A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Egy nem biztonságos országból menekülnek, te írtad többször is, hogy ezt megtehetik az első biztonságos országig. Valóban nincs papírjuk Olaszországba (azért kérnek menedékjogot), de Tunéziába sincs.
Tunézia meg mi a francért fogadna be Líbiából Olaszországba tartó embereket?" . Ők nem tartanak sehová sem! Csónakázgatnak a tengeren és bajba kerülnek és mentést kérnek! Ki kell menteni őket és a biztonságos tunéziai kikötőbe kell vinni ! Tudod, azt tart valahová akinek ahhoz erre jogosító irata van! Nekik nincsen Olaszországba való belépéshez érvényes papírjuk! .
Látod ebben sincsen igazad! Az EU tagállami hatáskörben hagyta, hogy országok minősítsék kit tartanak biztonságosnak. Az olaszok megtehetnék, hogy annak minősítik. . De akkor jogászkodjunk.... össze kell szedni a líbiai víz után egyből és Tunézia legközelebbi kikötőjébe kell vinni őket.
Már bocsi, de te mantráztad mindig, hogy az első biztonságos országig mehet a jog alapján, na most a Líbia alól indulóknak ez Málta és Olaszország, tehát az olaszok nem vihetik vissza a líbiai kikötőkbe, mivel Líbia nem biztonságos ország. Legyél következetes. Az meg, hogy az olaszok nem akarják egyedül vinni a dolgot, következik az EU-ból, ugye együtt sírunk és nevetünk.
"Nem kellene őrizni a határt inkább?" --> erről szólt volna az európai együttműködés: közös szervezet, de az adott ország törvényeinek alárendelve. Orbánék ezt is megakadályozták!
"Mint írta, a tranzitországokban európai irodákat kell létrehozni, amelyekben a migránsok menedékkérelmet tudnak benyújtani" --> igaza van, pontosan, így értelmét veszti az emberkereskedelem. Nincs tengeren utaztatás.
Nem kellene őrizni a határt inkább? mert így eléggé visszás, hogy nem őrzi a határt mindenki bemehet, majd arra hivatkozik , hogy nem bír velük segítsenek neki a többiek! . pl. megtehetné, hogy még nemzetközi vízen olasz hadihajók átveszik a kimentetteket és visszaviszik a kiindulási kikötőbe! . Egyből értelmetlenné válna az elindulás! helyette osztogatná a többieknek is az érkezőket! . a nagy csudát neki! ő engei be őket, így ez legyen az olaszok problémája!
Mivel Olaszország az első biztonságos, menedéket kell nyújtania, és mivel az eu tagja, úgy gondolja, hogy faszt fogok egyedül szopni, ha már nettó befizető vagyok, akkor mások is vigyenek el belőle, ha meg nem visznek, akkor nyista lóvé nekik. Ha Viktornak kell lóvé, akkor vigyen belőlük.
Mint írta, a tranzitországokban európai irodákat kell létrehozni, amelyekben a migránsok menedékkérelmet tudnak benyújtani," . Normális ez a politikus? Egy menekült tranzitál???????? . A menekült a hazájához legközelebbi biztonságos országban kérheti a MENEKÜLT !!! státuszt! Ott kell kivárnia a hazatérésének a lehetőségét! Ehhez biztosít csak JOGOT neki az ENSZ!
megjegyzem Ausztráliában az efféle NGO-k (és persze az alkalmazottaik is...) az alábbi váddal néznének szembe: bűnszövetkezet keretében megvalósított illegális embercsempészet... nincs is ott ilyen probléma... aki mégis átevickél vmi tutajjal "menekültként" azt meg felteszik egy repülőre és elviszik a Nauru-i menekülttáborba, ami vmi 4-5 ezer kilométerre van Ausztráliától... egy foszfátbányászat által teljesen letarolt holdbéli tájra emlékeztető szigeten... de legalább meleg van így nem kerül sokba az elszállásolás... ott néha évekig is vizsgálgatják azt, hogy valóban menekült e... angolszász best practice...
A Fidesz rendbeteszi az országot
link