Azt hiszem Rousseau irta, hogy az egyenloseg mar ott megdolt, amikor az elso ember elkeritett maganak egy folddarabot...Amugy azt is o mondta, hogy " nem az a szabadsag, hogy barmit megtehetsz, hanem az
így van egy cégvezetőnek az autója is az irodája, már melóba járás közben folyamatosan bonyolítja telefonon az ügyeit, legalább is nálam így volt 3 kft, majd 200 emberrel, szóval volt gond...... :DDD
Kétségtelenül van ez a biciklis irányzat törekvés és az átalakított utakkal lehetne fejleszteni, másrészt mindig az újabb és újabb generációktól függő a jövő alakítása, meglátjuk meddig jutnak el... nálunk is van 1-2 kolléga aki biciklivel nyomul, de alapvetően autóval jár mindenki és az irodaház garázsában parkoltatja... sőt legtöbben garázsból garázsba gurulnak... világnézetük masszívan más...
Akkor ez egy 22es csapdaja? Nem lehet kerekparozni, mert nem biztonsagos a keves vedett ut miatt, de ne epitsunk tobb kerekparutat mert ugy sem hasznalna senki a tobb vedett utat. Szerintem a zoldites mindenki javara vallna hosszutavon, politikai nezettol fuggetlenul. Amugy nem hiszem, hogy manapsag mar csak a prolik igenyelnek a kerekparutakat, mar a tehetosebb reteg is inkabb azzal jarna dolgozni, ha biztonsago lenne, az egeszseges eletmod remenyeben, sok vezeto ezzel tekeri le/ tekerne le a benti streszt..lsd critical mass-t, sok kerekpar ara egy auto araval vetekszik
Vidéken más, kevesebb zsúfoltság, rövidebb távok... itt Pesten nem biztonságos a forgalmas utakon kerekezni, míg beérsz a melóba elmegy melletted 100 autó, furgon, busz és csak 1 lökjön ki az út szélére, min. 70% hogy kórházba kerülsz, rohadtul veszélyes, ráadásul a zömük szabálytalanul imbolyogva teker... ezt spékeld meg kisgyerekkel a kosártatóban vagy ne adj isten vmi postai teknőben/utánfutóval szállított 2-3 kicsivel... na az a csúcs ! Szmog... hát van aki ülve, kis mértékkel, van aki zihálva szívja be... értem én, hogy Gerike a hollandokat majmolja és ezzel egyszerű puritánságot sugall a választóinak(!) (de persze ettől még közel sem puritán a kis mimóza.. :D), de azok kulturálisan teljesen mások, jó 50 éves biciklis történetük van és az utak is teljesen specifikáltabbak mint a mieink... és persze az átlag magyar komoly autóbuzi, "2 számmal nagyobb" kocsit vesz, mint amit anyagi és életviteli helyzete megengedne... szóval ütközik itt egy szegényebb anyagi helyzetű biciklis életforma és a polgári középosztály tagjainak autóval(!) is mért életformája...
Hozzatennem, hogy azt se bannam, ha az osszes fejes luxusterepjaro/kocsi helyett inkabb elektromos/hibrid autokat szerezne be es azzal furikazna a - mi penzunkbol -.
Az biztos :)..nekem az is furcsa volt, hogy 1 megallot nem kepes senki sem gyalogolni, inkabb varnak 10-15percet a kov jarmure..raadasul nagyon tre az egyes jaratok kihasznaltsaga is, amit tobbszori forgalomszamlalassal, jaratmodositasokkal es osszehangolassal lehetne elhetobbe es optimalissa tenni, bar ugy nehez ha valaki meg a kadari idokbol jott es ugy is probalja iranyitani egy 21.szazadi fovarost...remelem Geri lesz annyira agilis, hogy veghez tudja vinni a regota elhuzodo modernizaciot a bpstiek erdekeben..a stadionokkal senki nem er elobb/biztonsagosabban be munkaba vagy haza a csaladjahoz.
Ez így van, beleértve az EU régió 3. világbeli nincstelenekkel való elárasztásával...szerencsére én még nagyjából úgy élem le az életemet, hogy csak az utazásaim során zavaró a sok kevert szenny, de az alfa generációnak már több mint valószínű, hogy ezek fogják megmondani az EU-ban, hogy mit tehetnek meg, ez egyszerűen a túlszaporodás eredménye lesz, mindegy, hogy tudomást vesznek-e róla a mai migri simik vagy sem... valami olyasmi készül, hogy Kína, Usa, Ázsia és csak ezután jöhet a "színes" EU, ha egyáltalán fog még létezni a mai formájában...
