Mire marnának bele? Néhányszor már leírtam neked, hogy itt évek múlva lehet valami de nem hitted el :-) 110 forint környéki kamuvételekkel is sokakat "hűséges" részvényessé tettek.... Prest úr is akkor szabadult meg több mint 4 millió darab részvénytől melyek most a kisbüfiknél pihennek... A tőkeemelést 5 éves időtávra fogadták el, valszeg 1 év múlva érzék majd úgy, hogy na most akkor jegyezettek elvtársak. Jegyezzen a f@xom :-)
A jó hír, hogy annyira érdektelen lett a vállalat, hogy még adni sem adják a hírre. Ha holnap leégne az egész, szem akkor is max lemenne 78-ig. :) Ha meg forgalmazhatnánk az összes kínai EV-t, akkor lenne 85. Ennyi.
Ha.megmaradt volna az autókölcsönzés, akkor már most 3 mrd ebadta lenne...:-) Amúgy a jövedelemtermelő képesség akkor javulhat(na), ha nőne a árrés,a marzs, de ennek nincs túl esélye. Rövidtávon pedig a kölcsönzés további veszteséget hoz, ezt talán érdemes lenne eladni, de lássuk be, ez további elhatárolható veszteséget hozna be, azaz a mérleg negativba fordulna a leírás miatt. Akkor meg az lenne a gond. ( egyébként szerintem le fogják irni könyvvitelileg, igy 2020 után nagyon minimális lesz az eredmény).
Autókölcsönzésen van a legnagyobb marzs és arról valóban nem tehetnek hogy idén az összeomlott de ha szárnyalt volna akkor sem lett volna kiugró az eredmény. Az árbevétel a vártnak megfelelően növekszik, Q3-ban már 24 milliárd volt, 28-30 milliárdra gondoltam a számok alapján de itt már bejött, hogy több olcsóbb kocsit adtak el ami csökkentette a darabonkénti átlagárat. Annyi látszik, hogy 100 milliárd körüli éves árbevételt már a jelenlegi portfólióval is képesek hozni még egy xarabb évben is és erre még sok minden jön jövőre. A probléma az, hogy max 3-4% EBITDA hányadot képesek elérni aminek javulására a következő 1-2 évben nem is lehet számítani. 200 milliárdos árbevételnél ez max 8 milliárd. Jövőre össze kell hangolni a megszerzett "ékkövek" működését és megszüntetni a rengeteg, több helyen végzett párhuzamos tevékenységeket oszt akkor 2021.ben lehet max 6 milliárd az EBITDA amitől még nem fog szárnyalni az árfolyam...... Értem én, hogy sok költség merül fel az ékkövek integrálásával kapcsolatban is de azért nah :-)
Azzal senki sem számolhatott, hogy jön a covid. Ez pont azt a szegmenst nyírta ki, amelyik a legjobb jövedelemtermelő. Ide sok pénzt fektettek, aki járt bármelyik repülőtéren, akkor és most, az ne keressen más magyarázatot a számokra. Nincs olyan menedzsment, vagy üzleti tervezés, ami 98%-os forgalomesést ki tud védeni. Tavasszal még hogy örült mindenki a Wizz kölcsönzési liszensznek, most meg egy istencsapása...lásd már a Wizz Air is szinte a csőd szélén van. A többi szám rendben van szerintem...eddig se idénre vártam a nagy nyereséget. Az, hogy a részvény árfolyam hogy fog alakulni? A BÉT-en nem igazán az a tapasztalatom, hogy az eredményesség nagyon nagy korrelációt mutatna az árfolyammal, a sztorik sokkal fontosabbak. A fő kérdés az, hogy a tulaj mit akar, de erről már sokat beszéltünk....
"Az AutoWallis 62,6 milliárd forintos árbevétellel és 1,8 milliárd forintos EBITDA-val zárta az első háromnegyed évet. A 11 százalékos árbevétel-bővülés jelentősen meghaladja Magyarország, az Európai Unió és a régió autópiacainak teljesítményét."
Minden jónak tűnik elsőre, de aztán elromlik a hangulat a részletekben.
Azt feltételeztem, hogy nullára talán kihozzák a q1-q3-at... túlbecsültem őket pedig nem szokásom :-) De az 1 forintos részvényenkénti eredmény talán még meglehet :-) Szerintem az a baj, hogy nincsenek eléggé ösztönözve, minimum kétszer ennyi sajtpapírral kellene őket megtámogatni :-)
Q2 után emlékeim szerint olyan 600 millió volt a veszteség... most úgy kalkuláltam, hogy nulla közelébe tornásszák fel magukat. Múlt héten írtam, hogy 2020-ra 1 forint eredményt várok részvényenként, ez még be is jöhet ha nagyon belehúznak :-) A cég eredménytermelő képessége értékelhetetlen és szánalmas, vízfej hatalmas, a menedzsment tudása már nem annyira hatalmas :-) Nem teljesen értem miből gondolják azt, hogy ebből a sajtpapírból bárki is jegyezne ezen a kiugróan magas 82 forint körüli árfolyamon? Persze sejtem a forgatókönyvet... jövőre próbálnak rittyenteni szép számokat oszt utána azt gondolják, hogy találnak megfelelő számú hülyét aki jegyez ebből az izéből. Már az is meglepő lenne ha jövő év végére elérné a 100 forint az árfolyam. Prest úr is nagy hangon hirdette az interjúban, hogy azért esett vissza ennyire az Opel hazai forgalma mert nem megfelelő emberek kezében volt az irányítás... Jövőre majd bizonyíthat! Meglátjuk mit tud tenni a mester. Menedzsment többi tagjáról nem is írnék bővebben mert szóra sem érdemesek :-) Ennél a cégnél minél nagyobb az árbevétel annál xarabb az eredmény.. Jövőre hatalmas átszervezésre lenne itt szükség..... Müllner úr sokat várhat még arra, hogy nyíljanak a zsebek. 2017-ben még 1.7 milliárdos eredményt tudtak elérni (egyszeri tételek nélkül is volt 1.3-1.4 milliárd) . Székely úr megjelenése "hatalmasat dobott" az eredményességen.
AutoWallis Nyrt+topic