látom ma is bal lábbal sikerült fel kelned, ezeket a vulkánkitöréseid próbáld meg kicsit kontrollálni, mert itt megteheted, csak a környezeted nem biztos, hogy ennyire tolerálja... és nagyon nem bántó szándékkal írtam, tudod, hogy tisztellek, meg szeretlek.
A nemet realkamat minusz volt mar 3-4 eve is, es most a 4-5% infla melletti DE10Y Bund 2.8% hozama mellett is az, -2%. Az invertalt hozam-gorbejuk se nez ki jol, DE10Y-DE2Y=2.8-3.2= -0.4%, igy a bankjaik mind gyartjak a veszteseget rajta, DB meg mindig ott kinlodik a 10 szint korul. . Ennel mar csak a nemreg igen lelkes nemet ESG tema nez ki pocsekabbul. A Bloomberg MSCI leminositette a Bondjaikat, pedig azok tudjuk mindig elkesnek a valos helyzethez keepest. Aki megvette 2 eve az ESG kotvenyt, 20 ar korul, mar -15% bukasban uldogel. Es nincs vege. . Az alaptalan zold lelkesedes igen veszelyes a penz egeszsegere; raadasul a CO kibocsatas csokkenteses egyelore azzal jar, hogy csokken a mukodesi stabilitas. Es ha letrehozzak az ESG befektetesek minositesi rendszeret, ahogy Bloomberg tette, azzal ESG onmagat assa ala. Pl. az EU-ban egyre tobb a klima-tuz, de kozben nincs penz tuzoltokra, es egyre csokken a szamuk. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230926v02xqatmj.jpeg
Tőzsdén pont hogy 10-20 évben kell gondolkodni. . A kutak hozama inkább -3% évente. De most ettől tekintsünk el. A számításod akkor lenne helyes, ha nem fúrnának. De pontosan tudjuk, hogy ma is fúrnak... . De ha másnak nem is, az elmúlt 10 évnek meg kellett volna tanítani, hogy tévúton jársz. Az olajjal kapcsolatban is, meg sokminden mással kapcsolatban is. . Pont nekem mondod, hogy álmodozók kíméljenek. Nos csak egy példa a RIG a maga 140$-os jóslatával... De tudnék még vagy 1 tucatot a Te tolladból. Viszont nem teszem, mert felesleges. Ha rád hallgat valaki, akkor tegyen úgy. Ennyi.
Ujra penzugyi ev vege van, es a republikanus kemeny kornzervativok a tobbi republikanussal se tudnak megegyezni, nemhogy a demokratakkal, akik viszont meg tobb penzt akarnak. A konzervativ mag csapat ujabb 100-200Mrd koltsegvetesi lefataragast akarnak, pedig 2 honappal ezelott egyszer megallapodtak egymassal is, meg a demokratakkal is. . Az a 100Mrd lefaragas szinte semmi a 33Trill adossaghoz es idei 2.5 Trill$ ujabb idei deficithez. De alighanem bevaltjak a fenyegetest, es ma este nem szavazzak meg a koltsegvetest. . Igy aztan ha ma/holnap nem egyeznek meg, hetfon leall az USA kormanyzata. Nincs fizetes. (meg szerencse, hogy a FED nem resze a kormanyzatnak). Mi a kovetkezmeny? . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230926v02xdj3k9.jpeg Mostanaban atlagosan 5-7%% eses szokott ebbol lenni a tozsden, de legutobb -19% volt. Ez rohadtul nem nez ki jol, pont a legrosszabb szezonalis idoszakkal parosulva. Azon spekulalok, hogy idolegesen eldobom az apro poziciokat, es a tobbiek felet is. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230926v02xqmy6o.jpeg
Ez nagyon fenyegetonek latszik. Csakhohgy 10 ev mulva, ha evente -4% a kutak hozama, akkor mekkora is lesz a termeles csokkenes? Es akkor mi lesz, ha a kereslet -10% es a kinalat -40%? Amugy meg, a tozsden soha nem spekulalunk 10 evre elore. " Almodozok, kalandorok kimeljenek".
Azért mert a közúti közlekedés teszi ki a fogyasztás felét. És hangsúlyozom az olajiparban 40-60$ árváltozást okoz az, ha 1-2%-kal esik a kereslet... Mi lesz akkor, ha 10%-kal esik vissza 10 éves távlatban? De ugye mindenki saját maga dönt olaj vs. minden egyébbe történő befektetésről. . Végül is a Ford T-modell korában is sokan fektettek a szekérgyártásba. :)
De miért csak autókba számoljuk az olajat? Van repülő, teher és turizmus, van vízi teher és turizmus. Mikorra várható ezek bármilyen elektromos átállása? És hogyan?
X7 bmw És hasonló benzin zabáló szarok vannak többségben, mert elgurul akkuval 20km-t. Legalább nézzél már utána kicsit, mielőtt ilyen konkrét állításokkal sokkolsz minket
Sziasztok. Gáz-ra van valakinek elképzelése? Péntek óta van egy nagyobb pakkom de ha nem akar megindulni akkor inkább zárom kis bukóval és teszem másba
Szét kell nézni mucsajfalván (akarom mondani hazánkban), hogy hány zöldrendszámos autó mászkál. ÉS napról napra több. Aki olajipari céget vesz, az játszhat a rövidtávú felfutásra, de tudatában kell lennie, hogy a hossztávú (nem technikai, hanem fundamentális) trendek ellen megy. Ennyi.
Igen, cirka 20%-a nem energetikai felhasználású. Egy 1%-os visszaesés szokott felezést okozni az árfolyamban (oké rövid távon). Mit okoz egy 20-30-50%-os esés? Mennyi lesz az ára? -10.000 $ hordónként ? Merthogy láttad, hogy bizonyos pénzügyi körök mit csináltak 2020 márciusában... -36$-os olajárat!
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.