Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 08. 12:54

Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban  

Ugrás a cikkhez
Jelentõsen nõtt tavaly az elektromos autók száma a világban a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb tanulmánya szerint, az igazán nagy felfutásra azonban csak a következõ években kerülhet sor. A teljes képhez azonban
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szivacs
szivacs 2017. 11. 16. 16:41
#106
Na, mégsem mindenkinek ment el a józan paraszti esze...:-)
"Vita van a kormányban, késhet az elektromos autók áramadója
Várhatóan idén már nem készül el az új jogszabály az elektromos autók töltésére használt áram extra adóztatásáról - írta a Magyar Nemzet szerdán iparági forrásokra hivatkozva. A törvény pontos szövegét továbbra sem dolgozták ki a nemzetgazdasági tárca szakértői, nem zajlottak le a szakmai egyeztetések sem, és egyelőre a kormányzaton belül is vita van az adóztatás mértékéről és mikéntjéről - közölte a Magyar Nemzet.  A lap szerint többek között továbbra sem dőlt el például az, hogy minden elektromos autóba töltött villamos energiára kiveti-e a kormány a jövedéki adót, vagy csak a töltőállomásokon eladott energiára."
Akkora baromságot már csak nem csinálnak, hogy a saját garázs tetejére szerelt napelemek termelte áramot megadóztatják ha autóba töltik és nem pl. medencét fűtenek vele.
tessék, lehet orbánozni...
kukutyinbenko 2017. 11. 16. 16:14
Előzmény: #103  szivacs
#105
Te hol voltál az elmúlt 8 évben? Ez lenne az első baromság ami átmegy a parlamenten?
Törölt felhasználó 2017. 11. 16. 16:05
Előzmény: #103  szivacs
#104
Ez megint az a típusú törvény lesz, amit betartatni általában nem lehet, ezért ha az autós áram drágább lesz, minden villanyautós csinálni fogja, így adott esetben célzottan lehet elkapni azt, aki nem szimpatikus a hatóságoknak.
szivacs
szivacs 2017. 11. 16. 15:36
#103
"illegális lesz háztartási hálózatból autót tölteni"
NA NE!!!
BAROMSÁG LENNE!!!
"Külön termék lesz a villanyautó-áram Magyarországon
Már megkezdődött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban annak a törvénynek az előkészítése, amely szabályozná a villanyautózást Magyarországon. Eddig ugyanis csak a kérdés egyes részleteit szabályozták jogilag, és ezek a szabályok is különböző jogszabályokban bukkantak fel. Az új törvény azonban rendezné a villanyautó-használat minden lényeges aspektusát – rendet tesz például abban a kérdésben, hogy milyen forrásból lehet villanyautót tölteni.
Talán a legfontosabb változás, amelyet a törvény behoz, az üzemanyag-célú elektromos áram fogalma.
Ez annyit jelent, hogy amint a töltőberendezésen áthalad, az áram már üzemanyagnak számít majd, és külön elszámolás tárgyát képezi – a gyakorlatban ez annyit jelenthet, hogy aki otthon töltené az autóját, annak külön villanyórára lesz szüksége ehhez.  (! ez nagy baromság lenne!)
Ezzel lehetőség nyílik arra is, hogy az üzemanyag-célú áramfelvételt más áron adja a szolgáltató, valamint arra is, hogy külön támogassák vagy adóztassák. Az így előálló átlátható viszonyokat az EU is megköveteli Magyarországtól, de az elektromos autózásra való zökkenőmentes átállásnak is fontos feltétele, hogy egyértelműek legyenek a viszonyok. Ma nagyrészt még az elektromos töltő üzemeltetőjén múlik, hogy kér-e pénzt a töltésért, és ha igen, mennyit és milyen jogcímen.
Az új törvény egy mellékhatása lehet, hogy a későbbiekben illegális lesz háztartási hálózatból autót tölteni, de a minisztérium társadalmi egyeztetést ígér, és mivel a villamos üzemű autók terjesztése állami érdek is, kezdetben talán nem lesznek túl szigorúak ezen a téren.
Később, ha tömegesen kezdenek terjedni az elektromos járművek, akkor persze a készülő jogszabályok arra is lehetőséget nyújtanak majd, hogy a benzin- és gázolaj-fogyasztás csökkenésével kieső jövedéki adót az autó-áramból pótolja az állam, de ez még a legoptimistább becslések szerint is több mint egy évtized múlva válhat problémává itthon."
szivacs
szivacs 2017. 06. 28. 19:27
#102
"A felmérésből az is kiderül, hogy a háztartások 82 százaléka elsősorban bevásárlásra használja az autót. A megkérdezettek 72 százaléka válaszolta azt, hogy belföldi utazásra, 70 százaléka pedig, hogy munkába járásra veszi igénybe autóját. Kisebb arányban említették a gyermekek szállítását, valamint a munkavégzést, külföldre pedig csak 16 százalékuk utazik az autójával." Vagyis max. belföldi használatú az autók 84%-a! Eszerint nagyrészük kiváltható akár tisztán elektromossal is.
szivacs
szivacs 2017. 06. 20. 12:18
#101
"Mindenevő töltési rendszeren dolgozik a Continental 2017-06-20 Villanyautósok 0 Comments AllCharge, Continental Alapjaiban forradalmasíthatja a villanyautózás terjedését a Continental hamarosan bemutatásra kerülő fejlesztése. Az AllCharge névre keresztelt rendszer akár 800V-on egészen 350 kW-os teljesítményig képes biztosítani az akkumulátorok feltöltéséhez szükséges energiát, ráadásul egyenáramról és váltakozó áramról egyaránt." link
szivacs
szivacs 2017. 06. 19. 18:33
Előzmény: #99  elemes
#100
(nagyobb sóhaj!) Akkor kezdjük az alapokkal: "Elszámolás: A közcélú elosztóhálózatba betermelt energia elszámolásának feltétele a HMKE-re vonatkozó érvényes Hálózat Használati Szerződés megléte. Az elszámolás alapját a leolvasott mérési adatok képzik. Az elfogyasztott és a betermelt energia szaldóképzését követően elszámoló számla kerül kiállításra. Amennyiben az elszámolási időszakban a termelt és a felhasznált villamosenergia-szaldó eredménye betáplálási többletet mutat, a többletenergiát az adott csatlakozási ponton értékesítő villamosenergia-kereskedő vagy egyetemes szolgáltató – számla ellenében –megtéríti. A térítés mértéke a felhasználóként fizetendő villamos energia átlagos termékárának (rendszerhasználati díj nélküli ár) felel meg."Tehát ha az éves elszámolás azt eredményezi, hogy neked kell fizetned, akkor te kb.40 Ft-ot fizetsz (energiaár+rendszerhasználati díj), ha viszont az áramszolgáltatónak kell neked fizetnie, akkor nem 40 Ft-ot térít hanem csak az energia árát (kb. 20 Ft-ot), a különbözet a rendszerhasználati díj, azt természetesen nem fizeti ki neked. Az az energia, amit te betáplálsz és 20Ft-ot kapsz érte, azt a szolgáltató 40-ért számlázza le a (trafókörzet)szomszédodnak, tehát ő is jól jár vele, hogy nem Paksról kell oda szállítania hanem csak pár tucat méterről.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 18:05
Előzmény: #95  szivacs
#99
(sóhaj) amikor betáplálok, akkor arra kényszerítem az émászt, hogy vásárolja meg tőlem 45 forintért az 1 kWh energiát, amit aztán valaki másnak 45 forintért el fog adani. árrés = nulla. az émász egyébként, ha a szerződés nem kötelezné rá, nem tőlem vásárolná meg 45 forintért, hanem az erőművektől, napszakttól függően 15-25 forintos kilwattóránkénti áron. az árrés fedezi az émász működési költségeit, az elosztó hálózat tőkeköltségét üzemeltetését és karbantartását, stb. németországban olyan sok napelemet meg szélkereket szereltek már fel, hogy az áramszolgáltató (az elosztóhálózat üzemeltetője) a kötelező magas átvételi tarifákon évente több mint 20 milliárd eurót veszít (idén asszem 22 vagy 22.5 milliárd a terv), ez a magyar GDP ötöde. Ennyivel drágábban veszi meg az áramot a napelemes bajor parasztoktól, mint amennyiért megkapná az erőművektől. És a németek ezt becsületesen beépítik a villamosenergia árába, külön sorban szerepel, hogy ez az összeg a napelemes termelők támogatása.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 17:10
Előzmény: #93  kukutyinbenko
#98
OK. Én nem is fikáztam, csak kijelentettem, hogy nem igazi nóvum. Én amúgy minden fejlesztésnek örülök, ami a progressziót képviseli - pláne, ha működik, és a kondenzátorok működnek. Elon Musk-nak is igazat adok abban, hogy ez a helyes irány. (Persze TSLA-t ilyen árfolyamon nem nagyon vennék, de drukkolok a cég sikerének...)
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 17:07
Előzmény: #91  elemes
#97
Az szuper, mert ha gond van vele, akkor lehet az egész pakkot cserélni, nem lehet cellánként mint most! Vagy a gyártók nem fognak örülni ennek vagy a vevők.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 17:04
Előzmény: #92  kukutyinbenko
#96
"A belsőégésű motort meddig reszelték mire ilyen (sz@r) lett?" Abszolút jogos! :) A jövő az elektromosoké, már csak az a kérdés, hogy mennyire távoli jövő. Ha Kína át akarna térni legalább a nagyvárosaiban, pár év alatt meg tudná tenni. Kb. minden adott hozzá, csak akarat kell (meg gazdasági érdek) :)
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 17:03
Előzmény: #86  elemes
#95
Melyik összeget? Kifejthetnéd. Te csak az energiadíjat kapod meg, amikor betáplálsz, ugyanannyit, mint amennyit fizetsz, tehát nullszaldós az energia. A hálózathasználati díjat viszont kifizeted, amikor vételezel, amit visszatáplálsz, az meg nem megy vissza az erőműig mert már a szomszéd felhasználja, de legalábbis a trafókörzetben marad. Nincs hálózathasználat, de szomszéddal persze kifizettetik. A szolgáltatónak csökken a költsége de megmarad a bevétele - azaz ő is jól jár ezzel.
kukutyinbenko 2017. 06. 16. 17:01
Előzmény: #91  elemes
#94
Kár rugózni a sajtómunkásokon. Tudod hogy ez megy, ahogy azt is, nem fogják miattad hanyagolni a klikkvadász címeket.
kukutyinbenko 2017. 06. 16. 16:59
Előzmény: #89  upgrayeddAKS
#93
Éppenséggel vannak akik a szuperkondenzátorokban látják a lehetséges utat.
kukutyinbenko 2017. 06. 16. 16:53
Előzmény: #90  elemes
#92
Ez így működik. mínusz 5-10-20% itt, mínusz 5-10-20 kg vagy cm ott. A belsőégésű motort meddig reszelték mire ilyen (sz@r) lett?
elemes
elemes 2017. 06. 16. 16:51
Előzmény: #88  kukutyinbenko
#91
akkumulátor ez, csak nem sok kicsi 10 Wh cellát akarnak, hanem kevés nagyot. elgondolkodtató, hogy a sajtómunkás aki a "forradalmi" címkét adta, vajon gúnyolódott-e.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 16:48
Előzmény: #88  kukutyinbenko
#90
vegyük észre, miről van szó: a lítium akkumulátorok ismert technológiáját "mechanikailag" két formában gyártják jelenleg, az egyik a lapos, amit a mobiltelefonokban láthatunk már vagy 15 éve, a másik fajtáját henger formában, és a hengert (a lapos verzióhoz képest) masszív fémhenger védi, mert egyébként rendkívül sérülékeny és veszélyes. a fraunhofer csókák azt találták, ki, hogy a mobiltelefon akkukat kell a villanyautóba építeni, nincsen szükség a cellánkénti külső fém védőburkolatra, hiszen az autó szerkeztét úgyis az akku védelmére tervezik. tehát ez egy forradalmi fejlesztés. egyébként több tíz kilóval csökkenti majd a villanyautók önsúlyát.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 16:46
Előzmény: #88  kukutyinbenko
#89
Ez nekem kondenzátornak tűnik. Ami nem baj, csak nem igazi újdonság. (Persze a működésében lehet az, meg a szerkezetében is lehet olyan, amit nem mutatnak be, stb.) De ettől még jónak tűnik persze...
kukutyinbenko 2017. 06. 16. 16:33
Előzmény: #87  elemes
#88
Pl. ilyen ötletektől. Nem biztos hogy pont ettől, de ha sok okos ember értelmét látja agyalni a témán, előbb-utóbb kisül valami használható. link
elemes
elemes 2017. 06. 16. 15:58
Előzmény: #82  gambadoro
#87
Mitől lenne olcsóbb pár év múlva?
elemes
elemes 2017. 06. 16. 15:56
Előzmény: #83  szivacs
#86
Pedig ez szubvenció, nem is kicsi. Magyarországon ezt az összeget láhatatlanul terhelik rá a többi fogyasztóra, Németországban transzparensen.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 15:54
Előzmény: #81  Passionata
#85
Csak a tárolás rém drága.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 15:34
Előzmény: #79  elemes
#84
Sok helyen ingyen töltik (Mo., Norvégia, stb.) az e-autókat. Persze az igazi az lenne, ha a legtöbb töltő a delejt napelemből nyerné, de ez inkább az aussie-knak pálya, ahol sokat süt a nap és nagyok a távolságok (nem kell kiépíteni a hálózatot), esetleg Arizona, Nevada, California stb. államokban, amiket említettél.
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 15:20
Előzmény: #80  elemes
#83
" akkor is, ha nagyerőműtől feleannyiért megkapná. ezt úgy nevezik, hogy SZUBVENCIÓ," Nem szubvenció, mivel te ugyanannyit vissza is veszel. Jellemzően legfeljebb akkora teljesítményű kiserőművet engednek létesíteni,amekkora a fogyasztásod. Azt nem szeretik és nem is engedik, hogy te nettó eladó legyél, az már egy másik kategória, engedély kell hozzá és más az elszámolás. Annál van szubvenció de a lakosságiban nincs. Már a közeljövő is a hálózatoké és a megosztásé. Az elektromos energiatermelésben és elosztásban is. A smart grid lehetővé teszi, hogy az elektromos energia termelés és felhasználás is a "szubszidiaritás elve" szerint történjen, azaz a felhasználás és a termelés minél közelebb kerüljön egymáshoz. Ez többek között csökkenti a transzfer veszteségeket (azt a 30%-ot, amit a CO2-nél taglaltál), másrészt a nagyfeszültségű elosztóhálózat fejlesztése iránti igényt: amit a közelben termel meg valaki, azt nem kell feltranszformálni, távolra továbbítani majd ott letranszformálni és szétosztani. Úgyhogy szubvenció helyett energetikai szubszidiaritást és napelemet minden déli tetőre! :-)
gambadoro 2017. 06. 16. 15:05
Előzmény: #80  elemes
#82
a cél a helyi tárolás pár év és olcsó lesz a nagy elosztók az ipari kiszolgálásra és a közszolgáltatásokra állnak át
Passionata
Passionata 2017. 06. 16. 14:15
Előzmény: #80  elemes
#81
nyilvan a vegso megoldas a sajat tarolas megoldasa igy a majdani adoztatas is kikerulheto bar biztos vagyok , hogy amint ezek a rendszerek elterjednek jelentos adoterhelest fognak kapni -nyilvan az autok is-.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:54
Előzmény: #77  szivacs
#80
ez a visszatáplálós dolog csak addig működik, amíg a hálózati szolgáltatókat törvény kötelezi, hogy haszonkulcs nélkül nettó áron vegye át tőled a napelem által termelt áramot akkor is, ha nincs rá szüksége, akkor is, ha nagyerőműtől feleannyiért megkapná. ezt úgy nevezik, hogy SZUBVENCIÓ, ami értelemszerűen nem működik amikor már túl sok embernek van napeleme.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:52
Előzmény: #78  upgrayeddAKS
#79
node a töltő otthon van a ház tetején
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 13:50
Előzmény: #76  elemes
#78
Nappal a legtöbb autó nem sokat fut, csak pár órát egyszerre, aztán parkol. Parkolás közben simán rácsatlakozhat a töltőre akár magától is, ha azt építik ki. (Ha nem, akkor kénytelen lesz azt a fél percet rászánni a jármű gazdája.)
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 13:35
Előzmény: #76  elemes
#77
Ne szigetüzemű rendszerben gondolkodj. A kiserőművek zöme visszatáplálós, ad-vesz-mérős. Amúgy lehet hibrid rendszert is csinálni: betárolhatsz nappal annyi energiát pl. kiszuperált elektromos autó akkupakkba, amennyit egy nap elautózol, ami nem sok, átlagban 50km alatt marad. Ehhez 50km*12kWh/100km=6kWh-s kapacitású akku elég.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:11
Előzmény: #72  szivacs
#76
ha ezt mind elektromos autózásra használjuk fel itt van a bökkenő eltemetve, hogy az autót nappal többnyire használni akarod. de éjszakai fuvarokra specializált taxisok számára jó ötlet.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:10
Előzmény: #73  szivacs
#75
floridára dehogy. kaliforgiára meg arizonára meg nevadára
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:10
Előzmény: #73  szivacs
#74
stimmel, az alább berakott amerikai térképen floridára kétszer ekkora számokat láthatunk.
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 12:39
Előzmény: #71  elemes
#73
Magyarországon megtermelhető napenergia éves mennyiségek térképe: link
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 12:35
Előzmény: #67  elemes
#72
"ezen felül a megújuló energiatermelés brutálisan drága" A solar kiserőmű viszont így jön ki manapság nálunk: - egy 2,16 kW-os kulcsrakész napelem rendszerára kulcsrakészen: 930.000 ft bruttó link - ennek az éves termelése kb. 2,16kW*1100(1150)kWh/év=2376(2484)kWh/év legyen mondjuk 2400 - ha ezt mind elektromos autózásra használjuk fel, akkor 2400kWh/12kWh/100km=20.000km/év-re elegendő Ez 20 év alatt némi teljesítmény csökkenéssel számolva (100%->80%-ra), átlag 90%: 362.000km-re elég. Ennek költsége 930.000Ft+infláció (2%)+karbantartás (10000/év+infla). 20 év alatt az összköltség folyó áron 1.372.800Ft a megtehető út pedig 362.000km, azaz átlagosan 3,8Ft-ba kerül 1 km elektromos autózás otthon megtermelve az áramot hozzá. Nagyobb teljesítményű rendszernél kedvezőbbek a számok és akkor más célra is használhatod ami nem az autó töltésére kell. Ez reális lehetőség szerintem már ma is.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 12:29
Előzmény: #69  szivacs
#71
USA, Németország, Spanyolország napelem-térképe (rögzített és déli irányba, az égi egyenlítő felé megdöntött 1 m2 felületű panel). link (4 Mbyte, 4000x3000 pixel)
elemes
elemes 2017. 06. 16. 12:22
Előzmény: #69  szivacs
#70
arrafelé többet süt a nap egy kicsivel (évente 2300 kWh/m2) -- nálunk ennek kb a fele
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 11:56
#69
"Kötelező napelem és töltő előkészítés az új építésű házakon? 2017-06-16 Villanyautósok 0 Comments Egy május közepén elfogadott rendelet szerint a jövőben kötelező lesz a ház méretéhez igazodó mennyiségű napelemet telepíteni minden új építésű lakóház tetejére, és elő kell készíteni az épület elektromos vezetékeit a villanyautók töltésére. A szabályozás természetesen nem Magyarországon, hanem a Tesla központjának is helyet adó kaliforniai Fremontban született. A rendeletet még jóvá kell hagyják az illetékes állami szakbizottságok, így az alkalmazásuk még néhány hónapot csúszhat, de a város ezzel egy óriási lépést tett azért, hogy az új építésű házak 2020-ra elérjék a Kaliforniában kitűzött zéró nettó energia szintet. Tesla gyár a kaliforniai Fremontban (forrás: insideevs.com) A város még tavaly októberben a parkolókra vonatkozó építési szabályokat is módosította. Az újonnan létesített lakossági és üzleti felhasználású parkolókban a helyek 10%-ába elektromos autó töltőt kell telepíteni, a maradék 90%-át pedig elő kell készíteni ilyen eszköz felszerelésére. A 213 ezres lakosságú Fremontban jelenleg 5000 villanyautót használnak, és a település szeretné, ha ezek száma a közeljövőben drasztikusan emelkedne. A majdnem 50× nagyobb Magyarországon a tegnapi E-mobilitás Konferencián elhangzottak szerint jelenleg kevesebb, mint 2400 zöld rendszámos környezetkímélő autót tartanak nyilván."
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 11:55
Előzmény: #66  elemes
#68
ad 1. lehet, a most zajló elektromos autó versenyen viszont tapasztalati szám, hogy Ford Focus kb.11-et fogyasztott, szerintem az mérvadó. Más típusoknál is 10-18kWh/100km fogyasztások adódnak a tapasztalatok szerint. ad 2. OK, korrigáljuk 0,7-tel, az valóban kimaradt: a szenes 39,4-ből így 56kg lesz, ami ugyanannyi, mint a benzinnél, a gázos 23,5-ből pedig 33,6kg lesz, ami 40%-kal kevesebb, mint a benzinnél.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:46
Előzmény: #65  szivacs
#67
a solar mindent nagyságrenddel ver, abból kell csinálni az áramot, nem fosszilisből! ám mint a kulturális államtitkárunk rávilágított, éjszaka nem süt a nap. ezen felül a megújuló energiatermelés brutálisan drága -- a németeknél még csak kb 20% megújuló (napszél) van és már így is 90 forint egy kWh.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:42
Előzmény: #65  szivacs
#66
1. az alábbi cikkben szerepelt, hogy 30 kWh energia az akkuban valójában 160-180 km-re elegendő. 2. 100 kWh bruttó erőművi energiából 70 kWh jut el az akkumulátorokba. én villanyautópárti vagyok, de azért nem az önbecsapás szintjén.
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 10:15
Előzmény: #63  elemes
#65
400km x 140g/km=56kg benzinből 400km x 12kWh/100km=48kWh, 82kg/100kWh x 48kWh=39,4kg szénből - ez azért picit kevesebb gázból pedig méginkább: 49kg/100kWh x 48kWh=23,5kg, ami a fele sincs De írtam: a solar mindent nagyságrenddel ver, abból kell csinálni az áramot, nem fosszilisből!
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:08
Előzmény: #61  szivacs
#64
ez a hidrogénes üzemanyagcellára vonatkozik. a metanolos cellák még elég gyermekcipőben járnak, de azzal sok porbléma megoldódna.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 09:57
Előzmény: #62  szivacs
#63
szóval 30 kWh akku = 160-180 km. 70 kWh (= 400 km), szénerőműben előállítva kb 85-100 kg CO2 emisszió benzinmotoros autóval 400 km = 50 kg CO2 emisszió
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 09:10
#62
"Olcsóbb tisztán elektromosat gyártani, mint hibridet Hiába nagyon drága a nagy kapacitású akkumulátor, már most is van olyan hatótáv, ami alatt a tisztán elektromos meghajtású autók előállítása olcsóbb, mint a hibrid verzióké. Erről Szatosi Ogiso beszélt a Forbesnak, aki sokáig a Toyota Prius tervezőcsapatának vezetője volt, ma pedig a Toyota energia-visszanyerő fékrendszereit gyártó cégének az elnöke. A tisztán elektromos autók bekerülési költsége egyértelműen a hatótávon múlik. A japán szakember szerint ma egy 250 km hatótávú (valószínűleg japán mérés szerint értendő, ami a valóságban kb. 160-180 km realisztikus hatótávot jelent) autó gyártása (ilyen lehet a Nissan LEAF 30 kWh-ás változata) már most olcsóbb, mint egy hibridé. Természetesen a vevők ennél nagyobb hatótávot szeretnének, így az igazi fordulópont még előttünk van. Egy 300 km-nél nagyobb hatótávot tudó autót elkészíteni Ogiso szerint még 2025-ig többe fog kerülni, mint egy hibridet.Ami viszont ennél is fontosabb, Ogiso azt állítja, hogy a hibrid technológia előállítási költsége már most versenyben van a dízellel. A dízelek előállítási költsége a szigorú szabályozások miatt az utóbbi évtizedben drasztikusan megnőtt, miközben a hibrideket egyre olcsóbb gyártani.Mindezek ellenére Ogiso nem tartja valószínűnek, hogy a következő évtizedben többségbe kerülnének az elektromos autók. Az eladott autók 50-60%-a hibrid vagy üzemanyag cellás lesz, a tisztán elektromos autóknak mindössze a piac 30%-a juthat. A prognózist természetesen érdemes annak fényében értelmezni, hogy az a tisztán elektromos autót nem gyártó, csak hibridek és hidrogén cellás autók terén mozgó Toyota egyik legfontosabb mérnökétől származik."
