2030 körül a világszerte értékesített új autóknak már mintegy 30 százaléka elektromos hajtású lehet, ez pedig pár éven belül a fosszilis üzemanyagok keresletének érezhetõ csökkenését eredményezheti - véli a Total vezetõ
Ha a befelé teli, kifelé üres agglomerációs járatokat önvezető autókra cserélnénk, akkor tovabb rontjuk a hatékonyságot, mivel az önvezető autókat ugyanúgy vissza kell vinni az agglomerációba, hogy a következő adag embert behozza.
"A tömegközlekedés is akkor igazán hatékony eszköz, ha magas kihasználtsággal üzemel, és nem kell állnia a dugóban. A busz szerintem emiatt felejtős a belvárosokban. Metró, villamos, elővárosi vasút az alközpontok között, lokálisan meg egyéni e-mobilitás."
A metrót leszámítva mindig oda vezethető vissza a kérdés, hogy a rendelkezésre álló teret mire használjuk, ráeresztjük az autóforgalmat, vagy sávokat, esetleg utakat hagyunk a tömegközlekedésnek. Ebből a szempontból mindegy, hogy villamos vagy busz.
"Bp-n más nagyobb zöldterület nem nagyon van , Bp környékén meg az azokhoz vezető utakon van dugó hétvégeken (jó időben Dunakanyar, főleg budai oldal katasztrófa tud lenni, a Balatont, Velencei tavat ne is említsük)"
Pontosan arról beszélek, hogy ha egyszerre nagyon sok ember mozog egy irányba, akkor azt tömegközlekedéssel a legolcsóbb, leghatékonyabb kezelni. Attól, hogy elektromos és önvezető az autó, még ugyanúgy dugóban állna az M7-esen hazafelé. Ellenben 1 vasúti szerelvény rengeteg embert tud elvinni, de a buszok is hatékonyabbak.
A kocsit, beleértve a megosztottat is meg az egyedi esetekre kellene hagyni, amikor kevés ember megy egy helyre, vagyis sokfelé mennek az emberek. Tapasztalataim szerint még Budapest környékén is vannak gyéren látogatott túrázó helyek, távolabb meg rengeteg.
Ehhez képest az európai erdők a középkorig egész jól elvoltak, utána meg nem kis területekről eltűntek. Az Amazonas vidékéről ne beszéljünk. Mellesleg egy felégetett erdőrész egy emberöltő alatt regenerálja magát, ugyanez nem mondható el az olajszennyezésről, vagy a millió tonna műanyag hulladékról, vegyi hulladékokról sem. Az ezer években mérhető felezési idejű radioaktív szennyezésről nem is beszélve.
különben kb. ott tartunk, hogy fajlagosan még sohasem volt annyira olcsó az élelmiszer mint mostanság:)
$BCOMAG:$SPX
link
$BCOMAG:$GOLD
link
$BCOMAG:$USD
link
$BCOMAG:!GOLDOLL
link
Ja egy fontos lemaradt. Az önvezető technológia egyik nagy előnye lehetne, hogy okosabb lenne az autó mint a ma őt vezető userek. Pillanatok alatt tudnának reagálni a forgalmi helyzetre. Nem csak egy útvonalat ismerne, tudna egyenletes ideális tempóban haladni (a dugók nem kis hányada a fékezgető, egyenletesen haladni képtelen homo sapiens miatt alakul ki) , nem lennének balesetek, torlódást okozó szabálytalanul parkolók, kanyarodók, lámpánál kereszteződésbe utolsónak benyomulók, stb. stb.
Ez önmagában lehet hogy megszüntetné a dugókat!
az én gondolatom az, hogy HOGYAN lehet megcsinálni, nem az, hogy miért nem :-)
csak allergiás vagyok a hozzáértetlenségükben légvárakat fújó és olvasóikat megvezető sajtómunkásokra, mert a hurráoptimista baromságaik utána valóság annyi kompromisszumot tartalmaz, hogy ha a mérnökök kemény munkával kihoznak valamit, akkor a népek csak a szájukat húzzák.
"El tudok képzelni olyan napelemet, ami a Bogár utcai lakás ablaküvegei helyén van és még egy kis fényt is átenged a szobába."
Elképzelni én is :-)
1 m2 ilyen vékonyréteg-napelem napos időben 20-30 watt elektromos teljesítményt tud leadni. Ha mind a három ablakomat lecserélem, az 60-90 watt. Persze nem egész nap, mert az ablaküveg ugye függőlegesen áll, kelet-délkelet felé, a nap meg nem csak onnan süt.
mivel veled nagyon könnyen lehet elfajuló szenvedélyes vitába kerülni (bár ebben biztos én is hibás vagyok) ezért arra kérnélek, hogy ezt gondold át még egyszer az alábbi link alapján:)
Fire-stick farming
link
" Vagy erősödni fog, mert a belvárosban esne a légszennyezettség, így a jó lokációval szemben egyel kevesebb hátulütő."
Ja, ha nem akarsz zöldet látni, és nem zavar hogy nyáron még döglesztőbb a hőség mint a zöldben. Vagy szereted a megerőszakolt alapterületű, zajos szomszédokkal terhelt lepusztult belvárosi kaszárnyákban lévő kis lakásokat családi ház áron megvenni, hogy vitatkozhass közös költségen, takarításon, parkoláson stb. stb.
" fajlagosan nézve az ősembernek volt a legnagyobb "ökológiai lábnyoma" és remekül elvolt ezzel:)
"
Meg ne sértődj de ez ordenáré nagy marhaság. Ha a mai ember csak annyit venne el a természettől, hogy ne haljon éhen, és ne fagyjon meg, nem itt tartanánk.
Forgalmi adatok hiányában nehéz számokról értekezni, de néhány dolog azért megfontolandó szerintem.
-az agglomerációs járatok ma úgy néznek ki (de külváros-belváros se sokkal jobb), hogy reggel befelé van tömeg kifelé kong az ürességtől, délután meg fordítva. Az is üres doboz, legalább félig. Sőt napközben is konganak a külvárosi, agglomerációs járatok, de járni kell mert menetrend van...
-a megosztás lényege pont az hogy ne egy ember üljön az autóban ahogy ma jellemző
-ráadásul irányjáratokra lehetne szervezni tele járműket
- kiforrott önvezető technológia esetén a kényszer kerülő utakat is minimalizálhatná (apa/anya kerül, hogy egyik gyereket oviba, másikat iskolába vigye, majd megy dolgozni 3. helyre. Meg lehet nézni iskolaszüneti napokon hogy kiürül a város...
-ez ráadásul lerövidítené az úton töltött időt, ami járműre bontva újra csak forgalomcsökkenést jelenthetne
A tömegközlekedés is akkor igazán hatékony eszköz, ha magas kihasználtsággal üzemel, és nem kell állnia a dugóban. A busz szerintem emiatt felejtős a belvárosokban. Metró, villamos, elővárosi vasút az alközpontok között, lokálisan meg egyéni e-mobilitás.
" Autó meg arra való, hogy ha egy sokkal kevésbé népszerű kiranduló helyet választanak."
Bp-n más nagyobb zöldterület nem nagyon van , Bp környékén meg az azokhoz vezető utakon van dugó hétvégeken (jó időben Dunakanyar, főleg budai oldal katasztrófa tud lenni, a Balatont, Velencei tavat ne is említsük)
Ijesztõen gyorsan terjedhetnek el az elektromos autók
Ugrás a cikkhez