A Shell jelenlegi ára 58,84 dollár . Az egy részvényre jutó könyv szerinti értéke a 2023 márciusával végződött negyedévben 56,39 dollár volt . Ezért a Shell (első negyedév) PB-aránya 1,04 .Az elmúlt 13 év során a Shell legmagasabb P/B aránya 1,60 volt . A legalacsonyabb 0,47 volt . A medián pedig 1,15 volt .A Shell PLC részvények PB-aránya (=0,99) közel egy éves mélyponthoz, 0,95
Ha volt már azért bocs.... Erste kommentárAz elmúlt 2-3 hét egyik legérdekesebb nemzetközi eseménye az energiapiacon a finomítói marzsok összezuhanása volt. A változás azért is szembetűnő, mert nagyon hirtelen és drasztikusan következett be. A két fő finomítói üzemanyag termék közül főleg a dízel árrése az, ami megszenvedte ezt az csökkenést. Európában a Brent-Rotterdam CIF dízel árrés március végén még 30 dollár/hordó felett volt, míg ma reggel mindössze 13,5 dollár. Hasonló éles zuhanás volt az Egyesült Államokban és Ázsiában is. A benzin árrések ezzel szemben némileg ellenállóbbak voltak: a március végi 25 dollár körüli nyereségráta 17-18 dollárra csökkent. A piac egyértelműen a globális konjunktúra miatt aggódik. A dízel kínálat lassan nő ugyan a tavaly és idén átadásra kerülő közel-keleti és kínai finomítók miatt, de ez önmagában nem okozna ekkora esést. A mögöttes ok inkább az, hogy lassul a világgazdaság, ami visszahat a dízel keresletre, illetve Oroszország a szankciók ellenére képes volt fenntartani finomított termék kínálatát. A változás mindenesetre negatív a teljes olajipari szektorra nézve, főleg az olyan cégekre, ahol túlsúlyban van a finomítás-marketing tevékenység. Ilyen az Egyesült Államokban a Valero vagy a Marathon Oil, Európában pedig a Shell, a BP, a Total vagy éppen a MOL és az OMV. A dízel kereslet egyébként az egyik legkoraibb indikátor, ami nagyon érzékeny a kereskedelem és az ipari tevékenység globális alakulására. Ilyen értelemben sajnos nem számíthatunk túl sok jóra rövidtávon. Még Kína gazdasági aktivitása is elmaradhat a várttól, pedig 2023-ban innen várták a befektetők a megváltást.
Én azért azon nagyon meglepődnék azon, ha a MOL nem tudná megoldani az URAL tip. olajszállítást némi reexporttal , ha nem is a Barátságon,... de az Adrián keresztül.
https://tvc-invdn-com.investing.com/data/tvc_68bbb9814c93de8f041b2c4887d099b3.png