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 09:05
#61
"Ezért nem életképes az üzemanyagcellás autó" link
elemes
elemes 2017. 06. 16. 08:15
Előzmény: #59  qpec
#60
Vagyis mobiltelefon-akkumulátorokat akarnak használni 18650 helyett? Forradalmi újítás
qpec 2017. 06. 16. 07:09
#59
Ezek után ne lepődjön meg senki,ha a személygépkocsi gyártás és kereslet visszaesik.Én már erre a lehetőségre gyúrok.erre keresem a lét!Utazunk még 1 feltöltéssel 1000 km-t. hvg.hu A németek új technológiával készített akkumulátorával az elektromos autók hatótávolságát meg lehetne duplázni. A Tesla Model S simán vinné az 1000+ kilométert egy feltöltéssel. Hiába nyilvánvaló, hogy a jövő közlekedési eszköze az elektromos autó lesz, sokan továbbra is szkeptikusak a járművel kapcsolatban. Ennek legfőbb oka az akkumulátor kapacitása – na meg az ára -, ami meghatározza, hogy egy feltöltéssel mekkora utat tud megtenni a kocsi. A német Fraunhofer-Gesellschaft nevű cég azonban olyan akkumulátort csinált, ami megnövelheti az elektromos autók iránti keresletet.A Totalcar beszámolója szerint a cég Mobile Energy Storage Systems részlege alapjaiban gondolta újra a lítium-ion akkumulátorok felépítését. Ennek köszönhetően a hengeres cellák helyett egymásra fektetett lemezekből építik fel az eszközt, ami így a sokkal jobb helykihasználásnak köszönhetően több energiát is tud tárolni
szivacs
szivacs 2017. 06. 15. 15:14
#58
"A Magyar kormány hozzájárul az e-mobilitás elterjedéséhez Lepsényi István: a kormány hozzájárul az e-mobilitás elterjedéséhez A kormány hozzájárul az e-mobilitás széleskörű elterjedéséhez, az infrastrukturális háttér megteremtéséhez – hangsúlyozta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára csütörtökön az II. E-mobilitás konferencián Budapesten. A Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) rendezvényén az NGM államtitkára emlékeztetett arra, hogy a kormány 2015-ben elfogadta az elektromos közlekedést ösztönző Jedlik Ányos tervet (JÁT). A kormány feladatai között említette a terv aktualizálást, a megfelelő jogi szabályozás biztosítását, az innovatív beszállítóipar fejlesztését, a tervezett projektek gyors és hatékony végrehajtását. Lepsényi István ismertette, hogy 836 a tisztán elektromos magyar személyautók száma, és 205 elektromos töltőállomás működik. A Jedlik Ányos terv eddigi eredményei közül megemlítette a zöldrendszám 2015. évi bevezetését, és elmondta, hogy Magyarországon 2340 jármű rendelkezik zöldrendszámmal. A kormány adókedvezménnyel is ösztönzi az tisztán elektromos meghajtású járművek terjedését – mondta. Példaként említette, hogy az ilyen járműveknél nincs regisztrációs adó, forgalomhelyezési illeték, továbbá nem kell fizetni cégautó adót, helyi gépjárműadót sem. Hozzátette: emellett egyes településeken parkolási és behajtási kedvezményben részesítik az elektromos autókat. Lepsényi István emlékeztetett rá, hogy az elektromos töltőállomás programban tavaly a 15 ezernél több lakosú települési önkormányzatok 1,2 milliárd forint keretre pályázathattak vissza nem térítendő támogatásra, 75 sikeres pályázat révén 409 telepíthető töltőpont jön létre 213 töltőállomással. Ezen kívül 2017 februárjában állami közbeszerzés jelent meg 4,5 milliárd forint értékben 1700 töltő beszerzésére, a tender kiértékelése folyamatban van. Az NGM államtitkár kiemelte, hogy a kormány támogatást ad az elektromos autók vásárlására is pályázat útján, ennek mértéke a vásárlás időpontjában érvényes bruttó eladási ár 21 százaléka, de legfeljebb 1,5 millió forint lehet, erre a lehetőségre eddig 385 pályázatot adtak be 465 elektromos autó vásárlására, 280 támogatói okiratot adtak ki 348 autó vételéhez. A Jedlik Ányos terv keretében indult pilot projektek eredménye, hogy a BKV tavaly 20 elektromos autóbuszt vásárolt, a kommunális hulladékszállításban is terjed az elektromos meghajtású járművek beszerzése, és további lehetőséget jelent az elektromos kisrepülő, hajók alkalmazása – emelte Lepsényi István. Megjegyezte: a modern városok programban is szerepel az elektromos járművek alkalmazása, például Dunaújváros emobilitási mintarégióként szerepel, ahol célzott fejlesztések indulnak. Az emobilitás terjedéséhez hozzájárul az is, hogy az állami járműflottában növekszik az elektromos meghajtásúak aránya, a 2016-ban üzembe állított e-járművek üzemeltetési tapasztalatai kedvezőek, 2017 februárban pedig 200 állami elektromos autó közbeszerzése jelent meg 2 milliárd forint keretből – mutatott rá az NGM államtitkára. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy a környezetkímélő közlekedést segíti az e-mobilitás, és nemcsak a közúton, hanem a vasúton, a légiközlekedésben is fontosnak nevezte az elektromos meghajtású járművek minél szélesebb elterjedését. forrás: MTI"
elemes
elemes 2017. 06. 14. 11:13
Előzmény: #51  elemes
#57
nyah. az alábbi adataimat innen szedtem: link ebben a táblázatban szereplő számok rosszak, nem tudom ki rontotta el, de rosszak. korrektnek tűnő (a fizikai-kémiai adatokkal koherens) CO2 emissziós számok: link
elemes
elemes 2017. 06. 14. 00:58
Előzmény: #51  elemes
#56
Namost gondban vagyok mert az alábbi adatokat valami angolszász veboldalról szedtem ahol btu-ban adták meg és ezt számoltam át kWh-ra de utánaszámoltam és valószínűleg rosszul. 1 kg szén fűtőértéke kb 25 MJ = 7 kWh1 kg szén elégetésekor kb 3 kg CO2 keletkezikcsúcsszuper 50% hatásfokú szénerőműnél az 85 kg CO2 per 100 kWh.
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 22:24
Előzmény: #54  szivacs
#55
Viszont elismerésem, hogy utánanéztél az adatoknak és leírtad!
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 22:23
Előzmény: #51  elemes
#54
A többi adatodnak nem néztem utána de az a 400 km inkább 600km. A most zajló etourEurope versenyen például a Ford Focus 11,7kWh/100km átlagfogyasztással ment. link A gyakorlatban több átlagos típus is 10-15 között fogyaszt. Így a 600km x 140g/km = 84 kg CO2 Ez majdnem a háromszorosa a szénének és hatszorosa a gázénak. De a napelemes áramtermelés lesöpör minden mást. eTourEuropeeTourEurope
elemes
elemes 2017. 06. 13. 22:12
Előzmény: #52  kukker
#53
az elvi része az, hogy a szénerőműben csak CO2 készül, az autó üzemanyaga pedig szénhidrogén vagyis csomó vízgőzt is ereget. a gyakorlatban persze a belsőégésű motor hatásfoka (25% körül) elrontja a mérleget, mert a modern szénerőművek hatásfoka 50% körül van. de azért még ellenőrizni fogom az adatokat, csak egy listát találtam ahol a CO2 emissziós adatokat listázták és nem számoltam utána
kukker 2017. 06. 13. 21:26
Előzmény: #51  elemes
#52
Nézd, én valóban elkezdtem az "orrod alá dörgölni", mondom ez nem létezik, hatékonyabb munkavégzést tehetünk egyénileg, mit nagyüzemben? Aztán bezártam az oldalt, fáradt voltam elmélkedni a logikátlanságán az ilyen rendszernek. Ami persze meglehet, de mondom, nekem a logika és az ésszerűség ellen ment volna. Pontos adatokról, számszerűségről abszolúte fogalmam nincs, csak az elvi része nem volt nekem kerek.
elemes
elemes 2017. 06. 13. 20:32
Előzmény: #49  kukker
#51
na mielőtt valaki az orrom alá dörgöli: 100 kWh (bruttó) villamosenergia előállításának átlagos CO2 emissziója: - szénnel vagy finomításból visszamaradt sűrű olajjal működő hőerőmű: 30 kg - gázolajtüzelésű hőerőmű: 20 kg - földgáztüzelésű hőerőmű: 15 kg nettó villamosenergiában (erőművi önfogyasztás, elosztóhálózati veszteségek, akku töltési veszteség) ebből nagyjából 70 kWh marad. elektromos autó ennyi energiával kb 400 km távolságot tud megtenni. modern európai autó kilométerenkénti CO2 emissziója 140 g 400 kilométeren tehát kb 55 kg CO2-t pöfög a levegőbe tehát az alábbi állításomat visszavonom, még a széntüzelésű erőmű emissziós adatai is jobbak, mint egy sima belsőégésű motorral hajtott európai autó emissziós adatai. Modern hibrid (totoja priusz) CO2 emissziója valahol a szén és a a gázolajtüzelésű erőmű között van.
elemes
elemes 2017. 06. 13. 20:05
Előzmény: #49  kukker
#50
De valójában nem - CO2 emisszióban a szenes erőmű rosszabb.
kukker 2017. 06. 13. 20:04
Előzmény: #44  szivacs
#49
"Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók." Erre a korrekt válasz az lett volna, hogy vélhetőleg sokkal jobb hatásfokkal - ás ezáltal környezetbarátabban - termel meg 100 kilométerre elegendő elektromos áramot egy fosszilis energiával működő erőmű, mint amennyit ugyan így 100 kilométeren eléget egy átlag benzines - európai fogyasztású, nem az amerikai átlag ccm-es benzinzabáló(!) - jármű.
elemes
elemes 2017. 06. 13. 19:36
Előzmény: #46  szivacs
#48
Portlandben feleannyit süt a nap mint budapesten.
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 19:31
#47
"Ennyire drága egy villanyautó-akkumulátor Andróczi Balázs követés 2017.06.13. 06:32 A villanyautók ára alapján eddig is sejthettük, hogy az akkumulátor nem olcsó egy ilyen járműhöz, de most az is kiderült, hogy pontosan mit kérnek egy ilyen csomagért. Ám a GM szerint ennek nincs sok jelentősége, de még nincs elég tapasztalat, hogy biztosak lehessenek ebben. A Chevrolet Bolt akkumulátora 60 kWh-s, összesen 288 cellából áll, pontosabban három párhuzamosan kötött, egyenként 96 cellás füzérből. Egy ilyen csomag pedig listaáron 15 734 dollárba kerül, ami átszámítva úgy 4,3 millió forintnak felel meg. Az EPA mérése szerint ezzel úgy 383 kilométer megtételére van lehetőség egy töltéssel, de sokan aggódnak, hogy a Li-ion akkumulátorok a használat során veszthetnek a töltéstároló képességükből. A GM ugyanakkor piactól függően 8 vagy 10 év, illetve 160 vagy 240 ezer kilométer garanciát vállal az akkumulátorokra, azaz az első tulajdonosoknál ha ki is jön egy efféle hiba, valószínűleg nem kell kifizetni az akkumulátor-csere horribilis árát. A GM szerint előző környezetbarát modelljük, a Chevrolet Volt (Európában Opel Ampera) akkumulátorait még egyszer sem kellett garanciában cserélni. Abban azonban nem vagyunk biztosak, hogy az összehasonlítás megállja a helyét. A Voltban jóval kisebb az akkumulátor – 16-17 kWh-s, az évjárattól függően – és a hajtás jelentette terhelés egy részét nem az akkucsomag, hanem egy benzinmotor viselte.Alig fogyaszt. És a valóságban?Méregdrága, modern technológiát szinte kötelezően illik ócsárolni. De vajon tényleg vacak, vagy csak szimplán elérhetetlen? A Chevrolet Bolt Európában is bemutatkozott Opel Amepera-E néven, bár egyelőre hiánycikk, a megrendelőknek akár több mint egy évet kell várniuk a szállításra."
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 11:42
Előzmény: #45  elemes
#46
szvsz ez a helyes megoldás: - elektromos meghajtású közlekedés főleg a városokban (0 helyi emisszió), - megújuló energiaforrásokból (0 termelési emisszió), - lehetőleg helyben termelve (transzfer-veszteségek és tájszennyezés nélkül)
elemes
elemes 2017. 06. 13. 11:14
Előzmény: #44  szivacs
#45
az összes arizonai töltőállomás napenergiáról fog működni. portlandon viszont kiszúrás lenne, októbertől márciusig "időjárás miatt nem üzemel"
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 10:05
#44
"Minden Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44 Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk. A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók. A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. link Minden Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44 Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk. A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók. A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more at: link Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44 Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk. A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók. A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more at: link Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44 Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk. A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók. A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more at: link"
szivacs
szivacs 2017. 06. 12. 12:31
#43
model-3 utcai video: link
elemes
elemes 2017. 06. 12. 10:04
Előzmény: #40  _Bekre_Pal_
#42
Ja, nosztalgiát, miközben az erdőben nyíllal vadászunk hogy legyen mit enni :-)
elemes
elemes 2017. 06. 12. 09:22
Előzmény: #36  Törölt felhasználó
#41
A benzines autó magával viszi a benzint, de az oxidálószert a környezetből veszi (és oda eregeti a CO2-t és a vízgőzt). Az akkumulátorban egymás mellett (tizedmilliméterre) vannak az egymással reagáló kémiai anyagok. Ez ugye - többlet súly (magával kell vinnie az oxidálószert, membránt, többé-kevébé biztonságos tokozást, elektródákat) - többlet kockázat (ha megsérül, helyben van minden komponens az intenzív kémiai reakcióhoz) - erős kötöttségek (töltéskor megfordítható kémiai reakciót kell találni) szóval amikor Elon Musk és az akkugyárak olyan trükköket csinálnak, hogy fizikailag nagyobb cellákat terveznek, mert így kisebb a tokozás aránya és ezzel javul a fajlagos kapacitás pár százalékot, akkor látszik, hogy elég feszített már a technológia. A lítium akkumulátorokat ma is milliárdszám gyártják, attól már nem várható komoly árcsökkenés, hogy tízmilliárdos darabszámban biztos olcsóbb lesz. A fizika elég szigorú. Érdekesség: ha egy modern autó nem csak az üzemanyagot, hanem az oxidálószert is magával vinné (amivel kapásból megoldódna az NO2 emisszió porblémája), akkor minden liter benzin mellé kéne még kb 3.5 kiló oxigén. Egy takarékos autó 1000 kilométeres üzemanyagszükséglete lenne nagyjából 200 kg.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 12. 09:12
Előzmény: #35  elemes
#40
szereted azt ismételgetni, hogy nem válik olcsóbbá aztán jövőre brit tudósok kivonják csirízből és alufóliacsíkból azt az anyagot, amivel meg de. a fizikát én is ismerem, ne kezdjünk bele, ennek ellenére mondom. szerintem húsz év múlva derült nosztalgiát fog kiváltani a mostani technológia
elemes
elemes 2017. 06. 12. 09:02
Előzmény: #36  Törölt felhasználó
#39
Az akku elég kemény korlát.
szivacs
szivacs 2017. 06. 12. 08:11
Előzmény: #32  elemes
#38
Stimmel, a model-3 ára ott 35.000 dollár, ez felszorozva ugyan kevesebb, mint a 30kWh-s leaf, de az itteni ára persze lehet majd több. A leaf 30kWh hivatalos usa ára pedig 30.680 USD, azaz 14% csak a különbség az alapárban.
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:55
Előzmény: #35  elemes
#37
Ja, bocs, nem tudtam, hogy bölcséz vagy :-)
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:54
Előzmény: #35  elemes
#36
Ha nem válnak olcsóbba (autó + aksi), akkor egyszerűen nem fog széles körben elterjedni. Még tőlünk nyugatabbra is olcsóbb az átlag autó. Ugyanakkor én kétlem, hogy ne válnának olcsóbbá. Az autónál magánál nincsen semmiféle techológiai oka, hogy drágább legyen a hagyományosnál, egyszerűen a piac túl kicsi még. Az aksi ok, hogy a jelenlegi technológiával nem lesz sokkal olcsóbb, kérdés lesz-e jobb megoldás a következő 10-20 évben.
elemes
elemes 2017. 06. 12. 07:46
Előzmény: #34  Törölt felhasználó
#35
1. nem válnak már sokkal olcsóbbá, 20-30% 2. a kapacitásuk sem fog már jelentősen növekedni (főleg az autóiparban) 3. az autókban az akku drága, de nem csak az. ugye nem vagy mérnök?
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:44
Előzmény: #23  szalkai2
#34
De épp erről beszélek, ha olcsóbbá válnak az aksik, remélhetőleg nagyobb kapacitásúvá is, emellett meg egyre jobban elterjed, így maga az autó ára is meredeken esni fog, akkor a mostani elektromos autók amortizációja minden eddiginél brutálisabb lesz, mivel az újak egyre olcsóbbak és egyre jobbak lesznek, sokkal gyorsabb ütemben fejlődve, mint a hagyományos autók. "A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt." Jelenleg nagyjából olyan használati célra felel meg, konkrétan a nagyvárosi, max. nagyváros környéki furikázásra, ahonnan amúgy is idővel helyhiány miatt ki kell majd szorítani az autók 90%-át, igen, az elektromoa autókat is. Amire tényleg kell az autó, arra jelenleg épp hogy alkalmatlan.
elemes
elemes 2017. 06. 12. 04:01
Előzmény: #31  szivacs
#33
Szóval a "másfélszeres ár" irodalmi túlzás volt részemről
elemes
elemes 2017. 06. 12. 04:01
Előzmény: #31  szivacs
#32
A kevesebbe kerülést kétlem, a leaf 27 ezer dollár, a T3 pedig 35 ezer
szivacs
szivacs 2017. 06. 11. 22:58
Előzmény: #30  elemes
#31
Nagyobb (kb. 470 vs. 444 cm), gyorsabb (kb. 220 vs. 144 km/h), jobban gyorsul (6 vs. 11,5 sec 0->100km/h), tovább megy (kb. 344 vs. 250km) és kevesebbe kerül (kb. 9,6 vs.9,9 millió Ft) link link link
elemes
elemes 2017. 06. 11. 22:05
Előzmény: #29  szivacs
#30
naggyon menő. nissan leaf méretű autó másfélszeres áron.
szivacs
szivacs 2017. 06. 11. 22:02
#29
36 utcai kép a Tesla-3 prototipusról: link
elemes
elemes 2017. 06. 09. 10:55
Előzmény: #26  kukutyinbenko
#28
"A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren." vagy egyszerűen csak (többé-kevésbé) racionálisan gondolkodnak.
kukutyinbenko 2017. 06. 09. 10:10
Előzmény: #22  gambadoro
#27
Persze ez most így néz ki, de én arról elmélkedtem, ha netán olyan léptékű technológiai módosulás állna elő ami nem kompatibilis a mai járgányokkal. Mondjuk a rendszer feszültséget olyan mértékben változtatnák ami a maiakban lévő eszközök nem tolerálnának. A fene tudja mi lesz a kulcsa az akkuk méretének csökkentése illetve a teljesítményük fokozásának.
kukutyinbenko 2017. 06. 09. 09:59
Előzmény: #17  szalkai2
#26
Naná, hogy a kínaiak megpróbálnak az új technológia révén vezető szerepet kicsikarni az autóiparban . Az ilyen technológia váltások jelentenek esélyt a később jövőknek, az ő esetükben a belső piacuk mérete is segíti ebben őket. A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren. A csalószoftver ügy viszont nem segített nekik ebben. Remélem nem lesz végzetes ez a baklövésük, mert ilyen méretű újraosztáskor különösen könnyű eltűnni a süllyesztőben. Európának sem, de nekünk különösen nem lenne jó hír, ha a kínaiak letarolnák az autóipart (is). Egy egészséges verseny viszont jót tenne az ügynek, már csak fogyasztóként is ez lenne az érdekünk szvsz.
elemes
elemes 2017. 06. 09. 08:46
Előzmény: törölt hozzászólás
#25
Ez nem trump meg global warming kérdés, hanem technológiai. Pl. miért nincs mindenkinek vízparti nyaralója a Balcsinál.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 09. 08:06
Előzmény: törölt hozzászólás
#24
rákattantak az ilyen elbaszott címekre, most forog még pár épületes az oldalon: Kíméletlen zsarolást kaptak Brüsszelbõl Orbánék Egyre drágább lakást fejleszteni, brutálisan nõnek a bérek is Óriási sokk a brit választáson Hamarosan felrobban a kínai hitelbomba? és még sorolhatnám. Egy nagy clickbait fesztiválra kezd hasonlítani a lap.
szalkai2 2017. 06. 09. 07:25
Előzmény: #20  Törölt felhasználó
#23
Várhatóan a gyártott, eladott darabszám függvényében drasztikusan csökken az e autók és az akkumulátorok ára. Akkor lehet nagy áttörés 2025-re ha addig az akksik ára kevesebb mint a felére csökken, ami 20-30%-os autóár csökkenést hozhat.Persze egy 12 millás e-Golf vagy Focus Electric még akkor is nagyjából 8 millió marad....átmenetileg a közel 2 milliós adóterhelés csökkentése szükséges lehet.DE: nem kell minden célra megfelelni az elektromos autóknak, se az emberek harmada-negyede által egy-kétévenként egyszer megtett tengerparti túrára, se sivatagi használatra nem kell alkalmasnak lenniük!A cél "csupán" az össz-eladás 30-40%-a tíz éven belül, ami főleg a második-harmadik autókat, a zsúfolt nagyvárosokat, esetleg az autópályák környékét jelenti. Ide meg ki lehet építeni a töltőhálózatot.A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt.
gambadoro 2017. 06. 08. 23:07
Előzmény: #6  kukutyinbenko
#22
cellánként lehet cserélni már most is simán rááll pár utángyártó és kész nem kell attól tartani, amit írsz egyébként is 500 ezer km felett mennek az akkuk, addigra már az egész autó értéke nullához konvergál
gambadoro 2017. 06. 08. 23:06
Előzmény: törölt hozzászólás
#21
nekem van egy ampera-m elmegy 80 km-t egy töltéssel utána benzin kiváló 12 ezer euroért veszel garanciális akkusat 4-5 évesen ennél ma nincs jobb vétel
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 23:03
Előzmény: #6  kukutyinbenko
#20
Ha nagy áttörés lesz az aksiknál és a töltésüknél, márpedig ez kell a széleskörű elterjedéshez, addig csak városi autóknak jók, akkor kérdés, hogy lesz-e a mai elektromos autókhoz is modernebb, mégis kompatibilis aksi szett. Ha nem, akkor a mai belső égésűekhez képest is gyorsabb lesz az amortizáció, az IT cuccokhoz hasonló sebességű.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 20:35
Törölt hozzászólás
#19
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 20:22
Törölt hozzászólás
#18
szalkai2 2017. 06. 08. 19:40
Előzmény: #14  kukutyinbenko
#17
A kínai kormány előírta, hogy 2018-ban minden Kínában autót eladó cég értékesítésének 8%-a elektromos/plug in hibrid kell legyen.A Kínában 4,5-5 millió autót értékesítő három német cég, a VW, BMW és Mercedes közölte, hogy ez lehetetlen.Merkel is személyesen járt közben, hogy csökkentsék a kínai hatóságok az elvárt elektromos autó értékesítés mennyiségét, ez megoldhatatlan feladat a német cégeknek.A kínaiak nem engedtek.Most 17 nyarán a VW bejelentette, hogy két kínai cégénél (a FAW-VW és a SAIC-VW) elkezdik az elektromos autók gyártását, és alapított egy harmadik céget is (JAC_VW) elektromos autók gyártására.A Mercedes Denza néven a BYD vegyesvállalatánál gyárt kis sorozatban elektromos autókat, de részesedést vásárolt a BAIC elektromos autó gyárában és a Peking-Benz is elkezdi elektromos Mercedesek gyártását.A BMW Zhinoro márkanéven már gyárt elektromos autókat Kínában.Németországban nem sikerül 2020-ra 1 millió elektromos autót forgalomba helyezni. Merkel szerint talán 22-23-ra...Kínában 2020-ig kb 5 millió elektromos autó lesz, ebből nagyjából fél millió német gyártmányú...
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:32
Törölt hozzászólás
#16
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:24
Törölt hozzászólás
#15
kukutyinbenko 2017. 06. 08. 19:15
Előzmény: törölt hozzászólás
#14
Persze ez még kevés, de őt év alatt mekkora fejlődés. Kutak szerintem csak sztrádákra kellenek. Városban pedig otthon illetve a közvilágítási oszlopokkal lehetne megoldani a legegyszerűbben a tankolást. A mai autóknál a hajtásrendszer (motor, kuplung, váltó) kopása a fő gond a nagy futásteljesítményű autók esetében. Elektromosnál ez a töredéke. Váltó, kuplung nincs, a villanymotorban kopó alkatrész is alig.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:12
Törölt hozzászólás
#13
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:06
Törölt hozzászólás
#12
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:00
Törölt hozzászólás
#11
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 18:37
Törölt hozzászólás
#10
szivacs
szivacs 2017. 06. 08. 17:39
Előzmény: törölt hozzászólás
#9
A dízelesek prompt elfelejtése azért necces, mert jó 20%-kal kevesebb a CO2 kibocsátásuk. Ha az autógyárak azonnal leállnának a dízelesekkel, és benzinest adnának helyettük, akkor nem tudnák teljesíteni a törvényileg előírt flottaszintű CO2 kibocsátás csökkentési ütemet, amiért elvileg akkora bírságot kellene fizetniük, hogy becsukhatnák a bótot. A hibrid meg annyival drágább, hogy nem tudnának annyit eladni, mint dízelest.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 08. 17:04
Előzmény: törölt hozzászólás
#8
azt is érdemes megjegyezni, hogy európa és az usa a világ egy elég kis területe, márpedig a többi régióban legtöbbször olyan az infrastruktúra, hogy európai értelemben vehető benzinkút se nagyon van. jópofa ez az egész, de még kell némi fejlődés a valódi áttöréshez. most tartunk ott, hogy lehet ugyan már villanyautózni, de se a tco-ja, se az ökolábnyoma nem jobb mint a benzinesé, cserébe óriási kompromisszumokkal használható. azok a korai vásárlók akik most veszik valószínűleg nem a tulajdonságaiért, hanem azok ellenére vásárolják azért, mert szeretik a gyorsulását és ezért hajlandóak nagy áldozatra, vagy elfelejtik kiszámolni az összes költséget, vagy menők akarnak lenni, vagy ingyen akarnak pesten parkolni, stb., vagy ezek kombinációja.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 16:31
Törölt hozzászólás
#7
kukutyinbenko 2017. 06. 08. 15:11
Előzmény: törölt hozzászólás
#6
Ha a cikk számai valósak, akkor már idén 1 millió felett kell lennie az évi gyártási mennyiségnek, ráadásul az európaiak még csak most kezdenek belelendülni. " 15 év múlva a most eladott új elektromos autókat iss cserélni kell." 1, miért a mai belsőégésűek örök életűek? 2, miért kellene 15 év múlva lecserélni a maiakat? A kasztni ennél többet bír, az elektromotor problémamentesebb mint a belsőégésű társa, de cserélni is sokkal egyszerűbb és olcsóbb. Az valószínű, hogy az akkupakkokat cserélni kell addigra, de az sem lenne bonyolult. Kérdés addigra milyen technológiai változások lesznek e téren (feszültség, biztonsági előírások pl.) ? Ugyanis hiába lennének akár sokkal olcsóbbak mint a maiak, ha a fejlesztések révén addigra drasztikusan változna a technológia, kérdéses megéri-e majd barkácsolni a régebbiekkel. Amúgy soha senki nem mondta hogy a váltás átmenet nélküli rapid folyamat lesz. Már csak a nagy darabszámok, illetve az átlagos autó élettartamok miatt sem lehet az. Még az okostelefonoknak is évtizedre volt szükségük mire átvették az uralmat a buta telefonoktól, és még ma sem egyeduralkodóak, pedig jóval rövidebb a termék-életciklus. Ez így működik.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 14:29
Törölt hozzászólás
#5
elemes
elemes 2017. 06. 08. 14:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#4
persze, csak amikor egyik évben van 1000 darab, rákövetkező évben 2000, az ugye évi 100% növekedés. a harmadik évben lesz 3000, az már csak évi 50% az ötödik évben lesz 5000, de akkor már csak 25% majd kijön a portfolio: "lanyhul az érdeklődés"
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 13:53
Törölt hozzászólás
#3
elemes
elemes 2017. 06. 08. 12:54
Előzmény: #1  portfolio
#2
ez mekkora sületlenség már

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek