Az elektromos autózás térhódítása megállíthatatlan, bár eddig sokakat visszatartott az elektromos autók magas ára, a Quartz beszámolója azonban kiemeli, hogy az elektromos autók ára immár az amerikai gépjárműárak mediánja alá
az akkuk a gyenge pont -- a jelenlegi technológiával hamar felütközünk az alapanyaghiányba, ezt elemezte már a portfolió kb másfél éve, a szűk keresztmetszet a kobalt, amit jeleneleg kisgyerekek bányásznak kongóban.
Ez így nagyon leegyszerűsíti a kalkulációt, nem veszi figyelembe a korlátosabb használhatóságot, pl. az aksik macerás töltésével kapcsolatos elpazarolt időt és egy normáisabb járgányhoz képest fele akkora hatótávolságot sem (tehát 2x gyakrabban számolhatunk macerás tankolással). A szervizelési költség valóban jóval kevesebb költség a hagyományos járgányokhoz képest.
Mivel az elektromos autók árának jelenleg kb. 50%-át önmagában az akkucsomag adja, a hajtáshoz kapcsolódó további berendezések pedg még ~20%-ot (motor, inverter, vezérlőegység, tötő), a valódi hétköznapokban érzékelhető gyakorlati előnyt és áttörést az aksi jelentős árcsökkenése (10 év és feleződk állítólag), valamint a töltési idó percekre csökkentése hozza majd el - vagy töltés helyett esetleg más energiaellátási technológia használata.
A hagyományos autók árának csupán ~25% -át adja a hajtás (motor, sebváltó, kipufogó rendszer, vezérlés).
Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines
Ugrás a cikkhez