A Glosternek induláskor (2020.06.09) 35 részvényese volt, mára 750 részvényesről beszélünk (konferenciákon többször elhangzott ez a tény). Valóban 2021 őszén split a BMW-s hír kapcsán (amikor még kevés részvényes volt) húzták fel az árá hirtelen. De azózta a cég nagyságrendekkel jobb pénzügyi eredményeket produkál azaz az akkori felhúzott árazását már bőven utólérte. Nem használnak semmilyen hírt "porlasztásra". Egyszerüen közzé teszik a tények és reagál a piac, ennyi történik nem több, nem kevesebb.
A **Gloster** esetében jól látható, hogy a cég nagy hangsúlyt fektet a befektetői tájékoztatásra, mind a sajtóban, mind a közleményekben. Például **Szekeres Viktor**, a Gloster elnöke, rendszeresen nyilatkozik a különböző médiumokban. Az ilyen szereplések nemcsak a cég hitelességét erősítik, hanem folyamatos kapcsolatot tartanak fenn a befektetőkkel, biztosítva őket a cég stabil működéséről és jövőbeli terveiről. Szekeres többször nyilatkozott a Gloster stratégiai céljairól, például a **Microsoft felhőszolgáltatások** terén való terjeszkedésükről, ami tovább erősíti a cég piaci pozícióját. A **4iG** esetében az utóbbi években több alkalommal is elmaradt befektetői eseményekről hallhattunk, ami nem kedvezett a cég megítélésének. Az árfolyam mozgása is tükrözte ezt a bizonytalanságot: míg két évvel ezelőtt még 1150 forint körül mozgott a részvényárfolyam, ma már csak 755 forint. Ez jól mutatja, hogy még a látszólag kedvező politikai kapcsolatokkal rendelkező cégek esetében is kulcsfontosságú a megfelelő kommunikáció. A kisebb cégek, mint például az **Épduferr**, a **Megakrán** vagy a **DM-Ker** esetén a befektetők folyamatos információkra vágynak, de nem kapnak. Időnként az Épduferr egy egy új megbízással szóló híreivel tudott pozitív üzenetet közvetíteni. Az információhiány, ahogy azt a dm ker és Megakran példája is mutatja, komoly negatív hatással lehet a részvényárfolyamra és a befektetők bizalmára. Ezzel szemben a Gloster sikeresen alkalmazza a nyílt és következetes kommunikációt, ami elősegíti a hosszú távú befektetői bizalom fenntartását és ennek eredményeképpen a részvényeik értéke stabil maradjon.
Érdemes megvizsgálni a tavalyi éveket amiből hamar kitűnik, hogy év végi ebidta várakozásod konkrétanyy kevesebb mint 2022 év végi volt. A Gloster általában első félévben az éves ebitda 1/3-át hozza, 2/3-át év végén.
Sziasztok, Ebben a piaci környezetben amikor 15% a kamat és más kibocsátók be reklámozott IPO keretében képesek bevonni kb. 400 millát (lásd. Civita) behozni 230 millát szép teljesítmény. Az árfolyamra legfeljebb saját részvény vásárlással lehet hatással egy kibocsátó, ami egy növekedésben lévő kibocsátó esetében teljesen életszerűtlen és pont a növekedés ellenére hat. Ha veszed úgyis a jövőjét veszed sose a jelenét, az meg szerintem itt nagyon is rendben van.
A videót nézve számomra kirajzolódik a stratégia, érteni vélem mit akarnak. https://www.youtube.com/watch?v=K2MAvuech9M A Gloster sikereit a CEO három képességnek tulajdonítja: a tanulás képessége, az alkalmazkodás képessége és a felvásárlás képessége. A tanulás képessége a gyorsan változó technológiai környezetben elengedhetetlen. A világ nem statikus, hanem változó, és a sikeres vállalkozásoknak képesnek kell lenni arra, hogy újra és újra megtanulják a világot. Szerinte az alkalmazkodás képessége szintén kulcsfontosságú. A versenyben gyakran nem azok a vállalatok nyernek, amelyek a legjobban ismerik a technológiákat, hanem azok, amelyek gyorsan képesek alkalmazkodni a megváltozott környezethez. Ez nem csak a technológiai oldalt érinti, hanem a vállalat szervezeti struktúráját is. A harmadik képesség, amelyet Szekeres Viktor kiemel, a felvásárlás képessége. A Gloster Csoport a felvásárlásokat elsősorban a tanulási folyamat felgyorsítására használja. A felvásárlások lehetővé teszik a cég számára, hogy új piacokra lépjen, új szakembereket vonjon be, és rövidebb idő alatt sajátítsa el az új technológiákat. A cég az elmúlt időszakban 60 vállalatot vizsgált meg, és ebből 10-et vásárolt fel. A vezér szerint szerint a felvásárlások lehetőséget adnak a cég számára, hogy gyorsan növekedjen és versenyképes maradjon a gyorsan változó technológiai környezetben.
Vicus2000, Legutóbb hiányoltad, hogy nem volt élő közvetítés a részvényesi találkozóról. Szekeres Viktor előadását megtaláltam neked a Gloster YouTube csatornáján: https://www.youtube.com/watch?v=K2MAvuech9M&t=7s
Szerintem arra a korábbi tapasztalatok alapján lehet számítani, hogy közzéteszik a prezentációt és az előadás rögzített linkét is. Itt a legutóbbi befektetői tájékoztató felvételének a linkje: https://www.youtube.com/watch?v=61k3PQNUgIs
1369 HUF az Equilor célára, szerintem sokan ezzek is boldogok lennénk. Részletek: https://gloster.hu/uploads/befektetoknek/kozzetetel/egyeb-tajekoztatas/26572-Gloster-Infokommunikacios-Nyrt---2022fy-Equilor-2023-05.pdf