Van, aki már megint/még mindig nem érti a “nagy összefüggéseket”... El kell dönteni, hogy a világkereskedelem, a gazdasági nagyhatalmak és bármelyik ország gazdasága vajon Kína (= kínai tőke, kínai világhatalmi törekvések, kínai kommunista állampárt) marionett bábúi lesznek-e a következő 50-100 évre? Ízlése, szocializációja és racionális gondolkodása alapján mindenki megadhatja a “neki kedves” helyes választ! Tart a “harmadik világháború”, egyelőre kereskedelmi háborúval, agresszív geopolitikai/gazdasági terjeszkedéssel és világjárvány szabadjára engedésével. Ez nem összeesküvés-elmélet, hanem az ezredforduló óta épülő valóság...
... ezzel ugye egyrészt elrohasztja a tömegközlekedést, hiszen ez a réteg kivonja magát a költségviselésből, azaz a meglévő lefogyatkozó utazók viselik ugyanazt a költséghányadot, másrészt a pályák megépítésének, karbantartásának költségeibe bevonják a nagy többséget is, akiknek semmi köze ehhez, mert nem használja, harmadrészt ahol nincs pálya, ott bizony a körutakon tekernek összevissza balesetveszélyt generálva... Geri meg hát olyan amilyen, tudtuk, hogy nem komoly ésszel megáldott nehézsúlyú forma... a "zászlós" művelet óta semmi komolyat nem csinált, csak tekerget egy holland kerékpárral, szűk nadrágocskában...
Üdv, sajnos csak német cuccokkat követek, de ahogy látom egy hajós témát választottál, amiről köztudott, hogy több ezres csoportosulási kategória, inkább a fizetőképes, min. középkorú generációkat célozza meg, tehát a vírus tekintetében egy kockázatosabb szegmens, az öregebbeket nem is említve... óriási fix költségek, amik ketyegnek akár megy, akár áll a hajó, akár van üzlet akár nincs, a kajálás meg extra veszélyes a zárt terek miatt, stb... ha abból indulunk ki, hogy vakcina után abszolút visszatér a régi világ, akkor valszeg jó árakon forognak a hajós papírok mostanában, ha kialakul vmi biztonsági standard, hogy max. a hajó 3/4-e lehet megtöltve, stb... akkor a profitkilátások sem lesznek meredeken felívelőek, stb... sztem senki sem tudja igazából, hogy a turizmuson belül ez a szegmens miként fog kinézni a jövőben, akárcsak a sport és koncertvilágban... a repcsik, buszok, vonatok simán visszaállhatnak idővel...
"Újranyitnak" a gazdaságok... persze mind abszolút "felkészült", tele mindenféle szakértői tanácsokkal, de valójában fogalmuk sincs mi lesz... viszont a tömeg követelőző, jól behatárolható politikai nézetű rétegéből kiengedik a gőzt, és egyben jó kísérlet is, hogy mi történik a következő időszakban... ha fertőzés akkor egy kicsit magukba szállhatnak, ha netán kampó a sztori vége, akkor annyival kevesebb rinyáló lesz őszre, ha pedig tényleg minden ok, akkor a szóban forgó 2. hullámig pipálva a következő időszak - ők "lám megmondták, hogy nincs itt semmi", az óvatosabbak pedig megbizonyosodtak a kísérleti nyulakon végzett teszt sikerességén... :D
Szia! Én folyamatosan követem, múltkor volt benne egy szép köröm, azóta figyeltem és tegnap belevettem megint 11 fölött. Most 13..!! Megviseli ez a válság, de a legnagyobb hajós cég, rohadt nagyot zakózott, kockázat van benne, a szaudi alap is belevett stb....ezeket mérlegelem! Én személy szerint úgy gondolom, hogy ha elindulhatnak a hajók és lassan-lassan kezdene helyreállni akkor jó lehet hosszú távon! De én egyelőre spekázok, azért van kockázat a hajós és repcsis cégeknél.... Lehetett vele szépen keresni, többször is!!
Törölt felhasználó2020. 05. 15. 13:30
#6561
Trumply egy ilyen időszakban kereskedelmi háborút szít újra Kínával?? Nooormális? Ha ezt újra megválasztják, hát nem tudom...
BLUE topic