Egyetértek, nekem is úgy tűnik, hogy ez nem lesz elegendő az import fellendüléséhez.....talán abban bízhatunk, hogy a piac kényszeríteni fogja a kormányt további szűkítések irányába ...... viszont nem tudom, mennyi gépjármű tartozik a cégautó hatálya alá, amennyiben 65-70%-os becslésed valós akkor az már lehet érdemi ugrás a rendszerben és a Molnak extra nagy bevételnövekményt jelenthet.
Nagyjából ugyanezt akartam írni. Gulyásnak már az első mondatai is csúsztatások voltak, mivel a hazai kapacitás eleve csak a fogyasztás kb 70%-át fedi le. Én egyébként úgy gondolom, hogy ettől nem fognak visszajönni az importőrök és a tájékoztató hangneméből is nekem az jött le, hogy a kormány számára a 480Ft a prioritás. A probléma ezzel az, hogy eddig a napig 3-4 hónapra elegendő stratégiai készlettel rendelkezett az ország, innentől viszont egy hónappal kevesebbel lehet számolni. Ha októberben újra feloldanak egy ekkora készletet akkor még egy hónappal rövidül az az időszak amit át tud vészelni az ország finomítói kapacitás nélkül. Látjuk mi történt Schwechatban, szerintem felelős ember ilyen döntést nem hoz.
Ez komoly, hogy ma déltől? Gyorsan telefonálnak, hogy déltől már nézzétek, hogy céges-e autó! És mi számít? A fizetés időpontja, vagy a tankolás megkezdése? Esetleg ha már beálltam a kútra délig, akkor beáll mögém valaki hogy ő még tankolhat! Mint a választásokon? :) Nevetséges amúgy ez az egész, továbbra is tankoljon boldog-boldogtalan az olcsó benzinből, Marinénje, akinek havi 20 liter is sok, mert csak orvoshoz meg vásárolni jár, és a hülye taxis banda is, akinek napi 20 liter is kevés, no meg a nagy bömösök, akiknek a tulajai röhögnek a markukba, és élvezik az életet. Egyszerűen nonszensz, ami itt folyik, mitől nem tud egy havi 20 literes limitet húzni, és fölötte mehet a piaci ár?? A szegény rétegeket ezzel kiszolgálná, teljesen értelmes döntés lenne, mint a rezsinél. Elment ezeknek az esze, tényleg mint a kommunizmus, össze-vissza mindent szabályoznak, már maguk se tudják követni.
igen a jelenlegi adószabályokkal érdemes volt cégautó tulajdonban gondolkozni és üzemeltetni a maga adó/költségelszámolás-leírás vonatkozásban. Kérdés, hogy a jelenlegi és várhatóan hosszan fennmaradó drága piaci üzemanyagárak okán kb.250-300,-Ft literenkénti különbség továbbra is vonzóvá teszi eme megoldást azon tulajdonosok esetében ahol pl. a családi üzemeltetés a fő. Multiknál/ 50 fő feletti munkáltatóknál nem gondolnám, hogy változtatnának.
elvileg igen,gyakorlatilag nem.....Mol folyamatosan tartalékolt a karbantartás időszakára csak a nyári csúcs időszakban ill. az olcsó üzemanyag hatására is nagymértékben megnövekedett keresletet nem tudja kielégíteni. Gulyás hazudott, mert a Mol nem képes 100%-ban lefedni a belföldi keresletet, béke időben is import szükséges ami már több hónapja nincs. Folyamat fenntarthatatlan 480-as árral, kérdés,hogy a kedvezményezetti kör további szűkítésével változik e a külföldi nagykereskedő véleménye? a stratégiai készletek vissza töltése sem lesz egyszerű megoldás,ha nem jön import behozatal...HUTI-nak igaza van, ez veszélyezteti a stratégiai biztonsági érdekeket.....
A következő napokban jönnek majd erről statisztikák, de az újautó eladásokban évek óta 65-75% körül vannak a céges értékesítések. A magánszemélyek aránya a gépkocsik élettartamával arányosan nő ahogy a céges tulajdonból idővel magántulajdonba kerülnek. A futás, így a fogyasztás is közben általában csökken, az életciklusa elején fut a legtöbbet a gépjármű.
Ha jól értem a dolgot, akkor ettől az intézkedéstől azt várják, hogy megéri majd az importőröknek az üzemanyag import és akkor a stratégiai készletet is fel tudják tölteni. Egyébként közvetlenül azért muszáj a készlethez hozzányúlni, mert kiesik Százhalombatta, onnan nem fog jönni egy hónapig üzemanyag.
Törölt felhasználó2022. 07. 30. 11:48
#328123
Mindenképpen jó hír a Mol részvény vonatkozásában, megint - talán nyolcadszorra - szűkítik az ársapka alá tartozó kört! Egyetértve sokakkal én is úgy látom, hogy a piac ki fogja kényszeríteni a további változtatásokat azaz ,ha a mostani intézkedés nem lenne elegendő akkor további szűkítés kötelező. Alap kérése volt Hernádinak, hogy importból tudjanak beszerezni dízelt , de nem tudom, hogy ezen megoldás elegendő lesz e erre a célra ill. lesz e olyan nagykereskedő aki hajlandó lenne beszállítani belföldre?....
szvsz az üzemanyag az a 95ös oktánszámú benzin+dízel. Vagyis amikor én BENZIN-ről írok, akkor az nálam a 95ös normál motorbenzin. bocsánat, ha félreérthető voltam
Igen, ellátás biztonságból szerintem sem jó, és egy fenntarthatatlan dologhoz ragaszkodnak, ezzel folyamatos bizonytalanságban tartják a szereplőket (jövő hónapban vajon mi fog változni?), ami szintén nem jó. A MOL-nak viszont ez egy kis segítség, ahhoz képest, hogy nem történt volna semmi, jó hír. De ha október után is fenn akarják tartani az árstopot, akkor az kevésbé jó hír.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.