Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 08. 12:54

Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban  

Ugrás a cikkhez
Jelentõsen nõtt tavaly az elektromos autók száma a világban a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb tanulmánya szerint, az igazán nagy felfutásra azonban csak a következõ években kerülhet sor. A teljes képhez azonban
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szivacs
szivacs 2017. 11. 16. 16:41
#106
Na, mégsem mindenkinek ment el a józan paraszti esze...:-)
"Vita van a kormányban, késhet az elektromos autók áramadója
Várhatóan idén már nem készül el az új jogszabály az elektromos autók töltésére használt áram extra adóztatásáról - írta a Magyar Nemzet szerdán iparági forrásokra hivatkozva. A törvény pontos szövegét továbbra sem dolgozták ki a nemzetgazdasági tárca szakértői, nem zajlottak le a szakmai egyeztetések sem, és egyelőre a kormányzaton belül is vita van az adóztatás mértékéről és mikéntjéről - közölte a Magyar Nemzet.  A lap szerint többek között továbbra sem dőlt el például az, hogy minden elektromos autóba töltött villamos energiára kiveti-e a kormány a jövedéki adót, vagy csak a töltőállomásokon eladott energiára."
Akkora baromságot már csak nem csinálnak, hogy a saját garázs tetejére szerelt napelemek termelte áramot megadóztatják ha autóba töltik és nem pl. medencét fűtenek vele.
tessék, lehet orbánozni...
kukutyinbenko 2017. 11. 16. 16:14
Előzmény: #103  szivacs
#105
Te hol voltál az elmúlt 8 évben? Ez lenne az első baromság ami átmegy a parlamenten?
Törölt felhasználó 2017. 11. 16. 16:05
Előzmény: #103  szivacs
#104
Ez megint az a típusú törvény lesz, amit betartatni általában nem lehet, ezért ha az autós áram drágább lesz, minden villanyautós csinálni fogja, így adott esetben célzottan lehet elkapni azt, aki nem szimpatikus a hatóságoknak.
szivacs
szivacs 2017. 11. 16. 15:36
#103
"illegális lesz háztartási hálózatból autót tölteni"
NA NE!!!
BAROMSÁG LENNE!!!
"Külön termék lesz a villanyautó-áram Magyarországon
Már megkezdődött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban annak a törvénynek az előkészítése, amely szabályozná a villanyautózást Magyarországon. Eddig ugyanis csak a kérdés egyes részleteit szabályozták jogilag, és ezek a szabályok is különböző jogszabályokban bukkantak fel. Az új törvény azonban rendezné a villanyautó-használat minden lényeges aspektusát – rendet tesz például abban a kérdésben, hogy milyen forrásból lehet villanyautót tölteni.
Talán a legfontosabb változás, amelyet a törvény behoz, az üzemanyag-célú elektromos áram fogalma.
Ez annyit jelent, hogy amint a töltőberendezésen áthalad, az áram már üzemanyagnak számít majd, és külön elszámolás tárgyát képezi – a gyakorlatban ez annyit jelenthet, hogy aki otthon töltené az autóját, annak külön villanyórára lesz szüksége ehhez.  (! ez nagy baromság lenne!)
Ezzel lehetőség nyílik arra is, hogy az üzemanyag-célú áramfelvételt más áron adja a szolgáltató, valamint arra is, hogy külön támogassák vagy adóztassák. Az így előálló átlátható viszonyokat az EU is megköveteli Magyarországtól, de az elektromos autózásra való zökkenőmentes átállásnak is fontos feltétele, hogy egyértelműek legyenek a viszonyok. Ma nagyrészt még az elektromos töltő üzemeltetőjén múlik, hogy kér-e pénzt a töltésért, és ha igen, mennyit és milyen jogcímen.
Az új törvény egy mellékhatása lehet, hogy a későbbiekben illegális lesz háztartási hálózatból autót tölteni, de a minisztérium társadalmi egyeztetést ígér, és mivel a villamos üzemű autók terjesztése állami érdek is, kezdetben talán nem lesznek túl szigorúak ezen a téren.
Később, ha tömegesen kezdenek terjedni az elektromos járművek, akkor persze a készülő jogszabályok arra is lehetőséget nyújtanak majd, hogy a benzin- és gázolaj-fogyasztás csökkenésével kieső jövedéki adót az autó-áramból pótolja az állam, de ez még a legoptimistább becslések szerint is több mint egy évtized múlva válhat problémává itthon."
szivacs
szivacs 2017. 06. 28. 19:27
#102
"A felmérésből az is kiderül, hogy a háztartások 82 százaléka elsősorban bevásárlásra használja az autót. A megkérdezettek 72 százaléka válaszolta azt, hogy belföldi utazásra, 70 százaléka pedig, hogy munkába járásra veszi igénybe autóját. Kisebb arányban említették a gyermekek szállítását, valamint a munkavégzést, külföldre pedig csak 16 százalékuk utazik az autójával." Vagyis max. belföldi használatú az autók 84%-a! Eszerint nagyrészük kiváltható akár tisztán elektromossal is.
szivacs
szivacs 2017. 06. 20. 12:18
#101
"Mindenevő töltési rendszeren dolgozik a Continental 2017-06-20 Villanyautósok 0 Comments AllCharge, Continental Alapjaiban forradalmasíthatja a villanyautózás terjedését a Continental hamarosan bemutatásra kerülő fejlesztése. Az AllCharge névre keresztelt rendszer akár 800V-on egészen 350 kW-os teljesítményig képes biztosítani az akkumulátorok feltöltéséhez szükséges energiát, ráadásul egyenáramról és váltakozó áramról egyaránt." link
szivacs
szivacs 2017. 06. 19. 18:33
Előzmény: #99  elemes
#100
(nagyobb sóhaj!) Akkor kezdjük az alapokkal: "Elszámolás: A közcélú elosztóhálózatba betermelt energia elszámolásának feltétele a HMKE-re vonatkozó érvényes Hálózat Használati Szerződés megléte. Az elszámolás alapját a leolvasott mérési adatok képzik. Az elfogyasztott és a betermelt energia szaldóképzését követően elszámoló számla kerül kiállításra. Amennyiben az elszámolási időszakban a termelt és a felhasznált villamosenergia-szaldó eredménye betáplálási többletet mutat, a többletenergiát az adott csatlakozási ponton értékesítő villamosenergia-kereskedő vagy egyetemes szolgáltató – számla ellenében –megtéríti. A térítés mértéke a felhasználóként fizetendő villamos energia átlagos termékárának (rendszerhasználati díj nélküli ár) felel meg."Tehát ha az éves elszámolás azt eredményezi, hogy neked kell fizetned, akkor te kb.40 Ft-ot fizetsz (energiaár+rendszerhasználati díj), ha viszont az áramszolgáltatónak kell neked fizetnie, akkor nem 40 Ft-ot térít hanem csak az energia árát (kb. 20 Ft-ot), a különbözet a rendszerhasználati díj, azt természetesen nem fizeti ki neked. Az az energia, amit te betáplálsz és 20Ft-ot kapsz érte, azt a szolgáltató 40-ért számlázza le a (trafókörzet)szomszédodnak, tehát ő is jól jár vele, hogy nem Paksról kell oda szállítania hanem csak pár tucat méterről.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 18:05
Előzmény: #95  szivacs
#99
(sóhaj) amikor betáplálok, akkor arra kényszerítem az émászt, hogy vásárolja meg tőlem 45 forintért az 1 kWh energiát, amit aztán valaki másnak 45 forintért el fog adani. árrés = nulla. az émász egyébként, ha a szerződés nem kötelezné rá, nem tőlem vásárolná meg 45 forintért, hanem az erőművektől, napszakttól függően 15-25 forintos kilwattóránkénti áron. az árrés fedezi az émász működési költségeit, az elosztó hálózat tőkeköltségét üzemeltetését és karbantartását, stb. németországban olyan sok napelemet meg szélkereket szereltek már fel, hogy az áramszolgáltató (az elosztóhálózat üzemeltetője) a kötelező magas átvételi tarifákon évente több mint 20 milliárd eurót veszít (idén asszem 22 vagy 22.5 milliárd a terv), ez a magyar GDP ötöde. Ennyivel drágábban veszi meg az áramot a napelemes bajor parasztoktól, mint amennyiért megkapná az erőművektől. És a németek ezt becsületesen beépítik a villamosenergia árába, külön sorban szerepel, hogy ez az összeg a napelemes termelők támogatása.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 17:10
Előzmény: #93  kukutyinbenko
#98
OK. Én nem is fikáztam, csak kijelentettem, hogy nem igazi nóvum. Én amúgy minden fejlesztésnek örülök, ami a progressziót képviseli - pláne, ha működik, és a kondenzátorok működnek. Elon Musk-nak is igazat adok abban, hogy ez a helyes irány. (Persze TSLA-t ilyen árfolyamon nem nagyon vennék, de drukkolok a cég sikerének...)
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 17:07
Előzmény: #91  elemes
#97
Az szuper, mert ha gond van vele, akkor lehet az egész pakkot cserélni, nem lehet cellánként mint most! Vagy a gyártók nem fognak örülni ennek vagy a vevők.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 17:04
Előzmény: #92  kukutyinbenko
#96
"A belsőégésű motort meddig reszelték mire ilyen (sz@r) lett?" Abszolút jogos! :) A jövő az elektromosoké, már csak az a kérdés, hogy mennyire távoli jövő. Ha Kína át akarna térni legalább a nagyvárosaiban, pár év alatt meg tudná tenni. Kb. minden adott hozzá, csak akarat kell (meg gazdasági érdek) :)
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 17:03
Előzmény: #86  elemes
#95
Melyik összeget? Kifejthetnéd. Te csak az energiadíjat kapod meg, amikor betáplálsz, ugyanannyit, mint amennyit fizetsz, tehát nullszaldós az energia. A hálózathasználati díjat viszont kifizeted, amikor vételezel, amit visszatáplálsz, az meg nem megy vissza az erőműig mert már a szomszéd felhasználja, de legalábbis a trafókörzetben marad. Nincs hálózathasználat, de szomszéddal persze kifizettetik. A szolgáltatónak csökken a költsége de megmarad a bevétele - azaz ő is jól jár ezzel.
kukutyinbenko 2017. 06. 16. 17:01
Előzmény: #91  elemes
#94
Kár rugózni a sajtómunkásokon. Tudod hogy ez megy, ahogy azt is, nem fogják miattad hanyagolni a klikkvadász címeket.
kukutyinbenko 2017. 06. 16. 16:59
Előzmény: #89  upgrayeddAKS
#93
Éppenséggel vannak akik a szuperkondenzátorokban látják a lehetséges utat.
kukutyinbenko 2017. 06. 16. 16:53
Előzmény: #90  elemes
#92
Ez így működik. mínusz 5-10-20% itt, mínusz 5-10-20 kg vagy cm ott. A belsőégésű motort meddig reszelték mire ilyen (sz@r) lett?
elemes
elemes 2017. 06. 16. 16:51
Előzmény: #88  kukutyinbenko
#91
akkumulátor ez, csak nem sok kicsi 10 Wh cellát akarnak, hanem kevés nagyot. elgondolkodtató, hogy a sajtómunkás aki a "forradalmi" címkét adta, vajon gúnyolódott-e.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 16:48
Előzmény: #88  kukutyinbenko
#90
vegyük észre, miről van szó: a lítium akkumulátorok ismert technológiáját "mechanikailag" két formában gyártják jelenleg, az egyik a lapos, amit a mobiltelefonokban láthatunk már vagy 15 éve, a másik fajtáját henger formában, és a hengert (a lapos verzióhoz képest) masszív fémhenger védi, mert egyébként rendkívül sérülékeny és veszélyes. a fraunhofer csókák azt találták, ki, hogy a mobiltelefon akkukat kell a villanyautóba építeni, nincsen szükség a cellánkénti külső fém védőburkolatra, hiszen az autó szerkeztét úgyis az akku védelmére tervezik. tehát ez egy forradalmi fejlesztés. egyébként több tíz kilóval csökkenti majd a villanyautók önsúlyát.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 16:46
Előzmény: #88  kukutyinbenko
#89
Ez nekem kondenzátornak tűnik. Ami nem baj, csak nem igazi újdonság. (Persze a működésében lehet az, meg a szerkezetében is lehet olyan, amit nem mutatnak be, stb.) De ettől még jónak tűnik persze...
kukutyinbenko 2017. 06. 16. 16:33
Előzmény: #87  elemes
#88
Pl. ilyen ötletektől. Nem biztos hogy pont ettől, de ha sok okos ember értelmét látja agyalni a témán, előbb-utóbb kisül valami használható. link
elemes
elemes 2017. 06. 16. 15:58
Előzmény: #82  gambadoro
#87
Mitől lenne olcsóbb pár év múlva?
elemes
elemes 2017. 06. 16. 15:56
Előzmény: #83  szivacs
#86
Pedig ez szubvenció, nem is kicsi. Magyarországon ezt az összeget láhatatlanul terhelik rá a többi fogyasztóra, Németországban transzparensen.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 15:54
Előzmény: #81  Passionata
#85
Csak a tárolás rém drága.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 15:34
Előzmény: #79  elemes
#84
Sok helyen ingyen töltik (Mo., Norvégia, stb.) az e-autókat. Persze az igazi az lenne, ha a legtöbb töltő a delejt napelemből nyerné, de ez inkább az aussie-knak pálya, ahol sokat süt a nap és nagyok a távolságok (nem kell kiépíteni a hálózatot), esetleg Arizona, Nevada, California stb. államokban, amiket említettél.
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 15:20
Előzmény: #80  elemes
#83
" akkor is, ha nagyerőműtől feleannyiért megkapná. ezt úgy nevezik, hogy SZUBVENCIÓ," Nem szubvenció, mivel te ugyanannyit vissza is veszel. Jellemzően legfeljebb akkora teljesítményű kiserőművet engednek létesíteni,amekkora a fogyasztásod. Azt nem szeretik és nem is engedik, hogy te nettó eladó legyél, az már egy másik kategória, engedély kell hozzá és más az elszámolás. Annál van szubvenció de a lakosságiban nincs. Már a közeljövő is a hálózatoké és a megosztásé. Az elektromos energiatermelésben és elosztásban is. A smart grid lehetővé teszi, hogy az elektromos energia termelés és felhasználás is a "szubszidiaritás elve" szerint történjen, azaz a felhasználás és a termelés minél közelebb kerüljön egymáshoz. Ez többek között csökkenti a transzfer veszteségeket (azt a 30%-ot, amit a CO2-nél taglaltál), másrészt a nagyfeszültségű elosztóhálózat fejlesztése iránti igényt: amit a közelben termel meg valaki, azt nem kell feltranszformálni, távolra továbbítani majd ott letranszformálni és szétosztani. Úgyhogy szubvenció helyett energetikai szubszidiaritást és napelemet minden déli tetőre! :-)
gambadoro 2017. 06. 16. 15:05
Előzmény: #80  elemes
#82
a cél a helyi tárolás pár év és olcsó lesz a nagy elosztók az ipari kiszolgálásra és a közszolgáltatásokra állnak át
Passionata
Passionata 2017. 06. 16. 14:15
Előzmény: #80  elemes
#81
nyilvan a vegso megoldas a sajat tarolas megoldasa igy a majdani adoztatas is kikerulheto bar biztos vagyok , hogy amint ezek a rendszerek elterjednek jelentos adoterhelest fognak kapni -nyilvan az autok is-.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:54
Előzmény: #77  szivacs
#80
ez a visszatáplálós dolog csak addig működik, amíg a hálózati szolgáltatókat törvény kötelezi, hogy haszonkulcs nélkül nettó áron vegye át tőled a napelem által termelt áramot akkor is, ha nincs rá szüksége, akkor is, ha nagyerőműtől feleannyiért megkapná. ezt úgy nevezik, hogy SZUBVENCIÓ, ami értelemszerűen nem működik amikor már túl sok embernek van napeleme.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:52
Előzmény: #78  upgrayeddAKS
#79
node a töltő otthon van a ház tetején
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 16. 13:50
Előzmény: #76  elemes
#78
Nappal a legtöbb autó nem sokat fut, csak pár órát egyszerre, aztán parkol. Parkolás közben simán rácsatlakozhat a töltőre akár magától is, ha azt építik ki. (Ha nem, akkor kénytelen lesz azt a fél percet rászánni a jármű gazdája.)
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 13:35
Előzmény: #76  elemes
#77
Ne szigetüzemű rendszerben gondolkodj. A kiserőművek zöme visszatáplálós, ad-vesz-mérős. Amúgy lehet hibrid rendszert is csinálni: betárolhatsz nappal annyi energiát pl. kiszuperált elektromos autó akkupakkba, amennyit egy nap elautózol, ami nem sok, átlagban 50km alatt marad. Ehhez 50km*12kWh/100km=6kWh-s kapacitású akku elég.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:11
Előzmény: #72  szivacs
#76
ha ezt mind elektromos autózásra használjuk fel itt van a bökkenő eltemetve, hogy az autót nappal többnyire használni akarod. de éjszakai fuvarokra specializált taxisok számára jó ötlet.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:10
Előzmény: #73  szivacs
#75
floridára dehogy. kaliforgiára meg arizonára meg nevadára
elemes
elemes 2017. 06. 16. 13:10
Előzmény: #73  szivacs
#74
stimmel, az alább berakott amerikai térképen floridára kétszer ekkora számokat láthatunk.
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 12:39
Előzmény: #71  elemes
#73
Magyarországon megtermelhető napenergia éves mennyiségek térképe: link
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 12:35
Előzmény: #67  elemes
#72
"ezen felül a megújuló energiatermelés brutálisan drága" A solar kiserőmű viszont így jön ki manapság nálunk: - egy 2,16 kW-os kulcsrakész napelem rendszerára kulcsrakészen: 930.000 ft bruttó link - ennek az éves termelése kb. 2,16kW*1100(1150)kWh/év=2376(2484)kWh/év legyen mondjuk 2400 - ha ezt mind elektromos autózásra használjuk fel, akkor 2400kWh/12kWh/100km=20.000km/év-re elegendő Ez 20 év alatt némi teljesítmény csökkenéssel számolva (100%->80%-ra), átlag 90%: 362.000km-re elég. Ennek költsége 930.000Ft+infláció (2%)+karbantartás (10000/év+infla). 20 év alatt az összköltség folyó áron 1.372.800Ft a megtehető út pedig 362.000km, azaz átlagosan 3,8Ft-ba kerül 1 km elektromos autózás otthon megtermelve az áramot hozzá. Nagyobb teljesítményű rendszernél kedvezőbbek a számok és akkor más célra is használhatod ami nem az autó töltésére kell. Ez reális lehetőség szerintem már ma is.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 12:29
Előzmény: #69  szivacs
#71
USA, Németország, Spanyolország napelem-térképe (rögzített és déli irányba, az égi egyenlítő felé megdöntött 1 m2 felületű panel). link (4 Mbyte, 4000x3000 pixel)
elemes
elemes 2017. 06. 16. 12:22
Előzmény: #69  szivacs
#70
arrafelé többet süt a nap egy kicsivel (évente 2300 kWh/m2) -- nálunk ennek kb a fele
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 11:56
#69
"Kötelező napelem és töltő előkészítés az új építésű házakon? 2017-06-16 Villanyautósok 0 Comments Egy május közepén elfogadott rendelet szerint a jövőben kötelező lesz a ház méretéhez igazodó mennyiségű napelemet telepíteni minden új építésű lakóház tetejére, és elő kell készíteni az épület elektromos vezetékeit a villanyautók töltésére. A szabályozás természetesen nem Magyarországon, hanem a Tesla központjának is helyet adó kaliforniai Fremontban született. A rendeletet még jóvá kell hagyják az illetékes állami szakbizottságok, így az alkalmazásuk még néhány hónapot csúszhat, de a város ezzel egy óriási lépést tett azért, hogy az új építésű házak 2020-ra elérjék a Kaliforniában kitűzött zéró nettó energia szintet. Tesla gyár a kaliforniai Fremontban (forrás: insideevs.com) A város még tavaly októberben a parkolókra vonatkozó építési szabályokat is módosította. Az újonnan létesített lakossági és üzleti felhasználású parkolókban a helyek 10%-ába elektromos autó töltőt kell telepíteni, a maradék 90%-át pedig elő kell készíteni ilyen eszköz felszerelésére. A 213 ezres lakosságú Fremontban jelenleg 5000 villanyautót használnak, és a település szeretné, ha ezek száma a közeljövőben drasztikusan emelkedne. A majdnem 50× nagyobb Magyarországon a tegnapi E-mobilitás Konferencián elhangzottak szerint jelenleg kevesebb, mint 2400 zöld rendszámos környezetkímélő autót tartanak nyilván."
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 11:55
Előzmény: #66  elemes
#68
ad 1. lehet, a most zajló elektromos autó versenyen viszont tapasztalati szám, hogy Ford Focus kb.11-et fogyasztott, szerintem az mérvadó. Más típusoknál is 10-18kWh/100km fogyasztások adódnak a tapasztalatok szerint. ad 2. OK, korrigáljuk 0,7-tel, az valóban kimaradt: a szenes 39,4-ből így 56kg lesz, ami ugyanannyi, mint a benzinnél, a gázos 23,5-ből pedig 33,6kg lesz, ami 40%-kal kevesebb, mint a benzinnél.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:46
Előzmény: #65  szivacs
#67
a solar mindent nagyságrenddel ver, abból kell csinálni az áramot, nem fosszilisből! ám mint a kulturális államtitkárunk rávilágított, éjszaka nem süt a nap. ezen felül a megújuló energiatermelés brutálisan drága -- a németeknél még csak kb 20% megújuló (napszél) van és már így is 90 forint egy kWh.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:42
Előzmény: #65  szivacs
#66
1. az alábbi cikkben szerepelt, hogy 30 kWh energia az akkuban valójában 160-180 km-re elegendő. 2. 100 kWh bruttó erőművi energiából 70 kWh jut el az akkumulátorokba. én villanyautópárti vagyok, de azért nem az önbecsapás szintjén.
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 10:15
Előzmény: #63  elemes
#65
400km x 140g/km=56kg benzinből 400km x 12kWh/100km=48kWh, 82kg/100kWh x 48kWh=39,4kg szénből - ez azért picit kevesebb gázból pedig méginkább: 49kg/100kWh x 48kWh=23,5kg, ami a fele sincs De írtam: a solar mindent nagyságrenddel ver, abból kell csinálni az áramot, nem fosszilisből!
elemes
elemes 2017. 06. 16. 10:08
Előzmény: #61  szivacs
#64
ez a hidrogénes üzemanyagcellára vonatkozik. a metanolos cellák még elég gyermekcipőben járnak, de azzal sok porbléma megoldódna.
elemes
elemes 2017. 06. 16. 09:57
Előzmény: #62  szivacs
#63
szóval 30 kWh akku = 160-180 km. 70 kWh (= 400 km), szénerőműben előállítva kb 85-100 kg CO2 emisszió benzinmotoros autóval 400 km = 50 kg CO2 emisszió
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 09:10
#62
"Olcsóbb tisztán elektromosat gyártani, mint hibridet Hiába nagyon drága a nagy kapacitású akkumulátor, már most is van olyan hatótáv, ami alatt a tisztán elektromos meghajtású autók előállítása olcsóbb, mint a hibrid verzióké. Erről Szatosi Ogiso beszélt a Forbesnak, aki sokáig a Toyota Prius tervezőcsapatának vezetője volt, ma pedig a Toyota energia-visszanyerő fékrendszereit gyártó cégének az elnöke. A tisztán elektromos autók bekerülési költsége egyértelműen a hatótávon múlik. A japán szakember szerint ma egy 250 km hatótávú (valószínűleg japán mérés szerint értendő, ami a valóságban kb. 160-180 km realisztikus hatótávot jelent) autó gyártása (ilyen lehet a Nissan LEAF 30 kWh-ás változata) már most olcsóbb, mint egy hibridé. Természetesen a vevők ennél nagyobb hatótávot szeretnének, így az igazi fordulópont még előttünk van. Egy 300 km-nél nagyobb hatótávot tudó autót elkészíteni Ogiso szerint még 2025-ig többe fog kerülni, mint egy hibridet.Ami viszont ennél is fontosabb, Ogiso azt állítja, hogy a hibrid technológia előállítási költsége már most versenyben van a dízellel. A dízelek előállítási költsége a szigorú szabályozások miatt az utóbbi évtizedben drasztikusan megnőtt, miközben a hibrideket egyre olcsóbb gyártani.Mindezek ellenére Ogiso nem tartja valószínűnek, hogy a következő évtizedben többségbe kerülnének az elektromos autók. Az eladott autók 50-60%-a hibrid vagy üzemanyag cellás lesz, a tisztán elektromos autóknak mindössze a piac 30%-a juthat. A prognózist természetesen érdemes annak fényében értelmezni, hogy az a tisztán elektromos autót nem gyártó, csak hibridek és hidrogén cellás autók terén mozgó Toyota egyik legfontosabb mérnökétől származik."
szivacs
szivacs 2017. 06. 16. 09:05
#61
"Ezért nem életképes az üzemanyagcellás autó" link

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
5 5 1

aktív fórumozók


  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek