A cég története 1974-ben kezdődött, amikor a két, akkor még örök rivális francia autógyár közül a Peugeot részesedést vásárolt a Citroënben. Megállapodtak, hogy közösen fognak gépkocsikat gyártani. A vállalat a kilencedik legnagyobb autógyártónak számít.[3] Később a PSA összefogott az Opellel, a Fiattal és a Toyotával is, így a Peugeot és a Citroen haszongépjárművei közül a rebranding következtében a modellek megjelenhetnek Opel, Fiat vagy Toyota emblémákkal is. Ugyanennek a módszernek köszönhetően a Peugeot és a Citroën modellek általában ugyanarra a platformra épülnek. A cég többségében autóiról lett híres, de gyárt még motorkerékpárokat is, és finanszírozási lehetőségeket is nyújt. 2016-ban átnevezték a vállalatot Groupe PSA-ra (PSA csoport).
Amennyiben kicsit vissza is esnek(ha egyátalán...) az Opel eladások abban a 4 országban(kb 20 milliós lélekszámú piac) ahol kizárólagos joga van Wallisnak akkor is elérhetik a 22000 darabos Opel értékesítési számot + az eddig is meglévő BMW, LR-Jaguár(ez bővült a magyarországi jogok megszerzésével) Isuzu, Ssangyong + Szlovéniában a BMW, Mini + Wallis Kerepesi KIA értékesítés + az Inicial csoport 7 márkájának a 60%-a... Összességében meghaladhatják a 30000 darabos értékesítést az új autók piacán. Tavaly bruttó 8.5 millió forint (ami nettó majdnem 6.7 milla és azóta az árak csak emelkedtek) volt az eladott új autók átlagára Magyarországon. Wallis esetében ez magasabb a luxusmárkák miatt. Persze az OPEL-ek döntő részénél nem ők végzik a kiskereskedelmet de így is 200 milliárd körüli lehet a bevétel nagysága csak az új autók értékesítéséből. Erre jön a használt autó értékesítésből származó bevétel, alkatrész, szerviz(hatalmasat fog emelkedni a szerviz óraszám a Wallis Kerepesi, Iniciál csoport, Szlovén BMW-Mini és az APP-tól vett ingatlanon történő fejlesztés után). Az autókölcsönzés az egyetlen terület ahol jelentős visszaesés várható még jövőre is. Autókölcsönzés a bevétel szempontjából ugyan nem számottevő de a cégcsoport eredményéhez jelentősen hozzájárul. Néhány év és az ötödik legnagyobb bevétellel rendelkező cég lesz a BÉT-en(vagy a negyedik :-)) Az sem lenne haszontalan ha ezt a helyezést az eredmények szintjén is elérnék.... Arról se feledkezzünk meg, hogy az OPEL tulajdonosa a PSA csoport és amennyiben jól csinálja a Wallis akkor tovább bővülhet (bevétel szempontjából akár jelentősen is) az általuk menedzselt márkák száma több környező országban is.
Itt egyertelmu az arfolyam moderalasa.Folyamatban levo nagy volumenu uzletek miatt.Kerdes az,hogy mikor porgetik meg :-) mert lesz ilyen ebben nem ketelkedem.Fair ertek nem ezen a szinten van.
Szlovén befektetések jól fognak hozni, ez nem kétséges. Ugyanígy a magyar piac is, igen erős lesz szerintem a harmadik- negyedik negyedév. Összeségében 2021 -re teljesülhetnek a célok nagyrésze. Csak beindulnak a motorok itt a BÉT-en is. ... S mikor tervezte ezt a jó hírt a menedzsment közzétenni? Szombat reggel? Vagy soha?
AutoWallis Nyrt+topic