2030 körül a világszerte értékesített új autóknak már mintegy 30 százaléka elektromos hajtású lehet, ez pedig pár éven belül a fosszilis üzemanyagok keresletének érezhetõ csökkenését eredményezheti - véli a Total vezetõ
nem hinném, mivel az online megoldások is szembe mennek ezzel + az autós közönség nem szereti a szűk és túlterhelt belvárosi utakat
megjegyzem nem csak negatív hatása van a területi koncentráció csökkenésének, számomra kifejezetten vonzó a "policentrikus Budapest" vízió a mostani monocentrikus rendszerrel szemben
Ha kerékpár helyett áttérek elektromos kerékpárra, akkor eleve nő az ökológiai lábnyom, kivéve ha elkezdek emiatt kevesebbet enni, de ugye nem ez a jellemző akkor, amikor az emberek nagyobb kényelmet szoknak meg. Lásd aksi, elektromosság.
"az eddigi villamosozók egy része ia átülne a környezetbarátnak mondott és önvezető kocsikba"
az önvezető autóra inkább a szuburbán és a "dezurbán" (vidéki, város közeli) közönség lenne vevő...
és valószínűleg sokkal népszerűbb lenne ez az életforma mint manapság...
sokan különben olyan forradalmi átalakulást vizionálnak ennek kapcsán mint ami anno a személygépkocsi használat elterjedéséhez kötődött...
a napelemek és a szélkerekek mögött . mivel nem tudnak állandóan energiát szolgáltatni - mindig alul-hasznosított és ezért rossz hatásfokkal működő tradicionális erőművek (leginkább gázerőművek) bújnak meg...
A csúcsidőszakok miatt nem lenne elég a fele, hanem legalább 3/4-re szükség lenne, főleg ha még a hatótavolsag probléma leküzdése előtt épül ki a rendszer, és külön autó lenne nagy és kicsi távolságokra.
A dugókat meg nem csökkentené semmivel, hiszen nem az a lényeg, hogy tied a kocsi, vagy bérled, hanem az, hogy ott vagy egy autóval a forgalomban. Attól a csúcsidőszakok nem szűnnek meg, ha meg a shared car szolgáltatásokkal még vonzóbbá tesszük az autózást, akkor akár nőhetne is a forgalom, mert az eddigi villamosozók egy része ia átülne a környezetbarátnak mondott és önvezető kocsikba (nem neki kell a dugóban küzdenie a barmokkal). Akkor lehet csökkenteni a forgalmat, és jelentősen javítani a hatékonyságot, ha egy járműben többen ülnek, ennek a leghatékonyabb módja, ha a jármű sok személyes, és máris eljutottunk a tömegközlekedéshez. Gyérebb övezetekben meg a teleautóhoz, ami viszont tényleg működhetne elektronikus, shared economy alapon.
A példádban meg ne a jelen tömegközlekedésével gyere, mert ha a tágabb értelemben vett belvárosban komolyan korlatoznánk az autó forgalmat, akkor a tömegközlekedést nagyon nagy mértékben fejleszteni lehetne. Lásd felszabaduló sávok, nagyobb igények miatt nagyobb mérethatékonyság, stb., stb. Miért menne 30 autó 3-4 utcányi területről a Normafára, ha ugyanezt 1 busz is elviszi (ezt ne szó szerint értsd, meet nyilván nem így valósul meg a gyakorlatban, de a lényeg ez). Autó meg arra való, hogy ha egy sokkal kevésbé népszerű kiranduló helyet választanak.
"ha tömegesen megjelennek az elektromos kerékpárok a hagyományosak helyett, az a környezetvédelem tökönszúrása."
ezt nem igazán értem...
speciel szerintem a segway is fantasztikus találmány
"Az önvezető autómegosztásnak lenne egy áldásos hatása. A mai autópark fele/harmada elég lenne, csökkennének a dugók is.
"
a fene tudja, hogy pontosan mi lenne, pl. valószínűleg radikálisan felértékelődne (újra) a szuburbán életforma, ami nem feltétlenül vezetne az autóállomány összeomlásához
De nem az a baj vele, hogy most drága, hanem az, hogy ha a közlekedés gerincét is vele oldjuk meg, akkor a tömegközlekedésnél drágább lesz mindenképpen, míg az egyéni autózást közelíti. Ha komoly költségcsökkentést akarunk, akkor nem engedhetjük meg, hogy egy autópályan vagy Budapest belvárosában 1000 ember 800 darab bádogdobozban üljön.
Az önvezető autómegosztásnak lenne egy áldásos hatása. A mai autópark fele/harmada elég lenne, csökkennének a dugók is.
A tömegközlekedésre mondok egy gyakorlati problémát. Mondjuk egy pesti külvárosi kerületből szeretnél 2 gyerekkel a Normafához kirándulni. Minimum 3 átszállás irányonként és 1.5-2 óra utazás, jó esetben oda vissza, de inkább irányonként. Mindezt mennyiért is? Kényelemről, klíma/fűtés hiányáról nem is beszéltem még. Hát tényleg tök jó...marad az autó. És sorolhatnék ilyen relációkat (bevásárlóközpontok, kórházak, kalandparkok, mozik stb. stb)
Persze, ma még drágák, de jellemzően ha elindul valami és sikeres, jönnek a versenytársak, az meg erodálni szokta az árakat. De ezen az alapon a tömegközlekedést is el kellene vetni. Egy nem csupa nyugdíjasból álló 3-4 fős család a sokszorosát fizetheti ha tömegközlekedésre szál. Van ahol ezt is másképp csinálják, mi még nem tartunk ott...
A városi buszoknak idővel jó alternatívája lesz az elektromos busz. Csak akkor nem, ha arra hivatkozva, hogy úgysem szennyeznek, elárasztjuk elektromos autókkal a belvárost. Valójaban a belvarosi autó korlátozás akkor is szükségszerű marad, ha nulla lesz a légszennyezés.
Azokban az országokban sokkal elterjedtebb a hagyományos kerékpár közlekedés. Őszintén szólva én nem engedném rá az elektromos kerékpárokat a kerékpár utakra, hacsak nem tudsz egy rokkant igazolványt felmutatni, mert ha tömegesen megjelennek az elektromos kerékpárok a hagyományosak helyett, az a környezetvédelem tökönszúrása.
De épp az az, hogy a fő viszonylatokban a tömegközlekedés is eleve jó, vagy lehetne jóvá fejleszteni, ha az autó közlekedést korlátoznánk, az ésszerű autó használat meg éppen az, amikor nem ilyen viszonylatban utazol. Az általad felvetett rendszer épp a felesleges autóhasználatot konzerválná, de nem hiszem, hogy épp a wc-re is autóval járó réteg lenne vevő az ilyesmire.
Az nem teljesen az amiről én írtam, de ha van rá valós igény, szolgáltató is lesz rá valószínűleg.
Az e-bicikli százezres tételekben megy már a halódó nyugaton, az sem utópia. Fura módon a sokkal kellemesebb klímájú Hollandiában, Norvégiában, Dániában elég népszerű közlekedési eszköz az is. A németek konkrétan kerékpár sztrádát építenek tán Hannover térségében (keress rá ha érdekel) több mint 100 km hosszan, világítva, takarítva stb.
Szerintem bőven van/lenne alternatíva, mindenki megtalálhatná a neki megfelelőt. Jelzem a buszok sem éppen tiszta üzeműek, én spec egyelőre ezért hanyagolom a belvárosi bringázást. A paraszt sofőrök (autósok is) sokszor szándékosan húzatják a bringás orra elé a füstöt.
Ja, amúgy van 2 carsharing szolgáltató Budapesten, az egyik hagyományos, a másik elektromos autókkal. Én kiszámoltam, hogy nekünk alkalmi autó használóként megérné-e saját helyett. Az elektromost ki kellett zárni, mert az 0%-át fedi le az igényeinknek ebben a formájában. A másik pedig egy új prémium autó 3 évente cseréjénél is drágábbra jönne ki...
A büdös nyugatiak már erre is megoldást találtak. Akinek nincs annyi pénze, de lát benne fantáziát, vagy van pénze de nincs tető hozzá, de lát benne fantáziát, azok összeállnak és közösen finanszíroznak egy zöldáram termelő projektet. Csak Bécsben emlékeim szerint a harmadik ilyen indult már el és több ezren vettek benne részt összesen.
Igaz ott nem ellehetetlenítik az ilyeneket, hanem pártolják, továbbá nem az az első gondolatuk miért nem lehet megcsinálni valamit...
Ijesztõen gyorsan terjedhetnek el az elektromos autók
Ugrás a cikkhez