Kedves 1702: így van! Ki kell tiltani. Mi ez a szöveg, mi? Úgy, úgy... dugjuk a fejünket a homokba, mint a strucc. Nincs itt semmi probléma velük! Velünk van akik dolgozunk, tanulunk és előre vinnénk az országot. Velünk van, mert mikor ki van a hócipőnk és elszakad a cérna, nyíltan odavágjuk, hogy ember gondolkozz már, csak más szavakkal. Különben is: azt merte valaki mondani rám, hogy magyar vagyok? Feljelentem bakker, mert nem nevemen szólít. Mi az, hogy egy csoporthoz sorol?? Álljon már meg a menet! Tessék menni Detek, Beret, Rásonysápberencs, Vizsoly, Vilmány stb körútra és megnézni mit műveltek ott. Szép Borsodi, sőt!! zempléni települések voltak. 10 év sem kellett hozzá és letarolták, ellehetetlenítették ezeket a falvakat. Költözz közéjük, menj segíts nekik. Ajánld fel magad, hogy tanítod őket. Menj, nézd meg mihez vezet a segélyezés. Áááá.... hagyom is az egészet a francba, mert csak felmérgelem magam a süketeléssel.
Súlyos gondok a gazdaságban: írni, olvasni sem tudunk2008. 06. 29. 18:33
Sziasztok! Nos, először a hozzászólásokra reagálnék. Az első hozzászólónak: ha jól értettem abban gondolod a probléma alapvető okát, hogy a szülő is hasonlóan "analfabéta" a beszédhez, az íráshoz, talán a neveléshez is, akkor hogy várhatjuk el a gyerektől, hogy különb legyen? Ha erre gondoltál, egyetértek veled: az egyik legnagyobb gond, hogy az iskolát valamilyen "ellenségnek" tekinti a köztudat; "egyest adott az én drága kisfiamnak a tanítóbácsi, hogy lehet ilyen köcsög, mikor az én drága kisfiam a világ legzsenibb kölyke..." "a tanítóbácsi feladott 5 oldal leckét" stb... Az iskola az a hely, ahol a fél életét tölti a gyerek, ahol az alapvető tanítás mellett az életre készíti fel, megtanít a kapcsolatépítésre stb. Gondoljunk bele, van valamilyen oka, hogy egyest kap a gyerek. Az életben pl. ilyenkor rúgnak ki valakit a melóhelyről. Ha nem tanulja meg kiskorban, hogy a tanítóbácsi a "főnök" és azt kell csinálni amit mondd, hogy várjuk el, hogy kezelni tudja a későbbiekben a helyzetet? Az első alapvető dolog lenne visszahozni a tanítás tekintélyét. Kingának válaszolva úgy összességében: a nyelv folyamatosan változik. Ez van. Ezt a folyamatot nem lehet megállítani, ez ellen nem lehet tenni. A "waze" szavunk egy pár éve létezik, nincs leírva sehol, hogy mit jelent, de mindenki tudja miről van szó. A nyelvek keverednek, ha nem keverednének lemaradnánk a fejlődésben. ( bár fel sem vagyunk zárkózva ) Főleg ebben a mostani "angolizálódott" világban. Ha egy multi cégnél akarsz dolgozni, vagy megtanulsz angolul, németül stb. vagy mehetsz ahova akarsz. Jómagam tapasztalom a mindennapi életben, hogy az e-mailek 50%-a helytelenül van fogalzva. Sajnos nem azért kapod a diplomád, hogy helyes írsz vagy nem. Viszont a kolléga nagyon jó a szakmájában és nyert vele a cég x milliárdot. A példa amit leírtál az egyetemi diákokról az egyenesekkel, nem a tanulás - tanítás példáját mutatja illetve nem azt, hogy analfabéta valaki vagy sem, hanem az emberek befolyásolhatósági szintjét. Mikor elkezdtem dolgozni, számomra is furcsa és unszimpatikus volt a rengeteg "külföldi" szó használata, mint pl. "meeting", "conference call" stb. de az idők alatt szépen megtanultam, hogy energiát és időt spórolsz meg ha átveszed a munkahelyi "szakzsargon" használatát. A munkahelyen nincs idő arra, hogy elgondolkozz azon azt mondod "layout plan" vagy "alaprajz terv". Főleg úgy, hogy az angolt napi szinten használod. Ez nem fellengzős szöveg, hanem idő és energia megtakarítás. Ha már itt járunk, a napját sem tudom mikor hallottam "bank" helyett a "pénzintézetet". Ez az oktatási téma egy "neverending story" aminek egy külön honlapot lehetne nyitni.
Válaszolva a cikkre, egy ideje megy a szándékos lebutítás, az ország lesüllyesztése a semmibe, amit legsikeresebben úgy lehet elérni, ha az iskolánál kezdjük. Megtanítjuk viszont a fogyasztásra, egyen, igyon, vegyen lakást, kocsit, TV-t és főleg vegyen fel hitelt! Lehetőleg jó sokat, aztán ha nem tudja törleszteni majd kiváltja. Előbb vagy utóbb itt is az lesz mint a hambizabálóknál: a dolgozatokat "open book test"-nek fogják hívni ahol az oldalszámokból fognak puskát írni a gyerekek...
Mondjuk így jobban belegondolok, igazad van. Megint itt táncol 138,3 környékén. Kétszer már visszapattant... mostmár illene átvinnie. Ha jól emlékszem ugyanígy volt a dow-al is, és most itt vagyunk a harmadik alkalomnál és lám, 11800 már messzinek tűnik...
Azt a nagy zakót amit itt "összeharácsoltam" márciustól kb. épp most kívánom behozni, úhgyogy legyen végre zutty de gyorsan...:) Az oil már nyaldossa azt a 138-at, a down meg tesztelget itt ahelyett, hogy menne a pincébe.
Na: mintha valami történne.... mármint úgy általában: az olaj úgy néz ki folytatja amit elkezdett, viszont dowival mi történt? Mellette a dollár mintha gyengülne a jennel szemben. Mit szóltok mi lesz itt este?:)
Még százalékosan sem tudom, hogy mennyi céges illetve saját autó cirkál az utakon, saccra 20:80 az arány, de előbbi akkor is ott lesz, ha 400HUF lesz 1 lityó üzemanyag. Ez kinek fogja megérni? Valszeg nem a magyarországi autószámcsökkenés fogja bedönteni az olajbizniszt...
Tiszteletem!
Öröm látni, hogy ha egy napig nem olvassa az ember, hogy mi történik itt egy egész órányi anyag összegyűlik ebben a témában. Télleg jó olvasni!
Szóval: az eredendő probléma az ember által okozott rombolás, aminek a következményeit nem "akarjuk" belátni. Ha a napszelekhez elkalandoztunk, meg kell említenem, hogy erre nincs ráhatása az embernek, azt nem tudjuk befolyásolni, így mértékkel kell vele foglalkozni. Azért sem érdekes, mert a nap igen "öreg" már. Ki tudja hányszor állt már pihenő pályára a napkitörés az évmilliók alatt. Megkockáztatom, hogy mióta ember él a Földön, biztos volt már pár olyan év, amikor napkitörés nélkül feküdtek és keltek. Ezt nem tudom alátámasztani, mert nem rég foglalkoznak a témával ezért nincsenek történelmi adatok. Télleg nem folytatom ezt, mert adatok nélkül nem hiteles és a "biztos" és a "megkockáztatom" helyett nem tudom azt írni: 1510-ben stb...
Az ózonos témámhoz visszatérve, azért fontos ez a sztratoszférikus réteg, mert ez szűri meg nagy mértékben a nap UV sugárzását. Ha nem lenne, már mindent felperzselt volna. Ezért fontos, hogy ha nem tudjuk visszaállítani a rendet, télleg növekedni fog az átlaghőmérséklet. És most úgy tűnik nem áll vissza... Bocsássatok meg egyszerűségemért, de számomra a legegyértelműbb, hogy van/volt egy védő burok ami megsérült. Megváltoztak az időjárási viszonyok - legalábbis most azt hisszük - amit úgy lehetne visszafordítani, hogy rendbehozzuk a burkot. Sose felejtem el még középiskolai tanulmányaim alatt olvastam, vagy tanították, hogy a tatárjárás idején azért tudtak pusztítani a Dunántúlon mert olyan tél volt, hogy befagyott a Duna. Az a Duna akkoriban kb. akkora volt mint a Tisza felső magyarországi szakasza. Na most 2001-ben a Tisza felső magyarországi szakasza befagyott olyannyira, hogy hetekig robbangatták sikertelenül. Még egy érdekesség: próbáltam most hirtelen rákeresni, de nem találtam így maradnak a száraz tények újfent: Kanada nyugati részén a Sziklás hegységben létrehoztak egy kutatóbázist, ahol a klímaváltozás és következményeit kutatják a szelek segítségével. A jellemző szél sebessége 350 - 380km/óra így nem csoda, hogy csak a sziklába vájt bunkerben tudnak megmaradni:) Nos ezen a kutatóállomáson mérték eddig a leggyorsabb szelet 460km/órát még az 1990-es években. Azóta sem süvített gyorsabban és nem tudják meddig kell még várni az újabb rekordra. Ha a szeleknél tartunk biztosan sokan emlékeztek a pár évvel ezelőtti Szlovák esetre, amikor is nyáron tornádó pusztított a Magas Tátrában és megkönyítette a favágók életét. A tátrában emberemlékezet óta még nem volt Tornádo...
2050 globális katasztrófák a felmelegedés miatt2008. 04. 26. 14:56
Most olvastam vissza és rosszul írtam:
"Eltűnt az egyensúl, mivel a rengeteg károsgáz a légtérbe kerülve egyesült a kénnel, nitrogénnel, majd csapadék formájában visszahullt a földre."
Természetesen a károsgázok az említettek és az oxigénnel reagáltak. Így kerültek vissza csapadék formájában:)