Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 08. 12:54

Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban  

Ugrás a cikkhez
Jelentõsen nõtt tavaly az elektromos autók száma a világban a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb tanulmánya szerint, az igazán nagy felfutásra azonban csak a következõ években kerülhet sor. A teljes képhez azonban
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 23:03
Előzmény: #6  kukutyinbenko
#20
Ha nagy áttörés lesz az aksiknál és a töltésüknél, márpedig ez kell a széleskörű elterjedéshez, addig csak városi autóknak jók, akkor kérdés, hogy lesz-e a mai elektromos autókhoz is modernebb, mégis kompatibilis aksi szett. Ha nem, akkor a mai belső égésűekhez képest is gyorsabb lesz az amortizáció, az IT cuccokhoz hasonló sebességű.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 20:35
Törölt hozzászólás
#19
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 20:22
Törölt hozzászólás
#18
szalkai2 2017. 06. 08. 19:40
Előzmény: #14  kukutyinbenko
#17
A kínai kormány előírta, hogy 2018-ban minden Kínában autót eladó cég értékesítésének 8%-a elektromos/plug in hibrid kell legyen.A Kínában 4,5-5 millió autót értékesítő három német cég, a VW, BMW és Mercedes közölte, hogy ez lehetetlen.Merkel is személyesen járt közben, hogy csökkentsék a kínai hatóságok az elvárt elektromos autó értékesítés mennyiségét, ez megoldhatatlan feladat a német cégeknek.A kínaiak nem engedtek.Most 17 nyarán a VW bejelentette, hogy két kínai cégénél (a FAW-VW és a SAIC-VW) elkezdik az elektromos autók gyártását, és alapított egy harmadik céget is (JAC_VW) elektromos autók gyártására.A Mercedes Denza néven a BYD vegyesvállalatánál gyárt kis sorozatban elektromos autókat, de részesedést vásárolt a BAIC elektromos autó gyárában és a Peking-Benz is elkezdi elektromos Mercedesek gyártását.A BMW Zhinoro márkanéven már gyárt elektromos autókat Kínában.Németországban nem sikerül 2020-ra 1 millió elektromos autót forgalomba helyezni. Merkel szerint talán 22-23-ra...Kínában 2020-ig kb 5 millió elektromos autó lesz, ebből nagyjából fél millió német gyártmányú...
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:32
Törölt hozzászólás
#16
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:24
Törölt hozzászólás
#15
kukutyinbenko 2017. 06. 08. 19:15
Előzmény: törölt hozzászólás
#14
Persze ez még kevés, de őt év alatt mekkora fejlődés. Kutak szerintem csak sztrádákra kellenek. Városban pedig otthon illetve a közvilágítási oszlopokkal lehetne megoldani a legegyszerűbben a tankolást. A mai autóknál a hajtásrendszer (motor, kuplung, váltó) kopása a fő gond a nagy futásteljesítményű autók esetében. Elektromosnál ez a töredéke. Váltó, kuplung nincs, a villanymotorban kopó alkatrész is alig.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:12
Törölt hozzászólás
#13
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:06
Törölt hozzászólás
#12
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:00
Törölt hozzászólás
#11
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 18:37
Törölt hozzászólás
#10
szivacs
szivacs 2017. 06. 08. 17:39
Előzmény: törölt hozzászólás
#9
A dízelesek prompt elfelejtése azért necces, mert jó 20%-kal kevesebb a CO2 kibocsátásuk. Ha az autógyárak azonnal leállnának a dízelesekkel, és benzinest adnának helyettük, akkor nem tudnák teljesíteni a törvényileg előírt flottaszintű CO2 kibocsátás csökkentési ütemet, amiért elvileg akkora bírságot kellene fizetniük, hogy becsukhatnák a bótot. A hibrid meg annyival drágább, hogy nem tudnának annyit eladni, mint dízelest.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 08. 17:04
Előzmény: törölt hozzászólás
#8
azt is érdemes megjegyezni, hogy európa és az usa a világ egy elég kis területe, márpedig a többi régióban legtöbbször olyan az infrastruktúra, hogy európai értelemben vehető benzinkút se nagyon van. jópofa ez az egész, de még kell némi fejlődés a valódi áttöréshez. most tartunk ott, hogy lehet ugyan már villanyautózni, de se a tco-ja, se az ökolábnyoma nem jobb mint a benzinesé, cserébe óriási kompromisszumokkal használható. azok a korai vásárlók akik most veszik valószínűleg nem a tulajdonságaiért, hanem azok ellenére vásárolják azért, mert szeretik a gyorsulását és ezért hajlandóak nagy áldozatra, vagy elfelejtik kiszámolni az összes költséget, vagy menők akarnak lenni, vagy ingyen akarnak pesten parkolni, stb., vagy ezek kombinációja.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 16:31
Törölt hozzászólás
#7
kukutyinbenko 2017. 06. 08. 15:11
Előzmény: törölt hozzászólás
#6
Ha a cikk számai valósak, akkor már idén 1 millió felett kell lennie az évi gyártási mennyiségnek, ráadásul az európaiak még csak most kezdenek belelendülni. " 15 év múlva a most eladott új elektromos autókat iss cserélni kell." 1, miért a mai belsőégésűek örök életűek? 2, miért kellene 15 év múlva lecserélni a maiakat? A kasztni ennél többet bír, az elektromotor problémamentesebb mint a belsőégésű társa, de cserélni is sokkal egyszerűbb és olcsóbb. Az valószínű, hogy az akkupakkokat cserélni kell addigra, de az sem lenne bonyolult. Kérdés addigra milyen technológiai változások lesznek e téren (feszültség, biztonsági előírások pl.) ? Ugyanis hiába lennének akár sokkal olcsóbbak mint a maiak, ha a fejlesztések révén addigra drasztikusan változna a technológia, kérdéses megéri-e majd barkácsolni a régebbiekkel. Amúgy soha senki nem mondta hogy a váltás átmenet nélküli rapid folyamat lesz. Már csak a nagy darabszámok, illetve az átlagos autó élettartamok miatt sem lehet az. Még az okostelefonoknak is évtizedre volt szükségük mire átvették az uralmat a buta telefonoktól, és még ma sem egyeduralkodóak, pedig jóval rövidebb a termék-életciklus. Ez így működik.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 14:29
Törölt hozzászólás
#5
elemes
elemes 2017. 06. 08. 14:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#4
persze, csak amikor egyik évben van 1000 darab, rákövetkező évben 2000, az ugye évi 100% növekedés. a harmadik évben lesz 3000, az már csak évi 50% az ötödik évben lesz 5000, de akkor már csak 25% majd kijön a portfolio: "lanyhul az érdeklődés"
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 13:53
Törölt hozzászólás
#3
elemes
elemes 2017. 06. 08. 12:54
Előzmény: #1  portfolio
#2
ez mekkora sületlenség már

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek