Topiknyitó: Portfolio 2018. 07. 31. 11:18

Bréking: BMW-gyár épül Debrecenben  

Ugrás a cikkhez
Gyárat épít a BMW Debrecenben, a több mint egy milliárd eurós beruházás révén 400 hektáros területen olyan üzem jön létre, amelyben már a kezdetekkor is ezer alkalmazottal évente 150 ezer hagyományos és elektromos autót
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 08. 05. 16:40
Előzmény: #119  Karvalytokes
#120
Dehogy. 
 
 Selling to businessesIf you sell goods to another business and these goods are sent to another EU country, you do not charge VAT - if the customer has a valid VAT number.You may still deduct the VAT you yourself have paid on your related expenses (goods/services bought in specifically to make those sales).If the customer does not have a valid VAT number, you must normally charge VAT on the sale at the rate applicable in your country.
Karvalytokes
Karvalytokes 2018. 08. 05. 16:16
Előzmény: #118  _Bekre_Pal_
#119
Úgy érted hogy használt cuccként hoznák be?
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 08. 05. 16:01
Előzmény: #117  Karvalytokes
#118
Jön egy halom csarnok berendezés német EU 0 áfás számlával, amit majd tíz év alatt elamortizálnak a leendő eredmény terhére. Hol az áfa?
Karvalytokes
Karvalytokes 2018. 08. 05. 15:56
Előzmény: #116  _Bekre_Pal_
#117
Ez simán elképzelhető.De a lebonyolitást,a telepitést,és a számlázást és  magát a forgalmat itt mutatják ki.A kedvező társasági adó miatt a bevételt a leánynál kell kimutatni,és az áfát befizetni.A jutalék az más tészta.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 08. 05. 15:44
Előzmény: #115  Karvalytokes
#116
Dolgoztam német multinak. Előtte amerikai, olasz és francia szervezetekhez szoktam. Nekem az a német multi volt a legszarabb munkahelyem ever. Úgyhogy nincs nagy illúzióm, hogy ha Hans Regenkurt sales jutalékot akar, akkor érvényesíteni fogja az akaratát odahaza és ő köti az üzletet, nem a helyi Gipsz Jakab. A taksonyiak meg majd szállítanak szerződés szerint. Kapnak egy példányt hogy tudják, mit kell betartani.
Karvalytokes
Karvalytokes 2018. 08. 05. 15:39
Előzmény: #114  _Bekre_Pal_
#115
Nem hiszem.Akkor viszont a szervizelést is otthonrol kellene igényelni.Ez inkább cigány mentalitásra vall mint németre.:)
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 08. 05. 15:23
Előzmény: #113  Karvalytokes
#114
Hallottam róluk. Ha a hq-ban hívják le a rendelést a hajadra kenheted.
Karvalytokes
Karvalytokes 2018. 08. 05. 15:09
Előzmény: #112  _Bekre_Pal_
#113
Miért hozná No.-ból?KUKA robotics hungary kft-ről nem hallottál?91-óta itt vannak.A szoftverek dettó.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 08. 05. 15:04
Előzmény: #111  Karvalytokes
#112
De gondolom nem a csarnok meg a locsolórendszer adja a nagy részét hanem a bajor beszerzésű kuka robotok, szoftverek  stb.
Karvalytokes
Karvalytokes 2018. 08. 05. 15:00
Előzmény: #110  _Bekre_Pal_
#111
Hát annyit azért nem 320mrd a beruházás az áfa meg "csak"27%:)
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 08. 05. 14:47
Előzmény: #109  Karvalytokes
#110
Hát ha ezek kitesznek bő százmilliárdot, akkor értem.
Karvalytokes
Karvalytokes 2018. 08. 05. 14:43
Előzmény: #108  _Bekre_Pal_
#109
Terepmunkák,épités,kivitelezés,közművek,viz,gáz,fütés,kertészet,fénytechnika,biztonságtechnika,munkaerő toborzás,szállitás,egyéb szolgáltatások,stb stb..A BMW nem zsebbe fizet.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 08. 05. 13:49
Előzmény: #107  Karvalytokes
#108
Milyen megnövekedett áfa bevételek?
Karvalytokes
Karvalytokes 2018. 08. 05. 12:07
Előzmény: #106  Stiv
#107
Nagyon egyoldalú cikk.Egymilliárd eurós beruházásnál a megnövekedett áfa bevételek visszahozzák azt a 30 milliárdot.Tiszta röhej hogy a HVG ilyen cikket lehoz.
Stiv
Stiv 2018. 08. 05. 10:27
#106
Négy-öt éven át az állam állhatja a fizetéseket a BMW-gyárban
-
Az nem ismert, hogy az állam pontosan milyen mértékben támogatja a projektet, mindössze annyit tudni, hogy Debrecen 44 milliárd forintos kormánygaranciával megerősített hitelt vesz fel a szükséges telkek megvásárlásához. Vértes az állami szerepvállalásra az Apollo Tyres india abroncsgyártó 30 milliárd forintos támogatásából következtet: akkor nagyjából ennyi munkahely jött létre, mint most. Ez az összeg az akkori bérszínvonalon 8, jelenleg 4-5 évre vetítve jelenti azt, hogy tulajdonképpen az állami támogatás fedezte a fizetéseket.

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/bmw-munkahely-fizetes-karrier-tamogatas.667460.html
Peterbond 2018. 08. 02. 08:34
Előzmény: #102  ts3
#105
Annyira nem. A Merci gyar is 2010 utan kezdett termelni es full kapacitast is csak 2012 utan ha jol emlekszem.
wgl 2018. 08. 02. 08:16
Előzmény: #99  vegyesz
#104
Szlovákok már nyilatkozták, hát igen MO nyert,
mert 50% kedvezményt adtak, míg ők csak 35%-ot ajánlottak.
Azért ez már valami nem?
Fényezésre 500 milla eur.
wgl 2018. 08. 02. 08:14
Előzmény: #95  Peterbond
#103
Ha visszanézel, a fidesz akkor ellenezte de a kecskeméti polgimester
a fidesz ellen lépett és támogatta a gyárat.
ts3 2018. 08. 02. 07:58
#102


Fura egy beruházás, ha csak 2023-ban kezdhetik meg a termelést.
Törölt felhasználó 2018. 08. 02. 07:36
Előzmény: #82  BudFox
#101
Ez azért nem így működik. Lehet repteret építeni állami pénzből, de attól még nem lesz forgalma. Pl. ott van Pécs-Pogány vagy Sármellék, egyik sem váltotta be a hozzá fűződő reményeket, gyakorlatilag forgalommentesek, leszámítva évi néhány charter gépet. Győr-Pér annyiban speciális eset, hogy az Audi használja, de azon kívül az is csak papiron nemzetközi repülőtér, anno nem valószínű, hogy plusz pont volt az Audi részéről, meg ott ugye a Németországtól való autópálya távolság is kisebb, mint Debrecen esetében.
A debreceni reptér meg attól lett nagy szám, hogy a Wizzair bázist létesített, és így menetrendszerű járatai lettek. Az állam persze ebbe is belenyúlhat, mert pl. a balkáni Wizz járatok is állami támogatással indultak, de hosszútávon ez nem működik, a légitársaságok legtöbb járata piaci alapon indul, a kis repülőterek elsősorban olcsóságuk miatt kedvezőek a fapadosoknak, de túlzottan ők sem fogják elaprózni, nem valószínű, hogy Debrecen mellett egy miskolci repülőteret is felfuttatnának, mivel amúgy is közel van a két város egymáshoz.
Debrecen mindenesetre jó irányba fejlődik, mert még ez a gyár sem lesz egyedüli uralkodó, hiszen vannak ott emellett SSC-k, gyógyszergyárak, elég nagy egyeteme van, szóval minden adott, hogy végre legyen egy olyan vidéki városunk, amely ott tudja tartani az értelmiség nagy részét, ezzel pedig a szokásos öngerjesztő leépülés helyett öngerjesztő fejlődés induljon. Korábban azt gondoltam Szeged lesz az első ilyen vidéki város, de tévedtem.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek