Tilray. Canadai cannabis termesztő, forgalmazó vállalat.
Ipo 17$-on, első kereskedési nap 22.39-es záró. Járt már 300-on is (max), legmagasabb záró 214.06$. Jelenleg 100$ környékén tanyázik, néha gondol egyet akkor hasít 30%-ot, másnap esik 20%-ot. Én chart alapján azt látom, hogy megvolt a korrekció a kezdeti napok túlfűtötte rallyja után 84-en kitaposták az alját, most pedig erős támaszt épít 100 körül. Szűk 110millió részvény van, ebből 75millió a Seattle, Wash.-based Privateer Holdings Inc. -nál. Kanadában és Európában is árulnak illetve 2018.09.18.-tól az Usába is importának. Elemzői várakozásokat szinte pontosan hozza, szép fejlődés áll a cég előtt. Az Amerikában megindult legalizációs folyamat dominóként tárhatja egyre nagyobbra a lehetséges piacot.
https://www.marketwatch.com/story/tilray-ipo-five-things-to-know-about-the-first-pot-company-to-go-public-on-nasdaq-2018-07-10
https://www.investors.com/news/tilray-gets-ok-to-import-cannabis-for-first-u-s-clinical-trial/
Bocsi, az Earnings Whispers-en írnak aug. 13-at a jelentésre, a yahoo finance-en aug. 6, szóval ma jelent. Akkor itt már nem lesz jelentés előtti speka, mert arra csak a mai nap van.Köszi az elemzést, akkor egyelőre figyelgetem a papírt, egy alacsonyabb forgalmú gyűjtögetős napon tervezek beszállni, olyan 2.4-2.5-ön, ha még visszamegy oda, mert lehet hogy a jelentés után az új support az magasabb szinten lesz.
Jó kérdés. A vicces az, hogy a legalacsonyabb elemzői célár (5 dolcsi), és nagy cup with handle célára (nálam 4.95 körül) leheletnyi a különbség. Szerintem oda csak intézményi vételek repít hetük, ahhoz kevés lesz a speka. Azért csodálkoznék, ha 2-8 héten belül valóban megcsinálná, kellhet hozzá még néhány ütős hír, ami után előreáraz a piac?
Jogos. Szerintem akkor számítana, ha már lenne egy értelmezhető funda, nem? Így viszont egy “feltőkésítés”, ami meg fog jellemzi a mérlegben. Szvsz. A másik: +23%-nyi részvény kerül majd forgalomba, ami nem egy kezelhetetlen részvényszám-növekedés. Az árazás más tészta. Arról mi a véleményed? Te biztos több példát is tudsz, pro és kontra, hogy az ilyen életfázisban lévő cégeknél milyen rövidtávú ill. hosszútávú hatást szokott eredményezni. Szerintem kell a pénz a fejlesztésekre. Hiszen fél éven belül kész lesz a 2.-3. gép, és infrastruktúrát is bővítenek a NASA-program miatt, amire eddig 12 főt “neveztek be”, találgatások vannak, hogy mennyiért, de valszeg jópénzért. Azért valljuk be a működésre is kell plusz tőke, mert összességében kb. negyedmilliót égetnek el évente. Meglehet, hogy amint sikeres a Virgin Orbit programja, és elkezdi a működést, akkor behozzák (leghamarabb 2021), de az nyilván megint részvénykibocsájtást fog eredményezni...
Egyre jobban tetszik ez a CLNE, köszi hogy felhívtad rá a figyelmünket. Robintracken 435-ik, még annyira nem haraptak rá, illetve amikor volt az a kitörés 3.75 $-ra július 8-án akkor rá másnap 20 k robinhooder tartotta (kitörés előtt 10 k), mostanra meg lecsorgott 15 k-ra. Szerintem ha most megint egy kitörést látnak a tegnapi emelkedésből akkor újra ráharaphatnak és az jól meghúzhatja az árfolyamot.Szerinted meddig húzhatják? A jelentésig (aug 13) felmehet a korábbi lokális csúcs fölé, mondjuk 4 $-ig? Vagy még lesz egy pullback?
Halihó! Megpróbálom összeszedni ezt a KNDI dolgot, a tisztánlátás kedvéért. Nos amiért én azt gondolom, hogy ez a cég sikeres lehet a következők: 1. Betörnek az USA piacra az olcsó kisautóval a Trump érában, ehhez vagy óriási bátorság kell, vagy megalapozott piackutatás. Szerintem kicsit a kettőnek a keveréke, de nem gondolom hogy a csődbe menés volt a vezetőknek a terve. 2. Az EV piac egy "új" szegmensének a megcélzása, ezeket az autókat 3-4. autónak szánják a családba, főleg a fiatalok a célcsoport, városi szaladgálós használatra, szemben sok most felkapott EV gyártó a családi autókra és a pick-upokra összpontosít. 3. Szolgáltatást is nyújtanak, az akkucserélő rendszer segítségével (90mp-es csereidő), magyarán nem csak járművet adnak, hanem egyéb módon is segítik a közlekedést. 4. Árazás. Kedvezményekkel együtt 13.000.-20.000.$ között meg lehet vásárolni. - 1. Negatívumként megjegyezném, hogy szerintem elég csúnyák az autók (na jó a K23-as még néz ki valahogy), de persze ez ízlés kérdése. (Én egy 9-3as Saabot hajtok, na arra mondjuk jó ránézni.) A részvény szempontjából pedig a bemutató dátuma nagyon közel van (aug. 18.), és onnantól már lehet is foglalást leadni az autóra amit év végén már szállítanak is. Ez is pozitív, hiszen nem csak Nikola féle koncepcióról beszélünk, hanem kész termékről, amit már tudnak is biztosítani. Mindezt egybevéve, jelenleg a 0,5 Mrd $-os árazás könnyedén felkúszhat 1-2Mrd-osra.
Későn este, meg korán reggel is írthatom itt a troll kommenteket, nem örülök neki, de igyekszem ezeket minél gyorsabban törölni. Remélem abbahagyta, nem hiszem hogy ebben a szobában támadta volna be valaki, szóval igazából indokolatlan ideírnia.
Ezen már jót kerestek az “ügyesek”. Kezd kulcskérdéssé válni, ha valaki friss tőkét akar áthozni mikor teszi, jó lenne legalább valami átmeneti aljat elkapni...🤔 Aki viszont havi szinten akarja kivenni a nyerőt, vagy az osztikból él negyedévente, annak kezd fájni. De lassan mindegyikünket kezdenek foglalkoztatni a devizapár hosszútávú kilátásai...
Mondjuk ezek után a sokak által vágyott 14-16$ körüli szintet nem tartanám értelmezhetőnek, mert ugyan ki a fene jegyezne drágábban, ha a piacon megvehetné olcsóbban. Ezek alapján meg is lenne a magyarázat az árfolyam szétverésére. Mindenesetre érdekes időzítéseket láthattunk a híreknél.
Spekázzunk együtt Amerikában! (blumen szobája)
Ipo 17$-on, első kereskedési nap 22.39-es záró. Járt már 300-on is (max), legmagasabb záró 214.06$. Jelenleg 100$ környékén tanyázik, néha gondol egyet akkor hasít 30%-ot, másnap esik 20%-ot. Én chart alapján azt látom, hogy megvolt a korrekció a kezdeti napok túlfűtötte rallyja után 84-en kitaposták az alját, most pedig erős támaszt épít 100 körül. Szűk 110millió részvény van, ebből 75millió a Seattle, Wash.-based Privateer Holdings Inc. -nál. Kanadában és Európában is árulnak illetve 2018.09.18.-tól az Usába is importának. Elemzői várakozásokat szinte pontosan hozza, szép fejlődés áll a cég előtt. Az Amerikában megindult legalizációs folyamat dominóként tárhatja egyre nagyobbra a lehetséges piacot.
https://www.marketwatch.com/story/tilray-ipo-five-things-to-know-about-the-first-pot-company-to-go-public-on-nasdaq-2018-07-10
https://www.investors.com/news/tilray-gets-ok-to-import-cannabis-for-first-u-s-clinical-trial/