Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 08. 12:54

Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban  

Ugrás a cikkhez
Jelentõsen nõtt tavaly az elektromos autók száma a világban a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb tanulmánya szerint, az igazán nagy felfutásra azonban csak a következõ években kerülhet sor. A teljes képhez azonban
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:54
Előzmény: #77  szivacs
#80
ez a visszatáplálós dolog csak addig működik, amíg a hálózati szolgáltatókat törvény kötelezi, hogy haszonkulcs nélkül nettó áron vegye át tőled a napelem által termelt áramot akkor is, ha nincs rá szüksége, akkor is, ha nagyerőműtől feleannyiért megkapná. ezt úgy nevezik, hogy SZUBVENCIÓ, ami értelemszerűen nem működik amikor már túl sok embernek van napeleme.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:52
Előzmény: #78  upgrayeddAKS
#79
node a töltő otthon van a ház tetején
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 13:50
Előzmény: #76  elemes
#78
Nappal a legtöbb autó nem sokat fut, csak pár órát egyszerre, aztán parkol. Parkolás közben simán rácsatlakozhat a töltőre akár magától is, ha azt építik ki. (Ha nem, akkor kénytelen lesz azt a fél percet rászánni a jármű gazdája.)
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 13:35
Előzmény: #76  elemes
#77
Ne szigetüzemű rendszerben gondolkodj. A kiserőművek zöme visszatáplálós, ad-vesz-mérős. Amúgy lehet hibrid rendszert is csinálni: betárolhatsz nappal annyi energiát pl. kiszuperált elektromos autó akkupakkba, amennyit egy nap elautózol, ami nem sok, átlagban 50km alatt marad. Ehhez 50km*12kWh/100km=6kWh-s kapacitású akku elég.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:11
Előzmény: #72  szivacs
#76
ha ezt mind elektromos autózásra használjuk fel itt van a bökkenő eltemetve, hogy az autót nappal többnyire használni akarod. de éjszakai fuvarokra specializált taxisok számára jó ötlet.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:10
Előzmény: #73  szivacs
#75
floridára dehogy. kaliforgiára meg arizonára meg nevadára
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:10
Előzmény: #73  szivacs
#74
stimmel, az alább berakott amerikai térképen floridára kétszer ekkora számokat láthatunk.
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 12:39
Előzmény: #71  elemes
#73
Magyarországon megtermelhető napenergia éves mennyiségek térképe: link
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 12:35
Előzmény: #67  elemes
#72
"ezen felül a megújuló energiatermelés brutálisan drága" A solar kiserőmű viszont így jön ki manapság nálunk: - egy 2,16 kW-os kulcsrakész napelem rendszerára kulcsrakészen: 930.000 ft bruttó link - ennek az éves termelése kb. 2,16kW*1100(1150)kWh/év=2376(2484)kWh/év legyen mondjuk 2400 - ha ezt mind elektromos autózásra használjuk fel, akkor 2400kWh/12kWh/100km=20.000km/év-re elegendő Ez 20 év alatt némi teljesítmény csökkenéssel számolva (100%->80%-ra), átlag 90%: 362.000km-re elég. Ennek költsége 930.000Ft+infláció (2%)+karbantartás (10000/év+infla). 20 év alatt az összköltség folyó áron 1.372.800Ft a megtehető út pedig 362.000km, azaz átlagosan 3,8Ft-ba kerül 1 km elektromos autózás otthon megtermelve az áramot hozzá. Nagyobb teljesítményű rendszernél kedvezőbbek a számok és akkor más célra is használhatod ami nem az autó töltésére kell. Ez reális lehetőség szerintem már ma is.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 12:29
Előzmény: #69  szivacs
#71
USA, Németország, Spanyolország napelem-térképe (rögzített és déli irányba, az égi egyenlítő felé megdöntött 1 m2 felületű panel). link (4 Mbyte, 4000x3000 pixel)
elemes
elemes 2017. 06. 16. 12:22
Előzmény: #69  szivacs
#70
arrafelé többet süt a nap egy kicsivel (évente 2300 kWh/m2) -- nálunk ennek kb a fele
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 11:56
#69
"Kötelező napelem és töltő előkészítés az új építésű házakon? 2017-06-16 Villanyautósok 0 Comments Egy május közepén elfogadott rendelet szerint a jövőben kötelező lesz a ház méretéhez igazodó mennyiségű napelemet telepíteni minden új építésű lakóház tetejére, és elő kell készíteni az épület elektromos vezetékeit a villanyautók töltésére. A szabályozás természetesen nem Magyarországon, hanem a Tesla központjának is helyet adó kaliforniai Fremontban született. A rendeletet még jóvá kell hagyják az illetékes állami szakbizottságok, így az alkalmazásuk még néhány hónapot csúszhat, de a város ezzel egy óriási lépést tett azért, hogy az új építésű házak 2020-ra elérjék a Kaliforniában kitűzött zéró nettó energia szintet. Tesla gyár a kaliforniai Fremontban (forrás: insideevs.com) A város még tavaly októberben a parkolókra vonatkozó építési szabályokat is módosította. Az újonnan létesített lakossági és üzleti felhasználású parkolókban a helyek 10%-ába elektromos autó töltőt kell telepíteni, a maradék 90%-át pedig elő kell készíteni ilyen eszköz felszerelésére. A 213 ezres lakosságú Fremontban jelenleg 5000 villanyautót használnak, és a település szeretné, ha ezek száma a közeljövőben drasztikusan emelkedne. A majdnem 50× nagyobb Magyarországon a tegnapi E-mobilitás Konferencián elhangzottak szerint jelenleg kevesebb, mint 2400 zöld rendszámos környezetkímélő autót tartanak nyilván."
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 11:55
Előzmény: #66  elemes
#68
ad 1. lehet, a most zajló elektromos autó versenyen viszont tapasztalati szám, hogy Ford Focus kb.11-et fogyasztott, szerintem az mérvadó. Más típusoknál is 10-18kWh/100km fogyasztások adódnak a tapasztalatok szerint. ad 2. OK, korrigáljuk 0,7-tel, az valóban kimaradt: a szenes 39,4-ből így 56kg lesz, ami ugyanannyi, mint a benzinnél, a gázos 23,5-ből pedig 33,6kg lesz, ami 40%-kal kevesebb, mint a benzinnél.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:46
Előzmény: #65  szivacs
#67
a solar mindent nagyságrenddel ver, abból kell csinálni az áramot, nem fosszilisből! ám mint a kulturális államtitkárunk rávilágított, éjszaka nem süt a nap. ezen felül a megújuló energiatermelés brutálisan drága -- a németeknél még csak kb 20% megújuló (napszél) van és már így is 90 forint egy kWh.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:42
Előzmény: #65  szivacs
#66
1. az alábbi cikkben szerepelt, hogy 30 kWh energia az akkuban valójában 160-180 km-re elegendő. 2. 100 kWh bruttó erőművi energiából 70 kWh jut el az akkumulátorokba. én villanyautópárti vagyok, de azért nem az önbecsapás szintjén.
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 10:15
Előzmény: #63  elemes
#65
400km x 140g/km=56kg benzinből 400km x 12kWh/100km=48kWh, 82kg/100kWh x 48kWh=39,4kg szénből - ez azért picit kevesebb gázból pedig méginkább: 49kg/100kWh x 48kWh=23,5kg, ami a fele sincs De írtam: a solar mindent nagyságrenddel ver, abból kell csinálni az áramot, nem fosszilisből!
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:08
Előzmény: #61  szivacs
#64
ez a hidrogénes üzemanyagcellára vonatkozik. a metanolos cellák még elég gyermekcipőben járnak, de azzal sok porbléma megoldódna.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 09:57
Előzmény: #62  szivacs
#63
szóval 30 kWh akku = 160-180 km. 70 kWh (= 400 km), szénerőműben előállítva kb 85-100 kg CO2 emisszió benzinmotoros autóval 400 km = 50 kg CO2 emisszió
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 09:10
#62
"Olcsóbb tisztán elektromosat gyártani, mint hibridet Hiába nagyon drága a nagy kapacitású akkumulátor, már most is van olyan hatótáv, ami alatt a tisztán elektromos meghajtású autók előállítása olcsóbb, mint a hibrid verzióké. Erről Szatosi Ogiso beszélt a Forbesnak, aki sokáig a Toyota Prius tervezőcsapatának vezetője volt, ma pedig a Toyota energia-visszanyerő fékrendszereit gyártó cégének az elnöke. A tisztán elektromos autók bekerülési költsége egyértelműen a hatótávon múlik. A japán szakember szerint ma egy 250 km hatótávú (valószínűleg japán mérés szerint értendő, ami a valóságban kb. 160-180 km realisztikus hatótávot jelent) autó gyártása (ilyen lehet a Nissan LEAF 30 kWh-ás változata) már most olcsóbb, mint egy hibridé. Természetesen a vevők ennél nagyobb hatótávot szeretnének, így az igazi fordulópont még előttünk van. Egy 300 km-nél nagyobb hatótávot tudó autót elkészíteni Ogiso szerint még 2025-ig többe fog kerülni, mint egy hibridet.Ami viszont ennél is fontosabb, Ogiso azt állítja, hogy a hibrid technológia előállítási költsége már most versenyben van a dízellel. A dízelek előállítási költsége a szigorú szabályozások miatt az utóbbi évtizedben drasztikusan megnőtt, miközben a hibrideket egyre olcsóbb gyártani.Mindezek ellenére Ogiso nem tartja valószínűnek, hogy a következő évtizedben többségbe kerülnének az elektromos autók. Az eladott autók 50-60%-a hibrid vagy üzemanyag cellás lesz, a tisztán elektromos autóknak mindössze a piac 30%-a juthat. A prognózist természetesen érdemes annak fényében értelmezni, hogy az a tisztán elektromos autót nem gyártó, csak hibridek és hidrogén cellás autók terén mozgó Toyota egyik legfontosabb mérnökétől származik."
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 09:05
#61
"Ezért nem életképes az üzemanyagcellás autó" link

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek