Gyárat épít a BMW Debrecenben, a több mint egy milliárd eurós beruházás révén 400 hektáros területen olyan üzem jön létre, amelyben már a kezdetekkor is ezer alkalmazottal évente 150 ezer hagyományos és elektromos autót
Na pedig jó ötletnek tűnt. Reméltem hogy már előrébb tart. Jövő vagy jövő utáni héten van tervben egy utam arra. Ha kész lesz biztosan elmegyek újra ha látogatható lesz.
azonnal hoz ÁFA bevételt....aki a beruházás miatt közvetve vagy közvetlenül jövedelmet szerez a BMW miatt az, mint fogyasztó azonnal ÁFA bevételt termel..ehhez még 1 db autót sem kell legyártani
nem lenéztem a könyvelőt, hanem túl van dimenzionálva .....én takarító vagyok egyébként, de semmi gond, sőt....hogy nézném le akárkinek a munkáját, ne viccelj már
En ilyet nem szintetizaltam. Te irtad ezt ,legalabb ne tagadd le. A levonasi jog pedig valtozatlanul fennall ha feszamitottal ha nem szamitottal afat. Tehat nincs exportafajtatol fuggo levonasi jog mint azt allitottad. Koszi, megismertelek....
ezt már te szintetizáltad, hogy az export fajtájától függ a levonási jog.
na nézzük, egyszerű olvtársam: tudod ha számítasz fel áfát, mert nem eu adószámos a vevőd, akkor áfát szedsz be, amit be kell fizetned, már persze addig a mértékig, amíg nem csökkentetted az áfaalapodat csökkentő tételekkel. ééérted? tudod, ha nem szedtél be áfát, bizony nincs mit csökkentened a befizetnivalódon, ééérted?
Te bizony ugy ertetted mert a mondat ertelme is ez volt es meg le is egyszeruztel a feltetelezes miatt. Mosogatod itt magad.. Az exportra mar leirtam ,hogy levonasi joga van a cegnek nem kell itt semmit hasogatni.
egész hasznosan elfoglaltam magam azalatt az idő alatt és most is megyek hasznos dolgokat csinálni. a kettő között javaslom, hogy a beszédre felszólítást írd 2 d-vel, így: mondd
" Csak nem azért kérdezed tőlem, mert azt hiszed, én olyat feltételeztem, hogy az export után visszaigényel?"
ez nem azt jelenti, amit írtál. ez azt jelenti, hogy érdekelt, hogy azért kérdeztél-e tőlem olyasmit, amit nem tudom, honnan rángattál elő, mert azt hitted, hogy én ilyesmiről beszéltem miközben nem is.
ha már szóba került, az nyilván az export fajtájától függ, hogy lehet-e
gyk ha doboz gyufát exportáltál eu adószámosnak nulla áfával és ahhoz volt egy doboz gyufa beszerzésed áfásan itthon, akkor nem az export után igényelsz vissza áfát hanem a beszerzési költséged után. ha már szőrszálat hasogatsz.
ha kicsit jobban tiszteled az okosabbakat, nem égeted magad feleslegesen mert jobban meg fogod talán érteni, mit magyaráznak neked. csak jótanács, nem kell elfogadni.
"persze az igaz, hogy a Pali hajlamos a lekezelő stílusra" "egyébként a könyvelő sem nagy dolog, mert csak számokat ír a megfelelő sorba, na nehogy már ez nagy feladat legyen" Fenti második mondatodat hogyan értékelnéd? Ja egyébként teljesen igazad van. A kőműves meg csak téglákat rak egymásra a hentes meg csak összevagdossa a húst. Értem én hogy nem agysebészet de azért tiszteljük már meg egymást hogy nem nézzük le a másik foglalkozását különösen ha annyit értünk belőle hogy számokat ír a megfelelő sorba.
Igy se jo a mondat miutan 3 oraig gondolkodtal rajta. Segitek. Mond azt ,hogy a fizetendo es a levonhato adot szamoljuk el a koltsegvetessel es ne bonyolitsd mert ez nem a Te szinted.
Nem írtál. De mielőtt valaki azt javasolja a modinak, hogy szüntessék meg topikot mert nem arról beszélnek benne ami a címe, cáfolja már valaki azt az állításomat, hogy ez a beruházás 8-10 év múlva fog áfa bevételt hozni a költségvetésnek. (csak áfáról beszélünk).
Nem En neztelek hulyenek hanem Te irtal hulyeseget amit megfejeltel meg mas hulyeseggel. Azzal ,hogy export utan nem lehet afat visszaigenyelni. Amiben nem vagy biztos azt ne bizonygasd biztoskent.
Aha. Akkor már idézz pontosan. Szóval a különbözete után. A teljes mondat természetesen az, hogy a kiszámlázott bevételek és az elszámolt költségek áfáinak különbözetét kell becsengetni. Mit hittél, mire gondoltam? Ne viccelj, hogy azt feltételezted hogy azt hiszem, hogy a bevételek és kiadások szó szerinti különbözetére gondoltam. Akkor te kurvahülyének néztél engem. Pedig csak egyszerűsítettem mert nem szeretek telefonról regényt pötyögni.
persze az igaz, hogy a Pali hajlamos a lekezelő stílusra és túl messze megy néha a minősítéseivel....szerinte csak egy vélemény van az övé és nagyon nem tudja kezelni, ha valaki tájékozatlan bizonyos kérdésekben....szerintem jó téma ez az ÁFA meg a BMW támogatásának megtérülése, de a kettő között nincs összefüggés, legfeljebb közvetett módon, de ez sem elhanyagolható összeg 1000 embernél plusz 50-100 német dolgozónál, aki biztos, hogy nálunk fog fogyasztani
bocs, hogy belekotyogok (visszatérve a repülős hasonlathoz): azért nem árt ha a könyvelő a navigálásba is bele tud szólni, és nem csak a számokat írja a megfelelő sorba.
azt írtad, hogy reméled nem vagyok könyvelő...hát az nem vagyok , de az adóbevallást mindig én csináltam otthon....egyébként a könyvelő sem nagy dolog, mert csak számokat ír a megfelelő sorba, na nehogy már ez nagy feladat legyen
exportra termelő cégtől nincs semmi ÁFA bevétel, csak közvetett módon, tehát mégis miatta azért van ÁFA bevétel.....pl. Kis Lajos gyárt a BMW-nek vagy beszállít valamit.....neki lesz ebből jövedelme és elmegy vásárolni, mint magánember és fizet ÁFA-t.....kb. ennyi, de ez sem elhanyagolható tétel, mert a BMW nélkül nem lenne jövedelme.....tehát a BMW miatt az első naptól lesz ÁFA bevétel, ha akármilyen formában fizet magyar melósnak, de a Hans miatt is lesz ÁFA bevétel, aki levezényli itt a beruházást, mert munka után elmegy a boltba és vásárol valamit
San Diegoban mit értenek csúsztatás alatt? Itteni fogalmak szerint nem csúsztattam. Háborogtam, még minősítésekre is ragadtattam magamat, de csúsztatni nem csúsztattam.
Ez a csizma például hogy került az asztalra? És ha már exportról kérdezel, legyél pontos: EU adóalanynak, EU de nem EU adószámos vevőnek, vagy EU-n kívülre? Csak nem azért kérdezed tőlem, mert azt hiszed, én olyat feltételeztem, hogy az export után visszaigényel? Egy ilyen feltételezéshez nem kicsit kell egyszerűnek lenni.
Maradjunk annyiban, hogy továbbra se követed hogy miről ment a párbeszéd. Kezd erősödő gyanúm lenni, hogy kurvára olyan megállapításokat tulajdonítasz nekem a felületességed miatt, amiket én nem tettem. Közben vered magad az eszedre.
A feltudasra nem jellemzo ,hogy meg a kiveteleket is ismeri. Mielott szolsz probald vegiggondolni. Egyebkent egy autogyarrol volt szo mindvegig ahol evyaltalan nem kivetel az export. Tehat Te nem figyeltel.
Igen, de rossz a kifejezés, hogy több ÁFA_t igényel vissza. Többet nem tud, csak annyit amit meg is fizetett . ÁFA_tol nem lesz több pénz sose. Akkor csak, ha csalás, de most nem ez a téma.
Teljesen felrevitte Karvalytokes baratunk a szakmai dilettanciajaval ezt a kerdest. Afa befizetes akkor lesz jellemzoen ha a gyar magyar piacon elkezd ertekesiteni. De lehet hogy tobb afat fog visszaigenyelni attol fuggoen mekkora az export es hazai ertekesites aranya. Illetve beszerzese. Tehat aki ilyen megterulesre szamit az konnyen koppanhat.
Ne is mert ellenszenves az okoskodásod. Ismerem az áfát. A féltudású emberek mint te előszeretettel feltételeznek a sajátjukhoz hasonló korlátokat másoknál. Ha egyszerűsített elvet vázolunk, olyankor tudod nem fejtjük ki a 666 kivételt, hogy villogtassuk a fél tudásunkat.
Ja hát úgy igen, de itt a beruházás a téma. A bevétel az más, de a bevétel után szed is ÁFA_t és ettől még a beruházás után sosem fizet. Hiába a különbség után, mert amit a vállalkozás után ad ki az után sosem fizet.
Azért egy ilyen alap- megtérülési kérdésre kapásból illenék tudni idéznie egy hiteles, kormány által közzétett kalkulációt, én úgy gondolom. (Persze azt is csak találgatjuk, hogy mennyi a támogatás).
Te tipikusan az az ember vagy aki vallalkozo es nem erti az afa mukodeset. Illetve egy kis magyar kft nel kiskiralykodik. Az afa torveny szamos olyan passzust tartalmaz ami utan beveteled keletkezik de afa nem. Ilyen az export. Vagy egy maganszemelytol beszerzett gk. ertekesites utani bevetel. Nem akarom folytatni....
Bocs, de onnan indultatok Karvalytőkéssel, hogy "Egymilliárd eurós beruházásnál a megnövekedett áfa bevételek visszahozzák azt a 30 milliárdot." Kérdésem: mikortól és hány év alatt?
Egy vallalkozas legyen nemet vagy magyar a beruhazashoz kapcsolodo afat levonhatja azaz visszaigenyelheti. Tehat a koltsegvetesnek fizetesi kotelezettsege keletkezik a ceggel szemben nemhogy bevetele.
Igen. Valahová ide akartam kifuttatni a dolgot, csak nem vagyok elég naprakész az ügyben. Tehát, hogy ebből akkor lesz áfa bevétele a költségvetésnek, ha az itt dolgozók bérét ténylegesen a gyár fizeti, azaz a támogatások kifutásakor. Ami 8-10 év. (indulás 4-5 év, + támogatás 4-5 év). Ekkor lesznek a dolgozók "végső felhasználók".
Egy beruházásnál csak annyi az ÁFA többlet, amit a melósok vásárolnak, amikor oda mennek melózni. De pl., ha a vizet a melegben a vállalkozás adja munka közben, akkor azon már nincs.
Magyar vállalkozás sem fizet ÁFA_t. Az ÁFA csak a végső fogyasztónál van, tehát a magánember, amikor vásárol. De még ő sem, ha az árut kiviszi az országból.
Valaki nem írná le egy kicsit részletesebben ezt az áfa dolgot? Hogy van egy ilyen beruházásnál a befizetés/visszaigénylés? Mennyire jár jól a költségvetés és mikortól? (mi van a beruházás befejezésekor, a támogatások kifutásakor stb.).
Selling to businessesIf you sell goods to another business and these goods are sent to another EU country, you do not charge VAT - if the customer has a valid VAT number.
You may still deduct the VAT you yourself have paid on your related expenses (goods/services bought in specifically to make those sales).If the customer does not have a valid VAT number, you must normally charge VAT on the sale at the rate applicable in your country.
Ez simán elképzelhető.De a lebonyolitást,a telepitést,és a számlázást és magát a forgalmat itt mutatják ki.A kedvező társasági adó miatt a bevételt a leánynál kell kimutatni,és az áfát befizetni.A jutalék az más tészta.
Dolgoztam német multinak. Előtte amerikai, olasz és francia szervezetekhez szoktam. Nekem az a német multi volt a legszarabb munkahelyem ever. Úgyhogy nincs nagy illúzióm, hogy ha Hans Regenkurt sales jutalékot akar, akkor érvényesíteni fogja az akaratát odahaza és ő köti az üzletet, nem a helyi Gipsz Jakab. A taksonyiak meg majd szállítanak szerződés szerint. Kapnak egy példányt hogy tudják, mit kell betartani.
Terepmunkák,épités,kivitelezés,közművek,viz,gáz,fütés,kertészet,fénytechnika,biztonságtechnika,munkaerő toborzás,szállitás,egyéb szolgáltatások,stb stb..A BMW nem zsebbe fizet.
Nagyon egyoldalú cikk.Egymilliárd eurós beruházásnál a megnövekedett áfa bevételek visszahozzák azt a 30 milliárdot.Tiszta röhej hogy a HVG ilyen cikket lehoz.
Négy-öt éven át az állam állhatja a fizetéseket a BMW-gyárban - Az nem ismert, hogy az állam pontosan milyen mértékben támogatja a projektet, mindössze annyit tudni, hogy Debrecen 44 milliárd forintos kormánygaranciával megerősített hitelt vesz fel a szükséges telkek megvásárlásához. Vértes az állami szerepvállalásra az Apollo Tyres india abroncsgyártó 30 milliárd forintos támogatásából következtet: akkor nagyjából ennyi munkahely jött létre, mint most. Ez az összeg az akkori bérszínvonalon 8, jelenleg 4-5 évre vetítve jelenti azt, hogy tulajdonképpen az állami támogatás fedezte a fizetéseket. https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/bmw-munkahely-fizetes-karrier-tamogatas.667460.html
Szlovákok már nyilatkozták, hát igen MO nyert, mert 50% kedvezményt adtak, míg ők csak 35%-ot ajánlottak. Azért ez már valami nem? Fényezésre 500 milla eur.
Ez azért nem így működik. Lehet repteret építeni állami pénzből, de attól még nem lesz forgalma. Pl. ott van Pécs-Pogány vagy Sármellék, egyik sem váltotta be a hozzá fűződő reményeket, gyakorlatilag forgalommentesek, leszámítva évi néhány charter gépet. Győr-Pér annyiban speciális eset, hogy az Audi használja, de azon kívül az is csak papiron nemzetközi repülőtér, anno nem valószínű, hogy plusz pont volt az Audi részéről, meg ott ugye a Németországtól való autópálya távolság is kisebb, mint Debrecen esetében. A debreceni reptér meg attól lett nagy szám, hogy a Wizzair bázist létesített, és így menetrendszerű járatai lettek. Az állam persze ebbe is belenyúlhat, mert pl. a balkáni Wizz járatok is állami támogatással indultak, de hosszútávon ez nem működik, a légitársaságok legtöbb járata piaci alapon indul, a kis repülőterek elsősorban olcsóságuk miatt kedvezőek a fapadosoknak, de túlzottan ők sem fogják elaprózni, nem valószínű, hogy Debrecen mellett egy miskolci repülőteret is felfuttatnának, mivel amúgy is közel van a két város egymáshoz. Debrecen mindenesetre jó irányba fejlődik, mert még ez a gyár sem lesz egyedüli uralkodó, hiszen vannak ott emellett SSC-k, gyógyszergyárak, elég nagy egyeteme van, szóval minden adott, hogy végre legyen egy olyan vidéki városunk, amely ott tudja tartani az értelmiség nagy részét, ezzel pedig a szokásos öngerjesztő leépülés helyett öngerjesztő fejlődés induljon. Korábban azt gondoltam Szeged lesz az első ilyen vidéki város, de tévedtem.
Bréking: BMW-gyár épül Debrecenben
Ugrás a cikkhez