogy én a tömegcikk e-autokkal szemben a kerékpárt jobb megoldásnak tartom/preferálom. 
casual 2020. 02. 23. 09:26
Előzmény: #239024  cashattack
#239025
Onnan indult a beszélgetés, hogy szerinted a Mol profitja folyamatosan csökkenni fog, mert szerinted valahogy alakulni fog a jövő.
Erre bátorkodtak néhányan reagálni, hogy nem minden fekete-fehér, egyáltalán nem biztos, hogy az lesz, ami most látszik, hogy lesz, senki sem ismerheti biztosan a jövőt.
Végezetül meg idehánytál egy komoly masszát, mindent összemosva, klímaharccal, meg elektromos autózással, meg környezetszennyezéssel.
Sok dologban egyet ehet érteni veled, de így nem hagyod, mert soha nem a felvetésekre válaszolsz.
cashattack
cashattack 2020. 02. 23. 09:22
Előzmény: #239023  casual
#239024
Frappáns válasz. Ne metaszinten próbálj érvelési hibákat találni. Azt írtátok, hogy az elektromos autózás egy zsákutca, vagy nem? Panelházastul, hosszabbítóstul, amperestöl, mindenestől.
Ergo tévúton van mindenki aki azt gyárt, fejleszt, vesz stb. Tehát az autógyárak is tévesen ítélik meg a tendenciákat, szerintetek.
Én meg egy troll vagyok. Ennyi.
casual 2020. 02. 23. 09:01
Előzmény: #239022  cashattack
#239023
cashattack
cashattack 2020. 02. 23. 07:50
Előzmény: #239021  harlem
#239022
Áh dehogy! Kamu az egész globális felmelegedés, hiszti csak a környezetvédelem, nem is fulladnak meg a vizeink műanyagban. Most is jó a levegő a városokban. Idén pl itthon nem volt tél.... tök jó, mert kevesebbet kell fűteni, ugye? Nem lesz itt elektromos autózás, meg önvezető autó, meg semmi se.  A tesla meg a nagy autógyárak is teljesen idióták hogy giga pénzeket költenek ezekre a fejlesztésekre. Totál hülyék a norvégok is hogy, az új autók vásárlói 30%-ban elektromos autót vesznek.
 
A fórumtársak már 1000x végiggondolták a jövőt. A Mol logójában benne van a zöld szín, szóval valójában egy igazi környezettudatos cég az, nincs itt semmi baj. Bezzeg a Shell-ben nincsen,  szóval annak annyi.
A szelektív hulladékgyűjtés is egy kamu, mert úgyis összeöntik a végén az összeset.
Mi itt csak trollok vagyunk. Biciklivel csak a gyökerek járnak!
Soroljam? Nagyon remélem, hogy ez a hozzáállás egyre inkább kikopik majd mert a baj egyre nagyobb. 
harlem
harlem 2020. 02. 22. 22:08
Előzmény: #239015  cashattack
#239021
Van már v 4,5 autó gyárunk, akik szintén követik elektromos v hibrid hajtás világtrendet, plusz lassan autó akku gyár nagyhatalom leszünk, szóval ha tetszik, ha nem le lesz dugva a torkunkon az elektromos autózás.
Ha erre nem mozdul rá a Mol, akkor rá fog más, pl az Eon v konkurens benya kutak
Remélem már dolgoznak pár zsenivel vmi ütős gyorstöltési szabadalmon a háttérben
casual 2020. 02. 22. 21:45
Előzmény: #239019  cashattack
#239020
Épp erről beszéltem. Tökéletesen igazoltad, köszönöm.
Csak itt szerencsére sok türelmes, nyitott ember van, köztük nagy tudású, tapasztalt tréderek. Okkal kerülték el az utóbbi időben ezt a topikot, és emiatt egy kissé a troll detektoruk megkopott. :)
Inkább legyél hálás nekik azért, hogy megosztottak veled néhány fontos információt, ne velem foglalkozz.
Én köszönetet mondok neked is a véleményedért, te is hozzájárulsz az eredményes kereskedésemhez.
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 20:20
Előzmény: #239017  casual
#239019
Ok boomer ;-)
ALANFED
ALANFED 2020. 02. 22. 19:48
Előzmény: #238978  ALANFED
#239018
A MOL NyRt. tulajdonosai 2019. szeptember 30-án:
Külföldi, főleg intézményi befektetők34,62%
Magyar állam15,24%
Maecenas Corvini Alapítvány10,00%
Oman Oil Ltd.7,14%
OTP Bank és Alapkezelő6,14%
ING Bank NV4,45%
Unicredit Bank AG3,31%
Hazai intézményi befektetők6,79%
Hazai magánszemély befektetők3,58%
Saját részvények8,08%
forrás: mol.hu
casual 2020. 02. 22. 18:09
#239017
Kösz mindenkinek, hogy ezt így összehoztátok egy helyre, nekem nem volt türelmem hozzá, mert már a hozzászólásból is azt láttam, hogy veszett fejsze nyele...
harding
harding 2020. 02. 22. 17:44
Előzmény: #239015  cashattack
#239016
Önmagában még ez sem biztos... bár most így látszódik, jelenleg még nehezen feloldható ellentmondások vannak az elektromos közlekedés kapcsán. (akkumulátorok, töltési idő, szállítmányozás, stb.) Ami ma fekete (olaj alapú), az egy évtized múlva sem lesz fehér. Pláne, hogy az áramot is nagyrészt foszilis forrásokból (szén, de több évtized múlva is lesz olajerőmű) állítjuk elő Magyarországon. A vegyipar felfutóban van, és épp tegnap láttam 30 éves trabantokat az úton... nyugdíjas korodban még lesznek azokból az autókból, amiket most újnnan vesznek. Szóval a változás fokozatos, és ezen tőkeerős cégeknek így van lehetőségük a megfelelő sebességgel adaptálni a fenntartható technológiákat. Nem temetném a MOL-t. Még a logójában is van már zöld szín... nem véletlenül.
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 17:26
Előzmény: #239010  stolz
#239015
Na úgy látom itt is akkor 2 tábor van. Sok mindenben igazatok van, de a jövő az szerintem az elektromos közlekedésben van.  Meglátjuk
kupec 2020. 02. 22. 17:18
Előzmény: #239013  pioca
#239014
Hát, már ne haragudj, de én is pont azt mondom, hogy az e-autózás max. egy rövid felívelő trend erejéig alternatíva, utána kuka. 
pioca
pioca 2020. 02. 22. 17:08
Előzmény: #238989  kupec
#239013
"A benzin- és üzemanyagfogyasztás, úgy általában, valóban csökken"
Hogyan? Úgy, hogy a Magyarok nagy része az 5 literes fogyasztású Suzuki swfteket lecsérélte 8 literes fogyasztású Dacia dusterekre? A családonkénti 0,5 autó szerintem már bőven 1 felett van, de egyre több helyen látom a második, harmadik autót a ház előtt.
Régen probléma volt teletankolni az autót. Egy havi fizetésből vettél 3-400 liter benzint. Most azért egy fizuból bőven 500 liter felett tudsz tankolni.
De nem a háztartások fogyasztják az üzemanyag jelentős mennyiségét.
A vasúti árufuvarozás fokozatosan csökken a közúttal szemben. 
Ez mind nem az üzemanyag fogyasztás csökkenése felé mutat.
Az elektromos autózás egy mellékutca. Lesz, de nem fog/tud jelentősen elterjedni a korlátai miatt. Legalább is jelenleg még sok a korlátja.
Törölt felhasználó 2020. 02. 22. 16:53
Előzmény: #239011  balage2
#239012
1fázis 16A, praktikeres hosszabbító- mire is elég?talán a porszívóhoz.:)
balage2 2020. 02. 22. 16:46
Előzmény: #239009  Törölt felhasználó
#239011
Majd mindenki lógatja le a hosszabítóját a 8 meg a tizedikről :) Jaaa ha ez így lesz akkor mellette feledkezzen meg mindenki a mosásról, szárításról, vasalásról, tévézésről mert arra már nem lesz képes a jelenlegi hálózati kapacitás...
stolz
stolz 2020. 02. 22. 16:42
Előzmény: #239007  cashattack
#239010
Az elektomobilitás az autózásban egy zsákutca véleményem szerint...azt mondják h a károsanyag kibocsátás miatt kell...na de akkor nem lenne egyszerűbb egy európai szintű roncsautó programot indítank és megszabadulni a sok régi autótól, amil vetekednek egy kosebb gyár károsanyag kibocsátásával...néha elnézem milyen autók közlekednek, csodálkozom h mennek át egyáltalán műszakin.....de neem, ez túl kézenfekvő lenne...az Eu pedig soha nem volt az ésszerű döntések híve, maradjunk ennyiben...
Törölt felhasználó 2020. 02. 22. 16:37
Előzmény: #239000  cashattack
#239009
Te lakótelepeken, hogy tudod elképzelni a töltést?
Minden parkolóhely mellett lesz egy töltő v. töltőállomások lesznek  és várólisták  mint az egészségügyben? Kb. fizikai képtelenség...
és akkor még nem is tartunk az energia termelés; hálózatmegerősítés problematikájánál.
harlem
harlem 2020. 02. 22. 16:30
Előzmény: #239007  cashattack
#239008
Korábban említettem, eTankolas üzletág bevezetése, ehhez kapcsolni franchise gyorséttermesdit, ehhez folyamatosan növelni a kútszámot
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 16:13
Előzmény: #239004  jamukha
#239007
A tőzsde mindig a jövőt árazza, sajnos elég mostohán bánnak a befektetők azokkal a papírokkal ahol nem látnak növekedési potenciált. A Mol esetében  én nem látom, hogy mi a válasz/stratégia a az egész iparágban jellemző csökkenő tendenciákra.
kupec 2020. 02. 22. 16:10
Előzmény: #239004  jamukha
#239006
Így van, és sajnos - tudomásom szerint - a lítium itt a fő probléma, mert elég korlátozott a kitermelhetősége. 
jamukha
jamukha 2020. 02. 22. 16:00
Előzmény: #239004  jamukha
#239005

MOL-ban 8,5 a visszatekintő P/EPS ráta, példának a Shell és az EXXON, Chevronban most ejtettek meg egy fracking eszközös leírást, így az torzitja a visszatekintő rátát.
RICHTER rátában 3x prémium van, mert ott 26,5, amikor Erik lemondott, hogy bennfentes eladást ne kelljen jelentenie 23 volt, továbbra sem értem mi folyik benne, 5% küszöb átlépés továbbra sincs, amit simán vehetett volna valaki 5500-ra beállva, BlakRocktól kapott volna a nyakába, nem kellett, most 7000-ren igen.
MOL 3 lábon álló cég, Ricsi 1 termékes, amiben az oltalom fele már leketyegett.
http://www.keptarhely.eu/images/2020/02/22/v00/20200222v00rdcp4.png
http://www.keptarhely.eu/images/2020/02/22/v00/20200222v00r9r68e.png
jamukha
jamukha 2020. 02. 22. 15:43
Előzmény: #239000  cashattack
#239004
Hajózás, légiközlekedés, föld-bányagépek, mezőgazdasági munkagépek, kamionok, ezekben amíg a lithium aksinál kb. 4x hatékonyabb tárolási módot nem találnak, labdába nem rúg a mostani tárolási technológia, persze, hogy jönni fog, az nem vitás, de mikor?
TitusPullo
TitusPullo 2020. 02. 22. 15:33
Előzmény: #239002  kupec
#239003
Na azoknal kevesebb álszent népség van a Földön :)
kupec 2020. 02. 22. 15:18
Előzmény: #238998  Törölt felhasználó
#239002

És miből engedhetik ezt meg maguknak a norvégok, és Norvégia?
Köze sincs ugye az olajhoz...
TitusPullo
TitusPullo 2020. 02. 22. 15:16
Előzmény: #239000  cashattack
#239001
Az 1.9 tdi és pukkant fostalicska furgonok forever országában? Ne a rózsadomb fizezőképességét nézd. Itt még 20-30 évig úgy veszik a dízelt, mint a vizet. És kár bármiféle tiltást ideképzelni mert unortodoxiában nem lesz.
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 14:16
Előzmény: #238999  jamukha
#239000
Ja oké, akkor hajrá
jamukha
jamukha 2020. 02. 22. 14:09
Előzmény: #238997  cashattack
#238999

Bele sem olvasok, 10 év még.
Lithium előállítás, elektromos hálózat feltúrbózása, az csak hipp-hopp megy úgye?
10 év alatt még 3000-4000 HUF nettóprofit /rv, meg ha totál bedőlne is az üzemanyag, van hálózat, mert a merülő aksikat fel kell tölteni és megállni, gáz szegmens, vegyipar stb.
Minket akarsz megetetni, akik ezt már sok éve végiggondolták, mi is lesz a menetrend.
Törölt felhasználó 2020. 02. 22. 14:04
Előzmény: #238997  cashattack
#238998
"Norvégiában rekordszintre emelkedett a tavaly eladott teljesen elektromos új járművek piaci részesedése. A 30,9 százalékos bővüléssel a piaci részesedés 42,4 százalékra nőtt"
https://www.portfolio.hu/uzlet/20200103/norvegiaban-megorulnek-az-elektromos-autokert-411503
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 13:53
Előzmény: #238991  casual
#238997
Ti ezt tényleg nem látjátok? Vannak országok európában ahol pár év múlva már nem engendnek csak elektromos autókat üzembehelyezni.
Pl: https://m.origo.hu/gazdasag/20190618-irorszag-2030-benzines-es-dizel-auto-tilalom.html
A múanyagipar is csúcson van persze, de remelhetőleg egyre tudatosabban es egyre kevesebbet használunk majd belőle és újrahasznosítani is jobban tudjuk majd.
jamukha
jamukha 2020. 02. 22. 13:16
Előzmény: #238980  mage
#238996

És lehet tudni, hogy mi volt az az 1x tétel?
Azt tudni kell, hogy a leírások a régmúltban történt mellényúlások lepapírozása, ami minden befektető által ismert, várt történés, én át szoktam számolni vele újra a nettóprofitot.
A másik az eladásból származó 1x tétel, az pedig megugrasztja a profitot, ebben is lehet tévedni, mert olcsónak tűntet föl olyan papírt, ami nem az.
Amikor volt vagy 5 éve a giga leírás a MOL-ban, szír mezők + kúrdisztán + Északi-Tengeres, én fölfelé vártam emiatt és úgy is lett.
46,2 HUF az sokat elvett a 98,2 HUF-ból.
jamukha
jamukha 2020. 02. 22. 13:09
Előzmény: #238984  cashattack
#238995
Ezt az "évek" nem gondolod komolyan ugye?
casual 2020. 02. 22. 12:26
Előzmény: #238987  TitusPullo
#238994
Teljesen egyetértek, folyószámlaként verhetetlen kondíciókkal rendelkezik.
Felelős befektető, vagy csak hétköznapi ember is azért kell, hogy tartson "kvázi" készpénzt is...
casual 2020. 02. 22. 12:24
Előzmény: #238985  TitusPullo
#238993
Hozzátéve azt is, hogy ha esetleg mégis kellene a pénz futamidő vége előtt, akkor még -2%. És ez azért előfordul elég gyakran.
casual 2020. 02. 22. 12:17
Előzmény: #238991  casual
#238992
*ártana...
casual 2020. 02. 22. 12:16
Előzmény: #238984  cashattack
#238991
És úgy látszik ebben a témában sem ártani előbb informálódni, aztán írni...
casual 2020. 02. 22. 12:15
Előzmény: #238983  cashattack
#238990
Ennek azért fuss neki újra...
kupec 2020. 02. 22. 12:15
Előzmény: #238983  cashattack
#238989

A benzin- és üzemanyagfogyasztás, úgy általában, valóban csökken, bár szerintem ez csupán egy átmeneti trend, amíg az e-autók valódi hátrányai teljesen nyilvánvalóvá nem válnak mindenki számára (most nagy ott a hype, de az aksik előállítása nem a legtisztább folyamatok közé tartozik, ráadásul sok elengedhetetlen alapanyag a mostani lelőhelyek kimerülése után csak Kína területén lesz majd hozzáférhető, stb.). Továbbmenve,  ezekhez az autókhoz villamos energiára is szükség van, de atomerőműveket ugye nem akarunk, a fotovoltaikus elemek hatásfoka meg a béka feneke alatt van, a fúziós reaktoraink meg mindig éppen 20 év múlva lesznek képesek/alkalmasak pozitív energiamérleg elérésére. Így azért nehéz lesz lépést tartani az emelkedő kereslettel a kínálati oldalról.  
.
A világ műanyagfelhasználása ugyanakkor napra-napra nő (lehet, hogy nem Európában és az USA-ban, de mondjuk a lakosság lélekszáma sem itt emelkedik átlagon felül) - szükség van/lesz az olcsó, kevésbé minőségi, de azért tartósabb termékekre. Szóval a petrolkémiának szerintem még korántsem lőttek, a MOL új poliolgyára pedig éppen ehhez fog jelentősen hozzátenni az alapanyag-gyártás formájában. Valószínű egyébként, hogy a petrolkémiában is egyre inkább a nagyobb hozzáadott-érték felé fognak eltolódni folyamatok, amit a MOL jól felismert. 
TitusPullo
TitusPullo 2020. 02. 22. 07:23
Előzmény: #238986  TitusPullo
#238987
De hozzáteszem a realkamatot hírből sem ismerő többségnek még ez is okosabb mint a párnaciha, vagy az okosabbnak jobb poziig "folyószámlaként".
TitusPullo
TitusPullo 2020. 02. 22. 07:21
Előzmény: #238981  tipci007
#238986
Inflalt hufba tették át az allamadósságot devizából, hír hogy 66% lett a gdp tükrében, ordas nagy átverés az egész, jön majd egy 20 éves zöldkötvény 6% fixre, aztán egy 7es, szinte soha nem kell visszafizetni.
TitusPullo
TitusPullo 2020. 02. 22. 07:18
Előzmény: #238977  qaspar
#238985
Helyes gondolat, de 1. az inflációkövető fáziskésésben van, mire leköveti a bázist, már kis bukó is lehet, másik, hogy a bázis infla is kamu. Pl most a 3.1 lesz egy darabig, haaat. A 4.1, 4.4kamat is bukó ebben az évben.
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 07:13
#238984
Ráadásul nem nagyon látszik az, hogy a cég hogyan szeretne átalakulni, nem tudni hogy milyen stratégiája van az elkövetkező évekre/évtizedekre. Kávé? Szendvics? Újság? 
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 07:10
#238983
A mol egyértelműen szűkülő pályán van, egyre alacsonyabb lesz a profit, ahogy telnek az évek. A petrolkémia (müanyaggyártási alapanyagok) és a benzin használat is szerencsére visszaszorulóban van. Szerintem exponenciálisan fogja elveszetni az iparág a pozícióit. Leáldozóban a kőolaj alapú iparágaknak, ideje volt...
kupec 2020. 02. 22. 00:18
Előzmény: #238981  tipci007
#238982
Sajnos nekem is ez az érzésem volt az jelentés átolvasása után. 
tipci007
tipci007 2020. 02. 21. 23:31
Előzmény: #238977  qaspar
#238981
Nagy kampánnyal eladtak egy nagy valog papírt, ezzel párhuzamosan meg odacsaptak az inflációnak meg a Ft-nak. 
Átbasztak mindenkit, közben megy a győzelmi jelentés.